راههای پیشرفت برای خانواده ناتنی

فرآیند یادگیری نحوه پیشرفت به عنوان یک خانواده جدید یک هنر است. از این رو باید به بررسی راههای پیشرفت برای خانواده ناتنی پرداخت.  به مقدار کافی آزمون و خطا و صبر زیادی نیاز دارد. بسته به اینکه در کدام نقش والدین هستید، نقش های خود را در اطمینان از شکوفایی خانواده خود خواهید داشت. مهمترین نکته ای که باید در خاطر داشته باشید فرزندان هستند. مهم نیست که چقدر دشوار باشد، باید با اطمینان از محافظت از آنها، در برابر سخت ترین قسمت ها، آنها را محافظت کنید. پیشرفت به عنوان یک خانواده به شرطی که مایل باشید در روند خود پیشرفت کنید امکان پذیر است.

خبر خوب این است که اگر از همان ابتدا پایه محکمی ایجاد کنید، خانواده شما قوی بازی می کنند. شما لیاقت داشتن یک زندگی خانوادگی شاد و کامل را با واحد خانواده جدید خود دارید. خوشبختانه چند مرحله وجود دارد که می توانید برای رسیدن به آنجا انجام دهید. اگر در این زمینه دچار مشکل شده اید می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

بچه ها را در اولویت قرار دهید

راههای پیشرفت برای خانواده ناتنی

زندگی به عنوان پدر و مادر در یک خانواده ناتنی همیشه آسان نیست. با مسائلی روبرو خواهید شد که شاید در گذشته مجبور نبوده اید با آنها سر و کار داشته باشید. مهم نیست که چقدر احساس صلاحیت دارید که از عهده این مسائل برآیید، توانایی این کار را دارید. شما می توانید از هر مانعی که با آن روبرو هستید عبور کنید. نکته اصلی که باید به یاد داشته باشید این است که اولویت بچه ها را بگذارید. اگر با مشکلی روبرو هستید که نمی توانید جواب آن را بیابید، از خود بپرسید: چه چیزی برای بچه ها بهتر است؟ وقتی تصمیم گرفتید که این جواب چیست،

برنامه ای تنظیم کنید و به آن پایبند باشید. کودکان کاملاً به شما اعتماد می کنند تا آنها را ایمن و شاد نگه دارند. هر تصمیمی که به عنوان یک خانواده ناتنی می گیرید، باید کودکان در مرکز آن باشند. تا زمانی که این اولویت ها را به یاد داشته باشید و روی آنها تمرکز کنید، شکست نخواهید خورد. ممکن است کمی تمرین طول بکشد و احتمالاً شما زمین گیر می شوید و زمین می خورید اما راهی پیدا می کنید. برای کودکان، شما می توانید بر هر مشکلی که خود را نشان دهد غلبه کنید. تا زمانی که قلب شما در جای مناسب قرار داشته باشد همه چیز در جای خود قرار می گیرد. چیزی که همه شما باید انجام دهید این است که ایمان داشته باشید.

به عنوان راههای پیشرفت برای خانواده ناتنی زمین مشترک را پیدا کنید

مطمئناً افزودن اعضا به هر واحد خانوادگی درگیری ایجاد می کند. بسته به سن بچه ها، ممکن است با سهم نسبتاً خوبی از مقاومت مواجه شوید. بهترین راه برای مبارزه با این موضوع یافتن نقاط مشترک است. مورد مشترکی پیدا کنید و با آن اجرا کنید. چه این علاقه به ورزش باشد و چه عشق مشترک به همان رستوران. مهم نیست که چه چیزهایی را مشترک می بینید. هر چند این موارد را درک کردید، روی آنها تمرکز کنید. خود را با روشی مثبت معرفی کنید تا سعی کنید اعتماد کودکان را جلب کنید. هنگامی که این اعتماد را داشته باشید، راه بسیار ساده تری پیش رو خواهید داشت.

علاوه بر این، شما از مزیت داشتن یک رابطه مثبت با فرزندان ناپدری خود لذت خواهید برد. عشقی که بین یک ناپدری و یک فرزند ناتنی مشترک است مانند هیچ یک نیست. شما در مورد خود چیزهایی خواهید آموخت که قبلاً نمی دانستید. ظرفیتی که می توانید کودکی را که متعلق به خودتان نیست دوست داشته باشید، طاقت فرسا است. زیبایی آن تا هسته اصلی شما احساس می شود. خوشبختی که متوجه خواهید شد ابدی و شگفت انگیز است. شما می خواهید هر دقیقه خیس شوید.

یک روال تشکیل دهید

راههای پیشرفت برای خانواده ناتنی

حتی اگر پذیرفتن چیز مورد علاقه آنها نباشد، کودکان به طور روزمره رشد می کنند. وقتی خانواده جدید خود را اجرا می کنید، مطمئن شوید که همه چیز را در جای خود قرار داده اید. کودک بدون ساختار کودکی استرس زده است. کودکان استرس زده در تمرکز، برقراری ارتباط و بیان احساسات خود مشکل دارند. وقتی فرزند ناتنی دارید که این وزن را احساس می کند، پیشرفت کار شما به عنوان یک خانواده ناتنی را بسیار سخت تر خواهد کرد. خبر خوب این است که یک راه حل آسان برای این کار وجود دارد. تعیین یک روال سختگیرانه برای خانواده شما تفاوت بزرگی ایجاد می کند.

روش های زیادی برای پیاده سازی این امر در زندگی شما وجود دارد. اگر بچه ها یادگیرنده بصری هستند، فکر کنید که یک نمودار برای ادامه تهیه کنید. می توانید وظایف روز را لیست کنید یا برنامه ای ارسال کنید که همه افراد را از وظایف خانه خود مطلع سازد. این مکان همچنین مکانی عالی برای نمایش هر کاری است که می خواهید در میان خانواده تقسیم کنید. برای برخی از خانواده ها، ممکن است داشتن یک متن گروهی آسان تر باشد.

این امر به ویژه برای خانواده های ناتنی بچه های بزرگتر بسیار مفید است. برای برقراری وظایف روز، انتظارات و یادآوری ها می توانید از متن گروه استفاده کنید. این گزینه عالی برای خانواده های ناتنی است زیرا از آنجا که همیشه با هم نیستید، هنگامی که از هم جدا هستید به روشی نیاز دارید که بتوانید ارتباط خود را حفظ کنید. این روش عالی برای تسهیل این امر خواهد بود.

روی روابط فردی تمرکز کنید

لازم است که راههای پیشرفت برای خانواده ناتنی را بررسی کرد. وقتی به یک خانواده فکر می کنیم، معمولاً روی کل گروه تمرکز می کنیم. این مهم است، بالاخره تیم قدرتمند مهم است. اما بسیار مهم است که اعضای خانواده نیز پیوندهای فردی ایجاد کنند. در غیر این صورت، شما با یک وضعیت “او”، “او” و “آنها” مواجه خواهید شد. افرادی که در اتصال با مشکل روبرو هستند افرادی هستند که بیشترین وقت اضافی را در کنار هم می خواهند. اگر دیگران در این زمان های پیوند در اطراف باشند، حمل و نقل کانون آسان خواهد بود. بنابراین در عوض، مأموریت های انفرادی را برنامه ریزی کنید، حتی اگر کمی ناجور به نظر برسند. هنگامی که تک تک اعضای خانواده در سطحی متصل شوند، واحد کلی خانواده شما تقویت می شود.

برای یک فرزندپروری موثر تلاش کنید

راههای پیشرفت برای خانواده ناتنی

بخش عمده ای از شکوفایی به عنوان خانواده ناتنی با والدین بیولوژیکی دیگر مرتبط است. اگر آنها هنوز در تصویر هستند، داشتن فرزندپروری موثر یک امر ضروری است. این موضوع به ویژه برای بسیاری از خانواده های جدید بسیار دشوار است. بین زوج قبلی اغلب زخم های بهبود نیافته و شرایط بد وجود دارد که می تواند مانع از م -ثر بودن در کنار والدین شود. اگرچه گذر از این مسئله دشوار است اما برای سلامت روان کودکان ضروری است.

بچه ها باید ببینند که هر دو خانواده شان با هم کنار می آیند و با هم کار می کنند. این اجازه می دهد تا کودک در خانواده خود اعتماد و خوشبختی داشته باشد. همچنین مطالعات نشان می دهد کودکانی که والدین آنها با یکدیگر کنار می آیند مهارت حل مسئله و عزت نفس آنها کاهش یافته است. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید تأثیر منفی بر زندگی فرزندتان به دلیل ترجیح شخصی است.

کنار آمدن زیاد به بلع غرور شما مربوط می شود.

وقتی با یک همسر سابق سخت روبرو هستید، انجام این کار دشوار است. این که برای راههای پیشرفت برای خانواده ناتنی تلاش کنید.  شما باید احساس رنجش یا نفرت را برای خود متعادل کنید. ممکن است در درون خود احساس سردرگمی کنید زیرا وقتی با بچه ها سر و کار دارید، تمام قوانین مربوط به همسران قبلی از پنجره به بیرون پرتاب می شود، جایی که انتظار دارید علاقه فعلی شما برای هرگونه رابطه قبلی ضمانت کند، این ممکن است هنگامی اتفاق بیفتد که بچه ها با هم باشند. آنها مقید زندگی هستند. اکنون شما وظیفه دارید یاد بگیرید که به خاطر بچه ها کنار بیایید و به این شخص احترام بگذارید.

در بسیاری از موارد، گفتن این کار آسانتر از انجام است. کنار آمدن با والدین دیگری پیامدهای زیادی دارد. شما ممکن است ایده های مختلفی درباره چگونگی تربیت فرزندان داشته باشید. این موارد می تواند باعث ایجاد اختلاف بین شما شود و بچه ها به ناچار در وسط گیر می کنند. سرانجام باید بدانید که در نهایت، بهترین کاری که می توانید برای بچه های خود انجام دهید این است که یاد بگیرید چگونه کنار بیایید. وقتی آنها ببینند بزرگسالان بر مشکلات خود غلبه می کنند و برای دستیابی به یک هدف مشترک با یکدیگر همکاری می کنند، این امر به آنها الهام می بخشد. آنها کارهایی را که مشاهده می کنید در روابط آینده خود حمل می کنند. به مثالی که به همین دلیل ارائه می دهید توجه داشته باشید.

شام را با هم بخورید

ساده ترین راه برای برقراری ارتباط و نزدیکی با یکدیگر، ایجاد یک نقطه برای پیوستن به هنگام شام است. ممکن است مقاومت نسبتاً خوبی از این طریق داشته باشید، خصوصاً اگر نوجوان دارید.

به احتمال زیاد، فرزندان شما به عنوان یک خانواده از خوردن شام لذت خواهند برد. آنها به سختی اعتراف خواهند کرد که این مورد است اما ارتباط داشتن رو در رو با بزرگسالان مهم زندگی آنها قدردانی می شود. می توانید از این زمان برای صحبت در مورد روز یا تمرکز روی مسائل خانوادگی که نیاز به حل دارند استفاده کنید. صرف یک شام در کنار یکدیگر امکانات زیادی را برای برقراری ارتباط فراهم می کند. در صورت بروز هرگونه مسئله، فرزندان شما خواهند فهمید که وقت صرف غذا زمانی است که می توانند برای صحبت و گوش دادن به آنها بیایند. خانواده مورد حمایت یک خانواده ناتنی شاد است، بنابراین این سنت را در قلب خانه خود حفظ کنید.

هنگامی که تصمیم به اجرای این استراتژی می گیرید، چند نشانگر وجود دارد که می توانید برای استفاده بیشتر از وقت خود داشته باشید. اول، یک سیاست سختگیرانه بدون فناوری در میز شام اجرا کنید. تلفن های همراه و تبلت ها حواس همه را پرت می کنند و منجر به مکالمه غیرمولد یا کاهش می شوند. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که همه فرصت صحبت کردن را دارند. حتی اگر بعد از اتمام شام مجبور شوید مدتی در صندلی بنشینید، باید این کار را انجام دهید. برای هر یک از اعضای خانواده ناتنی شما مهم است که به همان اندازه مهم باشند و به آنها گوش فرا دهند.

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا