استرس زنان در همه گیری هنگام شروع شغل های حرفه ای

استرس زنان در همه گیری می تواند به علت های مختلفی باشد. اول که همه ما در این دوسال وجود بیماری همه گیری دچار استرس و اضطراب شده ایم. این بیماری همه گیری می تواند علاوه بر استرس روی موارد زیادی تاثیر بگذارد. تاثیر گذاری کرونا بر مردم احتمالا تا مدت زمان طولانی باقی خواهند ماند. با شروع شغل های حرفه ای طبیعتاً این استرس می تواند ادامه دار باشد. استرس زنان در همه گیری موضوع امروز ما است.

حال بیماری همه گیری باعث افزایش این اختلالات روانی شده است. همه ما می دانیم که اختلالات از موارد مختلفی سرچشمه می گیرد. متاسفانه برخی از افراد با وجود داشتن اختلالات درمان نمی شوند. برخی هم آنقدر از این حالت خود راضی هستند که خود را بیمار روانی حساب نمی کنند. بیماری همه گیری به خاطر تاثیر روی ذهن و روان انسان باعث آسیب می شود. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها را می شناسید. در ادامه می خواهیم ببینیم که آیا استرس زنان در همه گیری هنگام شروع شغل های حرفه ای چگونه است.

استرس زنان در همه گیری و مشکلات ناشی از آن

استرس زنان در همه گیری هنگام شروع شغل های حرفه ای

یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید مدیریت کافی داشته باشید.  در روان شناسی برای هر امری توضیحاتی داده شده است. در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با استرس زنان در همه گیری هنگام شروع شغل های حرفه ای صحبت کنیم.

بیماری همه گیری و استرس زنان در همه گیری

آکادمیک های اولیه و موقعیت های شغلی به دلیل بار کاری بیشتر و استرس و کاهش مراقبت از خود محدود شدند. زنان سطوح بالاتری از استرس را در رابطه با وظایف تحصیلی و همچنین مسئولیت های مراقبتی گزارش کردند. چنین یافته‌های پژوهشی نیاز به اطلاع‌رسانی از شیوه‌های سازمانی برای اطمینان از نتایج عادلانه برای اساتید دارد. این بیماری همه گیر منجر به پریودهای نامنظم برای افرادی شد که عادت ماهانه دارند. یک مطالعه منتشر شده در مجله سلامت زنان نشان داد که COVID-19 زنان را به طور نامتناسبی در نقش‌های تحصیلی اولیه و متوسط ​​محدود کرده است.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

این مطالعه نشان داد که COVID-19 بر همه اعضای هیئت علمی به طور یکسان تأثیری نداشته است. زیرا زنان در مراحل شغلی کمتر پیشرفته بیشترین آسیب را از نظر استرس شغلی و خانه بالاتر و کاهش خودمراقبتی و همچنین ارسال مقالات کمتر مجله علیرغم برنامه‌های اولیه داشته‌اند. اگر مؤسسات واقعاً بر روی سهام سرمایه گذاری می کنند، باید چنین تحقیقاتی را هنگام ارزیابی عملکرد اعضای هیئت علمی در نظر بگیرند. استرس شغلی و اجتماعی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در زنان افزایش می دهد.

استرس بیشتر، کاهش مراقبت از خود و استرس زنان در همه گیری

این مطالعه با اعضای هیئت علمی یک دانشگاه دولتی بزرگ شهری و مرکز پزشکی انجام شد و نشان داد که اکثر شرکت‌کنندگان سطوح استرس بالاتری را در طول همه‌گیری گزارش کردند. زیرا 73 درصد کار آکادمیک را «استرس بالا» می‌دانستند. در حالی که 60 درصد وظایف مراقبتی را به عنوان «استرس بالا» گزارش کردند. ” محققان دریافتند که اعضای هیئت علمی که بیشتر دستیار و دانشیار بودند و زنان دارای فرزندان خردسال بیشتر در معرض استرس شغلی و خانه و کاهش مراقبت از خود بودند. در حالی که اعضای هیئت علمی که عمدتاً استاد بودند و مردان بدون فرزند خردسال سطوح متوسط ​​را گزارش کردند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در حالی که تحقیقات برنامه ریزی شده برای اکثر اعضای هیئت علمی مشابه بود، تعداد مقالات ارسال شده برای دانشگاهیان که اکثراً مسن تر بودند، اساتید دارای مدرک بدون فرزند خردسال یا مدرک بالینی به طور قابل توجهی بیشتر بود. اگر چه این مطالعه تنوع درون دانشگاهی را برجسته می‌کند که بر مشاغل اساتید تأثیر می‌گذارد، محدودیت این تحقیق استفاده از جنسیت های مختلف بود.

همه گیری و اختلالات خواب

یک مطالعه جدید نشان داد که مسائل مربوط به سلامت روان در ابتدای همه گیری بسیار مهم است. این فرایند  بر مدت زمان خواب افراد تأثیر می گذارد. تجربه خواب ضعیف می تواند سطح اضطراب را افزایش داده و یک چرخه منفی ایجاد کند. برای مقابله با اختلالات خواب، متخصصان توصیه می کنند از استفاده نمایشگر خودداری کنید. زمان خواب ثابت داشته باشید و روال شب را رعایت کنید.

آیا تا به حال شده است که شب را در تختخواب دراز بکشید اما نتوانید بخوابید؟  یا به دلیل چیزی که باعث ناراحتی شما شده مدام بیدار می شوید؟ حتی شاید شما بیش از حد معمول احساس خستگی کرده اید؟ یا  بیش از حد معمول خوابیده اید اما روز بعد هنوز خسته هستید؟ اگر یکی یا هر دو سناریو را تجربه کرده اید، احتمالاً استرس را تجربه کرده اید.

همه‌گیری بر سلامت روان زنان تأثیر می‌گذارد

استرس زنان در همه گیری هنگام شروع شغل های حرفه ای

روانپزشک، الیزابت نترتون، MD، می گوید: “ما می دانیم که زنان بار نامتناسبی از مسئولیت های خانه و مراقبت از کودکان را در خانواده های امروزی به دوش می کشند.” دکتر نترتون توضیح می‌دهد: «نکته اصلی این مقاله این است که در طول همه‌گیری COVID-19، استرس زنان در همه گیری، مانند بسیاری از محیط‌های کاری دیگر،  بیشتر احتمال دارد که تأثیر منفی بر حرفه‌های خود را تجربه کنند، زیرا همه گیری آسیب های زیادی به شغل ها در جوامع وارد کرده اند.

از آن جایی که این تحقیق با سایر مطالعاتی که نشان می‌دهد زنان به‌طور نامتناسبی تحت تأثیر اخراج یا جدایی از شغل قرار می‌گیرند، همراه است. دکتر نترتون خاطرنشان می‌کند که آن ها در بخش‌هایی از اقتصاد که تحت تأثیر نامطلوب این همه‌گیری قرار گرفته‌اند، نمایندگی بالایی دارند. این تحقیق مشکلاتی را که زنان در محل کار در تلاش برای ایجاد تعادل بین مسئولیت‌های شغلی اولیه با تعهدات خانه و مراقبت از کودک خود با آن روبرو هستند، برجسته می‌کند.

نظر پزشکان در ارتباط با این زمینه

دکتر نترتون تاکید می کند، “ما می دانیم که در ابتدا زنان برای کاری که انجام می دهند دستمزد کمتری دریافت می کنند. و خانواده های تحت رهبری زنان بیشتر با مشکلات مالی مواجه می شوند.” دکتر نترتون خاطرنشان می کند که با توجه به این که چگونه این مطالعه با تحقیقات مربوط به تقسیم مسئولیت های مراقبت از خانه و مراقبت از کودکان در  کشور های مختلف مطابقت دارد، “ما از آن تحقیق می دانیم که زنان بار نامتناسبی از این مسئولیت ها را به دوش می کشند. این بر زنان در تعدادی از زمینه ها تأثیر می گذارد انتخاب های شغلی، و زمینه های زندگی، یکی از آن ها است.

انعطاف پذیری در کار حرفه ای و استرس زنان در همه گیری

دکتر نترتون توضیح می‌دهد: «ما از ادبیات، و من از کار بالینی‌ام با زنان می‌دانم که انعطاف‌پذیری کارفرمایان و درک این نابرابری‌ها، پتانسیل کاهش استرس و بهبود تجربه زنان در محل کار را دارد. زیرا آن ها با این چالش‌ها مواجه می‌شوند.  این برای حفظ زنان در نیروی کار در همه جاهایی که ما شدیداً به آن ها نیاز داریم، حیاتی است.” متخصص علوم اعصاب و مددکار اجتماعی بالینی، رنتتا ویور، LCSW-C، CEAP، می‌گوید: «یافته‌های تحقیق به من یادآوری کرد که ایجاد سیاست‌های جدید در محل کار چقدر پیچیده است که ارزش‌های تنوع و گنجاندن در محیط کار را با مأموریت محیط کار متعادل کند.

نظر ویور در ارتباط با این زمینه

استرس زنان در همه گیری هنگام شروع شغل های حرفه ای

ویور توضیح می‌دهد: «تعجب آور نبود که یافته‌ها به این نتیجه رسیدند که استرس زنان در همه گیری  در اوایل کار با بچه‌های کوچک ایجاد شده است. آن ها بیشترین استرس را در مقایسه با مردانی داشتند که قبلاً شغلی را بر عهده داشتند و مسئولیت‌های مراقبت کمتری داشتند. از آن جایی که زنان با استرس بیشتری مواجه بودند، ویور خاطرنشان می‌کند که باید انتخاب می‌کردند کجا و چگونه حاضر شوند. او می گوید: “آن ها می خواستند ارزش خود را در محل کار ثابت کنند، اما باید اطمینان حاصل کنند که از خانواده آن ها مراقبت می شود.”

ویور تاکید می کند: “کاش مردم بدانند که بسیاری از این زنان ممکن است در مقایسه با همکاران مرد خود در زمانی که این زنان در دانشگاه در زمان استرس و عدم اطمینان بالا در محل کار و خانه عالی بودند، عملکرد ضعیفی دارند.”

تاثیر همه گیری بر مشاغل تحصیلی و استرس زنان در همه گیری

ویور خاطرنشان می‌کند که با توجه به تأثیر همه‌گیری بر اساتید دانشگاهی، « این زنان با انتخاب‌های سخت برای رها کردن برخی چیزها در ازای حفظ چیزهای دیگر، آن را کنار هم نگه می‌داشتند. ویور توضیح می‌دهد که مردان ممکن است منابع استرس مشابه زنان را نداشته باشند. اما همچنین ممکن است اجازه ابراز احساسات خود را نداشته باشند. زیرا می‌ترسند در صورت اذعان به استرس کاری، ضعیف به نظر برسند. ویور خاطرنشان می‌کند مردان در دانشگاه ممکن است به طور کلی فشارهای یکسانی را برای انجام مسئولیت‌های مراقبتی در خانه تجربه نکنند.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا