احساس گم شدن چیزی در زندگی

وقتی احساس می کنید چیزی در زندگی شما گم شده است چه کاری انجام دهید؟ آیا همیشه یک فکر آزاردهنده در پشت ذهن شما وجود دارد که چیزی در زندگی شما “از دست رفته” است؟ آیا دوست دارید چیزی بیشتر داشته باشید یا چیزی متفاوت را تجربه کنید؟ این احساسی است که بسیاری از مردم دارند. اما این یکی از مواردی است که می توانید با زمان و توجه آن را بررسی کنید و راه حل هایی برای آن بیابید. اجازه دهید این مقاله راهنمایی برای کمک به شما در سفر اکتشافی باشد. احساس گم شدن چیزی در زندگی هدف ما در این مقاله همکده است. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

احساس گم شدن چیزی در زندگی

آیا معتقدید که حق ندارید احساس کنید که چیزی اشتباه است زیرا چیزهای زیادی برای شکرگزاری دارید؟ این نوعی شرطی‌سازی است که بسیاری از ما طی سال‌ها به آن عادت کرده‌ایم. این بسیار شبیه به بی اعتبار کردن دردهای جسمی یا احساسی است، زیرا شخص دیگری آن را بدتر تجربه کرده است. یا به شما می گویند شکرگزار باشید که غذای نفرت انگیز عمه را بخورید، زیرا بچه های کشور دیگری گرسنه می شوند.

فقط به این دلیل که چیزهای زیادی برای قدردانی و خوشحالی دارید، به این معنی نیست که این اشتباه است که احساس کنید چیزی بیشتر می خواهید یا نیاز دارید.

آیا شما “FOMO” را تجربه می کنید یا خود را با دیگران مقایسه می کنید؟

مفهوم “FOMO” (ترس از دست دادن) افراد زیادی را آزار می دهد. این احساسی است که به نوعی، علیرغم اینکه در زندگی خود احساس خوشبختی می کنند، چیزی وجود دارد که آن ها تجربه نمی کنند و باعث می شود احساس شادی یا رضایت بیشتری داشته باشند. این سندرم اغلب به این معنی است که از نگریستن به تجربیات زندگی دیگران و این که آیا اگر زندگی شما بیشتر شبیه زندگی آنها بود، شادتر خواهید بود. به عنوان مثال، ممکن است با یک همسر شگفت انگیز رابطه شگفت انگیزی داشته باشید، اما احساس می کنید که اگر بچه دار می شوید، خوشحال تر می شوید. یا خانه‌ای در مکانی باورنکردنی دارید، اما فکر می‌کنید که شاید محله بعدی کمی زیباتر باشد، یا اگر بازسازی‌های اساسی ساختاری انجام دهید، خانه‌تان را بهتر می‌خواهید.

از خود بپرسید که چرا چنین احساسی دارید. آیا به زندگی اطرافیان خود نگاه کرده اید و نسبت به آنچه که دارند حسادت می کنید، اما اینطور نیست؟ شاید شما احساس گم شدن چیزی در زندگی دارید.

شاید شما زمان زیادی را در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی سپری کرده‌اید و احساس می‌کنید که مکان شما در مقایسه با آن‌ها کهنه به نظر می‌رسد. فقط به یاد داشته باشید که این نگاه های اجمالی به زندگی دیگران هرگز تصویر کاملی را به ما نمی دهد. مطمئناً، آن پست اینستاگرام در مورد اتاق نشیمن یک فرد ممکن است شگفت‌انگیز به نظر برسد، اما دعوای وحشتناکی که آن‌ها صبح با همسرشان داشته‌اند را به شما نشان نمی‌دهد، یا اینکه بقیه خانه به هم ریخته است. ضرب المثلی وجود دارد که می گوید هر سکه دو روی دارد و شما فقط می توانید یکی از آنها را ببینید. همیشه در پشت صحنه اتفاقات زیادی می افتد که شما از آنها مطلع نیستید.

چگونه احساس گم شدن چیزی در زندگی را بفهمیم؟

احساس گم شدن چیزی به طور طبیعی به این سوال منتهی می شود که آن چیز چه چیزی می تواند باشد. برخی از این سوالات و فعالیت ها را در نظر بگیرید تا به شما در یافتن پاسخ کمک کند:

آیا انرژی خود را صرف پیگیری ها یا تعهدات می کنید؟

در طول چند روز، به انرژی ای که برای انجام کارهای مختلف صرف می کنید توجه داشته باشید. سپس تعیین کنید که چه تعداد از آن کارها انجام شده است زیرا می خواهید آنها را انجام دهید یا به این دلیل که باید آنها را انجام دهید. به عنوان مثال، آیا بیشتر روز شما حول محور مراقبت از اعضای خانواده می چرخد؟ آیا از تهیه صبحانه برای خانواده به کار کردن برای پرداخت قبوض، به نظافت بعد از آن و سپس خوابیدن می روید؟ در مقابل، چقدر وقت دارید که صرف علایق و کارهای شخصی خود کنید؟ چقدر زمان صرف ورزش، خواندن یا خلق می شود؟ اگر بیشتر انرژی شما صرف تعهدات می شود، جای تعجب نیست که احساس کنید چیزی در زندگی شما کم است.

در نظر بگیرید که کدام مشغله ها را می توان به دیگران واگذار کرد تا زمان بیشتری برای خود داشته باشید. سپس کارهایی را که برایتان مهم هستند اولویت بندی کنید و برای انجام آنها وقت بگذارید.

دو ارزش اصلی رشد خود و خدمات را در نظر بگیرید

برای رفع احساس گم شدن چیزی در زندگی باید ارزش ها را بدانید. وقتی صحبت از چیزهایی می شود که ما را در زندگی برآورده می کنند، معمولاً به دو دسته تقسیم می شوند: رشد شخصی و خدمت به دیگران. اگر این موارد وجود نداشته باشند یا نامتعادل باشند، افراد ممکن است احساس ناامیدی و افسردگی کنند. رشد شخصی (یا خود) حول محور چگونگی ادامه تکامل شما به عنوان یک فرد می چرخد. در مقابل، خدمات عموماً به معنای کارهایی است که ما برای رفاه دیگران انجام می دهیم.

برای مثال، اولی ممکن است حول محور مراقبت از خود، سلامت، آموزش و خلاقیت باشد. با خدمت به دیگران، این ممکن است به معنای تعامل با افراد دیگر، یا حیوانات، محیط محلی شما یا کل سیاره باشد. برای هر یک از اینها چقدر وقت می گذارید؟ آیا آنها به خوبی متعادل هستند؟ یا آنقدر خود را خسته و مشغول می‌بینید که نمی‌توانید زمان زیادی را به آن‌ها اختصاص دهید؟ کدام یک از اینها برای شما مهمتر است؟ و چگونه می توانید متعهد شوید که زمان بیشتری را برای انجام آنها صرف کنید؟

ایجاد برخی تغییرات کوچک که می تواند نتایج طولانی مدت داشته باشد را در نظر بگیرید

به عنوان مثال، اگر احساس می‌کنید می‌خواهید بیشتر یوگا انجام دهید، اما زمان کافی برای انجام آن در روز ندارید، مشخص کنید چه چیزی را می‌توانید دوباره برنامه ریزی کنید یا آن را کاهش دهید تا بتوانید 30 تا 60 دقیقه برای این کار اختصاص دهید. یا اگر احساس می‌کنید زمان کافی را در طبیعت نمی‌گذرانید، یک روز در میان بیرون بروید. این برای احساس گم شدن چیزی در زندگی مفید است.

این مهربانی‌های کوچک به شما کمک می‌کند تا در مورد آنچه واقعاً در زندگی مهم است، یادآوری کنید. تلفن را زمین بگذارید و تماشا کنید که پرندگان از غذایی که برایشان می گذارید لذت می برند. از منحرف کردن حواس خود از زندگی که دارید دست بردارید و کاملاً در آن غوطه ور شوید. هنگامی که اجازه نمی دهید توجه خود را به جهات مختلف جلب کنید، ممکن است متوجه شوید که “چیزی” که فکر می کردید گم شده است با وضوح شگفت انگیزی به شما می شناسد.

از خود بپرسید آیا کارهایی که به صورت روزانه انجام می دهید شما را به چالش می کشد و برآورده می کند

برای رفع احساس گم شدن چیزی در زندگی باید از خود بپرسید. در پایان روز، آیا می توانید در رختخواب خم شوید و احساس رضایت یا موفقیت کنید؟ یا فقط خودت را در پوشش می‌اندازی و از قدرت‌ها تشکر می‌کنی که یک روز دیگر تمام شد؟ اگر دومی باشد، این احتمال وجود دارد که شما از اتفاقات روزانه راضی نباشید. حذف همه کارهایتان از فهرست «کارها» برای احساس کامل بودن عالی است، اما آیا وقتی که تمیز کردن توالت را به پایان رساندید، قلبتان اوج گرفت؟

همین امر در مورد موادی که خود را با آنها پر می کنیم، خواه برای اهداف سرگرمی یا خوراکی باشد، صدق می کند. فقط به این دلیل که چیزی گرسنگی یا کسالت را از بین می برد، به این معنی نیست که مغذی است. خوردن مشتی خاک اره از گرسنگی شما جلوگیری می کند و اکثر چوب ها از نظر فنی غیرسمی هستند، اما این بدان معنا نیست که مواد مغذی به شما ارائه می دهد. سعی کنید به جای درک تجربیات ناسالم یا توخالی، تجربیات رضایت بخش تری را انتخاب کنید.

آیا برای اعتبار بخشیدن به خود یا ایجاد احساس خوبی در مورد خودتان به دیگران وابسته هستید؟

احساس گم شدن چیزی در زندگی می تواند به سبب وابستگی باشد. این به معنای هر نوع سرزنش یا انتقاد نیست، بلکه دلیلی بالقوه برای این است که چرا ممکن است احساس کنید چیزی از دست رفته است. برای مثال، آیا تنها زمانی احساس می‌کنید که در زندگی خوب عمل می‌کنید، اگر یکی از والدین یا شخصیت‌های دیگر به شما بگوید که کار عالی انجام می‌دهید؟ آیا برای تایید یا تقویت مثبت به دیگران نگاه می کنید؟

بسیاری از مردم با والدینی بزرگ شدند که هرگز احساس نمی کردند کاری که انجام می دهند به اندازه کافی خوب است. شاید والدین با افسردگی یا اختلالات شخصیتی دست و پنجه نرم می کردند. یا شاید آنها هرگز قرار نبودند پدر و مادر شوند و نمی توانستند پاسخ های عاطفی درستی ارائه دهند. در هر صورت، جوانان با این احساس بزرگ شدند که هرگز تشویق، محبت و عشقی را که به دنبالش بودند دریافت نکردند.

این یک فرصت عالی برای شماست تا به بزرگترین تشویق کننده و مدافع خود تبدیل شوید. خود را طوری تغذیه کنید که در گذشته توسط دیگران پرورش نیافته اید. به جای اینکه قدرت خود را به دیگران واگذار کنید و امیدوار باشید که آنها از شما مراقبت خواهند کرد، قدم بردارید و مراقب خود باشید.

 

 

منابع
aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا