فرقه شخصیت چیست؟

شخصیت یکی از مهم ترین بخش ها در زندگی همه ما است. همانطور که می دانید شخصیت بخش مختلفی از زندگی ما را تشکیل می دهد. شخصیت در طول زندگی می تواند تغییر کند. برخی از افراد دارای شخصیت های متفاوتی در طول زندگی خود می شوند که می تواند برای آن ها موفقیت و شکست را در پیش داشته باشد. در مقاله های قبل در ارتباط با انواع تیپ های شخصیت تا حدودی صحبت کردیم و ویژگی های آن افراد را گفتیم. امروز می خواهیم درباره فرقه شخصیت صحبت کنیم.

همه ما می دانیم که شخصیت اگر به نوع خوب و قابل انعطافی تقویت شود می تواند برای ما مفید باشد. این مفید بودن به گونه ای است که می تواند بر زندگی ما تاثیرات خوبی بگذارد. شخصیت های ما می تواند در آینده فرزندان ما نیز تأثیرگذار باشد. نکته ای که باید بدانیم این است که اگر زمانی در شخصیت خود دچار مشکل شدیم بتوانیم آن را حل کنیم. این حل شدن می تواند با کمک مشاور هم باشد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با فرقه شخصیت چیست؟ صحبت کنیم.

فرقه های زیادی در دنیا وجود دارد

فرقه شخصیت چیست؟

فرقه های زیادی در دنیا وجود دارد، بیشتر آن ها شامل نوعی تبلیغات است. شخصیت نیز از این قاعده مستثنی نیست. این فرقه برای بهم پیوستن مردم به تکنیک های مختلف، به ویژه تکنیک های شخصیتی، متکی است. اما این دقیقا چیست؟ بخوانید تا متوجه شوید.

فرقه شخصیت، تعریف و توصیف آن

فرقه در شخصیت به معنای خود یک فرقه نیست، بلکه وقتی یک رژیم یا یک شخصیت سیاسی از رسانه ها، دروغ ها، عینک ها، سخنرانی ها، میهن پرستی و حتی هنرها و تظاهرات ها برای ایجاد چهره ای کامل از یک رهبر استفاده می کند. چاپلوسی و تمجید در صف اول این امر است و این معمولاً در احزاب ایالتی یا ایالت های یک حزب دیده می شود. کشورهای مستبد بر اساس این نوع رژیم اداره می شوند.

رهبران با فرقه شخصیت به مانند قهرمانان پیوند می خورند.

این نوع رهبران اغلب در تصاویر خود به مانند قهرمانان پیوند می خورند. اگر نگاهی بیندازید که چگونه آگوستوس سزار سعی کرد ژولیوس سزار را مانند خدایی جلوه دهد و در نتیجه وی را به خدایی متصل کند. این یک نمونه عالی است برای شناخت فرقه شخصیت. شما همچنین می توانید به بناهای تاریخی موجود در اتحاد جماهیر شوروی، و پست های مختلف که افراد مهم اتحاد جماهیر شوروی، از جمله انگلس، لنین و شخص مارکس را نشان می دهد، نگاه کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

سلطنت هایی نیز وجود دارند که از عناصر تحریم الهی استفاده کرده اند. اما بسیاری از اوقات، آن ها را به یک فرقه شخصیتی تبدیل نمی کند. زیرا بسیاری از این سلطنت ها، اگر چه مجموعه ای از خدایان را در رهبران ایجاد می کنند. توانایی آن را ندارند که با استفاده از رسانه های جمعی برای بیرون کشیدن ایده ها تلاش کنند.

هدف از این کار و فرقه شخصیت نشان دادن کنترل در یک گروه بود

هدف از این کار نشان دادن کنترل در یک گروه بود، و رهبران می توانستند گروه را با شخصیت خود کنترل کنند، گاهی اوقات با استفاده از تصاویر خدایی که قبلا ذکر شد، وسیله ای برای نمایش این که این شخص رهبر عالی مردم است نمایان شد. رسانه ها معمولاً توسط رهبر و سران کشورها کنترل می شوند و تهدیدات اغلب توسط افراد گفته شده صورت می گرفت و هرگونه مخالفت بلافاصله رسیدگی می شد.

سخنرانی نیکیتا خروشچف درباره فرقه شخصیت

فرقه شخصیت چیست؟

این اولین بار در سال 1958 زمانی که سخنرانی نیکیتا خروشچف درباره فرقه شخصیت و پیامدهای آن در جریان کنگره ای در اتحاد جماهیر شوروی آشکار شد، شکل گرفت. خروشچف دبیر حزب بود که در این مورد انتقاد شد که چگونه مردم جوزف استالین را مانند بت می پرستند. از این رو، حزب کمونیست، همراه با مائو تسه تونگ، که معاصر استالین بود همراهی کرد. این سخنرانی به زودی علنی شد و بخشی از “استالین زدایی” اتحاد جماهیر شوروی ایجاد شده بود. با این حال، آن ها برای اولین بار در دهه 1800 در فرانسه و آلمان ظاهر شدند. در ابتدا، این فرآیند سیاسی نبود، اما در عوض، معمولاً “فرقه نبوغ” نامیده می شد، اما بعداً،  هنگامی که کارل مارکس نامه ای را به برادران ویلهلم ارسال کرد، که در سال 1877 بود، در بخش های سیاسی مورد استفاده قرار گرفت.

خصوصیات فرقه شخصیت

ویژگی ها کاملاً جالب توجه است، از این نظر که این نوع تیپ شخصیتی دارای پنج ویژگی متفاوت برای افراد است. آن ها سعی می کنند مردان را جذب کنند. کل مردم را هدف قرار دهند و نه فقط برخی از بخش‌ ها، رسانه های جمعی را به کار می گیرند و اطمینان دارند که رسانه ها را کنترل می کنند و از هر گونه “فرقه های رقیب” یا انواع دیگر افکار جلوگیری می کنند. این نوع تیپ شخصیتی همچنین تصویری ایده آل یا حتی خداگونه از کسی ایجاد می کند که هم با قرار گرفتن در معرض رسانه و هم با تبلیغات شکل می گیرد. از این طریق می توان دیگران را کاملاً بر اساس شخصیت عمومی که در این جا نشان داده شده دستکاری کرد. اغلب از تصاویر خارجی برای ایجاد یک نوع قهرمانانه و ایده آل از تصویر استفاده می شود.

فرقه شخصیت اغلب در هنگام تمجید از رهبر استفاده می شود

این نوع فرقه شخصیت اغلب در هنگام تمجید از رهبر با تظاهرات عمومی بسیار اغراق آمیز و اغراق آمیز دیده می شود. سه شرطی هست که باید با دیدن این شرایط گفت که فرقه شخصیت در آن جا وجود دارد و آن ها به شرح زیر است: ترکیبی از میراث گرایی همراه با مشتری مداری، جعل سیستمی فرهنگ خود و عدم اختلاف نظر مردم. برای شکل گیری فرقه باید این شرایط را داشته باشید.

چگونه رسانه ایفای نقش بزرگی در ارتباط با این زمینه دارد

نقش بزرگی در این امر رسانه ها دارند، زیرا شخصیت رهبر را به منصه ظهور می رسانند و اگر رهبر کاریزماتیک باشد، در واقع سهم بیشتری در مواجهه با آن ها دارد و اغلب شخصیت آن ها از طریق رسانه ایجاد می شود. رسانه ها می توانند فرقه شخصیت را در سطوح مختلف منعکس کنند، به عنوان مثال، رسانه ها نقش زیادی در فرقه شخصیت در آلمان نازی و در اتحاد جماهیر شوروی داشتند، اما در سیاست آمریکا، تا حدودی بر آن تأثیر می گذارد. رسانه ها به تصویری که اغلب توسط شخص وجود دارد کمک می کنند، اما رهبران تا حدی بر سیاست در آمریکا تسلط دارند و گاهی اوقات، جذابیت رهبر یک قسمت اصلی در معرض دید یک سیاستمدار است.

هدف از این کار در فرقه شخصیت چیست

هدف از این کار این است که کسی را متحول کنیم تا به ملت نشان دهد که بدون آن ها، آینده ای اتفاق نخواهد افتاد. این اساساً برای توجیه برخی از اقدامات رهبران توتالیتر در کشورهای مختلف انجام می شود. به عنوان مثال، استالین، هیتلر، موسولینی و دیگران اقدامات وحشتناکی انجام دادند، اما به دلیل فرقه شخصیت، شروع به کمک به تصویر خود در ذهن مردم کردند که به آن ها اجازه می دهد از نظر مردم  و در کشور ایده آل شوند.

چگونه رفتار فرقه شخصیت خود را داریم

فرقه شخصیت چیست؟

در درون خود، ما نقش های مختلفی داریم که در زندگی ما تاثیر گذار هستند. ما الگوهای مختلفی داریم که نقش اصلی را در کارهایی که انجام می دهیم، بازی می کنند. بسیاری از اوقات، ما ممکن است یک عنصر از شخصیت را در خود انتخاب کنیم و با گذشت سال ها، بقیه را از بین ببریم و از آن ها جدا شویم. این یک پارادایم را تنظیم می کند که نگهداری آن دشوار است، جایی که ما از اقدامات مختلف استفاده می کنیم تا مورد علاقه و اعتراف قرار بگیریم. اما ما جنبه های مختلف خود را نیز نفی می کنیم.

نکته

روش های مختلفی وجود دارد که ما می توانیم بخش های مختلف خود را برای ایجاد یک شخصیت “سالم” و “موفق” اتخاذ کنیم. این، به نوبه خود، خود فرآیند مشکلی را در ذهن ایجاد می کند. ما اغلب عناصر وسوسه موفقیت خود را در خط مقدم همه این ها از بین می بریم.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا