جملات تاییدی برای تربیت فرزندان با اعتماد به نفس بیشتر

تربیت فرزندان با اعتماد به نفس بیشتر امر مهمی در مشاوره والدین است. والدین معمولاً در تربیت فرزندان خود گاهی دچار مشکلاتی می شوند. البته بسیاری از خانواده های امروزی بیشتر از گذشتگان از مشاوره استفاده می کنند. طبیعتاً ما اگر می خواهیم در زندگی خودمان پیشرفت داشته باشیم باید نکات مختلفی را در نظر بگیریم. فرزندان برای خانواده های خودشان دارای اهمیت هستند.

شما نمی توانید خانواده ای پیدا کنید که از فرزند خود تنفر داشته باشد. مگر این که آن شخص دچار اختلالات روانی شده باشد. تربیت فرزندان یک فرایند پر از چالش است. مدیریت تربیت آن ها مهم است. شما اگر همیشه تابع کودک خود باشید به او آسیب خواهید زد. از آن سمت هم اگر بخواهید جلوی او جبهه بگیرید در آینده فردی محتاج به محبت خواهد بود. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه فرزندان را برای موفقیت در زندگی تربیت کنیم؟

موفقیت فرزندان با تربیت فرزندان با اعتماد به نفس بیشتر

فرزندان و موفقیت در زندگی موضوع امروز ما نیز هست. این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. نحوه مدیریت رفتار ها باید زیر نظر روان شناس و مشاور باشد. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با جملات تاییدی برای تربیت فرزندان با اعتماد به نفس بیشتر، صحبت کنیم.

داشتن دوران کودکی شاد و سالم با تربیت فرزندان با اعتماد به نفس بیشتر

داشتن دوران کودکی شاد و سالم می تواند آن ها را برای موفقیت در زندگی آماده کند. اما بسیاری از والدین تعجب می کنند که شما دقیقاً چگونه فرزندانی شاد را در دنیای امروز تربیت می کنید؟ پرورش کودکان شاد به معنای لذت لحظه ای یا لذت فوری آن ها نیست. در حقیقت، کاملاً برعکس است.

بچه های شاد مجموعه مهارتی دارند که به آن ها اجازه می دهد از شادی طولانی مدت در زندگی لذت ببرند. آن ها می توانند در تلاش برای رسیدن به موفقیت در زندگی، لذت فوری را از دست بدهند. شما می توانید با اتخاذ عادات سالم و مادام العمر به فرزندان خود در پرورش این مهارت ها کمک کنید. در این جا چند راه برای تربیت فرزندان شاد آورده شده است.

بازی در فضای باز را تشویق کنید

قدرت بازی در فضای باز را دست کم نگیرید. دویدن روی چمن، بالا رفتن از درختان، نشستن روی تاب و حفاری در خاک برای بچه ها خوب است.

نکته ای در ارتباط با تربیت فرزندان با اعتماد به نفس بیشتر

کودکانی که مهارت های اجتماعی بهتری دارند احتمالاً موفقیت در زندگی را به طور بیشتری دریافت خواهید کرد. یک مطالعه نشان داد بچه هایی که مهارت های اجتماعی بهتری دارند، دو برابر بیشتر به کالج می روند. آن ها کمتر دچار سوء مصرف مواد، چاقی و خشونت می شوند. بنابراین، بازی در فضای باز را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. حتی در شرایطی که هوا مناسب نیست فرزندان خود را تشویق کنید تا دوچرخه سواری کنند. یا با بچه های دیگر بازی کنند و در فضای باز بدوند.

نکته ای در ارتباط با تربیت فرزندان با اعتماد به نفس بیشتر

برای موفقیت در زندگی محدودیت های مشخصی را برای مدت زمان استفاده از تکنولوژی تعیین کنید. اگر او تلفن هوشمند دارد، هنگام انجام کارهای خانوادگی، سوار شدن در اتومبیل یا هنگام بازی در بیرون، دسترسی او را محدود کنید. دستورالعمل های روشنی در مورد مدت زمان تماشای تلویزیون و استفاده از رایانه تنظیم کنید.

برای تربیت فرزندان با اعتماد به نفس بیشتر قدردانی را تمرین کنید

گنجاندن قدردانی در زندگی روزمره شما می تواند به بچه ها کمک کند تا افراد شادتر و سالم تری شوند. اما به خاطر داشته باشید که تفاوت زیادی بین اجبار به “تشکر” و معنای واقعی آن وجود دارد. مطالعه ای در سال 2012 در مورد شکرگزاری نشان داد که افراد سپاسگزار از روابط بهتری برخوردارند.  و این می تواند کلید زندگی شادتری باشد. وقتی از شخصی سپاسگزار هستید، صمیمانه از او تشکر کنید. ابراز قدردانی از کارهایی که فرزندان شما انجام می دهند به آن ها یاد می دهد که همین کار را انجام دهند.

نکته ای در ارتباط با تربیت فرزندان با اعتماد به نفس بیشتر

ارسال پیام های تشکر را نیز به یک عادت تبدیل کنید. به جای این که فقط یک پیام عادی بفرستید. فرزند خود را تشویق کنید تا چیز خاصی را مشخص کند که می خواهد از کسی به خاطر آن تشکر کند.

جملات تاییدی برای تربیت فرزندان با اعتماد به نفس بیشتر

تربیت فرزندان با اعتماد به نفس بیشتر مهم نیست که با چه شیوه ای باشد، اما تربیت فرزندانی با اعتماد به نفس دشوارتر است. چیزهای زیادی برای یادگیری کودکان وجود دارد که آموزش همه آن‌ها ممکن است غیرممکن به نظر برسد. خوشبختانه، جملات تاییدی مثبت می تواند به شما کمک کند فرزندانی با اعتماد به نفس بیشتری تربیت کنید. مثبت اندیشی یک حس کلی از رفاه را تقویت می کند. وقتی کودک احساس خوبی داشته باشد، نسبت به چیزهایی که در غیر این صورت از آن‌ها دور می‌شد، باز است. بعلاوه، آن‌ها در طول زندگی خود اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت. با آموزش جملات تاکیدی مثبت به فرزندان خود، به موفقیت آن‌ها در زندگی کمک خواهید کرد. شما نمی توانید هر لحظه در کنار آن‌ها باشید، بنابراین باید ابزارهای لازم را زودتر به آن‌ها بدهید. با آموزش جملات تاکیدی مثبت شروع کنید زیرا آن‌ها می توانند در هر مکان و هر زمان از آن‌ها استفاده کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در ابتدا باید به آن‌ها کمک کنید تا جملات تاکیدی را به خاطر بسپارند و تکرار کنند. با این حال، هنگامی که آن‌ها به آن عادت کردند، بدون کمک شروع به شناسایی موارد مورد علاقه خود خواهند کرد. وقتی آن‌ها بتوانند بدون کمک این کار را انجام دهند، می‌دانید که وقتی شما هم نیستید این کار را انجام می‌دهند.

چرا جملات تاکیدی مثبت به تربیت فرزندان با اعتماد به نفس بیشتر کمک می کند؟

کودکان با اعتماد به نفس جملات تاکیدی مثبت برای همه مناسب است و این شامل کودکان نیز می شود. با گذراندن زندگی، یاد می گیرند و رشد می کنند در حالی که اغلب با موقعیت ها و احساسات طاقت فرسا سر و کار دارند. استفاده از جملات تایید کننده در این موقعیت ها به آن‌ها کمک می کند تا افکار منفی را با افکار مثبت جایگزین کنند. آن‌ها قادر خواهند بود به جای موانع دست نیافتنی، راه حل هایی برای مشکلات خود ببینند. استفاده از جملات تاییدی به آن‌ها کمک می کند تا مغز خود را تقویت کنند، به طور خاص، چیزی که “مرکز کنترل” مغز نامیده می شود. فرزندان شما می توانند به گونه ای فکر کنند که موارد زیر را ترویج کند:

  • حل مسئله
  • کنترل تکانه
  • تنظیم عاطفی

جملات تاکیدی مثبت برای تربیت فرزندان با اعتماد به نفس بیشتر  نیز تاب‌آوری را تقویت می‌کند

آن‌ها با تغییرات و موقعیت های غیرمنتظره راحت تر برخورد خواهند کرد. به علاوه، آن‌ها می توانند راحت تر از الگوهای افکار منفی دور شوند.

چند جمله مثبت که به شما کمک می کند فرزندانی با اعتماد به نفس بیشتری تربیت کنید

جملات تایید کننده به طور ناخودآگاه در مغز آن‌ها می ماند. به علاوه، هنگامی که آن‌ها به اندازه کافی آن‌ها را تکرار کردند، کودکان شروع به استفاده از جملات تاکیدی خواهند کرد حتی زمانی که شما در اطراف نباشید. این باعث می‌شود که کودک راحت‌تر افکار خود را در مواقع ضروری هدایت کند.

من همیشه بهترین تلاش خود را خواهم کرد.

وقتی بچه ها تمام تلاششان را می کنند، احساس خوبی نسبت به خودشان دارند. این می تواند اعتماد به نفس را القا کند و به آن‌ها کمک کند تا سخت تلاش کنند. هنگامی که همه چیز درست نمی شود، آن‌ها نیز به سرعت تسلیم نمی شوند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

از فرزندتان بخواهید این جمله را در ابتدای هر روز تکرار کند تا به او کمک کنید بهترین تلاش خود را انجام دهد. وقتی هر روز صبح به آن‌ها کمک می‌کنید این جمله را بیان کنند، وقتی شما آن‌جا نیستید همچنان در ذهنشان خواهد بود.

در همه شرایط چیزهای مثبتی وجود دارد. فقط باید تربیت فرزندان با اعتماد به نفس بیشتر را ایجاد کنم

به فرزندان خود بیاموزید که در همه شرایط به دنبال مثبت بودن باشند. این به آن‌ها کمک می‌کند شادتر، اعتماد به‌نفس‌تر و ثبات عاطفی بیشتری داشته باشند. وقتی همه چیز بر وفق مراد خود پیش نمی‌رود یا چیزی تغییر می‌کند، آن‌ها نیز انعطاف‌پذیرتر خواهند بود.

وقتی بهم ریخته باشم، دوباره تلاش خواهم کرد.

آشفتگی بخشی از زندگی است، حتی برای بزرگسالان. استفاده از این عبارت به فرزندان شما یادآوری می کند که تا زمانی که دوباره تلاش کنند مشکلی ندارد. این تأیید می تواند به آن‌ها انگیزه بدهد تا زمانی که به درستی برسند تلاش کنند.

من سخت تمرین خواهم کرد تا مهارت هایم را تقویت کنم و بهتر شوم.

کودکان باید درک کنند که برای بهتر شدن نیاز به تمرین دارد. آن‌ها نمی توانند یک شبه در چیزی عالی باشند، و اگر تمرین نکنند نمی توانند پیشرفت کنند. استفاده از این جمله تأیید کننده قبل از تمرین به آن‌ها کمک می کند تا بهترین تلاش خود را برای یادگیری انجام دهند.

من به اندازه کافی خوب هستم و لازم نیست کامل باشم.

این حرف تأیید می کند که کودک به اندازه کافی خوب است. کمال غیرممکن است، بنابراین آنها باید درک کنند که لازم نیست کامل باشند. دانستن این موضوع به آنها کمک می کند تا تربیت فرزندان با اعتماد به نفس بیشتر بهتر شود و آن ها و دوست داشته باشند، حتی اگر کامل نباشند. همچنین به آن‌ها اجازه می دهد بدانند که دیگران مجبور نیستند فکر کنند که کامل هستند. آن‌ها می توانند خودشان باشند بدون اینکه نگران کمال باشند.

من منحصر به فرد، خاص و دوست داشتنی هستم.

کودکان باید بدانند که منحصر به فرد و دوست داشتنی هستند. واضح است که همه افراد متفاوت هستند و فرزند شما باید بداند که منحصر به فرد بودن چیز خوبی است. به آن‌ها کمک کنید تا تفاوت‌هایشان را بپذیرند و در عین حال به آن‌ها یادآوری کنید که چقدر دوستشان دارید. کودکی که می داند منحصر به فرد و دوست داشتنی است، در زندگی شادتر و با اعتماد به نفس بیشتری خواهد بود. آن ها می دانند افرادی هستند تربیت فرزندان با اعتماد به نفس بیشتر برایشان ایجاد می شود.

من می توانم وقتی ناراحت هستم یا زمانی که چیزی درست نیست صحبت کنم.

وقتی بچه ها بدانند که مجاز به صحبت هستند، احتمال بیشتری برای انجام این کار خواهند داشت.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا