چگونه با درمانگر کودک برای بهبود شرایط روانی پیش بروید؟

تربیت بچه ها می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص به این دلیل که رفتارها و احساسات آنها به سرعت تغییر می کند. در بیشتر مواقع، این نوسانات بخشی طبیعی از رشد کودک است و جای نگرانی نیست. اما گاهی اوقات، این تغییرات در خلق و خو یا رفتار نشانگر نگرانی جدی تری مانند اضطراب، افسردگی یا سایر مسائل مربوط به سلامت روان است. در این موارد، ممکن است متوجه شوید که یک متخصص بهداشت روان برای کمک به کودک یا نوجوان شما برای کنار آمدن با آنچه که تجربه می کند، مورد نیاز است. اما سوال این است که چگونه با درمانگر کودک برای بهبود شرایط روانی پیش بروید؟

مرکز مشاوره همکده با حضور متخصصان برتر به شما کمک زیادی می کند. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران است.

کمک به فرزندان

اگر تصمیم گرفته اید برای فرزند خود کمک بگیرید و یک متخصص بهداشت روانی انتخاب کرده اید، ممکن است ندانید که چگونه باید این کار را انجام دهید. اگر تجربه کمی در زمینه راهنمایی و مشاوره دارید، این امر می تواند گیج کننده باشد. در این مقاله به شما می گوییم که وقتی فرزند شما در حال درمان است چه انتظاری دارید. بیاموزید که چگونه نقش خود را بپذیرید، با درمانگر همکاری کنید و از فرزند خود حمایت کنید.

هدف درمان چیست؟

چگونه با درمانگر کودک برای بهبود شرایط روانی پیش بروید؟

زمانی که می خواهید با درمانگر کودک برای بهبود شرایط روانی پیش بروید، باید هدف درمان را بدانید. درمان می تواند برای کودکان و خانواده های آنها بسیار مفید باشد. در طول جلسات درمانی، کودک شما یاد می گیرد که چگونه مشکلات را درک و حل کند. تغییرات مثبتی در زندگی خود ایجاد کند، مهارت های مقابله ای را بیاموزد و رفتارها را اصلاح کند.

با حضور در این جلسه ها، درمانگر با کودک یا نوجوان شما همکاری می کند تا مکانیسم های مقابله آنها را بهبود بخشد تا علائم آنها بهبود یابد. در نهایت، هدف کلی درمان ارائه بینش در مورد مسائل فرزند شما و همچنین بهبود عملکرد آنها و کیفیت کلی زندگی است.

گاهی اوقات، فرزند شما فقط به درمان نیاز دارد. و در مواقع دیگر، داروهایی برای کمک به روند بهبودی برای آنها تجویز می شود. شما، فرزند خود و تیم پزشکی آنها می توانید بهترین اقدام را برای انجام بهتر کارها تعیین کنید تا احساس بهتری داشته باشند.

اگر فرزند شما با مشکل بهداشت روانی دست و پنجه نرم می کند، برای کسب اطلاعات در مورد امکانات پشتیبانی و درمان در منطقه شما، با خط راهنمای ملی خدمات درمانی بگیرید. یا با ارائه دهنده خدمات درمانی خود صحبت کنید. می توانید با مشاوره تلفنی روان شناسی همکده مشکل را مدیریت کنید.

آنچه از درمان انتظار می رود چیست؟

پیش رفتن با درمانگر کودک برای بهبود شرایط مستلزم بررسی انتظارات است.  اکثر والدین می خواهند بدانند درمان چقدر طول می کشد و چه زود پیشرفت می کنند. بن برینگ، DO، پزشک متخصص پزشکی خانواده در بیمارستان متدیست اوهایو هلث دوبلین تأکید می کند که درمان یک راه حل سریع نیست. دکتر بینگ می گوید: “یک یا دو بازدید این مسائل را حل نمی کند.” “درمان نیازمند رشد و بلوغ روزانه از طرف کودک و والدین است.”

همچنین توجه به این نکته ضروری است که بچه ها با سرعت های متفاوتی پیشرفت می کنند. برخی از کودکان بلافاصله به درمان می روند. دیگران به زمان بیشتری نیاز دارند تا با درمانگر  خو بگیرند و راحت شوند.

با این حال، این کاملاً قابل قبول است که از درمانگر بپرسید که آیا شما سه نفر می توانید در ابتدا اهداف درمانی خاصی را تعیین کنید. این می تواند به شما در تعیین چگونگی اندازه گیری موفقیت کمک کند و به شما کمک کند نحوه پیشرفت کار را بهتر کنترل کنید. همچنین می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این رابطه مشاوره خاص برای فرزند شما مناسب است یا خیر.

محرمانه بودن

بسیاری از اوقات – به ویژه در مورد نوجوانان و کودکان بزرگتر – جلسات درمانی محرمانه است. در نتیجه، ممکن است همیشه ندانید که در جلسه چه چیزی مورد بحث قرار می گیرد مگر اینکه فرزند شما اطلاعات را با شما به اشتراک بگذارد.

کریستین رینهارت، MSW LISW-S ، TTS ، مدیر خدمات بهداشتی رفتاری دره ماسکینگوم توضیح می دهد: “من به والدین یادآوری می کنم که ارتباط در مورد جلسه بر اساس آنچه لازم است انجام می شود تا نوجوان یا کودک از داشتن یک مکان امن برای اشتراک راحت باشد.”  گاهی اوقات، درمانگر به شما اطلاع می دهد که روی چه چیزی کار می کند یا چگونه می توانید فرزند خود را در خانه حمایت کنید. اما جزئیات مکالمات آنها معمولاً خصوصی است. در مورد بچه های کوچکتر، ممکن است موقعیت هایی وجود داشته باشد که والدین در اتاق با درمانگر و کودک باشند. فقط بستگی به موقعیت و اهداف جلسه درمانی دارد.

کاتلین بونی، مادر سه نوجوان پیکرینگتون، دستیار پرستار آزمایش شده در بیمارستان می گوید: “مشاوران بچه های من به بچه های من گفتند آنچه در دفتر آنها گفته شد خصوصی است.” “اما [درمانگران] به [بچه های من] نیز هشدار دادند که اگر در مورد موضوعی که زندگی را تهدید می کند صحبت کنند، باید بدانند که این اطلاعات را با یک بزرگسال به اشتراک می گذارند.” بونی با دو فرزند از سه فرزندش با درمانگران کار کرده است.

نحوه همکاری با درمانگر کودک برای بهبود شرایط روانی

چگونه با درمانگر کودک برای بهبود شرایط روانی پیش بروید؟

حتی ماهرترین درمانگران در طول فرآیند درمان به کمک شما نیاز خواهند داشت.به این دلیل  که آنها به سادگی وقت کافی با فرزند شما برای ایجاد تصویر کامل از مسائل ندارند. به دنبال آن، بسیاری از مشاوران می خواهند در اولین ملاقات با والدین دیدار کنند تا بتوانند بفهمند چه اتفاقی در حال رخ دادن است. این به آنها کمک می کند تا برای تعیین اهداف درمانی با خانواده همکاری کنند.

برخی از درمانگران حتی زمانی را برای بررسی والدین اختصاص می دهند تا در مورد آنچه که در خانه می بینند بیشتر بدانند. اغلب، این شامل پیشرفت کودک و همچنین چالش هایی است که او با آن روبرو است. هنگام صحبت با درمانگر در مورد آنچه می بینید و تجربه می کنید صادقانه رفتار کنید. این امر خود در کمک به درمانگر کودک برای بهبود شرایط روانی اثر زیادی دارد.

رینهارت می گوید: “گاهی اوقات والدین از قضاوت یا شرمندگی با این تصور كه ​​مشكلات فرزندان یا مسائل خانوادگی آنها همراه با بازتاب منفی [به عنوان والدین] است، می ترسند.” “از به اشتراک گذاشتن بزرگترین یا کوچکترین نگرانی خود نترسید. شما فرزند خود را بهتر می شناسید.”

درخواست توضیحات

در عین حال، اگر همه چیز منطقی نیست یا به اطلاعات بیشتری نیاز دارید. حتماً توضیحات را درخواست کنید. همچنین می توانید مطالب پس زمینه، منابع آنلاین یا اطلاعات مربوط به گروه های پشتیبانی را درخواست کنید، که همه آنها ممکن است به شما در پردازش و درک مسائل کمک کند.

همچنین مهم است که در مورد انتظارات خود واقع بین باشید. اطمینان حاصل کنید که ذهن باز دارید و سعی می کنید از طریق فرآیند مشاوره انعطاف پذیر باشید.

بونی می گوید: “اگر بعد از اولین قرار ملاقات به نظر نمی رسد که فرزند شما با درمانگر تماس گرفته است، او را به تعویق انداخته یا ناامید نکنید.” “چند جلسه طول می کشد تا همه چیز آسوده شود.” همانطور که کودک شما با درمانگر خود راحت می شود و درمانگر شروع به ایجاد اعتماد می کند، آن زمان است که تغییرات، پیشرفت ها و رشد را مشاهده خواهید کرد.

نکاتی برای حمایت از کودک

داشتن فرزند تحت درمان گاهی اوقات احساس ناامیدی و طاقت فرسایی ایجاد می کند، اما والدین بخش مهمی از این روند هستند. به همین دلیل، مهم است که شما برای توسعه طرز فکر و رویکرد مناسب برای درمان فرزند خود تلاش کنید. در اینجا نکاتی در مورد چگونگی حمایت بهینه از فرزند خود در طول فرایند آورده شده است. پس به جهت کمک به درمانگر کودک برای بهبود شرایط روانی موارد زیر را در ذهن بسپارید.

شرکت کننده فعال باشید

یکی از اولین گام ها برای درمان موفقیت آمیز این است که بدانید شما نقش مهمی در بهبود فرزند خود دارید. به همین دلیل، ایمی مورین ، LCSW، روان درمانگر و نویسنده پرفروش، توصیه می کند که والدین در فرآیند درمان مشارکت فعال داشته باشند. به عبارت دیگر، هنگام بازدید از مطب درمانگر سعی کنید سازماندهی و مشارکت داشته باشید. تمام تلاش خود را بکنید تا از حواس پرتی های ناشی از تلفن و فناوری هنگام درمان جلوگیری کنید.

در مورد آنچه می خواهید ارتباط برقرار کنید فکر کنید.

علائمی که مشاهده کرده اید و مدت زمانی که آنها را مشاهده کرده اید، مشخص کنید. گفتن جمله ای مانند” فرزند من کمی ناراحت به نظر می رسد و این مدتی است که ادامه دارد “کمکی نمی کند.” همچنین می توانید علائم رفتاری یا عاطفی خاصی را نام ببرید. این کار درمانگر کودک برای بهبود شرایط روانی را آماده می کند.  مشارکت در این روند به فرزند خود نشان می دهد که باید جلسات درمانی را جدی بگیرد. این بدان معناست که قرار ملاقات بگذارید، به موقع برسید و هنگام برقراری ارتباط با درمانگر مشارکت داشته باشید.

خطوط ارتباطی را باز نگه دارید

چگونه با درمانگر کودک برای بهبود شرایط روانی پیش بروید؟

در مورد درمان هیچ قانون سختی وجود ندارد. در ابتدا، انتظارات خود را با درمانگر در میان بگذارید و با هم کار کنید تا تعیین کنید که چگونه همه شما می توانید از یکدیگر حمایت و همکاری کنید. مورین پیشنهاد می کند: “درباره بهترین راه ارتباط با درمانگر بپرسید.” “برخی از درمانگران ممکن است بخواهند قبل از ملاقات در صورت نگرانی خاصی تماس بگیرید. دیگران ممکن است بخواهند که شما در ملاقات ها شرکت کنید تا بتوانید سوالات خود را مطرح کنید یا در مورد آنچه در خانه با فرزند خود کار می کنید صحبت کنید.”

مشارکت داشتن و دانستن اینکه چگونه می توانید بهترین کار را با درمانگر انجام دهید ، ممکن است به پیشگیری از مشکلات کمک کند. همچنین مهم است که در مورد درمان با کودک خود آشکارا ارتباط برقرار کنید. از نحوه انجام جلسه بپرسید و در صورت تمایل به آنها فرصت دهید تا صحبت کنند. هرچند سعی کنید مسئله را پیش نگیرید. در عوض، به آنها اطلاع دهید که آنجا هستید و علاقه دارید و به آنها اجازه دهید در مورد آنچه به اشتراک بگذارند تصمیم بگیرند.

ایجاد اعتماد برای کمک به درمانگر کودک برای بهبود شرایط

دکتر برینگ می گوید والدین همچنین در ایجاد اعتماد بین مشاور و فرزندشان موثر هستند. به همین دلیل، والدین باید با فرزندان خود در مورد علت رفتن آنها به درمان صحبت کنند. “با بچه های خود بنشینید و مطمئن شوید آنها می دانند که شما این کار را برای کمک به آنها انجام می دهید و هیچ کس درگیر مشکل نمی شود.

“دکتر برینگ می گوید.” شما همچنین باید با فرزند خود برای تعیین اهداف و تعیین آنچه که او می خواهد از جلسات درمانی به دست آورد، همکاری کنید. ”

اطمینان حاصل کنید که آنها می دانند که شما این کار را برای کمک انجام می دهید و هیچ کس به مشکل نمی خورد. برای موفقیت درمان، فرزند شما باید به فرایند و همچنین افراد درگیر اعتماد کند. در نتیجه، مطمئن شوید که به ترس ها و نگرانی های فرزند خود گوش می دهید و به رفع آنها کمک می کنید. اگر آنها بتوانند به روند و همچنین شما و درمانگر اعتماد کنند، احتمالاً نتایج مثبتی را تجربه خواهند کرد.

از قضاوت و انتقاد کردن خودداری کنید

برای این که با درمانگر کودک برای بهبود شرایط روانی پیش بروید این گزینه را جدی بگیرید.  درمان می تواند یک فرآیند چالش برانگیز باشد و قضاوت کردن یا انتقادپذیر شدن در شرایطی که اوضاع آنطور که شما انتظار داشتید پیش نمی رود، آسان است. اما این واکنش ها می تواند برای موفقیت فرزند شما در درمان مضر باشد. بنابراین، تمام تلاش خود را برای کنترل این احساسات انجام دهید.

دکتر برینگ می گوید: “اگر بچه ها بدانند که والدینشان همیشه آنها را دوست خواهند داشت و از آنها حمایت خواهند کرد، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها را با والدین در میان بگذارند.” وقتی آنها مشکلات را به اشتراک می گذارند، سعی کنید بیش از حد واکنش نشان ندهید. به یاد داشته باشید که بچه ها اشتباه می کنند. دکتر برینگ می گوید: “به جای تمرکز روی اشتباهات، به آنها بیاموزید که چگونه از این اشتباهات درس بگیرند.”

“بسیاری اوقات، والدین نمی خواهند فرزندانشان شکست بخورند، اما یادگیری نحوه شکست بخش مهمی از زندگی است.” همچنین مهم است که والدین به انتقادهای داخلی متوسل نشوند و تسلیم احساس گناه نشوند. در عوض، بر کارهای مثبتی که انجام می دهید و نحوه کمک به فرزند خود تمرکز کنید. به فرزند خود و درمانگر اجازه دهید کار خود را انجام دهد تا خانواده شما بتوانند شفا مورد نیاز خود را بدست آورند.

منابع:

https://www.verywellfamily.com/how-to-collaborate-with-your-childs-therapist-5193010

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا