جملاتی که باعث ارتباط قوی تر با بچه ها می شوند

ارتباط قوی تر با بچه ها نیاز به تلاش والدین در زمینه ارتباطات کلامی مناسب دارد. مشاوران خانواده می توانند در این زمینه کمک های بسیاری کنند. لمس فیزیکی برای کودک بسیار مناسب است. طبق گفته روانشناسان زمانی که مادران در زمانی که فرزندشان به آن ها نزدیک می شود آن ها را پس بزنند باعث مشکلات عاطفی در آینده او می شوند. لمس فیزیکی می تواند به کودکان کمک کند. اگر خانواده‌ ها بیشتر از مشاوران در زمینه تربیت کودکان استفاده کنند موفق تر خواهند بود. حوزه های اصلی در رشد کودک یک مسئله مهمی است.

حال اگر ما نتوانیم رشد خودمان را بهبود ببخشیم و سطح ذهن خودمان را بالا ببریم طبیعتاً دچار مشکل خواهیم شد. یکی از مهم ترین مراحل رشد در انسان رشد دوران کودکی است. دوران کودکی بسیار حساس است و نیاز به بررسی دقیق توسط والدین دارد. یهتر است والدین در این دوره حساس بیشتر مراقبت کنند. در ادامه می خواهیم ببینیم که جملاتی که باعث ارتباط قوی تر با بچه ها می شوند چگونه است.

ارتباط قوی تر با بچه ها در جلوگیری از استرس

همه ما می دانیم که در زندگی ممکن است روزی دچار استرس یا اضطراب شویم. تا حدودی بخشی از این استرس و اضطراب طبیعی است. اما اگر ادامه پیدا کند می تواند زندگی ما را مختل کند. اضطراب و استرس اگر کنترل و درمان نشود می تواند جلوی موفقیت شما را در بخش های مختلف زندگی بگیرد. انواع مختلفی از اضطراب ها وجود دارد که برخی از آن ها را برای شما گفتیم. انواع درمان حمله اضطراب موضوع امروز ما است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با جملاتی که باعث ارتباط قوی تر با بچه ها می شوند، صحبت کنیم.

ارتباط قوی تر با بچه ها و رشد مغز در کودکان

رشد مغز در کودکان به لمس فیزیکی مثبت یک بزرگسال دوست داشتنی بستگی دارد. این مثبت بودن اغلب از طرف والدین می آید، اما اگر کودک از این فرآیند دور باشد، یکی دیگر از اعضای خانواده باید این کار را انجام دهند. با تماس فیزیکی مثبت، کودکان می توانند رشد کنند و سالم رشد کنند و در نهایت به بزرگسالان موفقی تبدیل شوند. با بسیاری از فعالیت‌های خارج از خانه، وسایل الکترونیکی و برنامه‌های شلوغ، بسیاری از کودکان این تحریک را دریافت نمی‌کنند. آن‌ها هنوز هم برای پیشرفت به این ارتباط نیاز دارند، حتی اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشند و تحصیلات خوبی داشته باشند. اگرچه زندگی ممکن است دچار فراز و نشیب باشد، اما تماس فیزیکی مثبت برای رشد کامل توانایی های کودکان ضروری است.

نکته ای در ارتباط با ارتباط قوی تر با بچه ها

کودکان از همان ابتدای زندگی خود از تماس فیزیکی مراقبان خود یاد می گیرند و به آن‌ها وابسته هستند. لمس فیزیکی به کودکان کمک می کند تا با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و دنیای خود را کشف کنند. آن‌ها به یک بزرگسال نیاز دارند تا به آن‌ها در انجام این کار کمک کند، زیرا آن‌ها به شما اعتماد دارند که آن‌ها را ایمن نگه دارید و به آن‌ها کمک کنید تا در زندگی کاوش کنند.

چرا ارتباط قوی تر با بچه ها از طریق لمس برای رشد بهتر مغز در کودکان ضروری است؟

تحقیقات نشان می دهد که لمس مثبت برای رشد ضروری است زیرا به طور مستقیم بر عملکرد شناختی مغز و رشد اجتماعی-عاطفی تأثیر می گذارد. راه های زیادی وجود دارد که می تواند بر رشد عصبی کودکان تأثیر بگذارد و درک آن می تواند راهنمایی کند.

ارتباط قوی تر با بچه ها و لمس فیزیکی بر رشد کوتاه مدت تأثیر می گذارد

به گفته مؤسسه ملی بهداشت، لمس نقش مهمی در رشد اولیه دوران کودکی دارد. تماس فیزیکی مثبت به طور قابل توجهی بر رشد عصبی کوتاه مدت از همان ابتدای زندگی کودک تأثیر می گذارد. به عنوان نوزادان، کودکان به این تماس نیاز دارند زیرا به آن‌ها کمک می کند تا در مورد دنیای اطراف خود بیاموزند. همچنین به آن‌ها کمک می کند تا با مراقبان خود پیوند برقرار کنند و به آن‌ها امکان می دهد مهارت های پیوند مثبت را توسعه دهند.

نکته ای در ارتباط با ارتباط قوی تر با بچه ها

علاوه بر این، لمس فیزیکی به آن‌ها کمک می کند تا خواسته ها و نیازهای خود را بیان کنند. همه این‌ها به رشد مهارت های اجتماعی، عاطفی و فکری کودک کمک می کند. اگر تماس مثبتی دریافت نکنند، در آن زمینه ها به درستی رشد نخواهند کرد و مانع از توانایی هایشان می شود. بدون ارتباط مثبت کافی در زندگی اولیه خود، کودکان محروم خواهند شد و از نظر رشدی دچار مشکل خواهند شد. آن‌ها ممکن است از همسالان خود عقب بمانند و این مبارزه در نهایت می تواند تأثیری طولانی مدت بر زندگی آن‌ها بگذارد. آن‌ها برای برقراری ارتباط، ابراز احساسات و رشد فکری تلاش خواهند کرد.

روی رشد بلندمدت تاثیرات لمس فیزیکی توجه کنید

تماس مثبت می تواند تا هشت سال کودک را تحت تأثیر قرار دهد و آن را به یک ضرورت رشد طولانی مدت تبدیل کند. آن‌ها احساسات خود را بهتر مدیریت می کنند و در بزرگسالی کمتر خصمانه، مضطرب و از نظر عاطفی پریشان می شوند. کودکانی که فاقد این ضرورت هستند، معمولاً در آینده خود دچار تأخیرهای شناختی می شوند. به همین دلیل، با افزایش سن، عصبانی تر و پرخاشگرتر می شوند.

ارتباط قوی تر با بچه ها و لمس فیزیکی عملکرد مغز کودک افزایش می یابد

تماس فیزیکی مثبت می تواند عملکرد مغز را افزایش داده و به رشد مهارت های جدید کودکان کمک کند. از آنجایی که سیستم حسی یکی از اولین سیستم هایی است که توسعه یافته است، پایه ای را برای رشد بعدی تشکیل می دهد. به همین دلیل است که تحریک عملکرد مغز در کودکان از طریق تماس مثبت بسیار مهم است. همچنین بر عملکرد مغز و رشد حواس دیگر، رشد شناختی و رشد اجتماعی تأثیر می گذارد. بدون اولین گام های اساسی رشد، کودکان نمی توانند بر اساس آن رشد کنند.

جملاتی که باعث ارتباط قوی تر با بچه ها می شوند

ارتباط بین والدین و فرزند بخش فعال یک پیوند اغلب پیچیده است. سال‌های اولیه کودکی اغلب با سال‌های نوجوانی کنار هم قرار می‌گیرند. زمانی که تمایل والدین برای درگیری در ارتباط قوی تر با بچه ها دیگر چندان آسان نیست و بالعکس.

در دوران نوزادی، مغز کودک مشغول جذب نحوه برقراری ارتباط افراد است – مرحله بسیار اولیه رشد گفتار و زبان. در 12 ماهگی، معمول است که کودک از گفتار تقلید کند، کلمات ساده صحبت کند (“ماما”، “بابا”). کودک عاشق برقراری ارتباط با والدین است و چنین ستایشی متقابل است.

نکته

گفتار در سال‌های بعدی کودکی به سرعت تکامل می یابد. سپس نوجوانی وجود دارد که به نظر می رسد ارتباط قوی تر با بچه ها در حال توقف است. برخی از موارد درگیری بین والدین و فرزند در این سن تقریباً مطمئن هستند.

چرا درگیری هایی بین والدین و فرزندان در سن نوجوانی اتفاق می افتد؟

زیرا ذهن یک نوجوان به سرعت با تجربیات، فرصت ها و چیزهای جدیدی آشنا می شود که زمانی ناآشنا بودند. قابل درک است که یک والدین خوب به دنبال محافظت از فرزند خود هستند و در عین حال به او استقلال می دهند تا جهان را درک کنند. این “عمل” ظریف همان چیزی است که اغلب باعث ایجاد نزاع – و یک شکست احتمالی در ارتباطات می شود.

با وجود این عوارض، امکان برقراری ارتباط واقعی (و آرام) با فرزندانتان وجود دارد. کاهش موانع ارتباطی نیازمند سازش، صبر و احترام متقابل است.

ارتباط قوی تر با بچه ها با استفاده از درک فرزندان

شاید مهم‌تر از همه، ارتباط مؤثر والدین مستلزم آن است که با طرز فکر فرزند نوجوان خود همدلی کنند، که ممکن است دشوار باشد. با این حال، به خاطر داشته باشید که همه ما زمانی در آن سن بودیم. در این مقاله، چند صحبت رایج والدین با فرزندان را بررسی می کنیم. همراه با چند پاسخ که ممکن است این “شکاف ارتباطی” را پر کند و یک رابطه قوی تر و قابل اعتمادتر با فرزند شما ایجاد کند. در این‌جا چند جمله وجود دارد که ارتباط قوی تر با بچه ها را ایجاد می کند:

وقتی کسی او را ناراحت می کند

این موارد زمانی ظاهر می شوند که نوجوان باور کند که به نحوی از سوی شخصی مورد ظلم قرار گرفتند. این نوع موقعیت اغلب در مدرسه به وجود می آید. آن‌چه در این‌جا مهم است این است که به جوان اجازه دهیم تا همه چیز را درک کند. این به معنای اجازه به آن‌ها برای تأمل عقلانی (و بالغانه) است.

یک مثال: “به نظر می رسد که آن‌ها برای شما دردسرساز هستند. من می توانم عصبانیت شما را ببینم. شاید بهتر باشد کمی به آن فکر کنید و منتظر بمانید تا اوضاع حل شود.

ارتباط قوی تر با بچه ها زمانی که به کسی نیاز دارند

حتی در بزرگسالی، همه ما به یک نفر مراجعه می کنیم که می تواند با مشکلی همدردی کند و صادقانه در مورد آن صحبت کند. نوجوانان از این نظر تفاوتی ندارند. اما هنوز به طور کامل درک نکردند که جهان چگونه کار می کند، و اغلب در مورد اینکه با چه کسی صحبت کنند سردرگم هستند. نکته مهم این است که به آن‌ها اجازه دهید ذهنیت خود را منطقی کنند – و در صورت نیاز از شما حمایت کنند.

یک مثال: «تو از اتفاقی که افتاد ناامید شدی، متوجه شدم. تو انتظار یک چیز را داشتی و برعکس شد. وقتی شما آماده صحبت هستید، من هم هستم.»

وقتی می فهمند دنیا معیوب است

نوجوانان باید درک کنند که جهان از بسیاری جهات سازش ناپذیر است. اما اکنون زمان آن نیست که به جزئیات بیشتر روی آن موضوع بپردازیم. آن‌چه در حال وقوع است را تصدیق کنید، در حالی که در برابر اصرار برای ارائه یک پاسخ “حرفه ای” مقاومت می کنید. باز هم، این نگرش باز به آن‌ها فضایی می دهد تا چیزها را درک کنند.

چه چیزی بگوییم: «شما سعی کردید کارها را انجام دهید، اینطور نیست؟ چرا فکر می‌کنید این اتفاق نیفتاد؟»

ارتباط قوی تر با بچه ها زمانی که درونی کردن یک مشکل از توانایی مقابله با آن فراتر رود

مطمئناً نوجوانان مستعد انجام کارهای مختلف هستند. شاید بچه شما نقش اصلی یک نمایشنامه را نداشته باشد. چنین شرایطی می تواند یک “لحظه آموزشی” باشد.

چه چیزی بگوییم: “من ناامیدی شما را درک می کنم. من هم ناامید خواهم شد چه کاری می توانید انجام دهید تا خود را برای فرصت بعدی بهتر کنید؟»

ارتباط قوی تر با بچه ها زمانی که بچه ها غرق در اضطراب می شوند

مهم است که به یاد داشته باشید که نوجوان شما تمام ابزارهای لازم برای مقابله با ناملایمات را دارد. چه متوجه شوند یا نه وقتی جوان به سراغ والدینی می‌آید که غرق در اضطراب هستند، مهم است که این واقعیت را در عین اذعان به اضطراب آن‌ها تکرار کنیم.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا