راه هایی برای برخورد مهربانانه با افرادی که عقل سلیم ندارند

برخورد مهربانانه با هر شخصی تاثیرات مثبت خود را دارد. در تمام دنیا افرادی وجود دارند که فاقد عقل سلیم هستند. متاسفانه مردم دنیا اکثرا به مسائل سلامت روان یا مشکلات روانی افراد احترام نمی گذارند. احساس تنهایی در افراد با مشکلات روانی معمولاً با افسردگی و اضطراب‌ همراه است. طبیعتاً همه چیز در زندگی خوشحال بودن نیست. همه ما تجربیات تلخ را خواهیم دید. در این بین ایجاد تعادل و مدیریت درست بین همه احساسات در هر فرد می تواند کمک کننده باشد. برای این که به سلامتی برسیم باید  نکات مختلفی را رعایت کنیم. برای مثال افراد باید در طول روز مقداری پیاده روی انجام دهند تا به یک سلامتی ایده آل برسند.

برخی از افراد هم باید ارتباط شادی شخصی و ذهنی قوی داشته باشند. ارتباط شادی شخصی و ذهنی به صورت های مختلفی ایجاد می شود. در کل شادی باعث می شود افراد روحیه قوی ای داشته باشند. این روحیه قوی می تواند قدرت ذهنیت افراد را بهبود بخشد. نکته ای که باید بدانید این است که شخصیت افراد می تواند همواره تغییر کند. اما بهتر است که تغییر شخصیت افراد رو به پیشرفت و بهبود باشد.

تاثیر برخورد مهربانانه بر چالش های سلامت روان

نکته ای همه ما باید به آن اشاره داشته باشیم این است که شادی باید از طریق راه های مختلف در ما وجود داشته باشد. توصیه ای که گفته می شود این است که زیاد موضوعات مختلف را جدی نگیرید و پیگیر نباشید و امید به آینده داشته باشید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه هایی برای برخورد مهربانانه با افرادی که عقل سلیم ندارند، صحبت کنیم.

برخورد مهربانانه برای کمک به چالش های سلامت روان

در یک دنیای کامل، حرکت برای بی‌اعتنایی به سلامت روان با آغوش باز مواجه می‌شود. با این حال، بسیاری از مردم هنوز یک ذهنیت قدیمی دارند که فردی که مشکلات سلامت روانی را تجربه می کند ضعیف است. طبق اعلام کتابخانه ملی پزشکی، در واقع، از هر پنج بزرگسال، یک نفر در سال جاری دچار چالش های سلامت روان خواهد شد. با چنین شانس های بسیار زیاد، چرا مردم هنوز می خواهند به اتفاقی بسیار رایج انگ ضعف بزنند؟ مردم بیش از حد کار می‌کنند و دستمزد کمتری دریافت می‌کنند، که استرس بی‌رویه را به زندگی پر هرج و مرج اضافه می‌کند. برای کسب حداقل خرج و مخارج نه تنها باید چند ساعت یا بیشتر در هفته کار کنید، بلکه مسئولیت های خانگی، خانوادگی و سایر مسئولیت ها را نیز بر عهده دارید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

انجام تمام کارهایی که نیاز دارید و هنوز هم برای مراقبت از خود زمان دارید، چالش برانگیز است. آخرین باری که یک ساعت برای خواندن کتاب یا تماشای یک فیلم خوب با دوستانتان وقت گذاشتید، کی بود؟ بخشی از این دلیل افزایش چالش های سلامت روان است. ذهن شما مانند یک کامپیوتر است. آیا زمانی که صفحات مرورگر اینترنت را با تعداد. زیاد باز بگذارید و همزمان موسیقی پخش کنید،  رایانه بارگذاری نمی شود؟ مغز شما فقط می تواند چندین دستور را در یک زمان دریافت کند. وقتی از هزاران جهت مختلف فشار وارد می شود، سقوط می کند.

آگاهی مردم از چالش های سلامت روان

بنابراین، مردم در سرتاسر کشور به خوبی از استرس و فشار آگاه هستند. اما همچنان به کسانی که برای مدت طولانی تحمل می کردند، انگ می زنند. زمان آن است که سلامت روانی را با ارزش جلوه دهیم و مردم را تشویق کنیم که به دنبال کمکی باشند که نیاز دارند.

چند راه برای برخورد مهربانانه نسبت به چالش های سلامت روان

برای اینکه انگ زدایی اتفاق بیفتد، همه باید نقش خود را انجام دهند. ممکن است احساس کنید که صدای شما در میان بقیه افراد اهمیتی ندارد، اما برای ایجاد تفاوت باید یک نفر جلوی همه این عوامل بایستد.

مثالی در ارتباط با این زمینه

همانند مثال قدیمی مردی را که در ساحل قدم می زد و ورزش می کرد.  او به یک منطقه خاص آمد و هزاران ستاره دریایی با افزایش جزر و مد در ساحل سرازیر بودند. مردی که عاشق طبیعت بود، شروع کرد به بازگرداندن آن‌ها. مرد دیگری به این منطقه آمد و دید که چه می کند.

تماشاگر کنجکاو شد اما فکر کرد که اقدامات او احمقانه است. در حالی که مرد را تماشا می کرد که بدون خستگی آن‌ها را به جای دیگر پرتاب می کرد. از او پرسید که چرا وقت خود را تلف می کند زیرا هیچ راهی برای تأثیرگذاری وجود ندارد. مرد به او گفت که اگر قبل از طلوع خورشید آن‌ها را به اقیانوس باز نگرداند همه آن‌ها خواهند مرد.

مرد به پرتاب آن‌ها در اقیانوس ادامه داد. تماشاچی سرش را تکان داد و به او گفت که به هر حال مهم نیست.

تفاوت دیدگاه مردم در برخورد مهربانانه با افراد فاقد عقل سلیم

اخلاقیات مثل این است که کاری که شما انجام می دهید ممکن است فقط برای یک نفر تفاوت ایجاد کند. اما اگر حتی یک نفر تحت تأثیر قرار بگیرد، مهم است. در این‌جا دلایلی وجود دارد که چرا باید برای بی‌اعتنایی به چالش های سلامت روان مبارزه کنید.

راه هایی برای برخورد مهربانانه با افرادی که عقل سلیم ندارند

عقل سلیم اغلب بدیهی تلقی می شود. با وجود نام آن، متأسفانه، افراد زیادی در جهان فاقد عقل سلیم هستند. وقتی با افرادی برخورد می کنید که عقل سلیم ندارند چه اتفاقی می افتد؟ خیلی آسان است که سر آن‌ها عصبانی شوید، با یک برخورد مهربانانه بپرسید که چگونه آن‌ها می توانند تا این حد نادان باشند. با این حال، شما به نوعی برای آن‌ها متاسفید، اینطور نیست؟ شما می خواهید به آن‌ها کمک کنید. این معمولاً تقصیر آن‌ها نیست که این حس اضافی را ندارند. شاید اگر به آن‌ها کمک کنید، می‌توانید به آن‌ها بفهمانید تا خطاهای خود را ببینند، یا حداقل دیدگاه‌های دیگری را به آن‌ها نشان دهید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اما چگونه می توانید با آن‌ها صحبت کنید در حالی که برخورد مهربانانه، مودب و مفید دارید؟ چگونه از ساختن آن‌ها جلوگیری می کنید؟ و چگونه می توانید بدون آسیب از آن عبور کنید؟ چند راه برای برخورد مهربانانه با افرادی که عقل سلیم ندارند

به دیدگاه های آن‌ها گوش دهید

کسی که اغلب فقدان عقل سلیم خود را نشان می دهد، عادت ندارد کسی به او اهمیت بدهد. آن‌ها آموختند که بلندترین صدای ممکن بهترین فرصت برای واداری کسی به صحبت با آنهاست. بسیاری از روش های برخورد مهربانانه که معمولا برای رد نظریه آن‌ها استفاده می شود را درک نمی کنند.

اگر می‌خواهید با آن‌ها مهربان باشید، افکار مثبت خود را به کار بگیرید و به آن‌ها گوش دهید. این به شما کمک می کند تا با فرد در سطح خود آشنا شوید. زیرا اطلاعاتی را جمع آوری می کنید که به شما نشان می دهد ذهن او چگونه کار می کند و چه چیزی برای او جذاب تر است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

علاوه بر آن، اگر به آن‌ها گوش ندهید، نمی توانید بفهمید که مشکلات آن ها از کجا آمدند. مهم نیست که چقدر درست می گویید، صرفاً وقاحت و نمایش بد اخلاقی است که به طور کامل صحبت های شخص دیگری را بدون شنیدن آن رد کنید. حتی اگر می‌دانید که آن‌ها اشتباه می‌کنند، سعی کنید بفهمید چرا آن‌ها اینطور فکر می‌کنند.

ممکن است سخت باشد که کسی را که مستقیماً عقل سلیم را نشان نمی دهد، سرزنش نکنید. اما در ذهن آن شخص، آنچه آن‌ها می گویند برای آن‌ها بسیار منطقی است. و این واقعیت که برخورد مهربانانه رو آن ها تاثیر دارد، مهم است. زمانی که هیچ کس به آن‌ها گوش نمی دهد باعث می شود باور کنند که تنها کاری که باید انجام دهند این است که کسی را متقاعد کنند که با آن ها صحبت کند. در این‌جا چند نکته برای برقراری ارتباط بهتر وجود دارد:

سوال بپرسید

پرسش سوال باعث می شود که شما علاقه مند و اجتماعی به نظر برسید. و این باعث می شود که طرف مقابل احساس کند با شما ارتباط برقرار می کند. هنگامی که با برخورد مهربانانه صحبت می کنید، این به آن‌ها کمک می کند تا احساس کنند واقعاً به آن ها توجه کردید. شما همچنین می توانید از این زمان برای وضوح برخی از زمینه های استدلال آن‌ها استفاده کنید.

تماس چشمی آرام برقرار کنید

با تماس چشمی باید تعادل برقرار کرد. خیلی کم است و خسته به نظر می رسید. بیش از حد، و فقط ترسناک است. حد وسط را پیدا کنید. این توجه باعث می شود که طرف مقابل احساس کند شنیده می شود.

حرف های آن‌ها را تکرار کنید

هنگامی که آن‌ها یک بحث لفظی خاص را تمام کردند، ممکن است تعجب کنند که آیا آن‌ها را فهمیدید یا نه. سعی کنید یک سری حرف های آن ها را تکرار کنید.

با برخورد مهربانانه حرف های آن ها را قطع نکنید

بله، بسیار وسوسه‌انگیز است که هر وقت کسی حرف بی‌معنای می‌گوید، کوتاه بیاییم. اما انجامش ندهید چرا که  فقط باعث می‌شود آن‌ها احساس کنند که شما گوش نمی‌دهید. صبر کنید تا صحبت آن‌ها تمام شود سپس نظر خود را ارائه دهید.

تقلید

تقلید یک عمل ظریف از زبان بدن است. این یک ارتباط ناخودآگاه و مثبت بین دو نفر ایجاد می کند و باعث می شود فرد دیگر احساس کند که آن‌ها را درک می کنند. خیلی آهسته و بدون اینکه خیلی قابل رویت باشد، حرکات آن‌ها را تکرار کنید. در یک وضعیت مشابه بایستید.

با برخورد مهربانانه آن‌ها را تشویق کنید که به دیدگاه های جایگزین فکر کنند

به جای تحقیر کسی که عقل سلیمی ندارد، ملایم و دلگرم کننده باشید.لحن بدون تقابل اتخاذ کنید و از آن‌ها بپرسید که آیا عوامل دیگری را در نظر گرفتند یا خیر. توجه داشته باشید که چه چیزی بیشتر برای شخص مورد نظر جذاب است. در حالی که به آن‌ها گوش می دادید، احتمالاً می توانستید مهم ترین موضوع شخصی آن‌ها را تشخیص دهید. شاید نگرانی‌های آن‌ها مربوط به انجام یک کار خوب باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در هر صورت، چیزی وجود دارد که آن‌ها به احتمال زیاد آن را بسیار مهم می دانند. هنگامی که از دیدگاه خود صحبت می کنید، مطمئن شوید آن ها را درک می کنید. اگر فکر کنند نگرانی هایشان برای شما هم مهم است، به احتمال زیاد به صحبت های شما گوش می دهند. از این برخورد مهربانانه برای جلب توجه به این آشنایی استفاده کنید.

مطمئن شوید که با مهربانی صحبت می کنید و انگار به نظرات و دیدگاه های آن‌ها احترام می گذارید. با زبان ساده صحبت کنید و از موارد غیر ضروری خودداری کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا