چند روش برای پایان مشاجرات در یک رابطه

مشاجرات در یک رابطه آسیب های زیادی به زوجین می رساند. البته که در هر رابطه ای دعوا و جر و بحث وجود دارد. این مدیریت درست است که می تواند به زوجین کمک کند. هنگامی که زن و شوهر نتوانند حرفای خودشان را به هم بزنند رابطه دچار مشکل می شود. آن ها دارای یک نوع غرور کاذب هستند که باعث ایجاد آسیب به روابط آن ها می شود. در واقع خانواده باید آمادگی این را داشته باشند که نیاز های کودک خود را فراهم کنند.

حال این که کدام نیلز ها اولویت دارند و کدام نیاز ها واجب نیستند بستگی به تصمیم خانواده دارد. به طور کلی روان شناسان کودک و مشاوره خانواده می تواند در این زمینه کمک کند. اما متاسفانه در جامعه امروزی بحث مشاوره و روان شناسی برای خیلی از خانواده ها مانند یک توهین محسوب می شود. شما حتی وقتی وسیله ای می خرید به دفترچه راهنما نیاز دارید. اما برای تربیت فرزندان خود به راهنمایی کسی گوش نمی دهید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند روش برای پایان مشاجرات در یک رابطه این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید.

مدیریت مشاجرات در یک رابطه و صداقت عاطفی

این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. نحوه مدیریت رفتار ها باید زیر نظر روان شناس و مشاور باشد. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند روش برای پایان مشاجرات در یک رابطه، صحبت کنیم.

هر کس روش رفتاری متفاوتی برای مشاجرات در یک رابطه دارد

بسیاری از اوقات شما حتی متوجه نمی شوید که در مورد برخی مسائل با شریک زندگی خود اختلاف نظر دارید تا زمانی که به این موضوع فکر کنید.

با این حال، منطقی است که مردم نسبت به مسائل خانوادگی و صداقت عاطفی احساس متفاوتی داشته باشند. زیرا اکثر افراد خودشان سبک های متفاوتی از تربیت داشتند. در حالی که ممکن است هرگز در مورد هر موضوعی به توافق نرسید. اما موارد زیادی وجود دارد که می توانید با شریک زندگی خود به آن ها بپردازید که رویارویی با این موانع را در زمان بروز آسان تر می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

از کار برای درک بهتر سبک فرزندپروری خود (و شاید حتی توافق بر روی یک سبک خاص برای هدف) گرفته تا بررسی اختلافات رایجی که با آن روبرو هستید، بیان این موارد می تواند اختلافات والدین را بسیار قابل کنترل کند. در زیر، چهار سبک فرزندپروری، برخی از رایج ترین مسائل خانوادگی، و نکاتی برای مقابله با آن ها در زمان بروز می پردازیم.

چند سبک جلوگیری مشاجرات در یک رابطه در هنگام فرزندپروری

دیانا بامریند، روانشناس بالینی و رشدی، چهار نوع سبک فرزندپروری را ابداع کرد. او دریافت که آن ها می توانند تعیین کنند که چگونه فرزندان در آینده روابط خود را با دوستان و شرکای عاشقانه ایجاد می کنند و چگونه آن ها در آینده پدر و مادر می شوند. تحقیقات همچنین نشان داده است که آن ها می توانند بر موفقیت کودک در مدرسه تأثیر بگذارند و حتی احتمال موفقیت آن ها را تعیین کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

والدین با رفتار ملایم بسیار حامی هستند اما در مورد خواسته ها و ساختار بسیار ضعیف هستند. این والدین معمولاً دارای صداقت عاطفی هستند.

والدین با عدم صداقت عاطفی و مشاجرات در یک رابطه در آن ها

همانطور که از نام آن مشخص است، این والدین عموماً علاقه ای به زندگی فرزندان خود ندارند، حتی تا حدی که فرزندان خود را نادیده بگیرند یا حتی آن ها را طرد کنند. سبک فرزندپروری بدون دخالت را می توان بی تفاوت یا غفلت نیز نامید. کودکانی که این نوع والدین را داشتند، از نظر عزت نفس در رتبه پایین تری قرار دارند. آن ها همچنین تمایل به عدم کنترل خود دارند و معمولاً نسبت به همسالان خود کمتر شایستگی دارند. مطالعات متعدد حتی نشان داده‌اند که بچه‌هایی با این پس‌زمینه‌های فرزندپروری پایین‌ترین رتبه را در تمام حوزه‌های زندگی دارند.

دلایل رایج اختلاف نظر والدین و مشاجرات در یک رابطه

یک مطالعه نشان داد والدین ممکن است دسبک‌های فرزندپروری متفاوتی داشته باشند. متداول‌ترین زوج‌ها تمایل دارند به رابطه‌ای وارد شوند که در آن یکی از والدین چهره مقتدر و دیگری نادیده‌انگیزتر باشد. به طور خاص، این مطالعه نشان داد که پدرها بیشتر از خودشان می‌گویند که همسرانشان مقتدرتر و مستبدتر هستند. از طرف دیگر، مادران بیشتر خود را معتبرتر می‌دانستند.

درک سبک های فرزندپروری شما می تواند در مورد واکنش های شما نسبت به فرزند و شریک زندگی تان چیزهای زیادی به شما بگوید. به خصوص زمانی که با مسائل خانوادگی روبرو هستید. در حالی که جزئیات دقیق اختلافات والدین همیشه متفاوت خواهد بود، برخی موضوعات کلی وجود دارد که بسیار ظاهر می شوند.

چرا صداقت عاطفی در هنگام مشاجرات در یک رابطه بسیار مهم است؟

آیا موقعیتی را به خاطر می آورید که یکپارچگی عاطفی شما در طول یک رابطه به چالش کشیده شود؟ این لحظات اغلب زمانی اتفاق می‌افتند که انتظارش را ندارید، اما به تعریف شخصیت شما کمک می‌کنند. متأسفانه، مواقعی وجود دارد که آسیب پذیری و شفافیت می تواند برای شما بسیار گران تمام شود و ممکن است به آن‌چه فکر می کردید چیز خوبی بود پایان دهد.

چند روش برای پایان مشاجرات در یک رابطه

مشاجرات در یک رابطه عادی است. مشاجره ها و بحث های داغ، زمانی که در حد اعتدال رخ دهند، می توانند به قوی تر شدن یک رابطه کمک کنند. دعوا با کسی که دوستش دارید ذاتاً اشکالی ندارد، زیرا هر دوی شما افراد منحصر به فردی با عقاید و عقاید مجزا هستید. درگیری اجتناب ناپذیر است.

با این حال، گاهی اوقات این بحث ها سمی می شوند. آن‌ها ممکن است برای مدت طولانی ادامه داشته باشند، حملات شخصی را شامل شوند، یا حتی در مورد همان چیزها روز در روز باشند. در مواردی مانند این، شرکت کنندگان باید راهی برای حل مسائلی که با آن روبرو هستند بیابند یا خطر آسیب زیادی به زندگی مشترکشان وارد شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اما چگونه می توانید بدون نتیجه گیری های نامطلوب یا راه حل های نیمه کاره به مشاجرات در یک رابطه پایان دهید؟ پاسخ ها ممکن است ساده تر از آنچه فکر می کنید باشد. در این‌جا پنج راه عملی برای پایان به مشاجرات در یک رابطه وجود دارد.

به حرف های یکدیگر گوش کنید

گوش دادن ابزاری قدرتمند در بحث است. اغلب، توقف برای گوش دادن به صحبت های اطرافیان می تواند از بسیاری از سوء تفاهم ها و دعواها جلوگیری کند و تحقیقات نشان داده است که همدردی می تواند تأثیرات مثبتی بر کیفیت یک رابطه داشته باشد. در این‌جا چند نکته برای گوش دادن در طول مناظره وجود دارد:

ابتدا سکوت را انتخاب کنید

حالتی که در آن احساسات به طور ناگهانی بدن شما را در طول یک مشاجره فرا می گیرد، به عنوان سیل عاطفی شناخته می شود. این مکانیسم واکنش هراس یا فرار شما را فعال می کند. مهم است که اجازه ندهید به رابطه شما آسیب برساند. چگونه؟ سکوت را انتخاب کنید وقتی این احساسات به سرعت وارد می شوند، به جای فریاد زدن هر آنچه فکر می کنید، مکث کنید و ساکت باشید. قبل از اینکه دوباره صحبت کنید، اجازه دهید مغزتان به اندازه کافی حرف های همسرتان را جذب کند.

مطمئن شوید که واضح است که در حال گوش دادن هستید

کمتر احساسی در دنیا وجود دارد که بدتر از این باشد که احساس کنید شریک زندگی شما به همه چیزهایی که شما می گویید بی اعتنایی می کند یا حرف های شما را قضاوت می کند و آن‌ها را نادیده می گیرد. به همین دلیل بسیار مهم است که مطمئن شوید که شریک زندگی شما آگاه است که در هر مرحله از مشاجرات در یک رابطه با دقت به او گوش می دهید. شما می توانید این کار را با استفاده از عبارات مثبت انجام دهید، جایی که آنچه را که شریک زندگی خود می گوید را تکرار می کنید اما برای ایجاد درک مثبت.

به آن‌ها بگویید که به آن فکر می کنید

اگر شریک زندگی شما چیزی می گوید که واکنش عاطفی شدید شما را برانگیخته است، فوراً پاسخ ندهید. در عوض، بگویید: «اجازه بده در مورد آنچه گفتی فکر کنم.» این عبارت ساده راهی عالی برای تصدیق این موضوع است که از طرف مقابلتان شنیدید. در عین حال به احساساتتان فرصتی می‌دهید که آرام شوند تا بتوانید با سطحی بالاتر و تفکر مثبت بهتر پاسخ دهید.

برای کنترل مشاجرات در یک رابطه به همسرتان بگویید که او را می فهمید

در نهایت، زمانی که شریک زندگی‌تان حرف‌های خود را گفت، به‌طور واضح بگویید که متوجه می‌شوید. بنابراین آن‌ها موقعیت شما را درک می کنند. به یاد داشته باشید، درک به این معنا نیست که شما موافق هستید، بلکه به این معناست که به اندازه کافی برای گوش دادن و قرار دادن خود در جایگاه آن‌ها اهمیت قائل شدید.

روی چیزهای بزرگ و چیزهای کوچک به درستی تمرکز کنید

گاهی اوقات، مشکلات اصلی که مشاجرات را بارها و بارها مطرح می کنند، چیزهایی هستند که نباید روی آن‌ها تمرکز کنید. بله، برخی عوامل غیرقابل مذاکره هستند، اما اغلب اوقات، ما تمایل داریم در جزئیات اشتباه گم شویم. برای ایجاد تفکر مثبت در برابر مشاجرات در یک رابطه می توان به یک تغییر پارادایم کمی نیاز داشت. در این‌جا چند نکته برای انجام این کار وجود دارد:

ایجاد تغییرات کوچک

اگر بارها و بارها درباره یک موضوع بحث‌های تکراری وجود داشته باشد، به این معنی است که پیکربندی فعلی شما به سادگی برای شما کار نمی‌کند. شما باید تغییرات کوچکی ایجاد کنید که از این مشاجرات جلوگیری کرد و به سازش بین شما برسید. از شریک زندگی خود بپرسید که او چه کاری را ترجیح می دهد، سپس به او بگویید چه چیزی را ترجیح می دهید و از آن‌جا به سمت بالا بروید.

تمرکز بر روی هدف بزرگ و مشاجرات در یک رابطه

زمانی که به خاطر مشکل خاصی در رابطه خود عصبانی هستید، برداشتن یک قدم به عقب و در نظر گرفتن تصویر بزرگتر می تواند مفید باشد. این دیدگاه را تغییر می‌دهد و به شما امکان می‌دهد به این موضوع نگاه کنید که آیا این موضوع اهمیت دارد یا خیر، و در صورت اهمیت، تعیین کنید که مشکل بزرگ زیر آن یا در خطر چیست. این یک گام بسیار ارزشمند در حل و فصل بحث‌ها است. زیرا به هر دوی شما فرصتی می‌دهد تا سناریویی را که در دست دارید دوباره چارچوب‌بندی کنید.

در مورد جزئیات کوچک وسواس نداشته باشید

گاهی اوقات، گم شدن در جزئیات بی اهمیت آسان است. اما این چیزها، در نهایت، عدم مشاجرات در یک رابطه را تعیین نمی کنند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا