ایجاد یک ازدواج خوب با همسرتان

ازدواج یک گزینه مهم در دنیای امروزی است. این که چه ازدواجی خوب باشد یا بد بستگی به شرایط مختلف دارد. ازدواج در افراد مختلف تاثیرات متفاوتی دارد. در دنیایی که زندگی می کنیم ارتباطات حرف اول را می زنند. در واقع ارتباطات باعث پیشرفت انسان ها می شوند.ما در مقاله های قبل در ارتباط با ارتباطات و مزایای آن صحبت کردیم. حال نوع ارتباط در زندگی و مسئله ازدواج کنی متفاوت است. نیاز های که دو زوج به همدیگر دارند با نیازی که یک شرکت به کارکنانش دارد فرق می کند. نکته ای که باید بدانید این است که ایجاد یک ازدواج خوب چگونه به وجود می آید. آیا راهی برای ایجاد یک ازدواج خوب با همسرتان وجود دارد یا خیر؟ ازدواج مسئله آسانی نیست. بنابراین باید با نگاه خاصی به این موضوع نگاه کرد. در ادامه می خواهیم ببینیم که ایجاد یک ازدواج خوب با همسرتان چگونه است.

در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با ایجاد یک ازدواج خوب با همسرتان صحبت کنیم.

رسانه ها اغلب یک ازدواج خوب را به عنوان یک رویاپردازی بدون زحمت نشان می دهند.

ازدواج خوب

رسانه ها اغلب یک ازدواج خوب را به عنوان یک رویاپردازی بدون زحمت نشان می دهند. آن ها می گویند وقتی عشق واقعی وجود دارد، سختی ها و زمان های سخت دیگر وجود ندارد. فرهنگ های مختلف نشان می دهد که برای مقابله با گذراندن دوران سخت، کارهای چندانی نمی توان انجام داد. البته همه این ها نادرست است. یک رابطه به زمان، تعهد و تلاش جدی نیاز دارد. این فقط یک محصول جانبی طبیعی عشق نیست. خبر خوب این است که همه افراد از مهارت های لازم برای ایجاد یک ازدواج واقعاً محکم برخوردار هستند. مزایای یک رابطه سالم شگفت انگیز است.

اما نکته اصلی این است که مزایا را به حداکثر برسانید. شما باید در عین حال مشکلات را به حداقل برسانید. این مقاله به بررسی آن چه برای ایجاد یک ازدواج موفق با یک شریک نیاز دارد، می پردازد.

چه چیزی باعث ازدواج خوب می شود؟

ازدواج در فرهنگ لغت Merriam-Webster به عنوان وضعیت متحد شدن به عنوان همسر در یک رابطه توافقی است. یا  قراردادی شناخته شده توسط قانون تعریف شده است. این منجر به این سوال می شود که “ازدواج خوب چه چیزی را مشخص می کند؟” تصورات غلط زیادی در مورد ازدواج خوب وجود دارد. ازدواج خوب بدون عیب، عاری از اختلاف نظر، مشاجره و دعوا نیست. گاهی اوقات شک و نگرانی وجود خواهد داشت. رابطه همیشه شگفت انگیز و بدون زحمت خوشبخت نخواهد بود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

یک ازدواج خوب نه به دلیل عدم مشکلات، بلکه به این معناست که چگونه طرفین با مشکلات کنار می آیند. یک مشارکت عالی مزایای زیادی به همراه دارد. از جمله مهمترین آن ها این است که بتوانید با کسی که به شدت به او علاقه دارید، اعتماد دارد.  حتی شما دوست دارید با او زندگی کنید. برای به دست آوردن پاداش یک ازدواج خوب، باید از آن مراقبت و مراقبت کرد.

نبردهای درون ذهن

نگرانی ها، تردیدها و ترس ها از کجا می آیند؟ پاسخ پیچیده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. بسیاری از مسائلی که در ازدواج بوجود می آید، بلایای پایان دهنده روابط نیست.  این ها اختلافات تا حدی کوچک است که از کنترل خارج می شود. پیروزی در نبرد درون ذهن برای بیرون راندن چیزهای کوچک قبل از تبدیل شدن آن ها به مشکلات واقعی ضروری است. این بدان معنا نیست که شبهات را هرگز نباید در چارچوبی جز شک و تردید مورد بررسی قرار داد. در نظر بگیرید که آیا تردیدها اساس واقعی دارند. در این صورت، آن ها باید در مکالمه بین شرکا اداره شوند.

ارتباطات برای ازدواج خوب

ازدواج خوب

ارتباطات یکی از مهمترین جنبه های هر رابطه است. درگیری های بزرگتر معمولاً از عدم رویارویی با مسائل کوچکتر با هم شکل می گیرد. نادیده گرفتن شکایات یا جزئیات درک شده فقط باعث تشدید آن ها می شود. اگر سرکوب شود، آن چه زمانی تصور می شد یک مشکل جزئی است می تواند خارج از کنترل رشد کند. در صورت عدم برخورد با آن ها، ممکن است بسیار مشکل بزرگتری از دیگران به نظر برسند. چرخه وحشتناکی از نادیده گرفتن مشکلات کوچک شروع به تسخیر رابطه و از بین رفت یک ازدواج خوب می شود.

به مشکلات رسیدگی نشده اهمیت بدهید

چیزهایی که در سر ما و شرکای ما پنهان شده است برای هیچ کس مفید نیست. هنگامی که این موضوعات به طور مثبت و سازنده مورد بحث قرار گیرند، می توان آن ها را حل کرد. با این حال، این روند آسان نیست. بحث درباره کینه ها می تواند دردناک باشد.  اما این ناراحتی بسیار طاقت فرسا تر از سال ها سکوت است. حل مسائل جزء لاینفک یک ازدواج خوب است.

خودسازی را فراموش نکنید

بسیاری از نارضایتی هایی که در یک  ازدواج خوب بوجود می آید می تواند ناشی از احساس رکود یا حتی احساس پسروی باشد. برای مثال ظاهر را در نظر بگیرید. برخی از مردم این ذهنیت را دارند که پس از ازدواج، نیازی به مراقبت از خود ندارند. برای برخی از زوج ها، می توان ظاهر را تا حدودی از بین برد. برای اکثر افراد، می تواند از آن چه باعث ایجاد حس خاص و عاشقانه در رابطه می شود، بکاهد. فراتر از ظاهر، ازدواج خوب بهانه ای برای غرق شدن در رکود نیست.

انتخاب یک سرگرمی جدید، ادامه تلاش برای کارهای جدید مهم است.  و کار بر روی بهبود خود، همگی جایگاه فرد را در یک رابطه تقویت می کند. محیطی را ایجاد کنید که در آن رشد مورد ستایش قرار گیرد. و قدردانی از پیشرفت های شریک مورد توجه قرار گیرد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ازدواج خوب

علاوه بر این، رشد شخصی در خارج از رابطه معنی می دهد. چیزی برای کار کردن و احساس افتخار در اختیار شما قرار می دهد. ارزش رشد را نمی توان مبالغه کرد.  به ویژه در یک ازدواج خوب و طولانی مدت که روال عادی وجود دارد و یکنواختی می تواند شروع شود.

روی چیزهای کوچک تمرکز کنید

تمرکز روی چیزهای کوچک به معنای نادیده گرفتن همه جیز نیستط. این  که وقتی زوجی کاری آزاردهنده انجام می دهد مهم است. همانند رها کردن ظروف یا فراموش کردن مراقبت از مواد غذایی که برای شما ناراحت کننده است. در عوض، کارهای کوچکی را که شریک زندگی شما انجام می دهد، مورد هدف قرار دهید. یکنواختی زمانی ظاهر می شود که کمبود هیجان وجود داشته باشد. آن چرخه را بشکنید.  کاری غیرمنتظره و مهربان برای زوج خود انجام دهید، حتی اگر این یک عمل کوچک باشد. فراتر رفتن از راه دور برای یکی از عزیزان ممکن است سخت نباشد یا به تلاش زیادی نیاز نداشته باشد.

اشتیاق جنسی – در داخل و خارج از اتاق خواب

یک اشتیاق جنسی خوب برای یک ازدواج خوب مهم است. اشتیاق بیرون از اتاق خواب نیز به همان اندازه ضروری است. پنج راه وجود دارد که همراهان عشق را نشان می دهند:

  • کلمات تأیید کننده
  • اعمال خدمات
  • دریافت هدایا
  • زمان کافی
  • لمس فیزیکی.

این ها به پنج زبان عشق معروف هستند.

همه به ترکیب های مختلف این زبان های عاشقانه اهمیت می دهند.

همه به ترکیب های مختلف این زبان های عاشقانه اهمیت می دهند. بسیار مهم است که بدانید یا حداقل تصوری از آن چه که یک شریک برای آن قدردانی می کند، داشته باشید. با یادداشت برداری از آن چه یک معشوق دوست دارد این کار را شروع کنید. برای همسر خود خرید کنید. او آن چه را که بیشتر از شما دریافت می کند دوست دارد. این گونه می توان زبان عشق شخصی خود را آشکار کرد.

مراقب پول و خرج های خود باشید

یکی از دلایل اصلی طلاق و نداشتن ازدواج خوب اغلب نوعی مشکل مالی است. اعم از بدهی های زیاد، صورت حساب های پرداخت نشده یا هزینه های آینده که آسیب زا است. مهارت های ضعیف در مدیریت پول می تواند ازدواج را محک جدی بزند. مشکل خود پول نیست. به دست آوردن پول اغلب به عنوان هدف نهایی زندگی تلقی می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ازدواج خوب

پوای که وجود دارد با آن چه می توان با آن مبادله کرد مهم است. صورت حساب ها و بدهی ها می توانند ترسناک باشند. اما شاید راه حل این باشد که عادت های هزینه های اضافی را کنترل کنید. حتی از انباشت بدهی جلوگیری کنید. وابستگی بیش از حد به چیزهای مادی می تواند روابط را به هم ریخته کند و آسیب زا خواهد بود. حتی از آن چه واقعاً اهمیت دارد می تواند شما را دور کند.

https://www.betterhelp.com/advice/marriage/building-a-good-marriage-with-your-spouse/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا