راه هایی برای جلوگیری از استرس بیش از حد

استرس بیش از حد در هر بخشی از زندگی چه زمان ازدواج بلد با حتی در محل کار می تواند تمرکز شما را مختل کند. استرس یکی از شایع ترین اختلالات روانی در دنیای امروزی است. همه ما به دلایلی مختلف استرس را تجربه می کنیم. استرس و اضطراب آسیب های زیادی را به افراد می رساند. در مقاله های قبل گفتیم که چگونه روش هایی را می توان انجام داد تا استرس کاهش بیابد. برخی از استرس های که ما تجربه می کنیم برای موفقیت بیشتر مفید است. این گونه استرس ها استرس مثبت هستند. در مقاله های قبل گفتیم که چه کارهایی می تواند باعث کاهش استرس شود.

استرس یک بیماری و اختلال شایع در روان شناسی است. بیشتر افراد در سرتاسر دنیا در دوران مختلف زندگی خود دچار استرس می شوند. استرس ممکن است ناشی از اتفاقات مختلف باشد. اگر استرس در دوران ابتدایی خود درمان نشود و علائم آن تشخیص داده نشود ممکن است در آینده خطرناک باشد.

خود صحبتی برای کاهش استرس بیش از حد

این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است اما این که کدام یک برای چه شخصی به کار برده شود بستگی به مشاور و روان پزشکان دارد. برای کاهش استرس در ازدواج هم راه های مختلفی وجود دارد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه هایی برای جلوگیری از استرس بیش از حد صحبت کنیم.

خود صحبتی و استرس بیش از حد در روابط

همیشه این جمله را با خود بگویید “خدا به من آرامش دهد تا چیزهایی را که نمی توانم تغییر دهم بپذیرم. شجاعت برای تغییر چیزهایی که می توانم و دانایی برای دانستن تفاوت. ” این جمله را هر روز به عنوان یک فرد یا یک زوج در رابطه برای خود تکرار کنید.

استرس ریشه بسیاری از مسائل بهداشتی

استرس ریشه بسیاری از مسائل بهداشتی در دنیا است. بیماری های قلبی، افسردگی و فشار خون بالا تنها مواردی از بسیاری از بیماری های مرتبط با استرس است. سلامت جسمی تنها مصدوم یک سبک زندگی استرس زا نیست. در ازدواج ها، استرس دلیل اصلی تنش بین فردی و روابط ناکارآمد است.

روش های مختلف خود صحبتی و کاهش استرس بیش از حد در ازدواج

خبرهای خوبی وجود دارد وقتی هر دو طرف از عوامل استرس زا آگاه باشند.  بسیاری از استرس ها در ازدواج قابل اجتناب است. در این جا ٢ کار برای کاهش استرس در ازدواج شما ذکر شده است

با خود صحبتی همسرتان را همیشه در اولویت قرار دهید.

این یک اصل عظیم و کلیدی برای کاهش استرس در رابطه است. در حالت ایده آل، زن و شوهر یکدیگر را در اولویت قرار می دهند. اما شما فقط بر رفتار خود کنترل دارید.

با هم سرگرم شوید.

فیلم، پیاده روی، پیک نیک، بازی، سفر … نه  تنها سرگرم کننده بلکه شادی را نیز به ارمغان می آورد. خندیدن با هم یک داروی عالی در رابطه است.

بهترین راه برای استفاده از خود صحبتی برای کاهش استرس بیش از حد

استرس اغلب اجتناب ناپذیر است. اکثر مردم هر روز با مقداری استرس دست و پنجه نرم می کنند. این یک فرایند طبیعی است و قابل انتظار است، و به همین دلیل است که بسیاری از تکنیک های مختلف مدیریت استرس در دنیای امروز تبلیغ و تحقیق شده است! یکی از این تکنیک ها خود صحبتی است که روش صحبت با خودتان است. حتی بهتر از آن، می توانید از خودگویی برای کاهش استرس استفاده کنید.

نکته ای در ارتباط با استرس بیش از حد

وقتی برای اولین بار شروع به انجام این کار می کنید، گفت و گو با خودتان ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشید. اما بسیاری از این بحث ها برای رفاه بیشتر شما بسیار مهم هستند. این شامل اهمیت آن‌ها برای سطوح استرس شما می شود. زیرا این گفتگوها به شما این فرصت را می دهد که به مشکلات زندگی روزمره خود بپردازید. این کار باعث می شود تا آن‌ها را به طور مثبت مدیریت کنید. اما چگونه می توانید خود صحبتی را انجام دهید؟ اگر صدای درونی شما به طور استثنایی مضر باشد، یا اگر نتایجی را نبینید چه؟ راز ممکن است در چیزهای شگفت آور ظریف نهفته باشد. در این‌جا  بهترین راه برای استفاده از خود صحبتی برای کاهش استرس بیان خواهد شد.

در حالی که از خود صحبتی برای کاهش استرس بیش از حد استفاده می کنید، از حالت ناراحتی خودتان خارج شوید

مردم معمولاً وقتی به جای خودشان به دیگران نگاه می کنند و با آن‌ها صحبت می کنند مهربان تر، منصف تر و کمتر مغرضانه هستند. در مورد آن فکر کنید چقدر از مشکلات و رفتار یک دوست حمایت کرده اید یا درک می کنید، و چند وقت یکبار چنین افکار مثبتی را برای خود قائل نبوده اید؟ شما خود را بیشتر از هر کس دیگری می شناسید. نقاط ضعف، نقاط قوت، تاریک ترین رازها و بدترین لحظات شما همان هایی هستند که همه از آن‌ها مطلع هستید.

از زبان دوم شخص برای کاهش استرس بیش از حد خود استفاده کنید

هنگامی که با خود صحبت می کنید، اشاره به خود به صورت دوم شخص برای رفع استرس از خود مفید است. مطالعات نشان می دهد که این شیوه خود صحبتی برای افزایش اعتماد به نفس و کاهش استرس مفید است. در اصل، این شامل استفاده از کلمه “شما” به جای “من” است. این امکان جریان یک سبک مکالمه ارگانیک را فراهم می کند. به عنوان مثال، جملاتی مانند «چرا چنین احساسی دارید؟»، «می‌دانم که می‌توانید این کار را انجام دهید» یا «فکر می‌کنید چگونه می‌توانیم این مشکل را حل کنیم؟» بگویید. این عبارات بیشتر از استفاده از زبان “من” استرس را کاهش می دهند.

راه هایی برای جلوگیری از استرس بیش از حد

استرس بیش از حد برای مدت طولانی می تواند سلامت جسمی، روانی و روحی شما را تخریب کند. ما برای رسیدن به اهداف خود یا فرار از یک تهدید فوری به مقدار مشخصی استرس نیاز داریم. با این حال، از آنجایی که بدن و ذهن ما هنوز برای زندگی مدرن تکامل نیافته است، بیشتر ما با استرس مزمن سر و کار داریم.

مثال در مورد استرس بیش از حد

به عنوان مثال، ما می توانیم استرس فیزیکی و حاد ناشی از برخورد با یک حیوان وحشی یا بلای طبیعی را به طور غریزی کنترل کنیم. تمام عوامل استرس زا روانی و تحریک بیش از حد در جامعه ما می توانند به سرعت طاقت فرسا شوند و منجر به استرس شوند که هرگز از بین نمی روند. با وجود تمام چالش های زندگی مدرن، ما هنوز هم می توانیم قدرت خود را پس بگیریم و یاد بگیریم که استرس را مدیریت کنیم.

چند گام آسان برای توقف استرس بیش از حد

در زیر، چند روش برای کنترل استرس و احساس آرامش در زندگی روزمره شرح خواهیم داد.

فقط بر روی آن‌چه می توانید کنترل کنید تمرکز کنید تا از استرس بیش از حد خودداری کنید.

اگر بیش از حد احساس استرس می کنید، شاید بیش از حد روی چیزهایی که خارج از کنترل فوری شما هستند تمرکز کردید. به عنوان مثال، سیاست، وضعیت اقتصاد یا سایر رویدادهای جهانی ممکن است باعث ناراحتی شما شود اگر اخبار را اغلب تماشا کنید. با این حال، ما در بیشتر موارد کنترل زیادی بر روی اتفاقات خارج از خود نداریم. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که تصمیم بگیریم چگونه به موقعیت‌ها واکنش نشان دهیم یا واکنش نشان دهیم.

نکته

بنابراین، به جای اینکه تمام انرژی خود را به بیرون هدایت کنید، بیاموزید که دنیای درون خود را کشف و کنترل کنید. اگر بتوانید بر استرس بیش از حد و احساسات خود غلبه کنید، این تنها چیزی است که در نهایت اهمیت دارد. روی بهبود سلامت جسمی، روانی و عاطفی خود تمرکز کنید و هر چیز دیگری را کنار بگذارید. وقتی این کار را انجام دهید، احساس خواهید کرد وزن جهان ناپدید می شود.

مدیتیشن یا تمرین تنفس عمیق برای جلوگیری از استرس بیش از حد

مطالعات تحقیقاتی بی‌شماری ثابت می‌کند که یک تمرین منظم مدیتیشن می‌تواند مانع از استرس بیش از حد شما شود. یک متاآنالیز جامع در مورد درمان مبتنی بر ذهن آگاهی نشان داد که مراقبه‌کنندگان نیز سطوح پایین‌تری از اضطراب و افسردگی داشتند. محققان دریافتند که ذهن‌آگاهی باعث ایجاد تغییرات مثبت در دو مسیر مختلف استرس در مغز می‌شود و در نتیجه سطح کورتیزول را کاهش می‌دهد.

نکته

علاوه بر این، روانشناسان دریافتند افرادی که درمان مبتنی بر ذهن آگاهی دریافت کردند، در طول استرس شدید افکار منفی کمتری دارند. تمرینات تنفس عمیق به همان شیوه برای کاهش استرس بیش از حد و سطح کورتیزول عمل می کنند. همچنین به شما کمک می کنند تا از نفس خود آگاه تر شوید.

تمرینات مختلف یوگا در ارتباط با این زمینه

می‌توانید پرانایاما، تمرین باستانی یوگا برای کنترل نفس با تنفس در الگوهای خاص را امتحان کنید. یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که افرادی که احساس استرس بیش از حد داشتند، پس از تمرین پرانایاما، سطح استرس کمتری داشتند. به طور کلی، آگاهی به شما کمک می‌کند تا با ترمیم ارتباط بین ذهن و بدن، زندگی شادتر و آرام‌تری داشته باشید.

با سادگی زندگی خود بر احساس استرس بیش از حد غلبه کنید.

شاید شما احساس استرس بیش از حد می کنید زیرا در حال دستکاری چیزهای زیادی در زندگی هستید. بین کار، بچه‌ها و سایر مسئولیت‌ها زمان زیادی برای خودتان باقی نمی‌ماند. متأسفانه، بیشتر بزرگسالان باید به تعهدات خود در قبال جامعه عمل کنند که حداقل به 30-40 ساعت در هفته نیاز دارد. اما، شما می توانید انتخاب کنید که چه نوع کاری را می خواهید انجام دهید.

مثال در مورد استرس بیش از حد

به عنوان مثال، اگر صاحب یک کسب و کار هستید، کنترل بیشتری بر برنامه خود دارید و به شما استقلال بیشتری می دهد. یا شاید می توانید از رئیس خود بپرسید که آیا می توانید در خانه کار کنید و زمان رفت و آمد را حذف کنید. شما حتی می توانید همه چیز را بفروشید و اگر بتوانید این کار را انجام دهید، چیزی برای خود بخرید. اگر به اندازه کافی عمیق نگاه کنید، همیشه می توانید راه حلی برای استرس بیش از حد پیدا کنید.

از تمرکز بر افکار یا شرایط منفی خودداری کنید.

بیشتر استرس ما از ذهن ما ناشی می شود، که همیشه به راحتی نمی توان آن را مهار کرد. دلیل آن می تواند هرج و مرج یا آرامش در زندگی ایجاد کند، اما نیاز به آموزش برای از بین بردن افکار منفی دارد. بنابراین، اگر استرس بیش از حد دارید، سعی کنید روی جنبه‌های مثبت زندگی تمرکز کنید، حتی اگر فقط چیزهای کوچک باشد.

هنگامی که احساس می کنید در حال غرق شدگی هستید و هیچ راه نجاتی نیست، توجه خود را به زیبایی و معصومیتی معطوف کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا