تیپ شخصیتی سفیر

تیپ شخصیتی سفیر کیست؟ (ESFJ)

تیپ شخصیتی سفیر فردی است با خصوصیات شخصیتی برون گرا، بصری و با دقت زیاد، احساساتی و اهل قضاوت. آن ها افرای جذاب بوده و روی مردم تمرکز دارند و از شرکت در مراسم های اجتماعی و حضور در جمع لذت می برند. دستاورهای این گروه تحت هدایت ارزش های قاطع آن ها قرار دارد و اغلب با اشتیاق دیگران را راهنمایی خواهند کرد.

کسانی که دارای خصوصیات شخصیتی سفیر هستند بسیار مشهورند، که این حس را برای شما ایجاد می کند که این تیپ شخصیتی در بین ما بسیار متداول است، ان ها چیزی حدود دوازده درصد از جمعیت را تشکیل می دهند. در دوران دبیرستان، فرد سفیر مشوق و هدایتگر شما خواهد بود، او به همه چیز شکل داده، نقاط توقف را در نظر گرفته و تیم را به سمت پیروزی و شهرت هدایت خواهد کرد. در دوران بعدی زندگی افراد سفیر همچنان از حمایت دوستان و افراد مورد علاقه ی خود لذت می برند، دورهمی های اجتماعی را سازماندهی کرده و بهترین تلاش ممکن را انجام می دهند تا اطمینان یابند همه شاد هستند.

نکته قابل توجه

صحبت کردن در مورد نظریه های علمی یا بحث و مناظره در مورد قوانین اصولا موضوعاتی نیستند که فرد شخصیت سفیر برای زمانی طولانی به ادامه ی ان ها علاقه مند باشد. تیپ شخصیتی سفیر بسیار نگران مد و ظاهر خود، موقعیت اجتماعی و جایگاه خود در مقابل افراد دیگر هستند. غیب کردن و کارهای این چنینی برای آن ها لذت بخش است اما بیشترین سعی خود را می کنند تا از این قدرت های خود برای خوبی استفاده کنند.

به عقل و درایت رهبر خود احترام بگذارید.

تیپ شخصیتی سفیر افرادی نوع دوست هستند و مسئولیت خود را بسیار جدی برای کمک کردن به دیگران و انجام کار صحیح ادامه خواهند داد. البته برای تیپ شخصیتی سفیر مهم است که به یاد داشته باشند افراد مختلف دارای پیش زمینه و دیدگاه های متفاوتی هستند و چیزی که ممکن است به نظر آن ها درست بیاید همیشه حقیقت مطلق نیست.

 افرادی که شخصیت سفیر دارند از سلسله مراتب خوششان می آید و بیشترین تلاششان را می کنند تا به خود قانونی جایگاه خوبی بدهند، چه در خانه و چه در محیط کار.

روزهای بازی و تفریح فقط برای کودکان نیست.

افراد شخصیت سفیر با حمایت و برونگرایی خود همیشه نقطه ی توجه هستند، آن ها همانی هستند که همیشه برای چت کردن و خندیدن با همه فرصتی پیدا می کند. افراد شخصیت سفیر از شنیدن در مورد فعالیت ها و روابط دوستان خود لذت می برند، جزئیات کوچک را همیشه به یاد دارند و همیشه آماده هستند تا با گرمی و حساسیت زیاد در مورد هرچیزی صحبت کنند. اگر اوضاع خوب پیش نرود فرد سفیر متوجه موضوع شده و سعی می کند تا شادی را به گروه برگرداند.

به علت بیزار بودن از بحث و اختلاف، فرد تیپ شخصیت سفیر بخش زیادی از انرژی خود را برای گسترش نظم اجتماعی صرف می کند و برنامه ریزی و کارهای سازمان دهی شده را به فعالیت هایی که انتهای مشخصی ندارند یا دورهمی های بدون هماهنگی ترجیح می دهد. کسانی که در این تیپ شخصیتی هستند تلش زیادی را صرف فعالیت هایی می کنند که برنامه ریزی کرده اند و اگر ایده های آن ها رد شده یا افراد دیگر علاقه ای به ایده هایشان نداشته باشند به سادگی احساساتشان آسیب خواهد دید.

وقتی صحبت از حساسیت زیاد می شود که بزرگترین چالش تیپ شخصیتی سفیر است، مردم ممکن است با شما مخالفت کرده و یا از شما انتقاد کنند، با وجودی که این ها می توانند آزاردهنده باشند اما بخشی از زندگی هستند. بهترین کاری که فرد سفیر می تواند انجام دهد اجرا کردن کاری است که در ان می تواند بهترین باشد: یک مدل برای دیگران باشد، از چیزهایی که قدرت مراقبت از ان دارد را حفاظت کند و از اینکه افراد زیادی تلاش های او را تحسین کرده و قدر می دانند لذت ببرد.

نقاط قوت و ضعف تیپ شخصیتی سفیر

نقاط قوت
  • مهارت های عملی قوی،
  • تیپ شخصیتی سفیر مدیرانی عالی برای فعالیت های روزانه و حفظ کردن روالی خاص هستند و لذت می برند از اینکه اطمینان یابند کسانی که به آن ها نزدیک هستند تحت مراقبت قرار دارند.
  • بسیار وفادار هستند؛
  •  تیپ شخصیتی سفیر ستون اصلی هر گروهی است که متعلق به آن می باشد.

  • گرم و حساس؛
  •  افراد سفیر بازیکنان قوی تیم هستند و موقعیت های برد–برد برای آن ها شادی به همراه خواهد داشت.

  • در برقراری ارتباط با دیگران خوب هستند،
  •  شخصیت های سفیر دارای نیاز قوی به ” متعلق بودن ” هستند و هیچ مشکلی با یک صحبت کوتاه یا دنبال کردن جمع برای کمک به داشتن نقشی فعال در جامعه ی خود ندارند.

تیپ شخصیتی سفیر | مرکز مشاوره همکده

نقاط ضعف

  • بسیار نگران موقعیت اجتماعی خود هستند،
  • این قدرت ها مرتبط با ضعف یک رییس هستند، تمایل فرد سفیر به موقعیت اجتماعی و اثرگذاری روی دیگران، که می تواند روی بسیاری از تصمیم های آن ها اثرگذار باشد، به حدی زیادی باعث محدودیت خلاقیت و ذهن بازشان خواهد شد.
  • غیرقابل انعطاف هستند،
  • تیپ شخصیتی سفیر اهمیت زیادی برای چیزهایی که در جامعه مورد قبول هستد قائل می شود و می تواند بسیار محتاط و دقیق باشد، حتی انتقاد کردن از چیزی که دور اصلی مسیر اصلی ذهنشان است. افرادی که این تیپ شخصیتی را دارند گاه بسیار سخت روی باورهای خود پافشاری می کنند.
  • در مقابل ابتکار یا تغییرات آنی مخالفت می کنند
  • ، درست همانطور که می توانند رفتارهای غیرعادی دیگران را انتقاد کنند، افراد سفیر ممکن است نخواهند از منطقه ی آسایش خود در زندگی خارج شوند، اغلب آن ها ترس از متفاوت بودن را دارند.
  • افراد سفیر اغلب در حین این روال نیازهای خود را نادیده خواهند گرفت.

روابط عاشقانه

به خاطر ارزش گذاری برای روابط اجتماعی و احساس تعلق بسیار زیاد، روابط رومانتیک سطح اهمیت خاصی برای تیپ سفیر دارد. هیچ نوع رابطه ی دیگری نمی تواند فردی با شخصیت سفیر را در همان سطح از حمایت و تعلق خاطر نگه دارد، و احساس امنیت و ثباتی که همراه با روابط عاشقانه ی قوی می ایند بسیار گرمابخش هستند.

به قدر کافی طولانی زندگی می کنید و همه ی افراد اشتباه دارند…
تیپ شخصیتی چیره دست

 این افراد از بحث و انتقاد خوششان نمی آید.

متاسفانه شخصیت های قدرت درونی کمی برای جذب فرد مقابل به شکلی سالم دارند. مشکل دیگر علاقه ی زیاد به موقعیت اجتماعی و تایید است. عجیب نیست که برای فرد سفیر حلقه ی اجتماعی آشنایان و خانواده نقش بزرگتری در انتخاب شریک زندگی داشته باشند تا ارزش های خودشان.

منابع:

مرکز مشاوره همکده

https://www.healthline.com/

منابع
16personalities.com16personalities.com16personalities.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا