تحقیقات نشان می دهد چگونه می توانید کنترل احساسات خود را داشته باشید.

کنترل احساسات در زمان های مختلف برای افراد یا زوجین کمی سخت است. شما در زندگی خود احساسات مختلفی را حس می کنید. برخی از ما نیز برای ایجاد یک رابطه جز منطق به هیچ نوع احساسی ورود نمی کنیم. گاهی اوقات برخی از ما به خاطر اتفاقاتی که در گذشته برایمان افتاده است احساسات خود را کنار می گذاریم.

احساسات در زندگی بسیار مهم است. شما نمی توانید شخصی را پیدا کنید که احساسات برایش مهم نباشد. احساسات بخش بسیار مهمی را در زندگی و روند رشد فرد تشکیل می دهد. در روان شناسی تعاریف متفاوتی از احساسات وجود دارد. نکته ای که باید بدانید این است که همه روان شناسان احساسات را مهم می دانند. احساسات انواع مختلفی دارد. احساس دوست داشتن کسی یا چیزی یا احساس خشمگین شدن نسبت به دوستان یا عضوی از خانواده همه نمونه های از این فرایند هستند.

عدم وجود کنترل احساسات دردناک

عدم احساسات و سرد بودن نسبت به موضوعات مختلف درست نیست. هر فرد در طول زندگی خودش ممکن است رفتار های مختلفی از خودش بروز دهد. این رفتار ها می تواند به علت های مختلفی ایجاد شود. هر فرد در طول زندگی خودش دارای رفتار های مختلفی است. برخی از آن ها ممکن است به خاطر شرایط مختلف زندگی دچار حالت های رفتاری مختلف شوند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با تحقیقات نشان می دهد چگونه می توانید کنترل احساسات خود را داشته باشید، صحبت کنیم.

کنترل احساسات دردناک شما هنگام عدم انجام کار درست

با این حال، حقیقت این است که این احساس کاملاً رایج است و برای اکثر ما در یک زمان یا زمان دیگر اتفاق می افتد. در دنیایی که بسیاری از تجربه‌های ما از دیگران در دنیای دیجیتال است، به راحتی می‌توان همه چیز را فراموش کرد.  نسخه‌ای که از دوستان، همکاران و عزیزانمان می‌بینیم، نسخه‌ای است که آن ها می‌خواهند ما ببینیم. بیشتر مردم عکس‌ها و داستان‌هایی درباره لحظات خوب زندگی‌شان به اشتراک می‌گذارند. و اکثر آن ها در مورد زمانی که در زندگی سختی می گذرانند به اشتراک نمی گذارند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا ممکن است این احساس را تجربه کنید، و اقدامات مختلفی که می توانید برای کاهش آن انجام دهید. در ادامه بخوانید تا بدانید چرا ممکن است چنین احساسی داشته باشید و چگونه همه چیز را در ذهن خود تغییر دهید.

چرا احساس می کنید کنترل احساسات دردناک در شما کمتر از قبل است؟

دلایل بی پایانی وجود دارد که چرا ممکن است افکار و احساساتی را تجربه کنید که هیچ کاری در زندگی انجام نمی دهید درست نیست.

فشار بیش از حد

این یک موتیف رایج در فرهنگ ما است، به ویژه از زمانی که یک بیماری همه گیر سال ها پیش شروع شد. استرس زندگی را طاقت فرسا می کند و می تواند بر توانایی ما برای شفاف فکر کردن تأثیر بگذارد.

راه‌هایی برای کنترل احساسات دردناک که رها کردن آن‌ها خیلی سخت است

همه با افکار و احساسات منفی سر و کار دارند. متأسفانه، به نظر می رسد که این احساسات دردناک همیشه در نامناسب ترین زمان ها ظاهر می شوند. مسئله واقعی این است که این کشمکش‌های عاطفی حل‌نشده می‌تواند شما را از چیزهای خوب زندگی‌تان منحرف کند. اگر این افکار را خیلی زودباورانه ارائه دهید، به زودی متوجه خواهید شد که طرز فکر شما بیشتر منفی است تا مثبت. ترک عادت به طرز فکر بدبینانه آسان نیست و نیازمند آموزش مجدد مغز شما برای رهایی همه چیز است. آخرین باری که توانایی کنترل احساسات دردناک داشتید کی بود؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

یک فرد معمولی اغلب اوقات استرس را احساس می کند، و قبل از این که متوجه شوید می تواند به سطوح انفجاری برسد. در نتیجه، زمانی که تحت فشار هستید، ذهن شما تمایل دارد در مورد تمام مسائلی که از گذشته شما دوباره ظاهر می شوند، نشخوار کند. چگونه هرج و مرج را در ذهن خود آرام می کنید و از مه های مغزی جلوگیری می کنید؟

چند راه برای مقابله با عدم کنترل احساسات دردناک

اگر یاد بگیرید با این احساساتی که شما را فلج می کنند کنار بیایید، کمک خواهد کرد. اگر می خواهید زندگی شاد و سالمی داشته باشید، باید گذشته را رها کنید. اینکه کسی چه زمانی به شما صدمه زده باشد یا مورد آزار قرار گرفته اید مهم نیست. هر آسیبی می تواند باعث شود که در مورد تمام اشتباهات زندگی خود نشخوار فکری کنید. خوشبختانه، چند راه وجود دارد که می توانید از آن‌ها برای غلبه بر این مشکلات و ادامه کار استفاده کنید.

یاد بگیرید که در لحظه حضور داشته باشید

یکی از قدرتمندترین ابزارهایی که یاد خواهید گرفت این است که چگونه در لحظه حضور داشته باشید. وقتی همه چیز خراب می شود، برای ذهن شما آسان است که به گذشته برگردد. ذهن شما برای آن‌چه که احساس می کنید نیاز به توجیه دارد، بنابراین دوست دارد یک حالت ترحم داشته باشد و تمام احساسات دردناک گذشته خود را مطرح کند. مشکل دیگری که معمولاً اتفاق می افتد این است که مردم نگران چیزهایی هستند که هنوز اتفاق نیفتاده است. چند بار می نشینید و نگران چیزی هستید که ممکن است در آینده اتفاق بیفتد یا نشود؟ اگر یک اختلال اضطرابی دارید، بیشتر از دیگران مستعد نگرانی هستید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، مقاله ای به مطالعه ای در مورد نگرانی اشاره کرد. کارشناسان دریافتند که بیش از 85 درصد از چیزهایی که از آن‌ها ناراحت هستید هرگز اتفاق نمی‌افتند. به تمام زمانی که هدر می دهید فکر کنید زیرا در آن لحظه زمانی حضور واقعی ندارید.

فکر در مورد آینده و گذشته باعث آسیب می شود؟

هم آینده و هم گذشته شما زمان ارزشمندی را در زمان حال از شما می گیرند. راه مقابله با این موضوع این است که بر این‌جا و اکنون تمرکز کنیم و دیروز یا فردا را در مرکز صحنه قرار ندهیم. اکنون، این بدان معنا نیست که نباید برنامه ریزی کنید، بلکه به این معنی است که اجازه نمی دهید چیزی که هنوز اتفاق نیفتاده ذهن شما را به هم ریخته کند. این فرآیند ساده به نظر می رسد، اما آنطور که به نظر می رسد آسان نیست. با این حال، چند ترفند وجود دارد که می تواند به شما کمک کند در لحظه باشید. تصویری را پیدا کنید که به شما آرامش می دهد. شاید محل آرامش شما ساحلی باشد که اطراف آن را مرغان دریایی احاطه کرده اند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وقتی این عکس را در دست می گیرید، اجازه دهید ذهنتان رها شود. اگر این ترفند جواب نداد، می توانید شمارش را امتحان کنید. وقتی اضطراب ناشی از احساسات دردناک شروع به افزایش می کند، باید آن را خنثی کنید. با شمارش از 100 تا یک شروع کنید. نکته کلیدی تمرکز بر شمارش است. سپس، ذهن شما زمانی برای نشخوار درباره همه آن افکار دردناک ندارد. این استراتژی به شما کمک می کند تا ذهن خود را پاک کنید تا بتوانید دوباره با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار کنید.

تحقیقات نشان می دهد چگونه می توانید کنترل احساسات خود را داشته باشید.

نظریه ما در مورد احساسات ساختگی این فرضیه را مطرح می کند که “خشم”، “غم”، “ترس” و رویدادهای ذهنی مشابه، بلوک های اساسی در ذهن نیستند. بلکه رویدادهای ذهنی هستند که از تعامل پویا شبکه های مغزی اساسی تر ایجاد می شوند.

لیزا فلدمن بارت یک زن باهوش و کارآمد است که دارای اعتبار لازم برای نشان دادن آن است. علیرغم همه دستاوردهای او: به زودی ممکن است او به عنوان زنی که هوش هیجانی را متحول کرد شناخته شود.

نظرات محققان در ارتباط با کنترل احساسات

دکتر بارت در کتاب خود با عنوان «احساسات چگونه ساخته می‌شوند: زندگی مخفی مغز» یک نظریه بالقوه پیشگامانه به نام نظریه احساسات ساختگی را مطرح می‌کند. در واقع، چالش موفقیت‌آمیز او از «وضعیت عاطفی موجود» در حال حاضر تأثیر قابل‌توجهی در زمینه‌های مختلف دارد.

نکته

این مقاله سعی دارد کار مهم دکتر بارت را به ساده‌ترین بیان ممکن توضیح دهد. علاوه بر این، توضیح خواهیم داد که چگونه اکتشافات دکتر بارت به ما امکان می دهد کنترل احساسات خود را در دست بگیریم.

تنظیم احساسات

ممکن است فکر کنید که در زندگی روزمره، چیزهایی که می بینید و می شنوید بر احساس شما تأثیر می گذارد. سخت است که تعریف کنیم که چه چیزی یک احساس را تشکیل می دهد، اینطور نیست؟ یک احساس “از کجا می آید؟” چرا شاد، غمگین، عصبانی، ناامید، ترسیده و غیره هستیم؟ در واقع، احساسات به طور خودکار و غیر قابل کنترل احساس می شوند.

برای سال‌ها، بسیاری از دانشمندان توضیح دادند (یا تلاش کردند تا آن‌ها را توجیه کنند) که احساسات به مغز و بدن ما “متصل” می‌شوند. این دیدگاه «کلاسیک» در مورد کنترل احساسات به 2500 سال قبل و به زمان افلاطون برمی گردد.

نظریات روانشناسان در ارتباط با کنترل احساسات

این نظریه قدیمی برای برخی از روانشناسان خوشایند نیست. دانشمندان دیگر، از جمله دکتر بارت، که تحقیقاتش «این باور رایج را که احساسات در والدین مختلف مغز قرار دارند را زیر و رو می‌کند… (نشان می‌دهد) که احساسات در حال حاضر، توسط سیستم‌های اصلی که در سراسر مغز تعامل دارند، ساخته می‌شوند.»

دکتر بارت برای پیشبرد یافته های خود، آزمایشگاه بین رشته ای علوم عاطفی را در بوستون، ماساچوست تأسیس کرد. تحقیقات و انتشارات بارت به زودی به موفقیت قابل توجهی تبدیل شد.

نکته

به دلیل این موفقیت، دکتر بارت در نهایت قابلیت های عملیاتی خود را گسترش داد. امروز، دو مکان اصلی تیم او، دانشگاه نورث ایسترن و بیمارستان عمومی ماساچوست – یک بیمارستان آموزشی دانشگاه هاروارد است. دکتر بارت همچنین بیش از 20 کارمند را استخدام کرد که برخی از باهوش ترین ذهن های جوان و با تجربه در علوم اعصاب را تشکیل می دهند.

اکتشافات بارت در مورد کنترل احساسات

«…آنچه احساس می کنید بینایی و شنوایی شما را تغییر می دهد. ادراکی بیشتر از دنیای بیرون بر ادراک و نحوه عمل شما تأثیرگذار است.»

Interoception “نماینده مغز شما از تمام احساسات اندام ها و بافت های داخلی، هورمون های موجود در خون و سیستم ایمنی شما است.” این یک سیستم حسی است که مسئول تشخیص پاسخ‌های تنظیم داخلی – هضم، ضربان قلب، گرسنگی و تنفس در میان آن‌ها است.

دکتر بارت توضیح می‌دهد: «در اصل، مغز شما در حال پردازش احساسات درونی و بیرونی است و از آن‌ها معنا می‌سازد. این همان احساسی است.»

آیا کنترل احساسات یک فرایند بیولوژیکی است؟

به ساده ترین عبارت ممکن: احساسات صرفا یک فرآیند بیولوژیکی نیستند. در واقع، احساسات محصول جانبی حدود 90 میلیارد نورون و صدها تریلیون سیناپس هستند. در صورت لزوم، لطفاً دوباره بخوانید. صدها تریلیون سیگنال الکتریکی به سرعت در مغز ما شلیک می‌شوند.

دکتر بارت توضیح می‌دهد: «آنچه می‌بینیم، می‌شنویم، می‌چشیم، لمس می‌کنیم و می‌بوییم، همه شبیه‌سازی‌های جهان هستند». او این نتیجه‌گیری را به یک حقیقت تقریباً جهانی مرتبط می‌کند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا