چه حرف هایی را در محل کار نگوییم؟

چه حرف هایی را در محل کار نگوییم؟ برخی افراد زندگی شخصی خود را در محیط کار نیز خصوصی نگه می دارند و این می تواند خود نعمت خوبی برای شما باشد. با این وجود بسیاری از کارمندان مجبورند در محیطی کار کنند که از همکاران خود مجبورند همه چیز را بشنوند، از برنامه ی آن ها برای بچه دار شدن تا مشکل در روابط با پدرشان.

صحبت کردن در مورد این موضوعات و شریک شدن در خوراکی ها با دوستان می تواند خوب باشد. اما این موضوع برای محیط کار زیاد جالب نیست. از آنجایی که اغلب افراد بیشتر زمان خود را در محیط کار و با همکاران خود می گذرانند برخی از آن ها از خط میان دوستی و همکاری فراتر می روند.

محیط کار شما یک مکان اجتماعی با محیط کاری مناسب است.

با این وجود باید به یاد داشته باشید: با وجودی که می توانید با هم دوست باشید و محیط آرام و خوبی میان خودتان ایجاد کنید باید بدانید کار خودش کار است و دوستی جدا از ان می باشد. پس باید دانست چه حرف هایی را در محل کار نگوییم؟

برای بسیاری از ما، محیط کاری جایی است که بیشتر وقت خود را در آن می گذرانیم. گذراندن این زمان در یک جا باعث می شود گاه آداب معاشرت در محیط کار را فراموش کنیم. این کار شماست و اینجا محیط کارتان. داشتن دوستان و همکاران در محیط کار می تواند چیز خوبی باشد اما به یاد داشته باشید همیشه در محیط اداری رفتار حرفه ای خود را ادامه دهید. اجازه ندهید برخی اصطلاحات ساده که از لبان شما خارج می شوند یا باعث از دست دادن دوستانتان شده یا می تواند به شهرت کاری تان اسیب برساند.

این روزها امنیت شغلی به قدر کافی برای شما ثبات ندارد. مسلما اصلا دوست ندارید شهرت بدی برای خود ایجاد کنید که باعث اخراج شدنتان از محیط کاری شود. و یا باعث می شود از دوستان خود طرد شوید. برای کمک به حفظ شرایط خود در محیط کاری به این موارد دقت داشته باشید: چیزهایی که هرگز نباید در محیط کار بگویید یا در مورد آن در محیط کاری حرفی بزنید.

ما همیشه به همان شکل کارمان را انجام می دهیم.

شاید حق با شما باشد اما دیگران (که می تواند شامل رییس شما نیز باشد) حرف شما را اینطور می شنوند که شما با تغییر کردن مخالفید. چرا این حرف برای وضعیت کاری شما خوب نیست؟ اگر افراد مختلف نخواهند خود را حداقل وارد پذیرش تغییر شرایط کنند پیشرفت ایجاد نخواهد شد. همیشه به یاد داشته باشید تنها به این دلیل که شرکت شما قبلا کارها را با این روش انجام می داده است به این معنا نیست که بهترین روش برای انجام کارهاست. در زمان های خیلی گذشته ما از دفتر تلفن استفاده می کردیم اما حالا موبایل جایگزین شده و بهترین انتخاب نبوده است.

به جای این کار حرفتان را اینطور بزنید: فواید امتحان کردن این روش جدید چه هستند؟ اگر این روش جدید بهتر است باید بتوانندعلت آن را به شما بگویند. اگر دلیلی نداشت شانس آن را دارید تا بگویید چرا باور دارید با این روش جدید را انتخاب کنید. اینکه همیشه کارتان را با این روش در گذشته انجام می داده اید اصلا دلیل خوبی نیست. چه حرف هایی را در محل کار نگوییم؟

چه حرف هایی را در محل کار نگوییم؟ این کار تنها یک دقیقه زمان می برد.

چه حرف هایی را در محل کار نگوییم

این جمله به نوعی دو شکل بد خواهد بود. اول از همه اینکه حرف درستی نیست. هیچوقت این جمله را نگویید. حتی گفتن اینکه “این کار تنها به چند دقیقه وقت نیاز دارد” کمی بهتر است. دوم اینکه وقتی از کسی می خواهید تا کاری را برای شما انجام دهد گفتن این حرف به طور خودکار ذهنیتی از یک اعتراض ایجاد کرده و بیان می کند چیزی که شما گفته یا نشان داده اید مهم تر از چیزی است که آن فرد رویش کار می کند. دقت کنید چه زمانی جریان کاری فرد دیگر را تخریب کرده و بد نشان می دهید.

به جایش می توانید این حرف را بگویید: هر زمان چند دقیقه وقت داشتی به من بگو تا با هم حرف بزنیم. می خواهم چیزی را به تو نشان دهم” این رفتار در محیط کار حرفه ای تر بوده و به فرد دیگر اجازه می دهد بتواند بگوید آیا حالا وقت خوبی برای چشم پوشی از چند دقیقه وقتش است.

چه حرف هایی را در محل کار نگوییم؟ این کار به من ربطی ندارد.

این برای همه اتفاق می افتد. رییستان از شما می خواهد کاری را انجام دهید که برای جایگاهتان نیز مفید است و یا حتی ممکن است اصلا ربطی به کاری که انجام می دهید نداشته باشد. اما وقتی می گویید ” این کار من نیست” خودتان را از یک جریان کار تیمی بیرون کشیده اید. برای داشتن وجهه ی خوبی در محیط کار، سعی کنید به هریک از این شرایط متفاوت فکر کنید. به جای مخالفت با انجام کاری که باعث رنجش شما می شود. کاری انجام دهید که فکر می کنید که فکر می کنید خودتان مسئول ان نیستید. به این شرایط مانند فرصتی برای تطابق دادن خود با شرایط فکر کرده و تمایلتان برای هماهنگی با دیگران نگاه کنید.

به جای ان می توانید بگویید: ” خوب مطمئن نیستم قبلا این کار را انجام داده باشم. اما به خاطر شما سعی می کنم آن را انجام دهم” از این درخواست به عنوان فرصتی برای خارج شدن از نقطه ی آسایش خود و پیشرفت کاری تان استفاده کنید.

این کار عادلانه نیست.

چه حرف هایی را در محل کار نگوییم

شنیدن این حرف در هر محیط کاری باعث می شود هر فردی فکر کند در یک زمین بازی در مدرسه است. مربی شما در طول بازی چه می گوید؟ اما باید بدانید زندگی همیشه عادلانه نیست. به طور خلاصه می توان گفت از این فکر بگذرید. گفتن این حرف رفتار عادلانه ای در محیط کار نیست و باعث می شود فردی بی تجربه دیده شوید. اگر به شما نسبت به همکارانتان کار بیشتری داده شده است آن را به عنوان فرصتی برای جدا کردن خودتان از دیگران و متمایز کردن خود در نظر بگیرید. با این وجود اگر شرایط واقعا غیرمتعادل است و حس می کنید واقعا با شما رفتار غیرعادلانه ای می شود باید آن را با روش درست مطرح کنید. با رییستان رودررو نشسته و صحبت کنید، این کار همیشه بهتر است غر زدن جلوی همکارانتان است.

به جایش این حرف را بگویید: ” آیا می توانیم کمی با هم نشسته و در مورد کار من صحبت کنیم؟” یک ملاقات حضوری اغلب کمک می کند فضا آرام بوده و باعث می شود بتوانید با هم در کارتان پیشرفت داشته باشید.

سعی می کنم.

گفتن ” سعی خودم را خواهم کرد ” در اصل مانند گفتن ” نمی توانم این کار را انجام دهم ” می باشد. اگر شما محدودیت های زمانی یا مشکلات دیگری دارید گفتن این حرف می تواند به نوعی حالت پرخاشگری داشته باشد. شما به نوعی می گویید کار غیرقابل ممکنی به شما داده شده است اما بازهم ان را قبول کرده اید. هیچ رییسی شنیدن این حرف را دوست ندارد. باید بیشترین تلاش صادقانه را داشته یا اگر واقعا کارتان غیرممکن است به آن جایگزین های  مناسبی برای آن باشید. به خودتان نگویید که شکست خواهید خورد.

به جای ان بگویید: ” شاید نیاز باشد برای انجام این کار کمی کمک بگیرم اما تمام تلاش خودم را خواهم کرد” این حرف صادقانه به نظر خواهد رسید.

چه حرف هایی را در محل کار نگوییم؟ نمی توانم رییسم را تحمل کنم.

به سادگی این طرز فکر برای شما ایجاد می شود که همکارانتان در گروه شما هستند اما هیچوقت نمی دانید احساسات منفی خود را به او منتقل کرده اید. نمی توانید فکرش را بکنید که این حرف ها چقدر سریع در محیط کار پخش می شوند. وقتی این حرف به گوش رییستان برسد – و باید بدانید حتما این اتفاق خواهد افتاد – با یک مکالمه ی بد مواجه شده یا رییستان با شما برخورد خواهد کرد. حتی این کار ممکن است باعث از دست دادن کارتان شود. بعلاوه شاید اصلا رییستان مقصر نبوده و شما تلاشتان را برای این کار به اندازه ی کافی نکرده اید.

به جایش بگویید ” به نظر می رسد تو رابطه ی خیلی خوبی با رییس دارید. راز کار تو چیست” به خودتان فرصت دهید تا روی مهارت های ارتباطی در محیط کار و آداب معاشرت در محیط کار کنید.

امروز به نظر خسته می رسی. حالت خوب هست؟

شاید این اتفاق برای شما هم افتاده و اولین فکری که به ذهنتان رسید چه بوده است؟ حتما امروز خیلی وحشتناک به نظر می رسم. اما خب هستم. بهتر است در مورد ظاهر همکار خودتان قضاوتی نداشته و صحبتی نکنید. شاید فکر کنید دوستانه و مهربان دیده می شوید اما چیزی که فرد دیگر می شنود قضاوت شماست.

به جای آن بگویید: من می خواهم برای تازه شدن ذهنم کمی استراحت داشته باشم. می خواهی با من همراه شوی؟ ” شاید همکارتان تنها استرس داشته یا می خواهد روی چیزی تمرکز داشته باشد و کمی استراحت کوتاه و یک فنجان قهوه برای او گزینه ی خوبی باشند.

چه حرف هایی را در محل کار نگوییم | مرکز مشاوره همکده

امروز لباس های تازه ای پوشیده ای. آیا جایی ملاقات کاری داری؟

گاهی از خواب بیدار شده و حس می کنید دوست کمی بیشتر به خودتان برسید یا لباس های جدیدی را امتحان کنید. چرا که نه؟ وقتی این حرف را به همکارتان می زنید در واقع می گویید او به کار فعلی اش اهمیت زیادی نمی دهد و برای یک کار جدید این لباس را پوشیده است، یا اینکه همیشه اینقدر خوب لباس نمی پوشد یا اینکه می خواهد شانس خود برای ترک این شرکت را امتحان کند.

به جای آن بگویید: اگر در محیط کاری با هم رابطه ی خوبی دارید بگویید ” امروز خیلی خوب به نظر می رسی”. نظر دادن در مورد ظاهر یک فرد می تواند حالت خوبی نداشته باشد. شاید بهترین رفتار مناسب در محیط کاری این باشد که هیچ نظری ندهید.

چه حرف هایی را در محل کار نگوییم؟ واقعا سنت… است؟

همیشه این اتفاق می افتد؟ متوجه می شوید سن یکی از همکاران شما چند است و نمی توانید آن را باور کنید. با این وجود این وضعیت کمی حساس است. اگر او جوان تر از چیزی بود که شما فکر می کردید به او می گویید پیرتر به نظر می رسی. اگر او پیرتر از چیزی که فکر می کردید دیده می شود اشاره به سطح بلوغ و تجربیات او می کنید.

به جای ان بگوییدک من بسیار تحت تاثیر تجربیات و دانش تو قرار گرفته ام. برای داشتن رفتار حرفه ای در محیط کار زیاد در مورد این موضوع صحبت نکنید.

آیا تو باردار هستی؟

از این موضوع گذشته و این سوالات را برای خارج از محیط کار بگذارید. هیچوقت این سوال را از کسی نپرسید. اگر کسی باردار باشد به خودش مربوط است که می خواهد کی به شما بگوید یا اصلا چه کسانی را برای گفتن این حرف انتخاب می کند. با گفتن این حرف احتمال از بین رفتن رابطه ی شما وجود خواهد داشت.

به جایش این را بگویید: می توانید هرچیز دیگری بگویید “خوب وضعیت هوا چطور است؟ هرچیزی بگویید به جز اینکه در مورد بارداری اش از او سوال بپرسید.

به یاد داشته باشید اداره جایی است که در ان کار می کنید و نیاز است رفتاری حرفه ای داشته باشید. شاید حس کنید خیلی به همکاران یا رییس خود نزدیک هستید اما باید مراقب دهانتان باشید زیرا هرچیزی که بگویید روی وضعیت کاری تان اثر خواهد داشت.

چه حرف هایی را در محل کار نگوییم؟ به هیچ کس نگویید من این را گفته بودم اما…

چه حرف هایی را در محل کار نگوییم

هربار جمله ای را با این عبارت شروع کنید در واقع در مورد چیزی که شنیده اید می خواهید با دیگران حرف بزنید. اگر این حرف واقعا یک راز است آن را پیش خودتان نگه دارید. اگر می دانید کسی در اداره باردار است یا چیزی در مورد رییستان متوجه شده اید به دنبال گفتن این حرف به دیگران خواهید رفت. همکارتان با شما غیبت می کند باید بدانید به احتمال زیاد در مورد شما هم این کار را خواهد کرد.

منابع
aol.comtopresume.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا