چرا گاهی در عصبانیت گریه می کنیم؟

آیا تا به حال آنقدر عصبانی شده اید که گریه کنید؟ می دانید چرا گاهی در عصبانیت گریه می کنیم؟ عصبانیت می سازد و می سازد تا زمانی که بیرون بزند. شما می خواهید به نظر درست و با وقار بیاید اما چشمان شما به شما خیانت می کند. گریه اغلب  به عنوان ضعف تلقی می شود. سخت است در زمانی که گریه می کنید بتوانید خود را کنترل کنید. اما گاهی ما تمایل داریم خود را کنترل کنیم. پس چرا وقتی عصبانی می شویم گریه می کنیم؟ اگر اینقدر ناامیدانه می خواهیم گریه نکنیم، چرا به نظر می رسد نمی توانیم به آن کمک کنیم؟

پاسخ های غیر ارادی ما به احساسات ما می تواند چیزهای زیادی در مورد نحوه کار ذهن انسان به ما بگوید. گریه هنگام عصبانیت ممکن است ضد شهودی به نظر برسد، اما کاملاً منطقی است. بیایید نگاهی به برخی از دلایل احتمالی بیندازیم. می خواهیم ببینیم چرا گاهی در عصبانیت گریه می کنیم؟ برای این مسائل و بهبود عصبانیت خود می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

چرا گاهی در عصبانیت گریه می کنیم؟

چرا گاهی در عصبانیت گریه می کنیم؟

دلایل مختلفی وجود دارد که شما می توانید هنگام عصبانیت گریه کنید. اشک همیشه نشانه اندوه نیست و در واقع می تواند کاملاً با چیز دیگری مرتبط باشد. برای دانستن دلایل احتمالی گریه در هنگام عصبانیت بیشتر بخوانید. نمی دانید چرا هنگام عصبانیت اشک می ریزید؟ آسیب اغلب در پشت خشم پنهان می شود. وقتی عصبانی هستیم، غالباً از احساس صدمه ناشی می شود. عصبانیت که به ویژه منجر به اشک می شود، احتمالاً مدتی است که ایجاد شده است. این مورد را در کودکانی که هنوز هوش هیجانی ندارند تا بین خشم و آسیب تفاوت قائل شوند، زیاد می بینید. گریه نتیجه سرخوردگی است که باید آزاد شود.

به نظر می رسد این کار مانند گریه کردن از خیانت، یا درک نشدن توسط یکی از اعضای خانواده یا دوست باشد. وقتی می خواهید توسط افرادی که دوستشان دارید بسیار بد شنیده شوید، اما آن ها درک نمی کنند، این منجر به خشم و کینه می شود. اما اشک نیز ایجاد خواهد شد زیرا پشت آن عصبانیت آسیب دیده است. گریه راه بدن شما برای از بین بردن غم و اندوه و خشم است. اما فقط به این دلیل که ترشح به صورت اشک است، به معنای ضعف آن نیست.

اشک نشان می دهد که شما اهمیت می دهید و احساس می کنید. داشتن واکنش احساسی به یک عمل نادرست یا یک وضعیت بد بسیار طبیعی و بسیار انسانی است. اگر تا به حال وسط مکالمه بوده اید و متوجه شده اید که “نمی دانم چرا گریه می کنم”، نگاه عمیق تری به درون خود بیندازید. احتمالاً صدمه ای وجود دارد که باید پاسخ داده شود.

شما در وضعیتی هستید که احساس ناعادلانه ای می کنید.

معمولاً، وقتی بچه ها از شدت عصبانیت گریه می کنند، ناشی از احساس ناعادلانه بودن موقعیت است. وقتی به آن ها پاسخ منفی داده می شود یا از آنها خواسته می شود کارهای خانه را انجام دهند، اغلب صدای کودک را می شنوید که فریاد می زند: “این عادلانه نیست!” در بزرگسالی ما نیز این کار را انجام می دهیم. وقتی احساس ظلم یا خیانت می کنیم عصبانی و ناراحت می شویم. اما در پشت خشم نیز صدمه واقعی وجود دارد. حس درست و غلط ما آزمایش شده است. آنچه از دوستان، خانواده یا همکارانمان انتظار داشتیم رخ نداد و ما مانده ایم که قطعات را برداریم.

به نظر می رسد اشک واکنش طبیعی به این آمیزه احساسات است. آنچه احساس می کنیم برای یافتن راهی لازم است. دشوارتر است که دیدگاه خود را هنگام درد خیلی شدید احساس کنید. به همین دلیل است که اشک اغلب با عصبانیت همراه است. یک باره آنقدر احساس می کنید که نمی توانید به خود کمک کنید اما همه چیز را رها کنید.

گریه به طور مشخص با غم و اندوه ارتباط ندارد.

از نظر علمی، گریه فقط برای احساس غم و اندوه نیست. مغز ما نمی داند چگونه به خوبی بین احساسات ما تفاوت ایجاد کند. دکتر رابرت آر پرووین در دانشگاه مریلند خاطرنشان می کند که مجاری اشکی ما خیلی هوشمند نیستند. ما تا سه ماهگی شروع به تولید اشک در نوزادی نمی کنیم، گرچه گریه از بدو تولد شروع می شود. این باعث می شود دانشمندان تصور کنند که تولید اشک برای نسل بشر تحول اخیر است. از آن جا که این بسیار جدید است، مجاری اشک ما تفاوت بین احساس آسیب، غم، عصبانیت یا حتی خوشبختی را نمی دانند.

بنابراین، هر وقت چیزی را به شدت احساس می کنیم گریه می کنیم. از این لحاظ، این بدان معنی است که شما زنده هستید. اینکه شما می توانید چیزی عظیم و طاقت فرسا را ​​احساس کنید. وقتی در اثر عصبانیت گریه می کنید، بدن شما فقط همان کاری را انجام می دهد که فکر می کند باید برای بهتر شدن احساس شما انجام دهد. تولید اشک یک پاسخ طبیعی به احساس خستگی و احساس درد است. این بدان معنا نیست که شما بیشتر از عصبانیت غمگین هستید. این فقط به این معنی است که شما عمیقاً احساس می کنید.

چرا من همیشه اشک های عصبانیت را تجربه می کنم؟

چرا گاهی در عصبانیت گریه می کنیم؟

دکتر سوزان دگز-وایت، رئیس بخش مشاوره و آموزش عالی در دانشگاه ایلینوی شمالی، پیشنهاد می کند که گریه راهی برای آزادسازی احساسات است. این نوعی کاتارسیس است، مکانیزم کنار آمدن برای مقابله با احساسات شدید ما، اعم از ناامیدی، عصبانیت یا غم عمیق. او حتی تا آنجا پیش می رود که گریه نوعی تسکین دهنده خود است. گریه ما را مجبور می کند تنفس خود را کنترل کنیم. نفس های عمیق می کشیم تا به حالت آرامش برگردیم. این باعث می شود ضربان قلب ما کاهش یابد و به ما اجازه می دهد تا آرام باشیم. گریه یک روش طبیعی برای تنظیم احساسات بدن است.

گریه غیر ارادی است!

غالباً اشک عصبانیت وقتی ایجاد می شود که ما آن را نمی خواهیم. اگر در محل کار یا درگیری با یکی از عزیزان هستیم، یا از موقعیتی که به نظر می رسد نمی توانیم آن را کنترل کنیم ناامید شده ایم. گریه به این دلیل است که ما بیش از حد خسته شده ایم و نمی دانیم چه کار دیگری باید انجام دهیم. این یک واکنش ساختگی نیست. در حقیقت، اگر ما می توانستیم گریه را کنار بگذاریم و چیزهایی را کنترل کنیم، احتمالاً ترجیح می دهیم این کار را انجام دهیم. اما بدن ما به خوبی ما را می شناسد. آن ها می دانند که حتی اگر نخواهیم اعتراف کنیم که به چه چیزهایی احتیاج داریم.

ما بعد از یک گریه خوب احساس بهتری داریم، مگر نه؟ تمام احساساتی که در قلب ما جا خوش کرده است، از طریق اشک ریخته می شود. و گرچه ممکن است فقط با اشکال اوضاع حل نشود، شما احساس می کنید که کمی سطح بالاتری داشته و آماده پذیرش این چالش هستید. گریه همچنین علامتی به دنیای خارج است که شما صدمه می زنید. شاید شما مایل نباشید که مدام درخواست کمک کنید. اما وقتی واقعاً به آن احتیاج دارید، ممکن است اشک شما فریاد کمک باشد که مایل نیستید درخواست کنید. در واقع می توان گفت که گریه غیر ارادی است. این مسئله در زمان عصبانیت هم خود را نشان خواهد داد.

فضای امن برای احساسات

چرا گاهی در عصبانیت گریه می کنیم؟

متاسفانه گریه در جامعه ما انگ زده شده است. به عنوان نشانه ای از ضعف یا عدم بلوغ مورد بررسی قرار می گیرد. این افراد افراد را از خود دور کرده یا احساس ناراحتی می کند. ما اغلب هنگام گریه احساس نیاز به عذرخواهی می کنیم، نه؟ گویی لحظه احساسی غیر ارادی ما ناراحتی است. اما حقیقت این است که  اگر گریه می کنیم  دلیل واقعی این کار را داریم.

 گاهی اوقات ما به یک فضای امن نیاز داریم تا بتوانیم تمام احساساتی را که از دست می دهیم خارج کنیم. درمان یکی از چنین فضاهای امن است. این که با یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا یک حرفه ای صحبت کنید، یافتن شخصی که وقتی شما احساسات خود را بیرون می آورید به او گوش داده و در آنجا باشد، برای کمک عاطفی شما بسیار مهم است. و روش هایی وجود دارد که می توانید بدون نیاز به صرف هزینه زیاد یا رو در رو با یک غریبه، به این روند کمک کنید.

اشک های عصبانی قسمت طبیعی زندگی است. نیازی نیست که وقتی احساساتی هستید از آن ها شرمنده شوید و آن ها را پنهان کنید. بدن شما می داند که چه کاری انجام می دهد، حتی اگر هنگام اشک آمدن نتواند بین شادی و غم تفاوت قائل شود. این آزادسازی احساسات و تنش می تواند منجر به بحث و گفتگوهای بهتر و نگاه سالم تری به وضعیت شما شود. بنابراین، دفعه بعدی که احساس کردید خیلی عصبانی هستید و می توانید گریه کنید، فقط بگذارید بیرون آیند. آنچه را باید انجام دهید انجام می دهید تا به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید.

سخن آخر

آیا تا به حال به این سوال فکر کرده اید که چرا گاهی در عصبانیت گریه می کنیم؟ گریه کردن نشان دهنده شرایط احساسی سخت ما می باشد. هر احساساتی می تواند خود را همراه با درد و گریه نشان دهد. برای بهبود شرایط خود می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

منابع
.regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا