عوامل طلاق چیست؟

از آن جا که ازدواج یک عامل بسیار مهم در طول دوران زندگی هر فرد است باید نکاتی را درباره آن رعایت کرد. در طول دوران ازدواج و قبل از ازدواج برای همه مشکلاتی به وجود می آید. برخی از افراد با این مشکلات کنار می آیند که این خوب است. اما برخی هم وجود دارند که نمی توانند با مشکلات در طول ازدواج کنار بیایند و خودشان را کنار می کشند و طلاق می گیرند. موضوع امروز مقاله ما که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است در این باره است که چه عوامل طلاق چیست؟

عوامل مشترک طلاق چیست؟

هنگامی که در بحبوحه طلاق هستید ممکن است احساس تنهایی شدیدی داشته باشید یا این که کسی متوجه نشود چه چیزی را پشت سر می گذارید. این ها هر دو واکنش کاملاً مشروع نسبت به یک موقعیت دشوار هستند که می توانند احساس کنند شما در زمینه ادامه رابطه خود کند هستید. هر چقدر که همه چیز سخت باشد، دانستن این که شما تنها نیستید  می تواند دلگرم کننده باشد. حداقل، درک دلایل اصلی طلاق ممکن است به شما کمک کند نیروهایی را که شما را از هم جدا کرده اند، درک کنید. یا شاید به تازگی اوضاع و احوال شما و همسرتان “خاموش” به نظر برسد.

مشاجرات شما بیشتر شده و دعواهای شما بیشتر طول می کشد. همه ازدواج ها دیر یا زود به یک اتفاق خشن برخورد می کنند. دانستن این که چرا افراد طلاق می گیرند ممکن است به شما کمک کند از اشتباهات دیگران درس بگیرید تا بتوانید زندگی خود  را درست کنید. با این کار، بیایید نگاهی به رایج ترین دلایل طلاق بیندازیم …

  • پول
  • عدم صمیمیت
  • خیانت
  • سو استفاده کردن
  • عدم سازگاری
  • ظاهر فیزیکی
  • اعتیاد
  • ازدواج در سنین پایین
  • ازدواج به دلایل اشتباه
  • عدم ارتباط
  • عدم برابری و از دست دادن هویت

مهمترین عوامل طلاق

عوامل طلاق چیست؟

پول

اختلاف نظرهای مالی علت اصلی طلاق است. می بینید که دلایل زیادی وجود دارد که باعث طلاق افراد می شود. برخی از مطالعات، مسائل ارتباطی را از بین می برند، كه به مرور از بین می روند یا مصرف بیش از حد  مواد مخدر، از دلایل اصلی آن ها است. رتبه بندی از مطالعه به مطالعه دیگر متفاوت خواهد بود  اما یکی از مهم ترین دلایل طلاق همیشه در اطراف مسائل مربوط به پول است. مسائل مربوط به پول می تواند زوج های متاهل را دیوانه کند زیرا پول قسمتهای زیادی از زندگی همه مردم را لمس می کند. مهم نیست که چقدر پول دارید (یا ندارید)  همیشه مسئله پول به عنوان یک اتصال دهنده اصلی در ازدواج وجود دارد.

این بدان معنی است که همچنین یک نقطه اشتعال اصلی برای مشاجرات و در بسیاری از موارد، یک عامل محرک در طلاق است. مسائل مربوط به پول می تواند از راه های مختلف ازدواج را خراب کند. همسرانی که بی پروا با کارت های اعتباری خرید می کنند می توانند بدهی های کلانی را بدون اطلاع به همسر خود تحویل دهند. یکی از همسران می تواند به میزان قابل توجهی بیشتر از همسر دیگر خود، ایجاد درآمد کند. هر همسر ممکن است ایده های مختلفی در مورد اهداف طولانی مدت مالی داشته باشد. یکی از همسران می خواهد “برای امروز زندگی کند” در حالی که دیگری می خواهد هر سکه اضافی را برای بازنشستگی یا به گونه ای برای آینده بگذارد. یکی از همسران هر دو سال یک ماشین جدید می خواهد در حالی که دیگری از رانندگی با هر وسیله نقلیه ای که قبلاً پرداخت شده خوشحال است.

تاثیر پول در ازدواج و جدایی

پول می تواند به ویژه در درجه ای که شما آن را ندارید مهم باشد. وقتی یکی از همسران یا دیگری شغل خود را از دست می دهد یا عقب افتادگی های مالی چشم گیر غیر منتظره ای اتفاق می افتد (فکر کنید از دست دادن شغل ، بحران های سلامتی و غیره)، می تواند فشار بزرگی در امور مالی خانواده ایجاد کند که ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد. مسائل مربوط به پول باعث استرس می شود. استرس ارتباط را خفه می کند.

فقدان ارتباط منجر به خرابی اعتماد می شود. و نتیجه آن اغلب طلاق است. مسائل مربوط به پول سخت است اما بهترین راه حل آن ها ایجاد بودجه و اهداف بلند مدت و پایبندی به آن ها است. برای باز نگه داشتن خطوط ارتباطی در مورد منافع مالی، به ویژه در مواقع چالش برانگیز، تلاشی هماهنگ را انجام دهید. احتمالاً در طول ازدواج خود از اختلاف نظر در مورد امور مالی کاملاً اجتناب نخواهید کرد. اما درست مثل همه مشکلات زناشویی، اگر با صداقت و به صورت تیمی با چالش های مالی رو به رو شوید، ازدواج شما شانس بسیار بیشتری برای زنده ماندن دارد.

مهمترین عوامل طلاق

عدم صمیمیت

با گذشت زمان، ازدواج ها در مورد تماس فیزیکی کمتر و بیشتر به انتقال به یک نوع عشق عمیق تر و معنوی تر تبدیل می شوند. این یک امر طبیعی است. رابطه جنسی هنوز در هر مرحله از مراحل مهم ازدواج است، اما صمیمیت نیز فراتر از رابطه جنسی است. مجله نیوزویک تخمین می زند که 15 تا 20 درصد زوجین در یک رابطه بدون رابطه جنسی قرار دارند. مطالعات نشان می دهد که 10٪ یا کمتر از جمعیت متاهل زیر 50 سال در یک سال گذشته رابطه جنسی نداشته اند.

کمتر از 20٪ گزارش می دهند که چند بار در سال، یا حتی ماهانه، افراد زیر 40 سال رابطه جنسی برقرار کرده اند. با این حال، این بدان معنا نیست که صمیمیت باید از ازدواج ناپدید شود حتی اگر جنبه جسمی کمتر شود. راه های دیگری برای صمیمیت با همسرتان وجود دارد. می توانید با کارهای کوچک مانند بوسه های روزمره روی گونه، بغل کردن، و گرفتن دست، لمس کردن هم یا ماساژ دادن یکدیگر پا یا حتی تماس های تلفنی محبت نشان دهید و بگویید “دوستت دارم”.

صمیمیت شامل چه چیزی است؟

صمیمیت شامل توجه به همسرتان است. این سوال در مورد نوع یک روزی است  که زوجین گذرانده اند، اگر نگران چیزی هستند، اگر درد و رنج آورهای کمی را پنهان می کنند، باید این را بدانند که آن ها می خواهند  با دقت به مشکلات هم گوش دهند و  این نشانه یک ازدواج سالم است. در یک روز طولانی و سخت وقتی این صمیمیت های کوچک از بین می رود، هر یک از شرکا می تواند به دیگری آسیب بزند. احساس طرد شدن می کنید این می تواند منجر به یک مارپیچ نزولی در کیفیت کلی یک رابطه شود. با گذشت زمان، این می تواند احساسات شدید احساس عدم دوست داشتن و عدم قدردانی را شکوفا کند.

مهمترین عوامل طلاق

عوامل طلاق چیست؟

خیانت و عدم اعتراف

روابط خارج از ازدواج دلیل کاملاً واضحی برای طلاق افراد است. اما در کمال تعجب، تعداد زیادی از زوج های متاهل با مسائل خیانت کنار آمده اند و راهی برای ماندن در کنار یکدیگر پیدا کرده اند. این بدان معنا نیست که اگر قصد خارج از ازدواج را دارید، باید شریک خود  را نیز دور بزنید. واقعیت این است که خیانت اساساً ازدواج شما را تغییر می دهد. اعتماد را از بین می برد و منجر به خرابی ارتباطات می شود. دیر یا زود، خیانت معمولاً با شما رو به رو می شود به همین دلیل یکی از دلایل اصلی طلاق است. حتی اگر ازدواج شما سالم بماند، برای همیشه تغییر اساسی خواهد کرد. در آخر شما به کلاهبرداری خود اعتراف خواهید کرد، یا این که در طی سال ها مقدار زیادی گناه (با فرض داشتن وجدان) تحمل خواهید کرد.

دلایل این که افراد خیانت می کنند؟

مردم به دلایل مختلف خیانت می کنند. علاقه به مرور کمرنگ می شود. هیجان برای همسرتان از بین رفته است، اما میل به هیجان همچنان وجود دارد. گاهی اوقات به خشم و کینه نسبت به کاری که همسر انجام می دهد مربوط می شود. خیانت ممکن است به دلیل عدم عزت نفس انجام شود. در مواقع دیگر، ممکن است چیزی به اندازه تفاوت در اشتهای جنسی یا عدم صمیمیت باشد که باید برآورده شود. خیانت همچنین ممکن است به عنوان یک رابطه اتفاقی شروع شود و به یک رابطه عاطفی تبدیل شود و سپس به یک رابطه جسمی تبدیل شود. این اغلب در مورد افرادی که در موقعیت های کاری هستند و زمان زیادی را با هم می گذرانند، اتفاق می افتد.

مهمترین عوامل طلاق

سو استفاده از یکدیگر

اگر الگوی سو استفاده خانگی در ازدواج وجود داشته باشد، مطمئناً دلیل موجهی برای دور شدن از ازدواج شما است. بسیاری از مردم فکر می کنند که سو استفاده فقط جسمی است، اما سو استفاده عاطفی و مالی نیز کاملاً رایج است. داد زدن، غفلت، نمایش مداوم خشم، نگه داشتن پول، اظهار نظرهای مبتذل و سایر نمایش های منفی می تواند به همان اندازه آسیب زننده باشد. سو استفاده فقط متوجه همسر نیست. کودکان، پدربزرگ و مادربزرگ، خواهر و برادر، دوستان یا سایر افرادی که به هر دلیلی در یک خانه زندگی می کنند نیز می توانند مورد سو استفاده قرار بگیرند. تهدید های برای سلامتی آن ها مانند هر تهدیدی برای همسر نگران کننده است. مشاوره، در این مورد، ممکن است با هدف ترمیم ازدواج مناسب باشد.

 

 

منابع
survivedivorce.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا