برخورد با رفتار منفعلانه

رفتار هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. برخی افراد هستند که در طول زندگی خود رفتار های مختلفی از خودشان بروز می دهند. برخی از آن ها رفتار های نامناسبی را در یک سری مواقع و به علت برخی شرایط از خودشان بروز می دهند. برای مثال در بین افرادی که تازه به سن بلوغ می رسند پرخاشگری یا استرس و اتفاقات مختلف در رفتار باعث می شود آن ها در خودشان تغییراتی إحساس کنند. این که بگوییم هیچ فردی رفتارش در طول دوران زندگی تغییر نمی کند غلط است.از آن جا که شرایط زندگی همیشه یکسان نیست بنابراین باید سعی کنید که در هر بخش از زندگی خود رفتار و ذهن خود را کنترل کنید. رفتار ها انواع مختلفی دارند. امروز و در این مقاله ما می خواهیم در ارتباط با برخورد با رفتار منفعلانه با شما صحبت کنیم و بگوییم که این رفتار در شما یا افراد دیگر باعث چه چیز خواهد شد. 

تشخیص برخورد با رفتار منفعلانه ‌

آیا بعضی اوقات تعجب می کنید که چرا به نظر نمی رسد به آن چه در زندگی می خواهید برسید؟ به نظر می رسد دیگران نیازهای شما را تشخیص نمی دهند؟ از طرف دیگر، شاید روابط شما یک طرفه و ناخوشایند به نظر برسد. در این صورت، مشکل ممکن است رفتار انفعالی باشد.

مهم است که بدانید چه زمانی برخورد با رفتار منفعلانه ‌لازم هست

مهم است که بدانید چه زمانی منفعلانه رفتار می کنید و همچنین چه زمانی رفتارهای منفعلانه و پرخاشگرانه از خود نشان می دهید. فقط در این صورت است که می توانید انتخاب های مختلفی انجام دهید. در این جا چگونگی تشخیص انفعال و پرخاشگری منفعل در خود و دیگران و نحوه مقابله با آن وجود دارد.

نشانه های رفتار انفعالی را بشناسید

برخورد با رفتار منفعلانه

رفتارهای انفعالی رفتاری است که نیازهای شخص دیگری را بر نیازهای شما مقدم می دارد. البته ممکن است مواقعی پیش بیاید که باید شخص دیگری را در اولویت خود قرار دهید. به عنوان مثال، اگر والدین نوزاد هستید، باید مطمئن شوید که از او مراقبت می شود، حتی اگر خسته شده باشید. با این حال، رفتار انفعالی عجیب نیست. این یک انکار ضعیف یا ترسو از نیازهای شما است.

برخورد با رفتار منفعلانه در برابر شخص دیگر

وقتی رفتار منفعلانه ای دارید، ممکن است همیشه به شخص دیگری اجازه دهید فعالیت هایی را که با او انجام می دهید انتخاب کند. اگر می ترسید از گفتن احساس خود بپرهیزید. درگیری با آن ها آغاز خواهد شد. متناوباً، ممکن است کنار بروید در حالی که شخص دیگری برای کار مثبتی که انجام داده اید به رسمیت شناخته شود. رفتار انفعالی همیشه منفعل- پرخاشگرانه نیست، اما می تواند پیش درآمد پرخاشگری منفعل باشد.

آیا این یک رفتار پرخاشگرانه منفعل است یا منفعل؟

انفعال اغلب می تواند منجر به یک رفتار منفعل-پرخاشگرانه شود. وقتی دیگران آن چه را که می خواهید و نیاز دارید به شما ندهند، ممکن است احساس عصبانیت و آسیب دیدگی کنید. با این حال، چون منفعل هستید، مستقیماً با این وضعیت مقابله نمی کنید. در عوض، شما راهی غیرفعال- منفعلانه برای تنبیه آن ها یا فریب آن ها برای یافتن آنچه می خواهید، پیدا می کنید.

نمونه هایی از رفتار انفعالی

رفتار انفعالی معمولاً رفتاری است که برای جلوگیری از درگیری یا طرد شدن طراحی می شود. اگر رفتاری منفعلانه دارید، کاری نمی کنید که کسی را متقاعد یا مجبور کنید که اگر منفعل- پرخاشگر باشید، آن چه را که می خواهید به شما بدهد. در عوض، شما با ناامیدی یا نیاز خود زندگی می کنید و احساس بدتر و تا امید تری نسبت به آن دارید. در این جا چند نمونه از رفتار انفعالی آورده شده است.

سکوت کنید وقتی کسی به ناحق از شما انتقاد می کند

بلند صحبت نکردن وقتی کسی شما را از گفت و گو خارج می کند

وقتی کاش کار دیگری انجام می دادید، با برنامه های شخص دیگری همراه باشید

نمونه هایی از رفتار تهاجمی منفعل

یک تفاوت اصلی بین رفتار انفعالی و منفعل-پرخاشگرانه وجود دارد.

یک تفاوت اصلی بین رفتار انفعالی و منفعل-پرخاشگرانه وجود دارد. وقتی کسی منفعل-پرخاشگر است، احساسات منفی خود را به طور غیر مستقیم بیان می کند. آنها ممکن است در تلاش برای کنترل شخص مقابل و رفتار او باشند. پرخاشگری منفعل می تواند در بسیاری از تعاملات بین شما و سایر افراد نمایان شود. در این جا چند مثال برای نشان دادن رفتار منفعل-پرخاشگرانه آورده شده است.

مثال هایی در ارتباط با این زمینه و نیاز به برخورد با رفتار منفعلانه ‌

برخورد با رفتار منفعلانه

  • شخصی پیشنهاد می کند به دیدن یک فیلم خاص بروید. شما با آن ها می روید، اما تمام شب را با شکایت از سالن سینما منفعلانه و پرخاشگرانه می گذرانید.
  • شخصی ایمیل شما را نادیده می گیرد، بنابراین شما چندین ایمیل پیگیری منفعلانه و پرخاشگرانه برای وی ارسال می کنید و از آن ها می پرسند آیا پیام اول شما را دریافت کرده اند یا خیر.
  • شخصی از کار شما انتقاد می کند. به جای این که بفهمید چه کارهایی را می توانید بهتر انجام دهید، دیر شروع به تغییر کار می کنید.
  • شما از شخصی عصبانی هستید، بنابراین پرخاشگری منفعل را انتخاب می کنید و دیگر با او صحبت نمی کنید.
  • شخصی شما را ناراحت کرده است، بنابراین با به تعویق انداختن درخواستهای مهم وی ، او را به شیوه ای منفعلانه و پرخاشگرانه مجازات می کنید.
  • شما به شخصی حسادت می کنید، بنابراین موفقیت او را تضعیف می کنید.
  • شما از کوتاهی در انجام کاری عصبانی هستید، بنابراین شخص دیگری را مقصر می دانید.
  • این ها فقط چند نمونه از پرخاشگری منفعل است، اما ممکن است رفتار منفعل-پرخاشگری را مشاهده کنید که مشابه آن است. رفتار پرخاشگرانه منفعل معمولاً در نتیجه مجازات شدن فرد منفعل منفعل به دلیل عدم رسیدن به خواسته خود است.

چرا انفعال و پرخاشگری منفعل یک مشکل است؟

انفعال خالص و بدون هیچ گونه قصد بازگشت به شخص دیگر هنوز هم می تواند یک مشکل باشد. اگر منفعل باشید، به ندرت به خواسته و نیاز خود می رسید. همچنین، می توانید به دلیل آن خود را در تلاطم عاطفی مداوم قرار دهید.

اگر منفعل و پرخاشگر باشید، رفتارهای شما هم به شما آسیب می زند

با این حال، اگر منفعل و پرخاشگر باشید، رفتارهای شما هم به شما آسیب می زند و هم به اطرافیانتان. شما احتمالاً با اقدام به شیوه های منفعلانه و تهاجمی به خواسته خود نخواهید رسید. علاوه بر این، خواه خواسته خود را بدست آورید یا نخواهید، روابط شما در محل کار و خانه می تواند به شدت آسیب ببیند زیرا شما اغلب منفعل و پرخاشگر هستید.

مسائل بهداشت روان مربوط به رفتار پرخاشگرانه منفعل

رفتار منفعل-پرخاشگرانه ممکن است نشانه ای از یک نوع شخصیت منفعل-پرخاشگرانه باشد. اقدامات منفعلانه و پرخاشگرانه شما همچنین ممکن است نشان دهنده مسائل اساسی بهداشت روان باشد

مانند:

عزت نفس ضعیف

بیش فعالی

اختلالات اضطرابی

اختلال رفتاری

بی نظمی سرکشی مخالف

مصرف بیش از حد الکل یا مواد مخدر

فشار

وجود این رفتار در روابط

اگر این رفتار را در درون یک رابطه تجربه کنید ، ممکن است یکی از این افراد یا هر دو دچار اختلال شخصیت باشید. به عنوان مثال، یک بررسی از مطالعات علمی در مورد اختلال شخصیت مرزی نشان داد که رفتار منفعلانه و پرخاشگرانه در روابط افراد مبتلا به این اختلال معمول است.

صحبت با یک مشاور یک روش مثبت برای نزدیک شدن به مشکلات شما است.

برخورد با رفتار منفعلانه

اگر هر یک از این موارد مربوط به سلامت روان در رابطه با پرخاشگری منفعل دارید، صحبت با یک مشاور یک روش مثبت برای نزدیک شدن به مشکلات شما است. به جای این که بخواهید با کنترل شخص دیگری به خواسته خود برسید، می توانید اهداف خود را تعیین کنید و آن ها را از راه های سالم دنبال کنید.

معنای داشتن شخصیتی منفعل و پرخاشگرانه چیست؟

در گذشته، افرادی که به طور مرتب از وسایل پرخاشگرانه منفعل برای بدست آوردن آن چه می خواستند استفاده می کردند، اغلب در نوع شخصیت منفعل-پرخاشگرانه دسته بندی می شدند. پس از تشخیص این اختلال، برخی از روانشناسان سوال کردند که آیا این یک تشخیص معتبر است؟ با این حال، یک بررسی در سال 2009 نشان داد که تشخیص اختلال شخصیت منفعل-پرخاشگرانه در واقع یک مفهوم معتبر است.

بنابراین، آیا این رفتار یک اختلال شخصیت چیست؟ و نیاز به برخورد با رفتار منفعلانه ‌دارد؟

این یک اختلال شخصیت است، بنابراین یک الگوی فکری و رفتاری طولانی مدت است. فرد منفعل-پرخاشگر ممکن است کینه توز، عبوس یا حسود باشد. آن ها ممکن است اغلب از چیزهای بدی که متحمل شده اند یا از بدست آوردن چیزهای خوب زندگی شکایت نکنند.

افراد پرخاشگر منفعل ممکن است فعالانه همان کاری را انجام دهند که شما می خواهید در حالی که غیرمستقیم برعکس آن عمل می کنید. همچنین، اگر این اختلال شخصیت را داشته باشند، در طولانی مدت به طور مکرر از راه های منفعل-پرخاشگرانه عمل خواهند کرد.

منابع
betterhelp.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا