قانون جذب چیست؟

برای رسیدن به موفقیت و رشد در زندگی نیازمند تلاش هستیم. اما خیلی اوقات برای افراد این تفکر به وجود آمده که حین انجام کار با خود گفته اند نمی توانند کار را به اتمام برسانند و موفق شوند. این عملکرد که در ذهن افراد به وجود می آید یک عملیات منفی گرایانه هست که تاثیر بسیار بدی در زندگی افراد خواهد داشت. امروز قصد داریم قانونی بسیار مفید و البته کارآمد را برای شما تعریف کنیم که نام آن قانون جذب است. اگر می خواهید با استفاده از قانون جذب زندگی خود را بهبود بخشید و به اهدافتان برسید لازم است تا به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران ارائه دهنده خدمات مشاوره حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

قانون جذب چیست؟

قانون جذب فلسفه ای است که حاکی از آن است که افکار مثبت نتایج مثبتی را در زندگی فرد ایجاد می کنند ، در حالی که افکار منفی نتایج منفی را به همراه می آورند. بر اساس این باور است که افکار نوعی انرژی هستند و انرژی مثبت موفقیت را در همه زمینه های زندگی ، از جمله سلامتی ، امور مالی و روابط جلب می کند. در حالی که قانون جذب در سال های اخیر به دلیل کتاب هایی مانند “راز” توجهات را به خود جلب کرده است، اما فاقد شواهد علمی در مورد ادعاهای خود است و به طور کلی به عنوان یک شبه علم شناخته می شود.

قانون جذب (LOA) اعتقادی است که جهان آنچه را که افکار شما معطوف دارند ایجاد می کند و برای شما فراهم می کند. به اعتقاد بسیاری ، این یک قانون جهانی است که براساس آن “مثل همیشه مانند خود را جذب می کند.” نتایج افکار مثبت همیشه پیامد های مثبتی دارند. همین امر در مورد افکار منفی صدق می کند و همیشه منجر به نتایج بد می شود. ذهن مانند آهن ربا عمل می کند. این مسائل رویا ها و آرزو های شما را به وجود می آورد. این بدان معنی است که شما باید مراقب آنچه فکر می کنید باشید. می توانید افکار خود را تغییر دهید. افکار شما نحوه زندگی ، نحوه تعامل شما با مردم و نحوه برخورد افراد را تعیین می کند. در اختیار شماست که آن ها را تغییر دهید.

قوانین جذب

طرفداران پیشنهاد می کنند اصول جهانی اصلی وجود دارد که قانون جذب را تشکیل می دهد:

قوانین جهانی خلقت.

شما بخشی از قوانین جهانی خلقت هستید. بنابراین قدرت ایجاد تغییراتی در زندگی خود و تحقق بخشیدن به رویاهای خود را دارید. احتمالاً از داستان های موفقیت شنیده اید و آرزو دارید بخشی از این موفقیت باشید. شما می خواهید از این قانون برای جذب پول و دستیابی به اهداف خود استفاده کنید. شما می خواهید از آن برای کاهش وزن و سایر جنبه های زندگی خود استفاده کنید. بهترین راه برای استفاده از آن و اثبات اینكه این قانون موثر است، استفاده از آن در زندگی است. خواندن ، به شما اطلاعات و دانش می دهد ، اما تنها با پیروی از توصیه ها می توانید نتیجه و تجربه کسب کنید. 

این قوانین ابزار شما برای موفقیت ، رضایت و بدست آوردن چیزهایی است که می خواهید. استفاده از آن به روش صحیح ، می تواند از نظر جسمی ، روحی و روانی تغییرات بزرگی در زندگی شما ایجاد کند. این می تواند به شما کمک کند تقریبا هر آنچه را که می خواهید به انجام برسانید.

موارد مشابه جذب هم می شوند.

این قانون پیشنهاد می کند که موارد مشابه به یکدیگر جذب می شوند. این بدان معنی است که افراد تمایل به جذب افرادی دارند که شبیه آن ها هستند اما همچنین نشان می دهد که افکار افراد تمایل دارند نتایج مشابهی را به خود جلب کنند. اعتقاد بر این است که تفکر منفی تجارب منفی را به خود جلب می کند ، در حالی که تصور می شود تفکر مثبت تجربیات مطلوبی را ایجاد می کند.

طبیعت از خلا متنفر است.

این قانون جذب نشان می دهد که حذف چیزهای منفی از زندگی شما می تواند باعث شود که چیزهای مثبت تری جای آنها را بگیرند. این مبتنی بر این تصور است که وجود یک فضای کاملاً خالی در ذهن و زندگی شما غیرممکن است. طرفداران این فلسفه می گویند از آنجا که چیزی همیشه این فضا را پر خواهد كرد ، پر كردن آن فضا با مثبت بودن امری مهم است.

زمان حال همیشه عالی است.

این قانون بر این ایده متمرکز است که همیشه کارهایی وجود دارد که می توانید برای بهبود لحظه حال انجام دهید. اگرچه همیشه به نظر می رسد که حال حاضر به نوعی دارای نقص است ، اما این قانون پیشنهاد می کند که به جای احساس ترس و ناراحتی ، باید انرژی خود را معطوف به یافتن راه هایی برای ایجاد لحظه حال به بهترین شکل ممکن کنید. قانون جذب از طریق افکار شما نمایان می شود. این افکار و عقاید از نوع مشابه ، افرادی که مانند شما فکر می کنند و شرایط و شرایطی که شما مرتباً درباره آنها فکر می کنید ، به سمت شما جلب می کند.

این قانون افکار ، عقاید ، افراد ، موقعیت ها ، شرایط و مواردی را که درباره آنها فکر می کنید جذب می کند.

این قانون دارای قدرتی است که افراد را وارد زندگی شما می کند که می تواند در برنامه های شما به شما کمک کند. این نیرو است که می تواند شرایط و روند های مورد نظر شما را ایجاد کند. همچنین دارای این قدرت است که چیزهایی را که می خواهید در زندگی شما جلب می کند و به شما کمک می کند تا به آرزوهای خود برسید. با تجسم تصویری ذهنی از آنچه می خواهید به دست بیاورید یا تکرار تأییدهای مثبت ، می توانید این کار را انجام دهید.

به این ترتیب ، آنچه را تصور می کنید یا در ذهن خود تکرار می کنید ، به زندگی خود می آورید. به عبارت دیگر ، شما از قدرت ذهن و افکار ، تخیل و کلمات خود استفاده می کنید تا این اصل را عملی کنید. از زمان های بسیار قدیم تاکنون ، همیشه افرادی بوده اند که از این قانون و نحوه استفاده از آن اطلاع داشته اند. آنها می دانستند که تکرار همان فکر روز به روز ، با علاقه و احساس ، باعث تحقق و بروز در زندگی آنها می شود.

چگونه قانون جذب را تمرین کنیم؟

طبق قانون جذب ، شما واقعیت خود را ایجاد می کنید. آنچه شما روی آن متمرکز می شوید ، همان چیزی است که در زندگی خود ترسیم می کنید. این نشان می دهد آنچه که شما فکر می کنید در زندگی شما اتفاق خواهد افتاد همان اتفاقی است که می افتد. برخی از کارهایی که می توانید برای ادغام قانون جذب در زندگی خود انجام دهید عبارتند از:

  • سپاسگزار باشید.
  • اهداف خود را تجسم کنید.
  • در یک موقعیت به دنبال نکات مثبت باشید.
  •  بیاموزید که چگونه تفکر منفی را شناسایی کنید.
  •  از اظهارات مثبت استفاده کنید.

 وقایع منفی را به شیوه ای مثبت تر تنظیم کنید.

اگرچه قانون جذب نمی تواند یک راه حل فوری برای همه چالش های زندگی باشد ، اما می تواند به شما کمک کند تا چشم انداز خوش بینانه تری نسبت به زندگی ایجاد کنید. همچنین ممکن است به شما کمک کند تا برای ادامه کار در جهت اهداف خود انگیزه داشته باشید.

نحوه استفاده از تأییدهای مثبت

در حالی که قانون جذب فاقد پشتوانه علمی است ، طرفداران معتقدند که این قانون می تواند تغییرات مثبتی در زندگی فرد ایجاد کند. برخی از دلایلی که مردم ممکن است از این فلسفه بهره مند شوند عبارتند از:

جلوه های معنوی و قانون جذب 

قانون جذب ممکن است نتیجه دهد زیرا در معنویت افراد تأثیر می گذارد. معنویت خود به انواع مزایای سلامتی از جمله کاهش استرس ، سلامتی بهتر ، کاهش افسردگی و رفاه عمومی بهتر مرتبط است بسیاری از مردم معتقدند که این فلسفه با همسویی خدا یا جهان با خواسته های ما کار می کند. این تصور نشان می دهد که همه افراد از انرژی ساخته شده اند و این انرژی در فرکانسهای مختلف کار می کند. به همین دلیل ، مهم است که فرکانس انرژی را با افکار مثبت تغییر دهید ، به ویژه سپاس از آنچه در حال حاضر داریم.

با استفاده از افکار و احساسات

قدرشناسانه و مثبت و با تمرکز بر رویاها و نه سرخوردگی ها ، می توانیم فرکانس انرژی خود را تغییر دهیم و قانون جذب چیزهای مثبتی را وارد زندگی ما می کند. آنچه ما جذب می کنیم بستگی به این دارد که کجا و چگونه توجه خود را متمرکز کنیم ، اما باید اعتقاد داشته باشیم که این از قبل مال ماست یا به زودی انجام می شود.

رفاه بهتر با قانون جذب 

استفاده از قانون جذب نیز ممکن است تأثیرات مثبتی بر بهزیستی روان داشته باشد. با تمرکز بر دستیابی به واقعیتی جدید و با اعتقاد به آن ممکن است ، بیشتر ریسک کنیم ، فرصت های بیشتری را مشاهده کنیم و خود را در برابر امکانات جدید مشاهده کنیم. برعکس ، وقتی اعتقاد نداریم که چیزی برای ما در حیطه امکاناتی قرار دارد ، تمایل داریم که فرصت ها بدون توجه بگذرد. وقتی اعتقاد داریم که لیاقت چیزهای خوب را نداریم ، رفتاری داریم که احتمال خوشبختی ما را خراب می کند.

با تغییر گفتار و احساسات خود درباره زندگی ، الگوهای منفی زندگی خود را معکوس می کنیم و الگوهای مثبت ، مثمر ثمر و سالم تری ایجاد می کنیم. یک چیز خوب منجر به چیز دیگری می شود و جهت زندگی می تواند از یک مارپیچ رو به پایین به یک صعود به سمت بالا تغییر کند. تحقیقات در مورد خوش بینی نشان می دهد که افراد خوش بین از سلامتی بهتر ، خوشبختی بیشتر و موفقیت بیشتری برخوردار هستند.

منابع
successconsciousness.compsychologytoday.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا