خطرات تعیین اهداف غیر واقعی در زندگی

اهداف غیر واقعی در زندگی می تواند راه شما را از پیشرفت دور کند. ما باید بدانیم که پیشرفت در زندگی لازمه تلاش و عدم ناامیدی است. خیلی از افراد وقتی در راه رسیدن به اهداف شکست می خورند ناامید می شوند. تعیین اهداف که با مشاوره درست و دقیق باشد حتی اگر شکست هم داشته باشد مقدمه ای بر پیروزی های بعدی است. هر کسی به نحوی دوست دارد خودش را به برتری برساند. حتی بعضی اوقات در گذشتگان به خاطر موفقیت جنگ ها و اتفاقات عجیبی رخ داده است.

اما امروزه روان شناسی می گوید که هر کس اهداف دقیق تری داشته باشد و برای آن تلاش کند موفق تر خواهد بود. موفقیت با زور به دست نمی آید. حتی اگر شما شخصی باشد که تمام مدال  افتخارات را با هزینه های زیاد به دست آورید باز از نظر یادگیری عصب هستید. خصوصا از کسی‌ که اهداف بلند مدت داشته اند. همان طور که می دانید همانند برنامه ریزی، تعیین اهداف هم به ٣ بخش تقسیم می شوند. ابتدا اهداف کوتاه مدت سپس میان مدت در آخر هم تست هدف. در ادامه می خواهیم ببینیم که خطرات تعیین اهداف غیر واقعی در زندگی، چگونه است؟

ایجاد مشکلات و اهداف غیر واقعی در زندگی

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر این نکته را باید بدانید که تلاش کافی می تواند باعث پیشرفت فعالیت شما هم بشود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با خطرات تعیین اهداف غیر واقعی در زندگی، صحبت کنیم.

ابتدای هر سال جدید، ممکن است تصمیمات والایی بگیرید؟

ابتدای هر سال جدید، ممکن است تصمیمات والایی بگیرید: بیشتر آشپزی کنید گ، زمان بیشتری را صرف کار کنید، بیشتر ورزش کنید، بیاد بگیرید چگونه ایتالیایی صحبت کنید. اما چند بار به آن ها دست می یابید؟ اغلب این جلوگیری از اهداف غیر واقعی در زندگی بسیار مبهم هستند. یا شما به درستی برای آن ها برنامه ریزی نمی کنید. و آن ها بر فشار می افزایند تا سال جدید شما بهتر از سال قبل شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تنظیم و دستیابی به قطعنامه ها می تواند برای برخی چالش برانگیز و برای برخی دیگر غیرممکن به نظر برسد. مهم این است که اهداف خود را بر اساس واقعیت نگه دارید. اما حتی در مواجهه با موانع قابل توجه، می توانید اهدافی را تعیین کرده و به آن ها برسید. با این حال، ممکن است نیاز به تغییر دیدگاه داشته باشد.

  • برای تغییر شکل ذهنیت خود به سوالات زیر توجه کنید:
  • امسال چه کاری می توانید متفاوت انجام دهید؟
  • امسال چه فرقی خواهد کرد؟
  • آیا قبلاً این قطعنامه را بدون موفقیت امتحان کرده اید؟
  • آیا به درستی برنامه ریزی کرده اید تا این امر ممکن شود؟
  • اگر از مسیر خارج شوید چه احساسی خواهید داشت؟

خطرات تعیین اهداف غیر واقعی در زندگی

همه می خواهند بتوانند برای زندگی خود برنامه داشته باشند. داشتن یک چک لیست و انتظار برای رسیدن به برخی نقاط عطف می تواند به شما امید و معنا در زندگی بدهد. اهداف برای تقویت انگیزه شما بسیار مهم هستند. اما با همه چیزهای خوب، ممکن است شما یک هدف غیر واقعی پیدا کنید. در جامعه امروزی فشار زیادی بر مردم وارد شده است. اگر آرزو دارید هنرمند باشید، بیشتر مردم به شما خواهند گفت که این اتلاف وقت است. که نمی توانید پولی به دست آورید. یا حتی این که هنرمند بودن یک مسیر شغلی معنادار نیست. و این با اهداف غیر واقعی در زندگی اتفاق می افتد. اگر می خواهید کمی استراحت کنید، ممکن است مردم بگویند شما ضعیف هستید. اگر نمی خواهید میلیون ها درآمد داشته باشید، ممکن است مردم فکر کنند شما تنبل هستید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آنقدر ننگ و فشار در این دنیا وجود دارد که مردم شروع به شکل به زندگی خود به گونه ای می کنند که با آنچه دیگران از آن‌ها انتظار دارند مطابقت داشته باشد. آن‌ها به جای انجام آن چه می خواهند، اهداف غیر واقعی را در زندگی تعیین می کنند.  شاید به این دلیل است که آن ‌ها میزان توانایی های خود را درک نمی کنند. تعیین اهداف می تواند یک کار چالش برانگیز باشد. اما این تنها در صورتی به شما آسیب می رساند که اهدافتان غیرواقعی باشند. بنابراین، در این جا چند خطر تعیین اهداف غیرواقعی و نحوه اجتناب از آن ها آورده شده است.

اهداف سالم و نحوه تعیین آن ها

وقتی افراد برای زندگی خود اهدافی را تعیین می کنند، اشتباه اصلی این است که سعی می کنند آن اهداف را غیر واقعی تعیین کنند. و معتقدند که هر اشتباهی در زندگی آنها وجود دارد برطرف می شود. اهداف غیر واقعی در زندگی اغلب با در نظر گیری نقص های خاصی تعیین می شوند. برخی از افراد ممکن است فکر کنند که زشت هستند، و به همین دلیل است که هدف آن ها ورزش و کاهش وزن زیاد است. و در حالی که ورزش یک هدف خوب است، هرگز نباید هدفی غیر واقعی را تعیین کنید، زیرا در تلاش هستید تا هدف واقعی خود را “تعیین کنید”. شما باید اهداف را تعیین کنید. زیرا آن ها برای شما خوشبختی در زندگی به ارمغان می آورند، نه این که فقط ناامنی های شما را بپوشانند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شما باید یک هدف سالم تعیین کنید زیرا در تلاش برای بهبود زندگی خود هستید. اما نباید آن را تنظیم کنید، زیرا آن چیزی که هستید را دوست ندارید و معتقدید که این هدف شما را تغییر خواهد داد. این هدف به این دلیل تعیین شده است که شما خواسته ای دارید و در تلاش برای تحقق آن هستید. هنگام تلاش برای تعیین هدف، باید درک کنید که چرا می‌خواهید واقعی ‌تر باشید چرا می‌خواهید کارهای بیشتری انجام دهید. اگر به این دلیل است که واقعاً می خواهید شادتر باشید، عالی است. اما، اگر این کار را به این دلیل انجام می دهید که خودتان را دوست ندارید، شاید هدفی را تعیین نکنید. بهتر است قبل از شروع به اهداف غیر واقعی در زندگی، با صلح با خودتان شروع کنید.

اهداف غیر واقعی

اهداف سالم باید قابل دستیابی و اندازه گیری باشند. به عنوان مثال، داشتن “پرواز در فضای بیرونی” به عنوان یک هدف ممکن است چندان واقع بینانه نباشد. اما برنامه ای که در مورد تغذیه، سلامت جسمانی یا شغل باشد، برای شما مفید خواهد بود. به عنوان مثال، یکی از ساده ترین اهدافی که می توانید تعیین کنید، نوشیدن آب بیشتر است. یا هر روز 15 دقیقه پیاده روی کنید. یا تلاش برای ترفیع شغلی در چند سال آینده. و آن‌چه باید در مورد اهداف به خاطر بسپارید این است که اگر به آن ها نرسیدید هرگز نباید خودتان را ناامید نشان دهید.

چند خطر تعیین اهداف غیر واقعی در زندگی

صرفاً کار کردن در جهت آن ها سود زیادی خواهد داشت، مطمئناً بهتر از انجام ندادن هیچ کاری. اما این بهترین سناریو برای تعیین اهداف است. در بیشتر مواقع، افراد به روشی بسیار غیر واقعی اهداف را تعیین می کنند. آن ها خود را وادار می کنند تا هدفی بالاتر از آنچه که به طور واقعی قابل دستیابی است داشته باشند. اگر به هر چیزی که می‌خواهند نرسند، خودشان را می‌کوبند. اگر مراقب نباشید، اهداف غیر واقعی می توانند زندگی شما را نابود کنند. ‌

اهداف غیرواقعی به شما اجازه نمی دهند چیزهایی را تجربه کنید

وقتی اهداف غیر واقعی دارید، به احتمال زیاد نسبت به آن ها وسواس پیدا می کنید. آن ها می توانند تمام زندگی شما را در اختیار بگیرند. تنها چیزی که می توانید به آن فکر کنید رسیدن به آن هدف است و هیچ چیز دیگری مهم نیست. شما به خود اجازه تفریح ​​نمی دهید. شما به خود اجازه نمی دهید از زندگی لذت ببرید. تنها کاری که انجام می دهید این است که تا رسیدن به آن اهداف غیر واقعی در زندگی کار کنید. این وسواس نسبت به یک برنامه تمام وقت آزاد شما را می گیرد. دیگر زمانی برای تجربه چیزها نخواهید داشت. شما از پذیرش احساساتی که زندگی به شما ارائه می دهد دست نخواهید کشید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر به هدف خود نرسید، خودتان را ناامید نشان خواهید داد. این نوع زندگی فقط باعث می شود احساس بدی نسبت به خودتان داشته باشید. شما دیگر در لحظه نخواهید بود. ذهن شما به جای تجربه کردن حال، همیشه روی آینده متمرکز خواهد بود. و اگر انتظارات شما برآورده نشود، این فقط آسیب بسیار بیشتری به شما وارد می کند.

اهداف غیر واقعی در زندگی منجر به ناامیدی می شوند

ناامیدی بخشی عادی از زندگی انسان است. اما اکثر مردم هر چند وقت یکبار ناامید می شوند. افرادی که انتظارات غیر واقعی دارند، نه تنها اغلب ناامید می شوند، بلکه خود را برای آن آماده می کنند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا