اهداف هفتگی برای تغییر زندگی چگونه و با چه شرایطی تعیین می شوند؟

به ما آموخته اند که رویاهای بزرگ داشته باشیم، اما وقتی به دنبال پیروی از رویاهایمان می آییم، آیا کوتاهی می کنیم؟ میلیون ها دلیل وجود دارد که چرا این اتفاق می افتد، اما یک چیز روشن است. شما هنوز نحوه تعیین اهداف هفتگی برای تغییر زندگی خود را یاد نگرفته اید. شاید مطمئن نباشید از کجا شروع کنید. ممکن است در مراحل بعدی خود بیش از حد فکر کنید. ممکن است خودتان را به سخره بگیرید و اجازه دهید دیگران شما را از هدفتان دور کنند. خوب، دیگر نه! زمان تغییر فرا رسیده است. در این مقاله از وب سایت همکده ما به بررسی تعیین اهداف زندگی برای تغییر زندگی شما می پردازیم.

جهت کسب اطلاعات دقیق و استفاده از مشاوره حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می توانید با متخصصان ما در ارتباط باشید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. از این رو می توانید برای یافتن هدف خود در زندگی با متخصصان ما در ارتباط باشید.

نحوه تعیین اهداف هفتگی برای تغییر زندگی شما

اهداف هفتگی برای تغییر زندگی

این سیستم ساده و در عین حال موثر به شما امکان می دهد به اهداف هفتگی خود برسید و با اطمینان و آسایش خاطر به سمت اهداف بزرگتر خود حرکت کنید. تعیین اهداف هفتگی ممکن است یک قطعه کوچک به نظر برسد، اما یک قطعه مهم از یک پازل بزرگتر است. این به شما بستگی دارد که قدم به قدم، هفته به هفته این قطعات را کنار هم قرار دهید تا به هدف بزرگتر خود نزدیک شوید. آینده نگری به اهداف بلند مدت به شما کمک می کند تا مراحل هفتگی مناسب را تعیین کنید. همچنین شما را در انجام تعهدات خود با انگیزه و سازگار نگه می دارد زیرا هر روز جدید فرصتی برای انجام این کار است.

پس از مشخص شدن آنچه می خواهید، وقت آن است که آن قدم های کوچک هفتگی را در این راستا بردارید. در حالی که داشتن این ایده بزرگ/چشم انداز/هدف ضروری است، سوال این است که “روزانه برای انجام این کار هفتگی چه کار می کنید؟ در حقیقت چگونه برای تعیین اهداف هفتگی برای تغییر زندگی اقدام می کنید؟ اجازه دهید من شما را با سیستمی آشنا کنم که به شما در تعیین اهداف هفتگی برای تغییر زندگی کمک می کند؟

چگونه می توان با نحوه تعیین اهداف هفتگی برای تغییر زندگی خود موفق شد؟

در حالی که یک هفته زمان نسبتاً کوتاهی است، 168 ساعت دارد. این ساعتهای زیادی است! تصور کنید آیا می توان از این ساعت ها برای بهترین توانایی های شما استفاده کرد؟ روزی مملو از اقدامات عمدی، متمرکز و سازنده؟ مراحل زیر به شما کمک می کند تا اهداف هفتگی خود را برای تغییر زندگی تعیین کنید. خود را در اولویت قرار دهید. اگر دچار استرس و فرسودگی باشید نمی توانید به اهداف خود برسید و از آنها لذت ببرید. مراقبت از خودخواهی نیست. هر روز باید زمان خاصی برای شما در تقویم وجود داشته باشد. نحوه تعیین اهداف هفتگی برای تغییر زندگی با شیوه های زیر ممکن است.

مرحله اول برای تأمل وقت بگذارید

برای تفکر در هفته گذشته وقت بگذارید. به شکست ها و دستاوردهای خود نگاه کنید. این به شما کمک می کند تا وظایف این هفته را رتبه بندی کرده و اهداف واضح تری برای رسیدن به موفقیت بیشتر تعیین کنید. از خود بپرسید، به چه چیزی دست یافتید و چه ارتباطی با اهداف بزرگتر ماهانه یا سالانه شما دارد؟ آیا از مسیر خارج شدید و چرا این اتفاق افتاد؟ آیا از پیشرفتی که انجام داده اید راضی هستید؟ این مرحله در زمینه تعیین اهداف هفتگی برای تغییر زندگی مهم است.

پاسخ به این سوالات به شما این بینش را می دهد که چقدر از 168 ساعت خود استفاده کرده اید و آیا در جهت مورد نظر خود حرکت کرده اید یا خیر؟ اگر چنین نبود، ارزش آن را دارد که توجه خود را به چشم انداز بزرگتر و اهداف بلند مدت خود برگردانید. اگر از اهداف هفتگی خود هیجان زده نیستید، برای رسیدن به آنها تلاش بسیار بیشتری نیاز است. بنابراین، مطمئن شوید که با آنها همسو هستید.

مرحله دوم اهداف هفتگی را مشخص کنید

اهداف هفتگی برای تغییر زندگی

اهداف هفتگی برای تغییر زندگی خود را مشخص کنید. اکنون که به گذشته نزدیک خود و آینده خود نگاه کرده اید، زمان آن رسیده است که اهداف هفته آینده خود را مشخص کنید. در اینجا فرآیند ساده ای است که باید دنبال شود:

ایده های هدف هیجان انگیز هفتگی را طوفان فکری کنید. آنها را بر اساس بازتاب خود در مورد دستاوردها و شکست های هفته گذشته قرار دهید. اگر تعداد زیادی از آنها دارید، آنها را بر اساس آنچه برای پیشرفت زمان مهمتر است اولویت بندی کنید

مراحل بعدی منطقی را برای حرکت به سوی هدف بزرگتر برای هر روز هفته مشخص کنید. ممکن است کارهای مهمی وجود داشته باشد که به توجه یا پیگیری شما نیاز دارند.

حداکثر سه مرحله روزانه را برای رسیدن به هدف تعیین شده روزانه خود مشخص کنید. این به شما کمک می کند تا با اطمینان به اهداف هفتگی خود برسید. برای سهولت کار، می توانید از الگوی هدف هفتگی زیر استفاده کنید.

این به شما بستگی دارد که چند هدف هفتگی تعیین کنید. با این حال، شما باید زمان تعهد هر یک از آنها را در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که وقفه های غیرمنتظره به شما کمک می کند تا بر خود غلبه نکنید.

مطمئن شوید که اهداف شما دارای ویژگی های مناسب هستند

اهداف هفتگی برای تغییر زندگی باید مشخص باشد. از خود بپرسید که می خواهید در این هفته خاص به چه چیزی برسید. هر هفته یکسان نیست بنابراین، هدف شما از این هفته خاص چیست؟ مطمئن شوید که خاص و قابل دستیابی است. باید واقع بینانه قابل دستیابی باشد. داشتن رویکرد واقع بینانه به شما امکان می دهد با سهولت بیشتری به جلو حرکت کنید. خود را نیز بی ارزش نپندارید از هدف “ایمن” (به راحتی قابل دستیابی) عبور کرده و یک قدم جلوتر بروید. اگر به هیچ وجه نمی توانید به هدف خود برسید، خود را برای شکست آماده می کنید. هدف باید قابل اندازه گیری باشد. این بدان معناست که مقدار مشخصی از زمان را به هدف خود اضافه کنید. این می تواند روزها، ساعت ها، دقیقه ها یا مجموعه ای از جنبه های خاص در اهداف شما باشد.

مرحله  سوم اهداف هفتگی برای تغییر زندگی خود را در تقویم برنامه ریزی کنید

Weekly goals for life change

اگر فقط اهداف خود را در لیست کارهای خود نگه دارید، آنها مدت طولانی در آنجا خواهند ماند. ما به خوبی می دانیم که لیست کارهای انجام شده جنبه ای بی پایان برای آنها دارد. این بدان معناست که شما به احتمال زیاد با تکمیل وظایف در بازه زمانی تصور شده دچار مشکل خواهید شد. هیچ چیز مانند یک لیست انجام ناپذیر، انگیزه را از بین نمی برد. به همین دلیل است که همه چیز مهم باید مستقیماً وارد تقویم شما شود. بلوک های زمانی خاصی که به شما امکان می دهد ببینید چه زمان و چه مدت باید روی یک کار کار کنید.

می دانید این ضرب المثل چگونه می گوید: اگر برای روز خود برنامه ریزی نکنید، شخص دیگری آن را برای شما برنامه ریزی می کند. و این چیزی است که شما می خواهید از آن اجتناب کنید زیرا اینگونه است که شما دیگر رهبر نیستید و دنبال کننده اهداف دیگران هستید.

همه ما زمان محدودی داریم. با برنامه ریزی وظایف دستیابی به اهداف خود، بر اهمیت انجام آنها برای خود تاکید می کنید. این شما را مسئول می کند و به شما انگیزه می دهد تا در جهت اهداف هفتگی برای تغییر زندگی خود اقدام کنید. به احتمال زیاد هنگام برنامه ریزی با توجه به جریان بهره وری، به تعهدات برنامه ریزی شده خود عمل خواهید کرد. آگاهی از ریتم روزانه به تنظیمات لازم در برنامه و برنامه مطابق آن کمک می کند.

مرحله چهارم تنظیم یادآوری ها

یادآوری هایی را برای اقدام تنظیم کنید. بسیار خوب است که قدم های خود را در جهت اهداف هفتگی برنامه ریزی کنید. بسیار خوب است که برای هر یک از مراحل تقویم خود زمان اختصاص دهید تا مطمئن شوید که در واقع برای آنها زمان ایجاد کرده اید. اهداف هفتگی فقط یک هفته است. اما تنظیم یادآوری برای خود در طول هفته برای مراحل کوچکتر روزانه، ضرری ندارد. زیرا اگر حواس شما پرت شود و نتوانید اهداف خود را کامل کنید، تمام کارهای قبلی را بی نتیجه انجام داده اید.

مهمترین مرحله از همه آنها، اقدام است. اطمینان حاصل کنید که تعهدات خود را به خود یادآوری می کنید. اجازه ندهید از مسیری که عمداً برای خود هموار کرده اید خارج شوید.

مرحله پنجم اهداف هفتگی برای تغییر زندگی با جشن گرفتن دستاورد ها

اهداف هفتگی برای تغییر زندگی

یاد بگیرید که دستاوردهای خود را هرچند کوچک جشن بگیرید. این بخش بزرگی از تعیین اهداف هفتگی است که زندگی شما را تغییر خواهد داد. این حس یک کار خوب انجام شده را ایجاد می کند و به شما انگیزه می دهد تا اهداف هفتگی بیشتری را در آینده ایجاد کنید. مردم اغلب فراموش می کنند که پیروزی های کوچکتر را جشن بگیرند و تمایل دارند بر دستاوردهای ماهانه، سه ماهه یا سالانه تمرکز کنند. اما هر قدم کوچکی که شما را به سمت چشم انداز بزرگتر شما هدایت می کند، ارزش جشن گرفتن دارد، حتی اگر به معنی نوشیدن یک قطره تازه که به آرامی به مدت 10 دقیقه بر روی اشک هایتان می نوشید، باشد.

لحظه ای وقت بگذارید و به کار و این واقعیت که به هدف خود رسیده اید، اذعان کنید. این می تواند به اندازه کافی باشد که از پیشرفت خود احساس خوبی داشته باشید و انگیزه ای برای ادامه کار داشته باشید. برای ایجاد انگیزه بیشتر، از خود بپرسید “وقتی به این هدف رسیدید چه خواهید کرد؟” یا، “اگر این کار را نکنید باید چکار کنید؟” اگر به دلایلی به اهداف هفتگی برای تغییر زندگی خود نرسیده اید، فکر کنید و از خود بپرسید: “بزرگترین مانع چه بود؟” درک آنچه بر سر راه شما قرار گرفته است به شما کمک می کند تا در آینده بر این موانع بسیار آسانتر غلبه کنید.

 

 

 

منابع
lifehack.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا