عادت های مشترک زنان موفق

زنان جاه طلب همه جا هستند. تلاش آنها برای رسیدن به هدف صرفاً یک محصول تصادفی یا خوش شانسی نیست. جاه طلبی به ترکیبی از سرسختی، سخت کوشی و فداکاری احتیاج دارد و گرچه به نظر می رسد زنان جاه طلب از این ویژگی ها بی پایان برخوردار هستند، اما یک فرد مبتلا بودن اغلب با مشکلات جدی خودش همراه است. بعداً، ما نگاهی دقیق به اشکالات و مشکلات زنان جاه طلب خواهیم انداخت، اما ابتدا بیایید به معنای جاه طلبی و موفقیت، عادت های مشترک زنان موفق و جاه طلب و فعالیت های روزمره آزمایش شده این زنان بپردازیم برای پرورش موفقیت.

تعریف جاه طلبی و موفقیت

مریام وبستر جاه طلبی را به عنوان “تمایل سرسخت برای کسب رتبه، شهرت یا قدرت” و موفقیت را “دستیابی به ثروت، لطف یا برجستگی” تعریف می کند. در حالی که این تعاریف ممکن است برخی از افراد بلند پرواز، موفق را توصیف کند، اما زنان به طور مرتب معنای بلند پروازانه و موفق بودن را دوباره تعریف می کنند زیرا زنان تمایل دارند

این اصطلاحات را بر اساس ارزشهای شخصی، اعتقادات و شرایط خود تعریف کنند. در مقاله 2018 منتشر شده توسط Thrive Global، نویسنده Sally Helgesen به اشتراک گذاشت که زنان تمایلی ندارند که موفقیت خود را بر اساس درآمد، موقعیت یا برنده شدن قرار دهند. وی توضیح داد: “زنان موفقیت را بر اساس آنچه برای آنها به عنوان افراد مهم است تعریف می كنند، نه آنچه كه سازمانهای آنها تصور می كنند مردم برای آنها بیشترین ارزش را دارند.”

به نظر می رسد زن و مرد می توانند در یک محیط دقیقاً یکسان قرار بگیرند و موفقیت را با عباراتی کاملاً متفاوت تعریف کنند. هلگزن در کتاب 2010 خود، چشم انداز زن: قدرت واقعی زنان در کار، یافته های خود را از یک نظرسنجی که انجام داد، که در آن 818 مدیر زن و مرد توضیح دادند که چه عواملی در میزان رضایت آنها از کار موثر است، برجسته شد. مردان مشترک بودند که دستیابی به مناصب عالی و کسب حقوق بالا از همه مهمتر بود، در حالی که زنان یک تجربه کاری دلپذیر را بالاتر از حقوق و موقعیت خود می دانستند. همانطور که می بینید، در نظر گرفتن معنای کامل جاه طلبی و موفقیت در تعاریف فرهنگ لغت سنتی، عملاً غیرممکن است. در ادامه اما به بررسی عادت های مشترک زنان موفق می پردازیم.

ویژگی های مشترک زنان بلند پرواز

عادت های مشترک زنان موفق

ما به عنوان زن، غالباً بر اساس موفقیت دیگران قضاوت می کنیم. شکی نیست که برخی از زنان به طور ذاتی رانده می شوند، و دارای چیزی هستند که به نظر می رسد ترکیبی کامل از انگیزه همیشگی و توانایی دستیابی به چیزهای بزرگ در هنگام خواب کم است. واقعیت این است که همه ما ویژگی های ذاتی داریم که با پرورش آنها می تواند راهگشای تعاریف فردی ما از موفقیت باشد.

همانطور که تئودور روزولت یک بار گفت: “مقایسه دزد شادی است.” وقتی ترس از رعایت نکردن استانداردهای دیگران را سیر نکرده ایم، لذت بردن و قدردانی از موفقیت های خود بسیار ساده تر است. در زیر لیستی از ویژگی های مشترک زنان موفق آورده شده است. احتمالاً متوجه خواهید شد که برخی از آنها را با کمترین تلاش در اختیار دارید، در حالی که به نظر می رسد برخی دیگر دور از دسترس نیستند. صرف آگاهی از این خصوصیات و تلاش برای پرورش آنها می تواند منجر به موفقیت در آینده شود:

شور و حرارت یکی از عادت های مشترک زنان موفق

هنگامی که به کاری که انجام می دهید علاقه مند هستید، پیدا کردن انگیزه و عزم راسخ برای ادامه کار بسیار راحت تر است. اگرچه مهارت ها و تجربیات در یک رزومه عالی به نظر می رسند، اما به احتمال زیاد شما را به مرحله بعدی منجنیق نمی کند. شور و اشتیاق را اضافه کنید و آسمان را از حد و مرز  خارج کنید!

قاطعیت های درونی

استفاده از قاطعیت درونی شما به شما کمک می کند اعتماد به نفس ایجاد کنید و مرزها را تعیین کنید، که برای موفقیت آینده شما ضروری است. یک مکان عالی برای شروع این است که یاد بگیرید نه بگویید و از اینکه چند وقت یک بار می گویید “متاسفم” آگاه شوید. ما به عنوان زن عذر خواهی می کنیم در صورت عدم نیاز به عذرخواهی.

یکدلی

بسیاری از مردم معتقدند که همدلی یک نقطه ضعف است. در واقع، این یکی از قوی ترین نقاط قوت ذاتی ماست. همدلی به ما اجازه می دهد تا با دیگران ارتباط برقرار کنیم. افراد همدل غالباً بسیار شهودی هستند، که می تواند در هر موقعیتی که نیاز به تعامل بین فردی باشد، یک ویژگی خارق العاده است.

توانایی به آغوش کشیدن نقایص

متأثر از تصمیمات بد و اشتباهات گذشته، انرژی را به زودی از بین می برد. هیچ کس در 100٪ مواقع آن را درست نمی بیند و انتظار کمال تقریباً همیشه منجر به ناامیدی و عدم درک می شود.

اعتماد به نفس یکی از عادت های مشترک زنان موفق

عادت های مشترک زنان موفق

یادگیری اعتقاد به خود یکی از قدرتمندترین عوامل برای دستیابی به موفقیت از نظر شرایط است. فقط مطمئن باشید که ارزش خود را بر اساس دستاوردهای خود قرار ندهید.

انعطاف پذیری

یادگیری سازگاری یکی از کلیدهای دستیابی به موفقیت و حفظ عقل است. از این رو انعطاف پذیری اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. انعطاف ناپذیری باعث استرس می شود که می تواند مانع موفقیت شود و منجر به انبوهی از مشکلات جسمی و روانی شود.

شجاعت

دستیابی به موفقیت بدون قرار دادن خود در آنجا غیرممکن است این اغلب نیاز به خارج شدن از مناطق آسایش ما و حتی ریسک کردن دارد.

حق شناسی

موفقیت های ما اگر قدر آنها را بدانیم و انگیزه ای که برای دستیابی به آنها لازم است، واقعاً چه معنایی دارند؟ قدردانی می تواند ما را از مربیان و همكاران كمك كننده كه به ما در رسیدن به اهدافمان كمك می كنند، بیشتر كند و در نتیجه باعث ایجاد محیط كار دلپذیرتر و نگرش مثبت شود.

عادت های مشترک زنان موفق

در حالی که صفات فوق الذکر بدون شک در توانایی شما برای رسیدن به موفقیت نقش دارند، اما برنامه روزانه شما نیز به همان اندازه مهم است. در زیر چند عادت رایج زنان موفق بیان شده است. اگر در حال حاضر این روش ها را اجرا نمی کنید، سعی کنید با یکی دو مورد شروع کنید که با شما صحبت می کنند:

آنها اهداف تعیین می کنند

ایجاد و کار منظم برای دستیابی به اهداف برای پیشرفت و موفقیت شخصی و حرفه ای حیاتی است. وقتی نمی دانیم برای چه کاری کار می کنیم، تمایل داریم که در یک چرخه نامنظم گیر بیفتیم، و روزهای خود را به راحتی و بدون روحیه سپری کنیم. هنگامی که هدفی را تعیین می کنید، طرحی را ترسیم کنید که مراحل لازم برای رسیدن به آن را مشخص کند. به خاطر داشته باشید که باید انعطاف پذیر باشید، زیرا احتمالاً برخی از ساختارها در طول مسیر لازم است.

آنها  کاری را به تأخیر نمی اندازند

همانطور که بنجامین فرانکلین یک بار گفت: “کاری را که امروز می توانی انجام دهی، به فردا موکول نکن.” رسیدن به اهداف ما به سخت کوشی و فداکاری نیاز دارد. زنان موفق نقشه ای را ترسیم می کنند و خود را به مقاومت وادار می کنند بدون اینکه سلامتی روحی یا سلامتی کلی خود را به خطر بیندازند. اهداف معقول و منطقی را برای خود تعیین کنید و از درخواست کمک در صورت نیاز نترسید.

آنها خود را با افراد جاه طلب احاطه می کنند

اگرچه دستیابی به موفقیت به تنهایی امکان پذیر است، اما با گروهی از افراد همفکر بسیار دستیابی تر و لذت بخش تر است. در کنار جاه طلبی، مهم این است که خود را با افرادی احاطه کنیم که بیشترین علاقه ما را دارند و افرادی که ما را از پا در می آورند، احساس می کنیم که هر از گاهی برای همه ما اتفاق می افتد.

سرمایه گذاری در خود یکی از عادت های مشترک زنان موفق

زنان موفق برای خود ارزش قائل هستند. حاضرند وقت و هزینه خود را صرف منابع، محصولات و تجربیاتی کنند که باعث می شود بهترین احساس را داشته باشند و به آنها امکان می دهد موفقیت بزرگی کسب کنند. اگر برای گذراندن یک دوره عکاسی تمایل داشته اید. یا دوست دارید با یک لباس کمدی تازه و سرگرم کننده که سبک و شخصیت شما را نشان می دهد. لباس های کهنه خود را تعویض کنید. به دنبال آن بروید! پول یا زمان سرمایه گذاری شده در خود هرگز هدر نمی رود.

آنها زندگی خود را در خارج از کار دوست دارند

عادت های مشترک زنان موفق

ما می توانیم رضایت زیادی از کار خود کسب کنیم، اما اینکه چگونه زمان خرج خود را سپری می کنیم رمز خوشبختی و موفقیت است. زنان موفق زندگی کاملی را سپری می کنند. وقت خود را با خانواده و دوستان می گذرانند. از اوقات خلاقیت و سرگرمی های دیگر لذت می برند.

آنها دستاوردهای خود را جشن می گیرند

حفظ انگیزه و عزم راسخ دشوار است اگر هرگز وقت نگذاریم تا از موفقیت های خود لذت ببریم. زنان موفق دستاوردهای خود را جشن می گیرند و به اشتراک می گذارند. آنها انگیزه پیروزی های خود هستند و نمی گذارند شکست ها ارزش خود را تعیین کنند.

آنها می دانند مراقبت از خود مهم است

زنان بسیار موفق از نیاز خود به مراقبت از خود غافل نمی شوند. آنها می دانند که زمان استراحت، آرامش و جوان سازی برای موفقیت آنها ضروری است. در حالی که خواندن کتاب یا چرت زدن می تواند یکی از ایده های موفقیت آمیز زنان در مورد مراقبت از خود باشد، شخص دیگری ممکن است روز خود را در اسپا سپری کند یا هر روز صبح را با مدیتیشن، تمرین یوگا یا نوشتن یک لیست سپاسگزاری روزانه شروع کند. این امکانات عملاً بی پایان هستند. این یکی از عادت های مشترک زنان موفق است.

 

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا