علائم خطرناکی که یک فرد نابالغ عاطفی را نشان می دهد

فرد نابالغ عاطفی در روابط می تواند به شریک زندگی خود آسیب برساند. روابط عاطفی نیاز به رسیدگی شدید دارند. علائم خشم و عصبانیت در افراد مختلف متفاوت است. در واقع در روان شناسی تعاریف متفاوتی از عصبانیت وجود دارد. برخی از این تعاریف را ممکن است بشناسید.

یکی از مواردی که ارتباط مستقیمی با عصبانیت دارد مشکلات عاطفی است. برای مثال اگر می بینید که شخصی در نزدیکی شما از عصبانیت رنج می برد یکی از دلایل آن می تواند مشکلات عاطفی در دوران کودکی باشد. در ادامه می خواهیم ببینیم که علائم خطرناکی که یک فرد نابالغ عاطفی را نشان می دهد چگونه است؟ تمامی اختلالات روانی قابل حل است به شرط این که فرد قبول کند که این مشکل را دارد و راه حل ها و تمرینات را انجام دهد.

عصبانیت ها در روابط و ویژگی فرد نابالغ عاطفی

عصبانیت ها می تواند در فرد به گونه ای مختلفی ایجاد شود. برای مثال در یک فرد عصبانیت فقط در زمان های اتفاقات ناگوار ایجاد می شود. در افراد دیگر ممکن است این عصبانیت به شیوه های دیگری ایجاد شود. برای مثال ممکن است فرد در تمام مدت عصبانیت را داشته باشد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با علائم خطرناکی که یک فرد نابالغ عاطفی را نشان می دهد، صحبت کنیم.

کنترل خشم و مشکلات فرد نابالغ عاطفی شما همیشه آسان نخواهد بود

کنترل خشم و مشکلات فرد نابالغ عاطفی شما همیشه آسان نخواهد بود. برخی از افراد برای کنترل نحوه واکنش به شرایط خاص بسیار سخت هستند. اگر با موقعیتی استرس زا رو به رو شدید، ممکن است احساس کنید که نمی توانید از جوش زدن جلوگیری کنید. این می تواند مشکل ساز باشد، زیرا ممکن است به شما آسیب برساند هم از نظر حرفه ای و هم از نظر شخصی. مسائل مربوط به عصبانیت و مشکلات عاطفی اغلب به هم نزدیک هستند. شرایط مختلف سلامت روانی خود را با حملات شدید خشم نشان می دهد. اگر با این مشکل سر و کار دارید، یا اگر عزیزی دارید که این مشکل را تجربه می کند، ممکن است از دست دادن کاری که انجام می دهید ناتوان باشید. باید بدانید که می توان از کمک ها استفاده کرد و شرایط را تغییر داد.

مشاوره برای کنترل خشم و مشکلات فرد نابالغ عاطفی

مشاوره یکی از بهترین درمان های ممکن برای خشم و مشکلات عاطفی خواهد بود. این می تواند به بیماران در رفع علل برخی مسائل کمک کند و در عین حال راههای مقابله را نیز به آنها آموزش دهد. اگر خشم و مسائل عاطفی به یک مشکل جدی در زندگی شما تبدیل شده است ، باید درمان را در نظر بگیرید.

اختلال دوقطبی و عصبانیت

اختلال دوقطبی شرایطی است که سالانه زندگی میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار می دهد. این شرایطی است که باعث می شود افراد دوره های خلق و خوی پایین و بالا را پشت سر بگذارند. این دوره های شیدایی و افسردگی می تواند برای فردی که در حال گذراندن آن است ، یک اتفاق ناگوار است. همچنین می تواند بر خانواده فرد آسیب وارد کند. خلق و خوی فردی که با این بیماری تشخیص داده می شود همیشه پایدار نخواهد بود. مواقعی وجود خواهد داشت که افراد دوقطبی ممکن است دچار احساسات شدید یا رفتارهای دشواری شوند.

بسیاری از افرادی که با این بیماری زندگی می کنند با خشم و تحریک پذیری کلی مشکل دارند. این بیماری معمولاً با ترکیبی از داروهای تجویزی و درمان مدیریت می شود.

داروهایی که برای درمان اختلال دوقطبی و مشکلات در فرد نابالغ عاطفی استفاده می شوند

داروهایی که برای درمان اختلال دوقطبی استفاده می شوند عبارتند از: تثبیت کننده خلق و خو و داروهای ضد اضطراب. گاهی اوقات از داروهای ضد روان پریشی هنگامی استفاده می شود که سایر درمان ها مثر نباشند. درمان و مشاوره برای کمک به مدیریت علائم اختلال دوقطبی استفاده می شود. این به بیماران کمک می کند تا خلق و خوی خود را مدیریت کنند. این برای کسانی که عصبانیت و طغیان های احساسی را تجربه می کنند بسیار مهم است. بسیاری از انواع درمان ها برای کمک به افرادی که مبتلا به اختلال دوقطبی تشخیص داده شده اند استفاده می شود. درمان شناختی رفتاری، درمان خانواده محور و گروه درمانی همگی در برخورد با موقعیت های خاص موفق بوده اند.

اختلال انفجاری متناوب و فرد نابالغ عاطفی

اختلال انفجاری متناوب (IED) یکی دیگر از شرایطی است که می تواند باعث عصبانیت افراد شود. این اختلال در مورد کنترل تکانه است و کسانی که از آن رنج می برند بدون دلیل مشخص عصبانی می شوند. اگر شما یا کسی که دوستش دارید با انفجارهای عصبانی و احساسی روبرو می شود، این می تواند علت بالقوه ای باشد. این باعث می شود که افراد احساس کنند کنترل کامل بر احساسات خود را از دست داده اند. برای بسیاری از مردم، انفجارهای خشم انگیز دلیل قاطعانه ای برای عصبانیت است. مردم اغلب پس از رفع تنش ناشی از عصبانیت ایجاد شده احساس بسیار بهتر یا عادی تری دارند. نیازی به گفتن نیست که این شرایط می تواند برای زندگی افراد بسیار مشکل ساز باشد.

چند راه برای غلبه بر ویژگی های فرد نابالغ عاطفی

وقتی می توانید موقعیت های چالش برانگیز را به طور مثبت مدیریت کنید، این نشانه بلوغ عاطفی است. سطح بلوغ عاطفی شما نحوه واکنش شما را در موقعیت های ناخوشایند و غیرمنتظره تعیین می کند. بلوغ منجر به واکنش های مثبت می شود، در حالی که عدم بلوغ عاطفی باعث رفتار منفی می شود که بر روابط شما تأثیر منفی می گذارد. عدم بلوغ عاطفی می تواند به طرق مختلف ظاهر شود، از جمله ناتوانی در درک احساسات خود و دیگران. با این حال، حتی افراد بالغ نیز احساس گم شدن می کنند و گاهی اوقات با عدم بلوغ عاطفی دست و پنجه نرم می کنند. قدرت همه گهگاه متزلزل می شود و تشخیص اینکه چه چیزی باعث آن می شود می تواند به شما در غلبه بر آن کمک کند.

علائم خطرناکی که یک فرد نابالغ عاطفی را نشان می دهد

آیا تا به حال با فرد نابالغ عاطفی ملاقات کردید؟ این افراد عاشق انتقال سرزنش هستند و مسئولیت اعمال خود را زیاد نمی پذیرند. در این‌جا یک تفاوت قابل توجه وجود دارد. وقتی فردی بالغ است، اصول ایجاد روابط سالم را درک می کند، اما افراد نابالغ اغلب مهارت های روابط ضعیفی دارند. یک کودک دو ساله و توانایی او در ایجاد رابطه با دیگران را تصور کنید. آن‌ها دنیا را از دریچه های بسیار متفاوت می بینند زیرا درک ندارند. آن‌ها مردم را به عنوان کسانی می بینند که هر هوس آن‌ها را برآورده می کنند. متأسفانه، افراد نابالغ عاطفی اغلب همین دیدگاه را دارند، اما سن آن‌ها با ذهنیت آن‌ها همخوانی ندارد. به خاطر داشته باشید که انواع ویژگی فرد نابالغ عاطفی اشکال مختلفی دارد. با این حال، یکی از شناخته شده ترین انواع زمانی ایجاد می شود که افراد نتوانند احساسات خود را درک کنند.

میزان مشخص از ویژگی های فرد نابالغ عاطفی در اکثریت افراد

هر فردی در این سیاره سطح مشخصی از عدم بلوغ دارد، اما نقاط بالغ تفاوت ها را جبران می کند. آیا مواقعی وجود ندارد که بیش از سال های خود عاقل باشید و در مواقع دیگر به نظر می رسد که در مورد مسائل کمی غافل هستید. برخی می گویند که دستیابی به بلوغ عاطفی ناشی از داشتن قدرت عاطفی است که به افراد کمک می کند تعادل خود را حفظ کنند. این فرآیند رایج، فرد نابالغ عاطفی را توصیف می کند. از نظر عاطفی نابالغ شما مرد یا زنی را ملاقات کردید که می خواهید بقیه عمر خود را با او بگذرانید. آن‌ها جذاب یا دلسوز به نظر می رسند و تمام ویژگی هایی که شما می خواستید را دارند. با این حال، پس از حدود شش ماه ارتباط با هم، یک مشاجره بسیار بد اتفاق می افتد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شما ناگهان عصبانی می شوید، اما انتخاب کردید که آن‌ها را ببخشید. حتی ممکن است برای بازگرداندن رابطه از لحاظ مادی شریک خود را راضی نگه دارید. این امر ممکن است باعث خشم والدین شما شود. در واقع، به نظر می رسد که آن‌ها می خواهند شما را در چهارچوبی قرار دهند که اکنون شما متعهد شدید. فردی که زمانی بسیار جذاب بود، اکنون زندگی با او غیرقابل تحمل می شود. آن‌ها هیچ دوست یا خانواده ای ندارند که در اطرافشان باشد، بنابراین اصرار دارند که هر لحظه با آن‌ها باشید.

احساسات مختلف در برخورد با فرد نابالغ عاطفی

شما شروع به احساس خفگی کردید، اما چه کار می کنید؟ شما اولین کسی نیستید که در چنین موقعیت هایی قرار می گیرید. بر اساس مقاله ای که در کتابخانه ملی پزشکی منتشر شد، فردی که دارای اختلال شخصیت نابالغ است، اغلب به عنوان یک شخصیت مرزی در نظر گرفته می شود. اگر همه چیز به سرعت در رابطه تلخ می شود، باید سریعا با مشاور صحبت کنید.

چند ویژگی فرد نابالغ عاطفی

شما باید ویژگی های یک فرد نابالغ عاطفی را درک کنید و بتوانید تشخیص دهید. نشانه هایی که امروز می بینید همان چیزی است که فردا در یک رابطه اختلال ایجاد می کند. بنابراین، می تواند شما را از دردسرهای زیادی نجات دهد تا به خوبی آگاه شوید. در این‌جا به چند ویژگی رایج در میان این افراد اشاره می کنیم.

آن‌ها بی ملاحظه و خودخواه هستند

یکی از مهم‌ترین نشانه‌های خطرناک فرد نابالغ عاطفی این است که نسبت به دیگران خودخواه و بی‌توجه است. آیا کسی را می شناسید که فکر می کند تمام دنیا دور او می چرخد؟ شما برای بچه داری از چنین فردی دست نگه می دارید، زیرا زندگی به اندازه کافی استرس زا است. به نظر می رسد این فرد نمی تواند بدون کمک کاری انجام دهد. آن‌ها از رسیدگی به امور خودداری خواهند کرد. سپس، آن‌ها شما را به خاطر عدم رسیدگی به موقعیت یا نیازهای خود سرزنش می کنند. شما می توانید به سرعت تشخیص دهید که آن‌ها دارای برخی از ویژگی های شدید خودشیفتگی هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

فرد نابالغ عاطفی اغلب منیت های بزرگی دارد و چه درست باشد چه نباشد، باورهای خود را توسعه می دهد. این شخص باید از رفتارهای بدی که او را به هم می بندد رهایی بخشد و تا زمانی که تغییری ایجاد نشود، غیرممکن است که با او وابستگی داشته باشیم. آن‌ها باید یاد بگیرند که مسئولیت اعمال خود را بپذیرند.

آن‌ها هرگز نخواهند گفت: «متاسفم

این یک مبارزه چالش برانگیز برای کسی است که بلوغ لازم برای گفتن متاسفم را ندارد. حتی اگر فرد نابالغ عاطفی آشکارا در اشتباه باشد، و آن‌ها این را بدانند، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از گفتن این کلمات انجام خواهند داد. در عوض، سرزنش را به گردن شما می‌اندازند که چرا آن‌گونه رفتار کردند یا چنین چیزهایی را گفتند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا