کشف آن چه باعث خوشبختی شما می شود

خوشبختی چیزی است که همه ما به آن احتیاج داریم. در زمینه خوشبختی همه ما به این نیاز داریم که خوشبختی را در خود تجربه کنیم. تجربه خوشبختی نیازمند تلاش و کوشش در ارتباط با موارد مختلف است. افراد اگر سعی کنند در زندگی خود برای خوشبختی تلاش کنند می توانند به هر نحوی به آن برسند. یکی از راه هابی که همیشه باید در نظر داشته باشید برای این که به خوشبختی برسید این است که سعی کنید از کوچکترین چیز ها در زندگی لذت ببرید. یکی دیگر از نکاتی که باید بدانید این است که برای کشف خوشبختی نیاز نیست حتما به دنبال آن بروید. کشف آن چه باعث خوشبختی شما می شود گاهی باعث یادگیری ما می شود.

خوشبختی می تواند در ذهن شما شکل بگیرد. نگران چیزی نباشید. بهتر است برای این که به نکات مختلف فکر کنید فکر خود را در یک گوشه جمع کنید تا احساس موفقیت بیشتری داشته باشید. همیشه در نظر داشته باشید که خوشبختی می تواند باعث ایجاد فرآیند های خوب در ذهن شما نشود. کشف آن چه باعث خوشبختی می شود موضوعی است که امروز می خواهیم در ارتباط با آن با شما صحبت کنیم.  در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با کشف آن چه باعث خوشبختی شما می شود صحبت کنیم.

خوشبختی احساسی است که همه ما در یک زمان یا آن احساس کرده ایم.

خوشبختی احساسی است که همه ما در یک زمان یا آن احساس کرده ایم. چیزهایی که دوستشان داریم و از آن ها لذت می بریم حتی ممکن است به مرور زمان تغییر کنند. این بستگی به علایق ما، جایی که در زندگی هستیم و تجربیاتی که در این راه داشته ایم بستگی دارد.

گاهی اوقات دیدن این تغییرات ممکن است گیج کننده باشد

کشف آن چه باعث خوشبختی شما می شود

گاهی اوقات دیدن این تغییرات ممکن است گیج کننده باشد، درصورتی که متوجه می شوید چیزی که یکبار دیگر باعث شادی شما شده است دیگر نتیجه نمی دهد و شاید حتی از آن چه واقعاً باعث خوشحالی شما در زندگی روزمره می شود دیگر مطمئن نباشید. همان طور که رشد می کنیم و تغییر می کنیم، نگاه ما به جهان نیز تغییر می کند و عقاید و ترجیحات ما نیز تغییر می کنند.

نکته ای در ارتباط با کشف آن چه باعث خوشبختی شما می شود

بنابراین ممکن است از خود بپرسید: خوشحال هستید؟ و اگر مطمئن نیستید که هستید یا خیر، برخی از ایده های مواردی که می توانید بررسی کنید یا انجام دهید برای تعیین این که چه چیزی ممکن است باعث بازگشت احساسات شادی شود، اکنون زندگی شما کمی متفاوت از قبل است؟

منابع مشترک شادی

اغلب اوقات، سبک زندگی فرد با علایق و در نتیجه چیزهایی که او را به خوشبخت ترین زندگی تبدیل می کند، هماهنگ می شود. هر چند گاهی اوقات، آن ها فکر کرده اند که این کار باعث خوشحالی آن ها می شود، مسیر خاصی از انتخاب های زندگی و اهداف خاصی را طی کرده اند، اما بعداً متوجه می شوند که احساس می کنند چیزی از دست رفته است.

نکته

در این جا برخی از متداول ترین منابع خوشبختی در زندگی یک فرد ذکر شده است، و شاید حتی چند ایده اضافی برای افرادی که از آن چه واقعاً از خودشان می خواهند مطمئن نیستند.

کشف آن چه باعث خوشبختی شما می شود- سرگرمی ها

بیشتر افراد سرگرمی مورد علاقه خود را دارند، چه چیزی مانند گلف یا فوتبال، هنرها و صنایع دستی، آواز، نواختن ساز موسیقی یا نقاشی. همه سرگرمی ها نباید ماهیتی خلاقانه یا ورزشی داشته باشند و افراد زیادی هستند که ترجیح می دهند آخرین ثانیه از وقت آزاد خود را به مطالعه یا بازی های ویدئویی اختصاص دهند.

سرگرمی ها به مردم چه امکانی را می دهد؟

سرگرمی ها به مردم این امکان را می دهد تا جایی برای ناامیدی، خلاقیت و ابراز وجود خود داشته باشند. گاهی اوقات خوب است که فقط وظیفه ای داشته باشید که شما را از استرس های روزمره زندگی منحرف کند یا به شما کمک کند از همه چیز در اطراف خود جدا شوید و به تماشای فیلم یا خواندن کتاب در مورد برخی از مناطق دور نسبت به فیلم خود کاملاً متفاوت بپردازید.

ورزش ها و فعالیت های بدنی مانند ورزش های رزمی و برنامه های مختلف ورزشی

ورزش ها و فعالیت های بدنی مانند ورزش های رزمی و برنامه های مختلف ورزشی، تعدادی از مزایای سلامت جسمی، مزایای بهداشت روان و فرصت های کافی برای تعیین اهداف یا رساندن بدن به محدودیت های خود را برای کاهش سطح استرس فراهم می کند.

کشف آن چه باعث خوشبختی شما می شود – ارتباط با دیگران

کشف آن چه باعث خوشبختی شما می شود

این فعالیت ها همچنین به شما امکان می دهد با دیگران ارتباط مشترکی برقرار کنید که علاقه مشترک شما را دارند و یافتن دوستی مانند افراد باهوش همیشه یک روش خوب برای محصور کردن با سرگرمی و مثبت بودن است. به این ترتیب، شما در حال ایجاد پیوندهای عالی هستید تا با روابط دوستانه بیشتر به سود زندگی روزمره خود برسید.

رسانه های خلاقانه

رسانه های خلاقانه مانند نوشتن، نقاشی، طراحی، ساخت موسیقی و سایر فعالیت ها یک روش عالی برای بیان شخص است. این ها می توانند شادی، غم، عصبانیت و بسیاری از احساسات فرد را بیان کنند. گاهی اوقات این سرگرمی های خلاقانه حتی می تواند به یک حرفه منجر شود، زیرا شخص می تواند درک کند که او بیشتر دوست دارد و در چه چیزی مهارت دارد.

نکته

داستان نویسان می توانند با توجه به مطالب دل خود بنویسند و حتی ممکن است منتشر شوند.

نوازندگان و فعالیت های آن ها در ارتباط با این زمینه

نوازندگان می توانند به راحتی از آواز و نواختن گیتار در اتاق نشیمن خود به اجرای نمایش در مقابل جمعیت و به اشتراک گذاشتن موسیقی خود با جهان بپردازند. هنرمندان فرصت های زیادی برای تصویرگری کتاب، ایجاد نقاشی زیبا و طراحی همه چیز از لباس و وسایل مد گرفته تا معماری، تجارت و گرافیک وب سایت دارند.

باغبانی و علاقه به آن

حتی افرادی که به باغبانی و محوطه سازی علاقه مند هستند. می توانند آثار هنری شگفت انگیزی را در فضای باز خلق کنند. به اندازه کافی مهارت داشته باشند که بتوانند خود را برای استعدادهای خود استخدام کنند. تا جهان را به مکانی زیبا و رنگارنگ برای زندگی تبدیل کنند. ما می خواهیم بدانیم کشف آن چه باعث خوشبختی شما می شود چیست؟

نوازندگان

حتی می توانند از این مزایا بهره مند شوند. از سرگرمی هایی که خسته کننده هستند و به تمرکز شدید نیاز دارند. (مانند جمع کردن پازل یا مدل ها)، جلب توجه آن ها از هرگونه اضطراب یا علائم دیگری که در غیر این صورت کیفیت زندگی آن ها را مختل می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

لیست سرگرمی های بالقوه یک فرد تقریباً بی پایان است و معمولاً چیزی برای همه وجود دارد که می توانند از آن لذت ببرند و با خوشحالی اوقات فراغت خود را با شرکت در آن سپری کنند.

حیوانات خانگی

از مدت ها قبل شناخته شده است که حیوانات زندگی صاحب خود را شاد می کنند. همچنین باعث بهبود سلامت روان و حتی گاهی اوقات شرایط جسمی می شوند. بیشتر حیوانات، به ویژه حیواناتی که معمولاً به عنوان حیوانات خانگی یافت می شوند. منبع بی پایان عشق، علاقه، وفاداری و همراهی را برای مردم فراهم می کنند.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

حتی مطالعاتی انجام شده است که نشان می دهد رفاقت بین یک انسان و حیوان خانگی مورد علاقه آن ها با ایجاد احساس امنیت، ثبات و روال زندگی فرد مبتلا، شرایط روحی و روانی را بهبود بخشیده است.

داشتن حیوانات خانگی

داشتن حیوانات خانگی همچنین می تواند به شما کمک کند تا در جهان بیرون بروید و با دیگران که از گربه ها، سگ ها، خزندگان یا هر حیوان خانگی شما لذت می برند ملاقات کنید، بنابراین به شما امکان می دهد بیشتر معاشرت کنید و با علایق مشترک و سبک های زندگی مشابه دوست شوید.

مغز با تعامل و دوست داشتن حیوان خانگی خود

کشف آن چه باعث خوشبختی شما می شود

مغز با تعامل و دوست داشتن حیوان خانگی خود به سادگی، اکسی توسین (که گاهی اوقات “هورمون عشق” نامیده می شود.) ترشح می کند، که باعث می شود شما یک پیوند قوی با آن ها داشته باشید. این همراه با نوازش یا بازی با حیوان خانگی شما اضطراب و استرس را کاهش می دهد و راحتی را فراهم می کند و حواس پرتی فوق العاده ای از هر چیزی است که ممکن است روز شما را کمی خوش بگذارد.

نکته ای در ارتباط با کشف آن چه باعث خوشبختی شما می شود

حیوانات خانگی به طور منظم ساختار زندگی صاحبشان و همچنین کلیه مزایای شرکتشان را فراهم می کنند. آن ها همچنین با ورزش با آن ها، یا با بازی یا بیرون رفتن از آن ها برای پیاده روی، صاحبان خود را به سلامتی جسمی تشویق می كنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در شرایط جدی تر، برخی از حیوانات خانگی در واقع حیوانات آموزش دیده و پشتیبانی عاطفی (معمولاً سگ) هستند. که نه تنها عشق و همراهی یک حیوان خانگی معمولی را فراهم می کنند. بلکه مجهز به آموزش و مهارت هایی هستند که به صاحبشان کمک می کند تا از نظر جسمی و روحی خود را مدیریت کنند.

نکته دوم

مسائل بهداشتی و در صورت اضطراری مربوط به سلامتی باعث می شود شما ساعت ها در کنار آن ها باشید. برای کسانی که به دلایل مالی یا محدودیت های مسکن قادر به داشتن حیوانات خانگی نیستند.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا