چگونه از خیانت پیشگیری کنیم

چگونه از خیانت پیشگیری کنیم؟ نداشتن وفاداری در هر رابطه ی ازدواجی یک اتفاق سخت بزرگی است که یک زن یا مرد باید تحمل کنند. در ابتدا زوج ها کمی پنهان کاری در مقابل یکدیگر دارند اما متاسفانه بعدها خیانت اتفاق خواهد افتاد. خیانت در ازدواج امروزه بسیار شایع شده است و شاید شما هم نگران باشید که زن یا شوهرتان روزی به شما خیانت کنند.

همیشه طلاق و جدایی به دلیل خیانت نیست اما این دو ارتباط نزدیکی باهم دارند. خیانت کردن گاه علت جدایی است و برخی مواقع نشانه ای از یک رابطه ی ضعیف و رها شده است. بر اساس ارزیابی های صورت گرفته حدود نیمی از روابط ازدواج با مشکل خیانت به همسر موجه می شوند. اگر شما درگیر رابطه ی دیگری به جز رابطه ی ازدواج شده اید باید بدانید درصد و احتمال خیانت برای شما بالاتر است.

چگونه از خیانت پیشگیری کنیم

البته نمی خواهیم بگوییم خیانت همیشه چیز بدی است. خیانت گاه می تواند رابطه ی شما را قوی کند، همانطور که بسیاری از افراد درگیر خیانت این را گفته اند. شاید یک زوج به نوعی به رابطه ی جنسی خود بی توجه شده بودند، توجه کافی و لازم به ارتباط عاطفی بین خود را نداشتند، در مورد نیازها و خواسته هایشان صادقانه باهم صحبت نداشتند و خیانت باعث می شود زوج ها کارهایشان را کنار هم گذاشته و در مورد اینکه واقعا چه چیزی اتفاق افتاده است شفاف سازی می کنند. خیانت می تواند راهی برای ایجاد تغییر در رابطه ی ساکن شما باشد، رابطه ای که بدون این تغییرات باید سال ها در آن اذیت می شدید. اما در کل می توان گفت خیانت دیدن تجربه ی دردناکی برای هردو درگیر در آن یا یکی از آن هاست.

  • باهم توافق هایی را داشته باشید.

چگونه از خیانت پیشگیری کنیم

هرچیزی که شما پیش خودتان تصور می کنید در واقعیت وجود ندارد. توافق های میان شما باید واضح و شفاف بوده و بتواند هرچیزی که بعدا اتفاق می افتد را پوشش دهد. اینکه چه اطلاعاتی را باید باهم در میان بگذارید و اینکه با چه سرعتی و در چه زمانی باید در مورد تجربیات عاشقانه ی خود به فرد مقابلتان اطلاع دهید. باید باهم صحبت کنید تا ببینید از نظر هریک از شما چه چیزی خیانت شمرده می شود، زیرا در این مورد شاید زوج ها نظر یکسانی نداشته باشند.

برای مثال یکی از زوج ها شاید فکر کند ایرادی ندارد با دوستان خود برای رقصیدن برود و یا حتی در حال رقص بوسه های کوچکی از هم داشته باشند، در حالی که زوج دیگر این رفتار را دور از ارتباط درست دانسته و خیانت حساب می کند. زوج ها ممکن است ایده های کاملا متفاوتی داشته باشند که به نوعی رفتاری را خیانت عاطفی قلمداد کرده و ان را برابر با خیانت کردن بدانند.

  • چگونه از خیانت پیشگیری کنیم؟ – یک ستاره باشید.

بهترین دفاع مقابل خیانت کردن یک رابطه ی عالی است. زمانی که نیازهای فیزیکی و عاطفی شما برآورده می شوند علاقه ی زیادی نخواهید داشت که به سراغ فرد دیگری بروید. ببینید چقدر نیازها و خواسته های همسر خود را تامین می کنید و نیازهای شما چقدر خوب رسیدگی می شوند. سعی کنید در نقاطی که حس می کنید ضعیف بوده اید کمی پیشرفت داشته باشید و در ورد اینکه کدام نیاز شما باید بهتر رسیدگی شود تا احساس شادی پیدا کنید مکالمه ی صادقانه ای داشته باشید.

  • رابطه ی خود را پرورش دهید.

کارهایی را باهم انجام دهید که می تواند شما را برای رشد کردن در کنار هم به چالش بکشد. همه ی ما با زیاد شدن سنمان تغییر خواهیم کرد. اینکه رابطه ی خود را در یک مسیر کنترل شده ی ثابت قرار داده و انتظار داشته باشید که ادامه یابد اصلا کافی نیست. در کنار هم کتاب بخوانید، در سیمنارها شرکت کنید یا یک برنامه ی تحصیلی خوب آنلاین پیدا کنید که بتوانید باهم در آن شرکت داشته باشید در نتیجه می توانید رابطه ی خود را به سمت جلو هدایت کنید و در کنار هم به یافتن چیزهایی جدید ادامه دهید.

  • همسر خود را درک کنید.

شاید ساده به نظر برسد اما اصلا کار آسانی نیست. همسر شما انواع متفاوتی از افکار و احساسات مرموز دارد که شاید در مورد ان به شما نگوید یا حتی به هیچ کس دیگری. شما نیاز است به قدر کافی به همسرتان راحت باشید که بتوانید او را درست بفهمید. چطور؟ با همراهی زیاد و قضاوت نکردن او را تشویق کنید با شما صادق باشد. چیزهایی را در مورد او متوجه شوید که هیچ کس دیگری از آن خبر ندارد. از این اطلاعات استفاده کنید تا در تجربیاتی که در رابطه ی خود دارید یا در تجربیات کاری بتوانید سمت او باشید. چیزهایی را بدانید که والدین یا دوستان او از آن خبر ندارند. این اطلاعات باعث می شوند شما بتوانید طوری برای او ارزشمند شوید که فرد دیگری نمی تواند.

  • چگونه از خیانت پیشگیری کنیم؟ – حسادت نکنید بلکه بهتر باشید.

چگونه از خیانت پیشگیری کنیم

اگر حس می کنید ممکن است حواس همسرتان به جای دیگری پرت شده باشد عصبانی شدن شما و انتقاد کردن تنها او را از شما دورتر خواهد کرد. حسادت طبیعی است اما سعی کنید تمرکز خود را روی جلب توجه همسرتان با استفاده از توانایی ها و نبوغ خود بگذارید. به او دلیل بیشتری برای دوست داشتن شما و ارزشمند بودن پیش او بدهید. اینکه مقابلشان عصبانی شوید شاید باعث شود موقتا مقابل شما احتیاط بیشتری کنند اما این یک استراتژی موثر در طولانی مدت نیست و شاید حتی در کوتاه مدت نیز فایده ای نداشته باشد. شما نمی توانید با تهدید و ترساندن کسی را شاد و مطمئن در کنار خود نگه دارید. تنها دلایل مثبت برای در کنار هم بودن هستند که می توانند مانند چسب رابطه را نگه داشته و شما را از خیانت های بیشتر حفاظت کنند.

  • گه گاه از مشاوره کمک بگیرید.

قبل از اینکه مشکلات شما بزرگ و جدی شوند باید از مشاوره کمک بگیرید. اغلب بعد از بزرگ شدن اختلافات رفتن نزد مشاور خیلی دیر بوده و نمی تواند موثر باشد. همه ی ما در مسیر ارتباط با دیگران نقاط سیاهی داریم. برخی از این ها ریشه در سابقه ی فامیلی ما دارند، مانند چیزهایی که والدین برای رابطه ی ما می خواهند یا از همه مهم تر کارهایی که برای یکدیگر انجام نمی دهیم. نقشه ی ما برای یک رابطه ی ایمن و سالم اغلب تنها زمانی خوب سات که بتوانیم از تجربیات دیگران استفاده کنیم. مشاوره، حتی چند جلسه ی کوتاه، می تواند کمک کند نقشه ی کامل تری برای چگونگی پیشرفت در این رابطه داشته و بدانیم چگونه می توانیم زندگی در کنار هم را لذت بخش تر کنیم.

درمان ترس از تاریکی | مرکز مشاوره همکده
  • چگونه از خیانت پیشگیری کنیم؟ – حضور خود را نشان دهید.

هرچه از نیازهای عاطفی، فیزیکی یا فکری همسرتان که شما نتوانید براورده کنید باعث می شود جای دیگری به دنبال آن بگردد. و باید هم این کار را بکند. به بیان دیگر همه ی ما به دنبال برآورده شدن نیازهای خود هستیم و اگر همسرمان نتواند در آن با ما همراه باشد فرد دیگری را برای آن پیدا خواهیم کرد. این برخی دیگر گاه پایه ای برای خیانت هستند یا یک ارتباط عاطفی که جایگزینی برای همسر ما شود یا انرژی ما را از رابطه ی فعلی می گیرد، رابطه ای که نیاز به رشد و پیشرفت دارد.

همسر بودن را مانند این تصور کنید که هرروز برای کاری جدید درخواست دهید. چرا همسرتان باید در کنار شما بماند و از دستتان عصبانی نشود؟ چه کاری می کنید که فرد دیگری به جای شما نمی تواند آن را انجام دهد؟ شما باید به قدری خوب باشید که دیگران قابل رقابت با شما نباشند. این بیشتر از هرچیزی اهمیت دارد. راز کار شما اجتناب از ایجاد فاصله و دور شدن از هم است و این کار بهتر از ایجاد ترس یا حس گناه اثر خواهد داشت.

  • چرا خیانت نکنیم.

شاید بدن ما به نوعی با تک همسری مطابق نباشد. از نظر زیستی ضروریات زیادی برای خیانت کردن هستند، از بالا رفتن قدرت سیستم ایمنی و محافظت سلول ها گرفته تا ترکیبی از ژن های مختلف. پس چرا باید روراست و درست بمانیم؟ خوب دلایل عالی زیادی برای وفاداری وجود دارند. اما این ها چه می توانند باشند؟ به هرحال مرکز فیزیکی شهوت در مغز شدیدا جذب چیزهای تازه و غریبه ها می شود. این بخش از مغز ممکن است در مقابل علایق ما به دیگران در مقابل همسر خود واکنش نشان دهد.

شما و همسرتان باید به خودتان دلایلی که با هم همراه شدید را یادآوری کنید در نتیجه بخش حیوانی مغز شما نمی تواند موفق و پیروز شود.

 مسافرت کردن با یکی از همکاران، در مهمانی ماندن تا دیروقت و بدون همسرتان، گذراندن زمان زیادی در تنهایی، نوشیدن الکل زیاد یا داشتن فعالیت های اجتماعی مستقل می توانند این فرصت ها را ایجاد کنند. خوب باید چه کار کنید؟ به اینگونه موقعیت ها دقت بیشتری داشته باشید.

سعی کنید کارها را تا حد ممکن در کنار هم انجام دهید، بنابراین دیگران دسترسی زیادی به شما ندارند. در طول روز با هم در تماس باشید و اگر یکی از شما باید دیروقت بیرون بماند پیام دهید. در هنگام سفر از یکدیگر باخبر باشید و بسته هایی از چیزهای عاشقانه با همسرتان بفرستید تا حس کند مرتبا با شما در تماس است. اگر فرد دیگری زیاد به همسرتان پیام داده یا با او تماس می گیرد باید از او بخواهید تمام انرژی خود را به رابطه ی اصلی اش برگرداند.

  • چگونه از خیانت پیشگیری کنیم؟ – کارهای جدید را امتحان کنید.

چگونه از خیانت پیشگیری کنیم

مرتبا صحبت های راحتی در مورد رابطه ی جنسی، علایق و فانتزی هایتان باهم داشته باشید. باهم تفریحات جدیدی را امتحان کنید تا بتوانید رابطه تان را شاد، هیجان انگیز و تازه نگه دارید. در کلاس هایی غیررایج باهم شرکت کنید. برنامه هایی را در تلویزیون باهم انتخاب کنید که قبلا ندیده بودید. از دوستان متاهل خود در مورد ایده هایی برای سفر و تجربیات تفریحی در شهر که دوست داشته اند بپرسید. کارهای جدیدی را در اتاق خوابتان امتحان کنید. کارهایی که با آن هردو احساس راحتی داشته باشید. فعالیت های جدید و هیجان اگیز، خصوصا کارهایی که باعث صمیمیت فیزیکی و عاطفی شوند، باعث حفظ علاقه ی شما شده و رابطه تان کمک خواهد کرد.

منابع
psychcentral.comlifehack.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا