تأثیر عصبانیت بر شما

خشم و عصبانیت یکی از مواردی است که برای همه ما ممکن است به وجود بیاید. عصبانیت علت های مختلفی دارد. هر فردی می تواند در طول زندگی خود به علت های مختلفی دچار عصبانیت شود. این که افراد به علت یک سری دلایل خاص و ناگهانی دچار عصبانیت شوند ایرادی ندارد. اما ما گاهی اوقات افرادی را می‌بینیم که متاسفانه بیشتر زمان زندگی خود را صرف خشم و عصبانیت کرده اند. عصبانیت اگر ادامه داشته باشد می تواند آسیب های زیادی به افراد برسانند. یکی از این آسیب ها می تواند مشکلات روانی باشد. عصبانیت می توان از طریق راه های مختلفی حل شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که تأثیر عصبانیت بر شما چگونه هست؟ برای مثال ممکن است یک روان شناس برای یک فرد راه های مختلفی مثل تمرین با خود یا استفاده از وسایل مخصوص برای کاهش عصبانیت استفاده کند.

تمامی اختلالات روانی قابل حل است به شرطی این که فرد قبول کند که این مشکل را دارد و راه حل ها و تمرینات را انجام دهد. عصبانیت ها می تواند در فرد به گونه ای مختلفی ایجاد شود. برای مثال در یک فرد عصبانیت فقط در زمان های اتفاقات ناگوار ایجاد می شود. در افراد دیگر ممکن است این عصبانیت به شیوه های دیگری ایجاد شود. برای مثال ممکن است فرد در تمام مدت عصبانیت را داشته باشد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با عصبانیت چگونه بر شما تأثیر می گذارد صحبت کنیم.

عصبانیت یکی از دردناک ترین احساساتی است که انسان احساس می کند

عصبانیت یکی از دردناک ترین احساساتی است که انسان احساس می کند. این کلمه به معنی درد یا ناراحتی شدید است. این یکی از آن احساساتی است که آن قدر دردناک است که کلمات نمی توانند آن را توصیف کنند. برخورد و کنار آمدن با این احساسات می تواند بسیار دشوار باشد، اما مواردی وجود دارد که می توانید برای کاهش درد و بیرون آمدن از طرف دیگر انجام دهید. نمی دانید واقعاً چقدر عصبانیت بر شما تأثیر می گذارد؟

عصبانیت چیست؟ و تأثیر عصبانیت بر شما چگونه هست؟

تأثیر عصبانیت بر شما

غم و اندوه اغلب به عنوان ناراحتی عاطفی نامیده می شود و می تواند شامل تعدادی از احساسات مختلف مانند ضربه، اندوه، اندوه، ترس و اضطراب باشد. به بیان ساده تر، رنج می تواند به درد شدید اشاره داشته باشد و ذکر این نکته ضروری است که ناراحتی می تواند روحی و جسمی باشد. اینیک واکنش منطقی، معمولی و حتی منطقی به یک موقعیت وحشتناک است. ممکن است شخصی هنگام طلاق یا از دست دادن یکی از عزیزان خود دچار درد و رنج شود. این نمونه های غم و اندوه می تواند رفاه شما را خراب کند. یک رویداد آسیب زا می تواند شما را به عنوان یک فرد تغییر دهد، به خصوص اگر درد و رنج به مدت طولانی ادامه پیدا کند.

بسیاری از مردم در کنار آمدن با عصبانیت مشکل دارند.

با توجه به پیچیدگی بسیار زیاد این احساسات، جای تعجب نیست که بسیاری از مردم در کنار آمدن با آن مشکل دارند. عصبانیت اغلب در دم یک رویداد آسیب زا ظاهر می شود و مقابله را حتی بیشتر به چالش می کشد. ناتوانی در کنار آمدن با اضطراب می تواند منجر به سایر شرایط روانی مانند افسردگی و اضطراب شود. درمان یا همکاری با یک مشاور مجاز می تواند به شما کمک کند تا با احساسات ناراحتی روبرو شوید و بر آن غلبه کنید.

عصبانیت در مقابل درد

بسیاری از متخصصان بهداشت دوست دارند بین درد و ناراحتی تمایزی قائل شوند و به طور موثر آن ها را به دو چیز متفاوت تبدیل کنند. پزشکان ممکن است واژه درد را برای موارد جسمانی ذخیره کنند و از تعبیر درد و رنج برای اشاره به ناراحتی و رنج روانی استفاده کنند. منطق این امر این است که گیرنده های حسی، گیرنده های حسی درد، در موارد درد جسمی فعال هستند، اما در موارد افسردگی و اضطراب استفاده نمی شوند.

اصطلاح عمومی درد در برابر عصبانیت

تأثیر عصبانیت بر شما

از طرف دیگر، برای افراد عادی، درد اصطلاح عمومی تری است و ما از آن برای توصیف درد جسمی و ناراحتی روانی استفاده می کنیم. ما حتی از استعاره های مشابه برای توصیف آسیب های جسمی و روحی استفاده می کنیم. سلاح ها برخی از رایج ترین استعاره هایی هستند که خواهید دید. به عنوان مثال، کسی ممکن است درد جسمانی را در بدن خود به عنوان “تیراندازی یا چاقو زدن” توصیف کند، در حالی که شخص دیگری پاسخ خود را به موقعیتی به عنوان “چاقو در قلب” توصیف می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

معناشناسی را کنار بگذاریم، مردم می توانند هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی احساس ناراحتی کنند. درد و رنج برای شما چه معنایی دارد؟ برای اکثر مردم، درد یک اصطلاح گسترده است و درد فقط یک سطح از آن است. صرف نظر از منطقه ای که در آن وجود دارد، غم و اندوه می تواند بر جنبه های مختلف زندگی تأثیر منفی بگذارد.

اضطراب روانی در مقابل اضطراب جسمی

قبل از بحث در مورد روش های خاصی که رنج می تواند بر انسان تأثیر بگذارد، مهم است که تفاوت بین رنج روحی و جسمی را برجسته کنید. غم و اندوه روانی معمولاً پاسخ به رویدادی است که آسیب زا تلقی می شود. دو مثال ذکر شده قبلی می تواند منجر به افسردگی، اضطراب و خستگی شود. برخی از افراد ممکن است به دلیل یک رویداد خاص احساس ترس کنند، مانند شخصی که قربانی خشونت خانگی شده است. صرف نظر از نوع پاسخ، برای وضعیت روحی فرد مضر است.

ناراحتی های جسمانی می تواند کمی متفاوت باشد

از سوی دیگر، ناراحتی های جسمانی می تواند کمی متفاوت باشد. ناراحتی جسمی می تواند پاسخی به یک مشکل یا مسئله روانی باشد. به عنوان مثال، یک مورد افسردگی می تواند اشتهای فرد را خراب کرده و منجر به گرسنگی شود. شاید ناراحتی احساسی باعث ایجاد احساس مرگ واقعی در داخل شود. با این حال، رنج جسمی همیشه نیازی به همراهی رنج روانی ندارد. شخصی می تواند با ضربه زدن تصادفی درب به انگشتان دست و دل فیزیکی را تجربه کند. اگر چه دردناک است، اما رویدادی مانند این به احتمال زیاد همان تأثیر ماندگاری را نخواهد داشت که باعث ایجاد ناراحتی روحی می شود.

آثار عصبانیت

عصبانیت پتانسیل تغییر افراد را دارد. در این جا چند روش وجود دارد که می تواند بر شما و شخصیت شما تأثیر بگذارد:

انگیزه  و عصبانیت

تأثیر عصبانیت بر شما

انگیزه اغلب یکی از اولین نواحی مغز است که به آن رنج می برد. وقتی افراد افسرده هستند، میل به انجام هر کاری کاهش می یابد. افسردگی ناشی از اضطراب می تواند بر انگیزه افراد برای انجام کارهای اساسی مانند بیدار شدن و رفتن به محل کار تأثیر بگذارد. اکنون قابل درک است که ممکن است شخصی نیاز به مرخصی شخصی از کار داشته باشد، به خصوص اگر به دلیل ناراحتی ناشی از مرگ یکی از عزیزان باشد. با این حال، افسردگی طولانی مدت و درمان نشده می تواند از کنترل خارج شده و منجر به مشکلات مختلف شود. با استفاده از اشتغال به عنوان مثال، می تواند منجر به موارد زیر شود:

  • کاهش بهره وری
  • غیبت بیشتر
  • کاهش احتمال حفظ شغل

هیجانات و افسردگی می توانند انگیزه فرد را برای کار طعمه کنند، این چیزی است که نیاز به توجه دقیق دارد. این می تواند به طور بالقوه باعث از دست دادن شغل شخصی شود، که بر معیشت وی تأثیر می گذارد. اگر صورت حساب ها پرداخت نشوند، مشکلات بیشتری بر دردسرها افزوده می شود.

نگرش یکی دیگر از عواملی است که تحت تأثیر اضطراب قرار می گیرد

نگرش نیز یکی دیگر از عواملی است که تحت تأثیر اضطراب قرار می گیرد. حتی مثبت ترین افراد نیز می توانند مستعد تغییر نگرش به دنبال یک فاجعه باشند. بدبینی می تواند بر هر گونه حس خوش بینی برای افرادی که با درد و رنج روبرو هستند، غلبه کند و گاهی اوقات بدبینی می تواند به عنوان نفرت از خود نیز ظاهر شود. ممکن است فردی خود را برای یک رویداد سرزنش کند یا حتی احساس تنهایی و متروک بودن کند. این احساسات همچنین می تواند بر زندگی اجتماعی آن ها تأثیر منفی بگذارد.

در مواقع ناراحتی، معمول است که افراد افرادی را که به آنها اهمیت می دهند از خود دور کنند. ممکن است کسی سعی کند دست یاری دهد، اما میل به تنهایی امکان تعامل اجتماعی معنادار را نادیده می گیرد. صدا و رفتار شما نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد و این خطر وجود دارد که چیزی را که واقعاً منظور شما نیست، بیان کنید. متأسفانه، این می تواند دوستان و خانواده را از تلاش برای کمک به شما منصرف کند. نمی دانید واقعاً چقدر عصبانیت بر شما تأثیر می گذارد؟

علائم جسمی و عصبانیت  

همانطور که قبلاً در این مقاله به طور مختصر اشاره شد، ناراحتی های روانی می تواند منجر به مشکلات جسمی شود.  برای کسانی که با افسردگی و اضطراب سر و کار دارند، فکر غذا خوردن به ندرت ممکن است در ذهن فرد ایجاد شود و به اندازه افکار دیگر مهم نیست.

حرف آخر در مورد تأثیر عصبانیت بر شما

در ادامه می خواهیم ببینیم که تأثیر عصبانیت بر شما چگونه هست؟ برای مثال ممکن است یک روان شناس برای یک فرد راه های مختلفی مثل تمرین با خود یا استفاده از وسایل مخصوص برای کاهش عصبانیت استفاده کند.
منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا