راه هایی برای کسب تحسین بدون تلاش

کسب تحسین بدون تلاش تقریبا یک امر غیر ممکن است. شما نمی توانید در زندگی خودتان کوششی نداشته باشید ولی توقع تحسین را از دیگران بخواهید. برای موفقیت نکات بسیاری وجود دارد. در واقع خانواده ها می توانند با رعایت این نکات به فرزندان خود کمک کنند. تحصیلات موفق باعث پیشرفت افراد می شود. همان طور که در مقاله های قبل گفتیم پیشرفت موضوع مهمی در دنیای امروزی است. لازمه پیشرفت در زندگی تلاش و کوشش است.

کمک به فرزندان برای پیشرفت توسط خانواده باید انجام شود. یکی از مواردی که در دوران مدرسه فرزندان باید مورد توجه قرار بگیرد نحوه درس خواندن است. مشاوره تحصیلی می تواند به خانواده ها برای موفقیت فرزندان در مدرسه کمک کند. بسیاری از ما در دوران مختلف تحصیلی از مشاوران مختلف استفاده کردیم. نکته ای که باید بدانید این است که در کنار مشاوره تلاش خود را بیشتر کنید. لازمه موفقیت تحصیلی تمرکز در درس خواندن است. در ادامه می خواهیم ببینیم که راه هایی برای کسب تحسین بدون تلاش  چگونه است؟

رفتارهای افراد و کسب تحسین بدون تلاش

این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. نحوه مدیریت رفتار ها باید زیر نظر روان شناس و مشاور باشد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه هایی برای کسب تحسین بدون تلاش صحبت کنیم.

کمک به فرزندان برای کسب تحسین بدون تلاش

بسیاری از والدین از خود می پرسند که برای کمک به فرزندان خود در مدرسه چگونه می توانند کار کنند. دانستن این که چقدر حمایت برای ارائه می تواند یک تعادل حساس باشد. این به سن فرزند شما بستگی دارد. کمک بیش از حد برای موفقیت در مدرسه  به راحتی می تواند باعث شود که شما مسئولیت آن را بر عهده بگیرید.  یا آن را انجام دهید چرا که باعث می شود آن ها کمتر دچار مشکل، سرخوردگی یا غرق شدن کند. این مسئله به ویژه در حال حاضر، پس از گذراندن دوران همه گیری کروناویروس، بسیار مهم است. بسیاری از بچه ها ممکن است پس از گذراندن بخش بیشتری از یک سال در آموزش از راه دور یا ترکیبی از نظر تحصیلی عقب افتاده باشند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

محققان هشدار می دهند که یادگیری از راه دور ویژگی خاصی دارد. این یک شکاف بزرگ پیشرفت را در بین بچه های جوامع نیازمند ایجاد می کند. از جمله دانش آموزان رنگین پوست، آن‌هایی که تفاوت یادگیری یا شرایط روحی و روانی دارند. و کسانی که در مدرسه در حال تلاش بودند، افزایش داده است. بهترین راه های حمایت از کسب تحسین بدون تلاش فرزند خود شامل مواردی است. از جمله زمان ارائه کمک و میزان کمک، زمان برقراری ارتباط با معلمان  و چگونگی تقویت خودکفایی. مدیریت زمان و مهارت های سازمانی فرزند خود را بیشتر بدانید.

انتظارات مثبت را تعیین کنید

ملکا آلن، مشاور مدرسه پورتلند، با بیش از 18 سال سابقه کار با کودکان نکته ای را گفته است.  او در همه رده های سنی زیر ١٢ سال، به والدین و فرزندان آن ها کمک می کند. این کار باعث می شود تا کسب تحسین بدون تلاش، روال و اهداف سال تحصیلی را تعیین کنند.

راه هایی برای کسب تحسین بدون تلاش

هرکسی به یک قهرمان یا مربی نیاز دارد که بتواند به او نگاه کند و از او الگوبرداری کند، و همچنین به فردی برای تحسین کردن. مهم نیست که چه کسی هستید یا چه کاری انجام می دهید، شما می توانید تأثیر مستقیمی بر خود و حتی غریبه ها داشته باشید. چه عادت هایی دارید که به شما کمک می کند تحسین دیگران را جلب کنید؟ احترام یکی از راه هایی است برای کسب تحسین بدون تلاش. تعیین استانداردهای بالا برای اعمال خود باعث پرورش اعتماد به نفس و احترام می شود. شما به دستاوردهای خود افتخار خواهید کرد و الهام بخش اطرافیان خود خواهید بود.

چند راه برای کسب تحسین بدون تلاش

مردم به طور خودکار شروع به تحسین و احترام به شما نخواهند کرد. این احترامات به راحتی به دست نمی آیند. آن‌ها به دنبال چیزهایی مانند رفتار دلسوزانه هستند. در این‌جا چند عادت وجود دارد که به شما کمک می کند تحسین دیگران را بدون زحمت به دست آورید.

از بیان کلمه «متاسفم» دست بردارید.

البته، شما باید بابت توهین عذرخواهی کنید و زمانی که کار اشتباهی انجام داده اید، طلب بخشش کنید. اگر به طور تصادفی با کسی برخورد کردید یا اشتباه جزئی داشتید، گفتن «متاسفم» رفتار خوبی است. با این حال، عذرخواهی مزمن نه تنها غیرضروری بلکه آزاردهنده است.

وقتی دائماً در مورد هر چیز کوچکی در خانه و محل کار می گویید «متاسفم»، تأثیر خود را کاهش می دهید. شما این تصور را ایجاد می کنید که همیشه مقصر هستید و نمی توانید هیچ کاری را درست انجام دهید. ذخیره عذرخواهی شما برای زمانی که واقعاً تضمین شده است می تواند به شما کمک کند که احترام به دست آورید.

برای کسب تحسین بدون تلاش  یک زندگی اخلاقی داشته باشید

سرزنش کردن برای اهدافی که ایجاد می کنید را به خاطر دارید؟ بیان ارزش‌هایتان و زندگی نکردن آن‌ها برای شما مفید نیست. چنین ریاکاری باعث ایجاد بی اعتمادی، تحقیر و فضای مسموم می شود.‌ از به اشتراک گذاشتن عقاید شخصی خود و احترام گذاشتن به دیگران خجالت نکشید. وقتی به اصول خود وفادار باشید و تسلیم فشار همسالان نشوید، احترام به دست خواهید آورد.

قصه گو نباشید

ثطبق مقاله ای که توسط Character Lives منتشر شده است، شایعه سازی طبیعت انسان است. با این حال، این گزارش بیان می‌کند که شایعات باعث تخریب شخصیت شما می‌شود و ممکن است شهرت شما را از بین ببرد.

در محل کار خود را به عنوان یک فرد تیمی تحسین کنید

وقتی عضو یک تیم هستید، همه نقش خود را برای تضمین موفقیت انجام می دهند. مهارت‌ها و تجربه‌های شما وقتی آن‌ها را با دیگران به اشتراک می‌گذارید، حتی بیشتر به شما کمک می‌کند. وقتی به حل مشکلات و ایجاد ارزش کمک کنید، مردم شما را تحسین می کنند و به شما احترام می گذارند.

تکالیف خود را انجام دهید

هیچ کس برای کسی که به کار خود افتخار نمی کند احترام نمی گذارد. به عنوان فردی که به خود احترام می گذارد، برای کاری که به درستی انجام شده ارزش قائل هستید. شما اغلب برای تحقیق و بررسی کسب تحسین بدون تلاش فعالیت بیشتری می کنید تا مطمئن شوید که بهترین کار را انجام داده اید.

هنگامی که امیدوارید تحسین دیگران را به دست آورید، به خود احترام بگذارید

آیا تا به حال در کنار کسی بوده اید که دائماً خود را ذلیل نشان می دهد؟ تحسین و تشویق خود ضروری است.  اگر می خواهید احترام دیگران را به دست آورید، باید عزت نفس و اعتماد به نفس داشته باشید.

از اجرای ایده های خود نترسید

فراموشی ایده هایی که ممکن است غیرعادی به نظر برسند وسوسه انگیز است. اگر احساسات درونی خود را دنبال کنید و با آن‌ها همراه شوید، کسب تحسین بدون تلاش را ایجاد خواهید کرد. از منحصر به فرد بودن نترسید و کاری را امتحان کنید که هرگز در گذشته انجام نداده اید.

با حفظ قول خود تحسین را به دست آورید

وقتی به قول خود عمل می کنید تحسین و احترام دیگران را به دست می آورید. اگر از مردم راضی هستید، ممکن است از «نه» گفتن بترسید و بیش از حد به خودتان متعهد شوید. اگر نمی توانید آن‌چه را که قول داده اید انجام دهید، پس تعهد نکنید.

بی نهایت دلگرم کننده باشید

بخشی از یک مکالمه گر ماهر این است که مردم را وادار کنید تا در مورد خودشان صحبت کنند. لطفاً آن‌ها را تشویق کنید تا در حین شنیداری فعالانه درباره علایق، سرگرمی ها و رویاهای خود صحبت کنند. وقتی به خانواده و دوستان انگیزه و الهام بخشید تا بهترین باشند، کسب تحسین بدون تلاش را ایجاد خواهید کرد.

دلسوز و سخاوتمند باشید

دلسوز و سخاوتمند بودن به این معنا نیست که به مردم اجازه می دهید از شما سوء استفاده کنند. ممکن است فکر کنید که در کنار و همراه دیگران بودن باعث می شود که آن‌ها شما را بیشتر دوست داشته باشند. متأسفانه، افراد بی توجه احترامی کسب نمی کنند و اغلب مورد تحقیر قرار می گیرند و حتی بیشتر مورد تجاوز قرار می گیرند.

مهربان باش، بخشنده باش، اما زیردست کسی نباش. وقتی مردم ببینند که شما از خودتان دفاع می کنید، بیشتر به شما احترام می گذارند. بعلاوه، شما بار رنجشی را که همیشه با خشنود کردن مردم همراه است، احساس نخواهید کرد.

برای کسب تحسین بدون تلاش فعال باشید

کارفرمایان به کارکنانی که ابتکار عمل و خلاقیت خود را در یک کار نشان می دهند احترام می گذارند. مواقعی وجود دارد که باید منتظر دستورالعمل باشید، اما همیشه اینطور نیست. فعال باشید، نیاز را ببینید و به جای اتلاف وقت ارزشمند، کار را تمام کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا