درمانگران چند راه برای مقابله با تنهایی و جلوگیری از افسردگی را توضیح می دهند

مقابله با تنهایی از طریق روش های مختلف قابل اجرا است. درمانگران نیز راه های مختلفی برای حل این مشکل ارائه می دهند. چرا که در هنگام عدم توانایی برای انجام فعالیت ها آن ها خود به خود آسیب های زیادی می بینند. به گونه ای که بعضی اوقات به علت بیماری های سخت جسمی اختلالات روانی ایجاد می شود.

بعضی اوقات هم به علت بیماری های روانی اختلالات جسمی ایجاد خواهد شد. یکی از اختلالات روانی که بسیار در دنیا شایع است افسردگی است. متاسفانه افسردگی در بین همه افراد وجود دارد. در کشور ما نیز مقدار افسردگی رو به افزایش رفته است. افسردگی می تواند به علت های مختلفی ایجاد شود. یکی از دلایلی افسردگی می تواند اتفاقات ناگوار در دوران کودکی باشد. در ادامه می خواهیم ببینیم که درمانگران چند راه برای مقابله با تنهایی و جلوگیری از افسردگی را توضیح می دهند، چگونه است.

افسردگی سالمندان و مقابله با تنهایی

افسردگی انواع مختلفی دارد و آسیب های زیادی ممکن است وارد کند. نکته ای که مهم است این است که افراد بتوانند افسردگی خود را کنترل کنند. کنترل افسردگی با استفاده از مشاوران بسیار مهم است. در مقاله های قبل در ارتباط با بخش های مختلف افسردگی و تاثیرات آن در زندگی صحبت کردیم. نکته مهم این است که افراد بتوانند افسردگی را در همان ابتدا کنترل کنند. اختلالات انواع مختلفی دارند. هر یک از این اختلالات می تواند به علت های مختلفی ایجاد می شود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با درمانگران چند راه برای مقابله با تنهایی و جلوگیری از افسردگی را توضیح می دهند، صحبت کنیم.

افسردگی می تواند هر فردی را در هر سنی تحت تأثیر قرار دهد.

افسردگی می تواند هر فردی را در هر سنی تحت تأثیر قرار دهد. با این حال، در مراحل مختلف زندگی، می تواند ناشی از عوامل مختلف باشد و می تواند به روش های مختلف ظاهر شود. در نتیجه، اگر نگران افسردگی در خود یا کسی هستید که برایش اهمیت قائل هستید، می توانید در شرایط خاص خود به آن توجه کنید. در اینجا، علل، علائم افسردگی، به ویژه در افراد مسن را بررسی خواهیم کرد. ما همچنین مواردی را که می توانید برای کاهش احتمال افسردگی سالمندان انجام دهید، بررسی می کنیم زیرا افسردگی بخشی طبیعی و طبیعی برای افزایش سن نیست.

علل و علائم افسردگی و مقابله با تنهایی

قبل از این که به علل و علائم خاصی بپردازیم که بیشتر بر افراد مسن تأثیر می گذارد، بیایید لحظه ای وقت بگذاریم تا در مورد افسردگی ها و علایمی که به طور کلی در افسردگی مشترک است صحبت کنیم. به خاطر داشته باشید که افراد احتمالاً همه علائم افسردگی را نشان نمی دهند و افسردگی می تواند ناشی از شرایط متعدد با هم باشد. نگاه کردن به لیست علائم و علل و فکر کردن این که “هیچ یک از این موقعیت ها دقیقاً علائم افسردگی  را توصیف نمی کند، خطرناک است، بنابراین هر علائمی در هر فرد نباید نشانه افسردگی باشد.”

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر در مورد افسردگی یا عدم افسردگی خود مطمئن نیستید، با ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود صحبت کنید. ارائه دهنده مراقبت های اولیه شما می تواند به شما در تشخیص افسردگی شما کمک کند و به شما کمک می کند تا بهترین روش درمانی را برای مورد خود تعیین کنید.

علل شایع فرآیند آسیب های سالمندان و مقابله با تنهایی

سه علت اصلی افسردگی در افراد مسن و سایر افراد، رویدادهای زندگی، شرایط بیولوژیکی و ترکیب این دو است. خلق و خوی شما عمدتا نتیجه پیام رسان های شیمیایی در مغز شما است. وقتی اتفاقی بیفتد که تعادل این پیام رسان های شیمیایی را بر هم بزند، می تواند منجر به افسردگی یا بدتر شدن آن شود. البته روحیه شما نیز نتیجه رویدادهای زندگی شما است. رویدادهای دشوار زندگی مانند از دست دادن یکی از عزیزان، از دست دادن شغل یا نقل مکان به مکان جدید نیز می تواند باعث افسردگی شود یا بدتر شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

سرانجام، برای اکثر افرادی که دچار افسردگی پایدار می شوند، ترکیبی از دو رویداد فوق همان چیزی است که باعث می شود. استعداد ژنتیکی یا تغییر شیمی مغز به دلیل افزایش سن و مشکلات زندگی ممکن است برای ایجاد افسردگی کافی نباشد، اما اگر این دو مورد به طور همزمان اتفاق بیفتند، می تواند تأثیر فزاینده ای داشته باشد.

علائم شایع آسیب های بزرگسالان و مقابله با تنهایی

افسردگی در افراد مختلف می تواند متفاوت ظاهر شود. ممکن است متوجه خود یا فرد شوید که نگران این هستید که “متفاوت رفتار کنید” یا “احساس متفاوتی داشته باشید” بدون بروز هر یک از این علائم. گاهی اوقات بهتر است به روده خود اعتماد کنید. حتی اگر افسردگی نباشد، می تواند چیز دیگری باشد که ارزش توجه دارد. شایع ترین علامت افسردگی “احساس افسردگی” است. این می تواند خلق افسرده، انرژی کم یا هر دو باشد. همه ما گاهی اوقات کمی احساس ضعف می کنیم.

گاهی اوقات فرآیند سالمندان و تنهایی به شکل احساس ناامیدی ظاهر می شود.

احتمال سکته مغزی به علت عدم مقابله با تنهایی

احتمال سکته مغزی تا 32 درصد افزایش می یابد، در حالی که در صورت مواجهه با تنهایی مزمن، شانس ابتلا به بیماری قلبی 29 درصد افزایش می یابد.

درمانگران چند راه برای مقابله با تنهایی و جلوگیری از افسردگی را توضیح می دهند

هرکسی در یک نقطه از زندگی خود با تنهایی دست و پنجه نرم می کند. ممکن است احساس کنید که در حال تلاش برای فرار از باطلاق هستید. افسردگی اغلب می تواند دارای علائم بدتر باشد. حتی اگر با دوستان و خانواده احاطه باشید، گاهی اوقات تنهایی به درون شما می خزد. این می تواند پس از طلاق یا حتی مرگ شخصی که دوست دارید اتفاق بیفتد.

نکته

به گفته دکتر پاملا کوالتر، “در حالی که انزوای اجتماعی معیاری عینی برای سنجش میزان تعامل ما با دیگران است. اما مقابله با تنهایی یک تجربه ذهنی است. در واقع به این موضوع مربوط می شود که آیا احساس می کنیم دوستان کافی داریم یا روابط با کیفیت خوبی داریم.” فرار از تنهایی ممکن است غیرممکن باشد. خوشبختانه، لازم نیست برای همیشه ادامه داشته باشد. یادگیری نحوه مدیریت و مقابله با تنهایی به شما این امکان را می دهد که احساسات همراه را پردازش کنید و سپس یاد بگیرید که ادامه دهید. در این‌جا چند راه برای مقابله با تنهایی (و جلوگیری از افسردگی) بیان خواهد شد.

احساسات منفی مانند تنهایی، حسادت و احساس گناه نقش مهمی در زندگی شاد دارند. آن‌ها نشانه های بزرگ و درخشانی هستند که نشان می دهد چیزی باید تغییر کند.” گرچن روبین

بپذیرید که هیچ راه حل آسانی برای مقابله با تنهایی وجود ندارد

اگر به دنبال راه حلی 24 ساعته برای تنهایی به این‌جا آمدید، آن را پیدا نمی کنید. اما اشکالی ندارد. این فرآیند نباید سریع باشد. زمان به خود مهمترین بخش یادگیری چگونگی مقابله با تنهایی است. وقتی به خود فرصت می دهید تا احساسات خود را احساس کنید، یاد می گیرید که با خود صبور و مهربان باشید. این احساسات مثبت و مهارت های مقابله ای به این معنی است که برای مقابله با امواج تنهایی مجهزتر خواهید بود.

تنهایی خود را ارزیابی کنید

یادگیری ارزیابی آن‌چه باعث می شود احساس تنهایی کنید، گام بعدی برای رهایی از این احساس طاقت فرسا است. آیا مرگ یکی از دوستان نزدیک یا یکی از اعضای خانواده است؟ هنگامی که بتوانید به آن تنهایی دسترسی پیدا کنید، دانش لازم برای کمک گرفتن از آن را خواهید داشت.

تحقیقات درباره این موضوع

به گفته دکتر اریک مایزل، «هیچ چیز به اندازه موضوعاتی که درباره آن فکر می کنیم باعث ناراحتی عاطفی نمی شود. ما باید بهتر از آن‌چه که معمولاً انجام می‌دهیم، در شناسایی افکاری که به درد ما نمی‌آیند، بحث کنیم. همچنین بخواهیم آن‌ها را از بین ببریم، و افکار مفیدتری را جایگزین کنیم.»

اگر نمی‌توانید مشخص کنید چه چیزی باعث می‌شود احساس تنهایی کنید، صحبت با یک درمانگر می‌تواند به شما کمک کند. این کار باعث می شود تا ایده‌های خود را به جلو و عقب برگردانید. شاید آنچه را در اعماق ضمیر ناخودآگاهتان پنهان کردید پیدا کنید.

به یاد داشته باشید: تنهایی فقط یک احساس است

در حالی که ممکن است احساس طاقت فرسا و ناخوشایند داشته باشید، تنهایی شما فقط یک احساس است. این حالت وجود یا واقعیت زندگی نیست. وقتی بتوانید احساس تنهایی خود را به عنوان احساسی تصور کنید که خواهد گذشت، می‌توانید به سادگی آن را حل کنید. اجازه ندهید احساس تنهایی شما را فریب دهد و فکر کنید که هرگز از بین نمی رود. مقابله با تنهایی انجام خواهد شد و شما آن‌قدر قوی هستید که از آن عبور کنید.

برای مقابله با تنهایی عزیزان خود با یک مشاور تماس بگیرید

ایجاد یک سیستم حمایتی در زمان نیاز یکی از فعال ترین کارهایی است که می توانید برای مبارزه با احساس تنهایی انجام دهید. همانطور که درمانگر رفتار شناختی Ratna Golaknath اشاره می کند. “این چیزی است که من در دوره های سخت خود با آن مبارزه کردم. اما حقیقت این است که ما باید به دیگران اجازه برقراری ارتباط بدهیم. به یاد داشته باشید افرادی در اطراف شما هستند که نگران هستند و می خواهند کمک کنند. همانطور که شما می خواهید در کنار آن‌ها باشید، آن‌ها نیز می خواهند در کنار شما باشند.”

اطمینان جهت تایید احساسات

عزیزان شما می توانند به شما اطمینان دهند، احساسات شما را تایید کنند، و مهمتر از همه باعث ایجاد آرامش و حواس پرتی می شوند. در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که خود را با چیزی جز تلویزیون برای همراهی در داخل خود محبوس کنید، این تنها احساس تنهایی شما را تشدید می کند.

با یک درمانگر مشاور صحبت کنید

خانواده و دوستان ممکن است گاهی اوقات بیش از حد مغرضانه به ما کمک کنند. این کار باعث می شود تا به احساسات خود دسترسی پیدا کنیم، و ممکن است پیش زمینه لازم برای ارائه توصیه های صحیح را نداشته باشند. یک درمانگر یا مشاور می تواند ابزارها و مکانیسم های مقابله ای را برای مقابله با تنهایی به شما بدهد. یک درمانگر همچنین می‌تواند دیدگاهی بیرونی ارائه دهد که ما قادر به دریافت آن با دوستان یا خانواده نباشیم. درمانگران همچنین در ایفای نقش وکیل مدافع شیطان عالی هستند و ما را مجبور می کنند که واقعاً بررسی کنیم که چرا چنین احساسی داریم.

برای مقابله با تنهایی خودآگاهی را تمرین کنید

درمانگران چند راه برای مقابله با تنهایی و جلوگیری از افسردگی را توضیح می دهند

این چیزی است که اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، یک درمانگر یا مشاور می تواند به شما کمک کند. خودآگاهی به این معناست که شما بتوانید از آنچه باعث احساس تنهایی شما می شود آگاه شوید و سپس درک کنید که ذهن و بدن شما چگونه به آن موقعیت ها و احساسات واکنش نشان می دهد. این فرآیند به شما کمک می کند تا کنترل بهتری بر تنهایی داشته باشید تا بتوانید احساسات خود را پردازش کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا