بهترین راهکارها برای والدین برای تقویت سلامت روان

سلامت روان یک بخش مهم و همیشه قابل بحث در روان شناسی بوده است. از این رو بهترین راهکارها برای والدین برای تقویت سلامت روان اهمیت پیدا می کنند. روان‌ شناسان و پزشکان در همه سطوح همیشه راه های مختلفی برای ایجاد سلامتی روان در مردم ارائه داده اند. سلامت روان در هر فردی باید برقرار شود و چه بهتر است که اگر مشکلی هم در یک فرد و مخصوصا در کودکان وجود دارد سریعا به مشاور مراجعه کنند. یکی از بهترین راه ها برای درمان سلامت روان استفاده از  روان شناسان با تجربه است. کودکان چون از لحاظ روحی دارای ویژگی های حساسی هستند والدین باید بدانند که چگونه با آن ها برخورد کنند.

این بدان معنا نیست که هر چه کودک خواست والدین برای او فراهم کنند بلکه باید بدانند چگونه تربیت فرزند خود را مدیریت کنند. عواملی هستند که ممکن است سلامت روان افراد را به خطر بیندازند و فرقی می کند که آن ها کودک باشند یا بزرگسال. یکی از این عوامل برای مثال می تواند استرس باشد. این عامل اگر کنترل نشود بسیار مضر است.  در ادامه این مقاله که با همت نویسندگان وبسایت یقه نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با بهترین راهکارها برای والدین برای تقویت سلامت روان صحبت کنیم.

مراقبت از سلامت روان امری حیاتی

شما می دانید که مراقبت از سلامت روان خود امری حیاتی است اما، به عنوان یکی از اعضای والدین، ​​از نظر زمان و انرژی نیز محدودیت دارید. این محدودیت ها منابعی که از زمان ابتلا به بیماری همه گیری فقط روند رو به  کاهشی یافته است.

تمایل به داشتن سلامت روان

 با این وجود، با کمی تلاش، می توانید کاملاً به سلامت روان خود تمایل داشته باشید – حتی با داشتن یک شغل سخت، بدون مراقبت از کودکان، و 1000 کار دیگر که باید انجام دهید. به گفته روان درمانگران و در این جا بهترین استراتژی های تقویت سلامت روان (و کاملاً عملی) وجود دارد که برای شما خواهیم گفت.

از نیازهای اساسی خود مراقبت کنید

بهترین راهکارها برای والدین برای تقویت سلامت روان

لورا تورس، LPC، روان درمانگر در اشویل، کارولینای شمالی می گوید: این أصول و نیاز ها  شامل خوردن منظم، خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی و حرکت دادن بدن است.

نظر لورا تورس در ارتباط با بهترین راهکارها برای والدین برای تقویت سلامت روان

برای تحقق این امر، او پیشنهاد می کند هر جا که می روید و هنگام غذا دادن به کودکان خود، یک میان وعده و بطری آب با خود داشته باشید. او می گوید شما همچنین می توانید در کنار خانواده در فعالیت های جسمی سرگرم کننده مانند پیاده روی در طبیعت، انجام یک بازی فعال و انجام یک حرکت یوگا شرکت کنید.

زمان خواب را در اولویت قرار دهید

کارلین مک میلان، MD، روانپزشک آموزش دیده هاروارد و بنیانگذار Brooklyn Minds، می گوید: “والدین معمولاً با دقت زیادی رفتارهای منظم هنگام خواب فرزندان خود را رعایت می کنند اما بعضی از آن ها غفلت می کنند.” کمبود خواب روحیه ما را فرو می ریزد و “یک دستورالعمل برای افزایش استرس برای همه افراد خانواده است”.

ایجاد یک برنامه معمول قبل از خواب می تواند بسیار ساده باشد:

مک میلان می گوید: نور آبی ساطع شده از همه صفحه ها را تنظیم کنید، زیرا “نور آبی به مغز شما می گوید وقت آن است که بیدار شوید”. می توانید این کار را تنظیمات با استفاده از هر دستگاه انجام دهید یا یک برنامه فیلتر نور آبی را بگیرید. “شما همچنین می توانید برای اتاق خواب خود لامپ های هوشمند تهیه کنید که نور آبی را در شب از بین می برد و می توانید راحت تر استراحت کنید”  یا عصرها از عینک های مسدود کننده نور آبی استفاده کنید.

استفاده از دستگاه ها را حدود 30 دقیقه قبل از خواب متوقف کنید.

در یک یا دو فعالیت آرامش بخش مانند نوشیدن چای بابونه و گوش دادن به یک مراقبه 10 دقیقه ای هدایت شده شرکت کنید.

حدود فرآیند  zappers انرژی را تعیین کنید

چه اتفاقی باعث می شود شما انرژی عاطفی، جسمی و ذهنی خود را روزانه تخلیه کنید؟ به عنوان مثال، ممکن است بررسی اخبار را به 15 دقیقه در روز محدود کنید و تا ساعت 10 شب بخوابید. وقتی در کنار بچه های خود هستید، ممکن است تلفن خود را در یک کشو قرار دهید. ممکن است قهوه عصرانه خود را با یک لیوان پر آب عوض کنید. این تغییرات کوچک می تواند تأثیر زیادی بگذارد. این یکی از بهترین راهکارها برای والدین برای تقویت سلامت روان است.

استراحت های مخصوص بهداشت روان را انجام دهید

ریدا واکر، دکترای روانشناسی بالینی در هوستون، تگزاس، و نویسنده کتاب “راهنمای Unapologetic برای سلامت روان سیاه” می گوید: “والدین باید راهی برای استراحت پیدا کنند.” یکی از این راه ها استفاده استراتژیک از استراحت های مخصوص بهداشت روان است.

چه مقداری باید از این روش استفاده کرد؟

او می گوید: “ممکن است 30 دقیقه بیشتر از زمان نمایش (استراحت های مخصوص بهداشت روان)  برای خیلی از افراد بد به نظر برسد “اما اگر 30 دقیقه باعث می شود والدین کنترل خود را از دست ندهند و بر سر یک مسئله کوچک بر سر شخصی که دوستش دارند داد بزنند، این زمان اضافی برای نمایش 100٪ ارزش دارد.” .

در دقایق مختلف هر کاری را برای تقویت سلامت روان انجام دهید

بهترین راهکارها برای والدین برای تقویت سلامت روان

با یک دوست همراه شوید، احساسات خود را بنویسید، یک پادکست خنده دار گوش دهید، در یک پروژه خلاقانه پیشرفت کنید یا یک تمرین با شدت بالا انجام دهید.

به درمان خود پایبند باشید

مک میلان بر اهمیت مصرف هر داروی روانپزشکی تجویز شده تأکید می کند. اگر به دلیل بیماری همه گیر روحیه خود را از دست داده اید، او پیشنهاد می کند از وب سایت هایی مختلف در اینترنت برای خرید داروهای مناسب استفاده کنید. وی می افزاید: بسیاری از داروخانه ها نیز داروهایی را ارائه می دهند و پزشکان برای کاهش مشکل، نسخه های 90 روزه ارائه می دهند.

بهترین راهکارها برای والدین برای تقویت سلامت روان – مشورت با پزشک

البته، اگر احساس می کنید داروی شما موثر نیست یا عوارض جانبی آزار دهنده ای را تجربه می کنید، با پزشک خود صحبت کنید. همیشه سوالات و نگرانی های خود را مطرح کنید.

رفتارهای به اندازه خود را تمرین کنید و از رفتار های دیگران استفاده نکنید

Kirsten Brunner، روان درمانگر مستقر در آستین، LPC، این پیشنهادات را برای فعالیت های کوچک اما قابل توجه و مفید به اشتراک گذاشت:

  • بیرون بروید تا هوای تازه را بچشید
  • در ماشین بنشینید تا نفس بکشید
  • یک دوش آب گرم بگیرید
  • احساسات خود را با شریک زندگی خود پردازش کنید
  • یک نمایش خنده دار یا الهام بخش تماشا کنید
  • هر روز صبح یک موسیقی آرامش بخش پخش کنید.

روی فعالیت هایی تمرکز کنید که به شما حس رضایت می دهد.

این کار را زمانی انجام دهید که خودتان  در کنار بچه های خود باشید. این ممکن است به معنای کار بر روی رمان و خواندن کتاب های مورد علاقه خود برای کودک شما باشد.

چگونه این کار را انجام دهیم؟

این ممکن است به معنای آموزش دادن آن ها به پختن غذای مورد علاقه آن ها باشد – مانند کاری که خودتان به صورت روتین انجام می دهبد. این ممکن است به معنای نقاشی یا یادگیری یک زبان جدید با هم باشد، زیرا این همان چیزی است که شما و فرزندتان به آن علاقه دارید.

راه های خلاقانه ای برای ارتباط پیدا کنید

“برای والدین خیلی سخت است که جدول زمانی خود را با کودکان تنظیم کنند. روان شناسان تاکید می کنند که والدین می توانند برای هر برنامه ای تاریخ معین تعیین کنند. برای مثال یک روز برای بازی با کودک به طور کامل با یک روز به آموزش خود در زمینه هایی که دوست دارند.

با خودتان ملایم باشید

بهترین راهکارها برای والدین برای تقویت سلامت روان

دلسوزی برای خود می تواند یک راه مناسب برای سلامت روان باشد، به ویژه هنگامی که در تلاش و استرس هستید. تورس می گوید در روزهای دشوار، به خود یادآوری کنید که روزهای سختی را پشت سر می گذارید و انتظارات خود را پایین می آورید. این کار  به شما اجازه می دهد بدون شرم از کارها صرف نظر کنید، یک وعده غذایی معمولی بخورید و زمان وقت گذاشتن با بچه ها را افزایش دهید. این یکی از بهترین راهکارها برای والدین برای تقویت سلامت روان است.

نظر MacMillan درباره این زمینه

MacMillan اضافه می کند، به خود یادآوری کنید که شما بهترین کار ممکن را انجام می دهید. بگذارید احساسات خود را در دوران خود درک کنید – و در صورت لزوم حتی گریه کنید. اگر احساس خودخواهی می کنید که از سلامت روانی خود مراقبت می کنید، به یاد داشته باشید که شما انسانی هستید که لیاقت إحساس شادی و خوب بودن را دارید درست مثل هر کس دیگری که در این دنیا زندگی می کند. اگر هنوز احساس تعارض می کنید، این تشبیه را از Brunner در نظر بگیرید: والدین “طولانی ترین و سخت ترین سفر را تجربه می کنند.”

مثالی در این زمینه

بنابراین، درست مثل این که یک مخزن بنزین خود را پر می کنید، روغن خود را چک می کنید و به لاستیک های خود برای یک سفر طولانی مدت هوا اضافه می کنید، “شما می خواهید مطمئن شوید که از نظر روحی و جسمی انرژی گرفته اید” این کار باعث می شود که یکی از بهترین ماجراهای زندگی خود را تجربه کنید. 

محیط برای سلامت روانی مهم است

تمام تلاش خود را بکنید تا خانه ای ایجاد کنید که دارای استرس کم، ایمن و حمایت کننده باشد. یک خانواده از نوع عالی را تشکیل دهید که از هر لحاظ به شما آرامش دهد اما اجازه دهید مغرور شوید. این نکته را بدانید که اگر شما و شخص مهم دیگری درگیر دعوا شدید، آن را از بچه ها دور نگه دارید. 

منابع
healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا