رابطه خانوادگی خراب چیست و چگونه می توان آن را برطرف کرد

رابطه یکی از مهم ترین موارد در جوامع امروزی است. دنیای جدید و مدرن نیازمند رابطه و ارتباطات موثر است. در واقع این ارتباطات هستند که می توانند باعث پیشرفت افراد شوند. پیشرفت نیازمند تلاش و کوشش هست. افرادی که برای اهداف خود تلاش نکنند در زندگی خود موفق نخواهند بود. رابطه ها می تواند بعد از یک مدت خراب شود. اما این بیشتر به خاطر عدم شناخت و برداشت های اشتباه است.

روابطی که معمولا خراب می شوند می توانند کاری با خانوادگی باشند. در مقاله های قبل گفتیم که ویژگی خانواده ناکارآمد چیست. ما حتی گفتیم که علائم خانواده ناکارآمد چگونه است. در این مقاله می خواهیم در ارتباط با رابطه خانوادگی خراب صحبت کنیم. چه چیزی باعث می شود رابطه خانوادگی خراب ایجاد شود؟ آیا می توان رابطه خانوادگی خراب را درست کرد؟

در ادامه می خواهیم ببینیم که رابطه خانوادگی خراب چیست و چگونه می توان آن را برطرف کرد؟ در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. امروز بررسی خواهیم کرد که رابطه خانوادگی خراب چیست و چگونه می توان آن را برطرف کرد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با رابطه خانوادگی خراب چیست و چگونه می توان آن را برطرف کرد صحبت کنیم.

داشتن خانواده ایده‌آل فرآیندی است که همیشه بدون توجه به شرایط نیاز هر خانواده ای است.

رابطه خانوادگی خراب

داشتن خانواده ایده‌آل فرآیندی است که همیشه بدون توجه به شرایط نیاز هر خانواده ای است. اما این در عمل به سختی صادق است. خانواده ها با یکدیگر اختلاف نظر خواهند داشت، دعوا می کنند و حتی از هم جدا می شوند. این گونه رابطه خانوادگی خراب ایجاد می شود. ما اعضای خانواده هستیم، اما ما نیز در کنار آن یک فرد عادی هستیم. گاهی اوقات، اعتقادات ما را از هم جدا می کند. در مواقع دیگر، شخصیت های ما با هم هماهنگ نیستند و به همین دلیل درگیری داریم.

گاهی اوقات، اعضای خانواده ما کاری را انجام می دهند که ما دوست نداریم. در زمان های دیگر، ممکن است در دوران کودکی از یکی از اعضای خانواده جدا شده باشید. و اکنون بخواهید با بزرگتر شدن مجدد با آن ها ارتباط برقرار کنید.

موانع برای درست کردن رابطه خانوادگی خراب

سپس، مواقعی وجود دارد که جلوی کار شما را می گیرد. اما شما فقط از برخی اعضای خانواده فاصله گرفته اید.  و اکنون می خواهید آن رابطه قدیمی را که قبلاً داشته اید دوباره زنده کنید. بیگانگی همیشه و به دلایل مختلف اتفاق می افتد. گاهی اوقات تنها چیزی که لازم است عذرخواهی است تا همه چیز درست شود. در مواقع دیگر، تلاش بیشتری برای ترمیم رابطه لازم است. گاهی اوقات، ممکن است رابطه قابل ترمیم نباشد، یا ممکن است به تلاش زیادی برای ترمیم نیاز داشته باشد.

در این مقاله، در مورد این که چرا روابط خانوادگی خراب می شود صحبت می کنیم. چه کاری می توانید برای رفع آن ها انجام دهید؟

علت رابطه خانوادگی خراب چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود رابطه خانوادگی خراب ایجاد شود. در این جا برخی از دلایل اصلی ذکر شده است:

باورهای متفاوت

رابطه خانوادگی خراب

در دنیای امروزی، ما به عقاید یکدیگر احترام می گذاریم، اما این در عمل سخت است. به عنوان مثال، اگر والدین شما بسیار مذهبی هستند و شما مذهبی نیستید، ممکن است باعث اختلاف شود. این امر به ویژه در صورتی صادق است که دین فرد مزبور باعث عدم برقراری ارتباط با افراد غیر موثر شود. همچنین اگر والدین مدام بخواهند کودک بخشی از دین باشد، این امر آسیب زا است. حتی باعث رابطه خانوادگی خراب می شود. در واقع آن ها حق مخالفت کودک را رعایت نمی کنند.

سوء استفاده

این یکی از قابل فهم ترین دلایلی است که باعث می شود فردی از یکی از اعضای خانواده جدا شود. اگر والدین بدرفتاری کنند، کودک به احتمال زیاد می خواهد از او دور بماند. به ویژه هنگامی که تحت مراقبت والدین رشد کند.

اختلاف نظرها در مورد همسر

فرض کنید خانواده ای از ازدواج خویشاوندان خود حمایت نکند. آن خویشاوند می تواند با فاصله گرفتن از خانواده بدون حمایت خود، زندگی سالم تری را با همسر خود ایجاد کند.

پدربزرگ و مادربزرگ های سرسخت

فرض کنید پدربزرگ و مادربزرگ در مشاوره یا عمل افراطی رفتار کنند. و این در حالی است که فرزندشان کودکان خود را بزرگ می کند. آن ها ممکن است احساس کنند که فاصله گرفتن با پدربزرگ و مادربزرگ ضروری است در واقع آن ها باعث رابطه خانوادگی خراب می شوند.

یک نفر از عذرخواهی امتناع می کند

اختلافات خانوادگی می تواند در سطوح مختلف مشکل ایجاد کند، که بزرگترین آن ها بیگانگی است. این امر در مورد اعمالی که یکی از اقوام آن ها اشتباه می داند بسیار رایج است. در حالی که دیگری از عذرخواهی یا حتی تصدیق اشتباه خودداری می کند.

برخی از افراد فقط از هم دور می شوند

رابطه خانوادگی خراب

پس از مدت ها فاصله از یکدیگر، اصلاح ارتباط از دست رفته کار سختی است.

عبور از مرزها

هر فردی دارای مرزهایی است. وقتی این ها کاملاً ثابت شده باشند نباید آن را زیر پا گذاشت. گاهی أوقات یکی از بستگان به عبور از آن ادامه دهد یا آن را تهدید کند. این ممکن است باعث رابطه خانوادگی خراب شود.

آیا باید رابطه خود را با خانواده خود ترمیم کنید؟

شما مجبور نیستید با یکی از اعضای خانواده رابطه داشته باشید فقط به این دلیل که آن ها خانواده شما هستند. در برخی شرایط، آن ها غیر قابل جبران هستند و بهترین کار این است که از آن ها دوری کنید. شما نمی توانید رابطه ای را با معشوقه ای که مرتکب اشتباه کرده اید ترمیم کنید.  پس چرا باید رابطه خود را با یکی از اعضای خانواده متجاوز ترمیم کنید؟ با این حال، مواردی وجود دارد که زمان زخم ها را التیام داده است. یا اعضای خانواده شما شخص خوبی هستند. اما شما دو نفر به تازگی با هم اختلاف داشته اید. در این جا چند مورد وجود دارد که نشان می دهد رابطه خانوادگی خراب چگونه باید ترمیم شود.

زمان

زمان برخی از زخم ها را التیام بخشیده است و شما را وادار کرده است تا به طور عینی به موقعیت فکر کنید. در گذشته، ممکن است وقتی تمام روابط خود را با اعضای خانواده خود قطع کرده اید به گذشته فکر کنید.  یا برعکس، احساسی شده باشید و زمان به شما این امکان را داده است که به گذشته نگاه کنید. حتی فکر کنید که آیا باید دوباره با آن ها صحبت کنید یا خیر.

خاطرات خوب را فراموش نکنید.

شما خاطرات خوبی از آن ها دارید که باعث می شود خاطرات بد را فراموش کنید. در حالی که گذشته می تواند

آسیب زننده باشد، نباید خاطرات خوب را دور انداخت. شاید، شما حتی می خواهید برای جلوگیری از رابطه خانوادگی خراب خاطرات جدیدی بسازید. اگر این درست است، تماس با بستگان شما می تواند ایده خوبی باشد.

شما حاضرید بخش خانواده را به خاطر آن چه انجام داده اند ببخشید. بخشش می تواند باعث ایجاد آرامش در سایر اعضای خانواده با شما شود. اما باید مطمئن شوید که بخشش شما واقعی است. وقتی بخشش شما واقعی باشد، رابطه ترمیم شده نیز می تواند معنی دار باشد.

وضعیت سلامتی اعضای خانواده بد است.

گاهی اوقات زندگی یکی از اعضای خانواده شما در خطر است. حتی ممکن است خطر جانی را تجربه کند. اگر قبل از از دست دادن شانس خود رابطه را ترمیم کنید، احساس بهتری خواهید داشت. این ممکن است چالش برانگیز باشد. چرا که ممکن است محدودیت زمانی وجود داشته باشد. اما اگر احساس می کنید پشیمان خواهید شد، مراقبت از آن ها در آینده، می تواند یک کار مهم باشد. ای کار از رابطه خانوادگی خراب جلوگیری می کند.

شما خودتان را جای دیگر اعضای خانواده گذاشته اید.

رابطه خانوادگی خراب

مواقعی وجود دارد که اعضای خانواده مخالف کاملاً در اشتباه هستند. اما زمان های دیگری نیز وجود دارد که شما آنقدر بی گناه نیستید. در زندگی ممکن است شما هم کار هایی پر از خطا و اشتباه را انجام دهید. یا کاملاً در اشتباه باشید. به سختی می توان اعتراف کرد که شما نیز مقصر بوده اید. اما گاهی اوقات بسیاری از افراد خودشان را بیهوده مقصر می دانند. در نتیجه ممکن است تا آخر عمر دچار عذاب وجدان باشند.

این موارد برای تایید شدن همگی به نظر شما بستگی دارد. تا شما نخواهید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. اگر آمادگی ندارید مجبور نیستید رابطه را ترمیم کنید. سعی کنید در زمان درست و به موقع به دیدار با خانواده خود بروید. این کار باعث می شود فرآیند رابطه خانوادگی خراب به درستی ترمیم پیدا کند.

چگونه می توان یک رابطه را ترمیم کرد؟

برای حل این امر یک راه حل مناسب وجود ندارد که متناسب با همه چالش های روابط باشد. با این حال، ممکن است در جستجوی توصیه هایی برای شروع کار باشید. بهتر است برای حل این مشکل با مشاور مشورت کنید.

https://www.regain.us/advice/family/what-is-a-broken-family-relationship-how-to-fix-it/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا