شروع رابطه جدید بعد از طلاق

شروع رابطه جدید بعد از طلاق چگونه است؟ شاید سال ها از آخرین دیدار عاشقانه ی شما گذشته باشد بنابراین چطور می توانید دوباره به آن روزها برگردید؟ بسیار مهم است که قبل از یک دیدار عاشقانه برای گذر از شکست قبلی خود امادگی داشته باشید، هم از نظر منطقی و هم عاطفی. با پذیرش قرارهای عاشقانه و خجالت نکشیدن برای استفاده از تکنولوژی برای یافتن همسری مناسب خود را از شریک فعلی خارج کنید. وقتی در یک قرار ملاقات هستید به فرد مقابل خود نشان دهید که شما برای شاد بودن و کمی طنازی آماده اید. اگر ملاقات شما خوب پیش رفت و توانستید به آن فرد علاقه مند شوید از او برای ملاقات دوم درخواست کنید تا بتوانید بیشتر در مورد هم بدانید.

گذشتن از جدایی قبلی تان

چگونه بعد از طلاق رابطه جدیدی را شروع کنید | مرکز مشاوره همکده
در ابتدا سعی کنید از ازدواج و طلاق اولی خود بگذرید.

شروع رابطه جدید بعد از طلاق  نیاز به بررسی موارد زیادی دارد. اگر هنوز برای گذشتن از ازدواج قبلی خود اماده نیستید نباید وارد یک قرار ملاقات تازه شوید. بعد از داشتن زمانی برای فکر کردن، کمی ناراحتی، رشد و بعد فراموش کردن باید حس کنید اماده اید ملاقات و آشنایی تازه ای داشته باشید. اگر در میانه ی جدایی قبلی تان هستید شاید بهترین کار این است تا منتظر بمانید منطق جدایی را درست متوجه شوید.

  • اگر به همسر قبلی خود فکر می کنید و کارهایی که برای شما انجام داده بود، باید بدانید هنوز برای یک دیدار تازه اماده نیستید.
احساسات خود را دنبال کنید نه تقویم.

هیچ قانون سفت و سختی برای زمانی که باید وارد یک رابطه ی جدید شوید وجود ندارد. شاید نیاز به دو ماه زمان داشته باشید یا بیشتر از چند سال تا حس کنید راحتید و برای ملاقات فردی تازه آمادگی دارید. فکر نکنید باید در مورد اینکه چه زمانی برای پذیرش یک دیدار تازه مناسب است قوانین خاصی را دنبال کنید.

  • برای مثال نباید فکر کنید بعد از جدایی باید حتما یک سال منتظر بمانید تا برای شروع یک دیدار تازه آماده اید. از قدرت قضاوت خود برای انتخاب زمانی که برای ملاقاتی تازه اماده اید استفاده کنید.
شروع رابطه جدید بعد از طلاق – اطراف خود را پر از افرادی حامی کنید که به پیشرفت شما کمک می کنند.

زمانی را با کسانی بگذرانید که شما را در تمایلتان برای عبور از طلاق قبلی و یافتن عشقی دوباره کمک می کنند. اگر طلاق باعث یک جدایی در روابط دوستی شما شده است حالا وقت آن رسیده که از خانه بیرون رفته و دوستان جدیدی را ملاقات کنید. بودن در کنار افراد تازه می تواند کمک کند به جای زمان گذشته روی اینده متمرکز بمانید.

  • خود را درگیر فعالیت هایی کنید به شکلی که کار شادی انجام داده و بتوانید دوستان تازه ای پیدا کنید. رفتن به کوهنوردی، ملاقات افراد تازه و یا عضو شدن در یک گروه گیاه خوار.
قبل از ملاقاتی تازه اطمینان یابید کودکان شما اماده هستند.

اگر بچه دارید طلاق شما برای ان ها سخت بوده است. ایده ی ازدواج دوباره شاید هرگز در ذهن ان ها نیامده باشد. حتما باید اطمینان یابید که کودکان شما فهمیده اند می خواهید چه کار کنید و این کار چه تاثیری روی ان ها دارد. واضح و شفاف با آن ها صحبت کنید. اگر دیدید خیلی ناراحتند یا با این ایده مخالفت کردند شاید باید کمی این کار را عقب بیندازید.

  • وقتی ملاقات تازه ی خود را شروع کردید هر قرار دیدار تازه ای را لازم نیست به کودکان بگویید. این کار ان ها را گیج می کند. تنها ان ها را به افرادی معرفی کنید که قصد رابطه ای جدی با ان ها را دارید.
  • سعی کنید قرار خود را برای زمانی بگذارید که مثلا کوک شما شب در خانه ی دوستش بوده یا به دیدار با یکی از اعضای خانواده رفته است.
چگونه بعد از طلاق رابطه جدیدی را شروع کنید | مرکز مشاوره همکده
شروع رابطه جدید بعد از طلاق – با مراقبت کردن از کودکانتان سطح انرژی و اعتماد به نفس خود را بالا ببرید.

وقتی سعی می کنید از یک جدایی دردناک بگذرید مراقبت از خودتان اهمیت زیادی دارد. مراقبت از خودتان کمک می کند دیدگاه مثبتی یافته و حس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. آماده شدن برای یک ملاقات تازه انگیزه ی خوبی برای برگشتن به مسیر سلامت، مراقبت از بدن خودتان و داشتن حس خوب در زمان انجام این کار است.

  • یک روال ورزشی منظم داشته و در زمان خوردن انتخاب ای سالمی برای خود داشته باشید.
  • فراموش نکنید هرشب به اندازه ی کافی بخوابید تا احساس هشیاری و سرحال شدن داشته باشید.

یافتن ملاقات هایی مناسب و قوی برای شروع رابطه جدید بعد از طلاق

چگونه بعد از طلاق رابطه جدیدی را شروع کنید | مرکز مشاوره همکده
به دنبال کسانی باشید که علایقی مشترک با شما دارند.

حالا نسبت به زمانی که سنتان کمتر بود ذهنیت سخت تری برای یک قرار عاشقانه دارید. شاید برخی تضادها جالب باشند اما شما باید حداقل در چیزهای مهم باهم مشترک باشید. برای مثال اگر شما فردی مذهبی هستید به دنبال شریکی باشد که او نیز عقاید مذهبی داشته باشد. اگر سرگرمی ای دارید که برای شما مهم است بهتر است کسی را پیدا کنید که در این سرگرمی با شما مشترک باشد.

  • برای مثال اگر باورهای مذهبی بخش مهمی در زندگی شما هستند باید به دنبال شریکی باشید که می تواند در این راه شما را همراهی کند.
  • اگر دوست دارید به باشگاه بروید چشمان خود را باز کنید تا کسی را انتخاب نمایید که خود نیز اهل تمرینات ایروبیک یا یوگا بوده و با شما مخالفتی نداشته باشد.
به دنبال شریک هایی باشید که با زندگی فعلی شما به نوعی مرتبط باشند.

به دنبال کسی باشید که در زندگی خود در مرحله ای مشابه با شما قرار دارد. برای مثال اگر بچه دارید شاید شریکی را ترجیح دهید که خود نیز بچه دارد زیرا می توانند تا سطحی شما را به هم مرتبط کنند. اگر در شغل خود پیشرفت خوبی داشته اید باید به دنبال کسی باشید که او نیز در زندگی کاری خود به مراتب مهمی رسیده باشد.

  • برای مثال اگر وکیل یا پزشک با برنامه ی خیلی شلوغی هستید شاید بهتر باشد با کسی ملاقات کنید که او نیز شغل پرمشغله ای داشته باشد.
برای یافتن یک همسر مناسب می توانید از تکنولوژی کمک بگیرید.

وب سایت های انلاین، برنامه های موبایل و خدمات یافتن همسر همه گزینه هایی در دسترس هستند. برخی برنامه ها حتی جزئیاتی در مورد فرد به شما می دهند مثل کسانی که جدا شده اند، کسانی که باورهای مذهبی دارند، یا کسانی که از یک سرگرمی خاص لذت می برند. برای گرفتن بهترین نتایج باید در مورد شخصیت خود در فضای مجازی صادق و روراست باشید و عکس هایی از خودتان ارسال کنید که به روز و درست باشند.

  • می توانید به وب سایت هایی که در این زمینه هستند مراجعه کنید.
  • در زمان دیدار با افراد تازه مراقب امنیت خودتان باشید. قبل از داشتن ملاقات با فردی تازه در ابتدا برای چند هفته به آن ها ایمیل بزنید، با تلفن حرف بزنید یا ویدئو چت داشته باشید.
  • برای چند قرار ابتدایی در جاهای عمومی ملاقات داشته باشید تا بهتر یکدیگر را بشناسید. وسیله ی نقلیه برای خودتان بیاورید یا نزدیک وسایل حمل و نقل عمومی باشید تا در صورت تمایل بتوانید انجا را ترک کنید.
  • به یک کلاس رفته یا مسیر خاصی را دنبال کنید.

به دنبال کلاس هایی در نزدیک محیط زندگی خود باشید که به آن علاقه مندید، مانند نقاشی یا غواصی. با این کار نه تنها زمانی را صرف علایقی می کنید که دوست دارید بلکه ممکن است با فرد مجرد جدیدی آشنا شوید. بعلاوه وقتی موضوع مشترکی برای حرف زدن داشته باشید راحت تر می توانید با هم ارتباط برقرار کنید.

  • نسبت به درخواست هایی که برای آشنایی به شما داده می شود پذیرا باشید. برگشتن به یک رابطه به این معنا نیست که باید مرتبا هرجا می روید به دنبال یک همسر ایده آل برای خود باشید. برای مثال شاید شما چشم کس دیگری را بگیرید و او از شما بخواهد با هم بیرون بروید. حتی اگر قبلا در مورد دیدار با این فرد فکر نکرده اید چشمان خود را روی پیشنهاد او نبندید.
  • برای مثال شاید یک همکار مجردتان از شما بخواهد بعد از کار با هم یک فنجان قهوه بنوشید. شما قبلا هرگز به او به عنوان شریک زندگی خود فکر نکرده بودید اما به این معنا نیست که نمی توانید این ایده را بپذیرید.

شروع رابطه جدید بعد از طلاق – بیرون رفتن برای قرار ملاقات

چگونه بعد از طلاق رابطه جدیدی را شروع کنید | مرکز مشاوره همکده
لباسی بپوشید که تاثیرگذار باشد.

شاید کمی از این قضایا فاصله گرفته و به یاد نداشته باشید چطور لباس بپوشید تا بتوانید خودتان را به بهترین شکل نشان دهید. لباس هایی بپوشید که مناسب اندامتان بوده و روی بدنتان خوب به نظر برسد بهداشت فردی تان را رعایت کنید ( مانند دوش گرفتن مرتب، اصلاح کردن موها، و اینکه بدنتان بوی بدی ندهد. این ها راه های ساده ای برای داشتن تاثیر ابتدایی خوب است.

  • اگر لباس هایتان قدیمی اند یا زیاد مناسب اندام شما نیست می توانید تغییراتی ایجاد نمایید. اگر توانایی مالی خرید لباس های تازه را ندارید سری به کمک لباس هایتان زده و لباس های قبلی تان را یک ارزیابی کلی کنید. می توانید لباس های مختلف را با هم ترکیب کرده یا از خیاط کمک بگیرید تا لباس ها بهتر روی تن شما بنشینند.
  • اگر نمی دانید چه لباس هایی را انتخاب کنید از یک دوست کمک بگیرید.
  • اگر توانایی مالی دارید در فروشگاه های گران تر می توانید به دنبال لباس های شیک بگردید.
در داشتن تفریح و شاد بودن شما نیز همکاری کنید.

شاید ملاقات با فردی تازه برای شما کاری اضطراب آور باشد اما باید هدف خود را شاد بودن بگذارید. شما این فرصت را دارید تا تجربیات جدیدی را با کسی در میان بگذارید و احتمالا یک ارتباط جدید برقرار کنید. می توانید فعالیت هایی را برای صحبت انتخاب کنید که می خواهید امتحان کنید یا در برنامه ی آینده تان دارید. برای مثال یک کلاس رقص را امتحان کنید، رفتن به کوهنوردی یا امتحان کردن یک رستوران جدید در شهرتان.

  • اگر این ها زیاد موثر نبودند سعی کنید کمی از توانایی خود برای امتحان کردن چیزهای تازه استفاده کنید.
چگونه بعد از طلاق رابطه جدیدی را شروع کنید | مرکز مشاوره همکده
شروع رابطه جدید بعد از طلاق – کمی طناز و دلبر باشید.

اگر زیاد اهل دلبری نبوده اید حالا وقت آن رسیده تا شروع به تمرین این کار کنید. به فرد مقابلتان نشان دهید که به او علاقه مندید. این کار می تواند مثلا دست زدن به بازو یا شانه ی او باشد، برقراری ارتباط چشمی، لبخند زدن به او و استفاده از زبان بدن برای این کار. این ها راه های ساده ای برای نشان دادن تمایلتان به برقراری ارتباط هستند.

  • وقتی ارتباط چشمی برقرار می کنید برای دو تا سه ثانیه خیره بمانید و بعد به جایی دیگر نگاه کنید. شما باید ارتباط چشمی برقرار کنید اما به او خیره نشوید.
زیاد در مورد جدایی حرف نزنید.

شاید بخواهید در مورد طلاقتان به فرد مقابل خود بگویید اما تمام ملاقات را در مورد همسر قبلی، ازدواج گذشته یا جدایی تان حرف نزنید.این کار به فرد مقابلتان می گیود که شما برای گذشتن از رابطه ی قبلی اماده نیستید و با وجود طلاق هنوز در مشکلات قبلی تان مانده اید.

  • برای مثال شاید بهتر باشد چیز ساده ای مانند این را بگویید” من طلاق گرفته ام. همه چیز برای من تمام شده و برای گذشتن از آن و داشتن یک زندگی تازه اماده ام”
  • فکر نکنید لازم است زیاد به جدایی قبلی خود فکر کنید. اصلا گاه ایرادی ندارد تا زمانی که فرد دیگر بپرسد چیزی را بیان کنید.
منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا