نشانه های کاهش هورمون جنسی تستوسترون و خوراکی های موثر در افزایش هورمون جنسی تستوسترون (قسمت دوم)

همانطور که قبلا اشاره کردیم هورمون جنسی تستوسترون یکی از هورمون‌های استروئیدی در بدن پستانداران است، درصد زیادی از این هورمون در مردان توسط بیضه تولید و ترشح می‌شود و درصد بسیار کمی نیز در غدد فوق کلیه ترشح می‌شود و برای رشد و تکامل جنسی و صفات ثانویه نقش مهمی دارد. نشانه های کاهش هورمون جنسی در ادامه بیان شدند.

در مقاله ی دیگری ما به نشانه های کاهش هورمون جنسی تستوسترون در بدن و همچنین برخی از مواد غذایی مناسب برای بهبود و افزایش این هورمون در بدن اشاره کردیم، در ادامه سایر مواد غذایی موثر در افزایش هورمون جنسی تستوسترون را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نشانه های کاهش هورمون جنسی تستوسترون و خوراکی های موثر در افزایش هورمون جنسی تستوسترون (قسمت اول)

مواد غذایی موثر در افزایش هورمون جنسی تستوسترون

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از مواد موثر در افزایش هورمون جنسی تستوسترون است، این روغن یکی از بهترین منبع‌های چربی اشباع نشده سالم است که به تبدیل کلسترول به تستوسترون در بدن کمک کرده و همچنین به فعالیت آنزیم‌های موثر در افزایش تولید تستوسترون کمک می‌کند.

افزایش تولید تستوسترون با زنجبیل

نشانه های کاهش هورمون جنسی تستوسترون و خوراکی های موثر در افزایش هورمون جنسی تستوسترون (قسمت دوم)

زنجبیل به عنوان یک ادویه مفید برای افزایش ترشح هورمون جنسی تستوسترون شناخته می‌شود، در تحقیقاتی که بر روی انسان و هم بر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شده است، رشد چشمگیر تستوسترون در آن‌ها به اثبات رسیده است. در مطالعه انسانی بر روی 75 مرد نابارور نیز بعد از مدت 3 ماه رشد 17 درصدی سطح تستوسترون را تجربه کرده اند.

سیر

طبق تحقیقات مصرف زیاد سیر می‌تواند اثرات بسیار مثبتی بر تولید و ترشح هورمون جنسی تستوسترون داشته باشد که این تاثیر می‌تواند به دلیل وجود ماده شیمیایی در آن به نام دی آلیل سولفید باشد. سیر حاوی آلیسین است که این ماده باعث کاهش سطح کورتیزول یا همان هورمون استرس در بدن می‌شود و به این صورت به هورمون تستوسترون اجازه می‌دهد به راحتی به وظیفه‌ی خود عمل کند.

چای سبز و افزایش دهنده هورمون جنسی است یا خیر

اینکه چای سبز باعث افزایش تولید و ترشح هورمون جنسی تستوسترون می‌شود یا خیر هنوز با توجه به مطالعات به اثبات نرسیده است ولی در برخی مطالعات به این نتیجه رسیدند که مصرف چای سبز به دلیل مهار کردن آنزیم آروماتاز، تولید هورمون جنسی تستوسترون را افزایش می‌دهد ولی مطالعاتی دیگر این نظریه را رد کرده و اعتقاد دارند که این چای برای افزایش ترشح هورمون جنسی تستوسترون تاثیری ندارد.

کلم بروکلی کاهش دهنده استروژن و افزایش دهنده تستوسترون

کلم بروکلی جزء سبزیجاتی است که نقش موثری در افزایش ترشح هورمون‌ جنسی تستوسترون است، در ترکیبات این ماده غذایی ترکیبی به نام دی ایندولیل متان است که باعث می‌شود تولید هورمون استروژن کاهش و در مقابل به افزایش تولید هورمون جنسی تستوسترون کمک خواهد کرد.

مصرف تخم مرغ برای بهبود تولید تستوسترون

نشانه های کاهش هورمون جنسی تستوسترون و خوراکی های موثر در افزایش هورمون جنسی تستوسترون (قسمت دوم)

تخم مرغ ماده مغذی است که به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 3، اسیدهای چرب اشباع شده، ویتامین D و پروتئین‌های موجود در آن نقش مهمی در بهبود تولید هورمون جنسی تستوسترون در بدن فرد دارد.

اسفناج برای تقویت تولید تستوسترون

اسفناج جزء سبزیجاتی است که در افزایش ترشح تستوسترون بسیار مفید است، این ماده غذایی سرشار از منیزیم، ویتامین C  و E است و استروژن را کاهش و در افزایش تولید تستوسترون نقش موثری دارد.

برای افزایش تولید هورمون تستوسترون پیاز بخورید

پیاز یکی از آن دسته مواد غذایی است که میل جنسی را بالا می‌برد و طبق مطالعات مصرف آن به عنوان یک فیتواستروژن در افزایش تولید هورمون جنسی تستوسترون بسیار موثر است.

سبوس گندم

نشانه های کاهش هورمون جنسی تستوسترون و خوراکی های موثر در افزایش هورمون جنسی تستوسترون (قسمت دوم)

سبوس گندم ماده مغذی است که به دلیل منیزیم زیادی که دارد در افزایش ترشح هورمون تستوسترون تاثیر مثبتی دارد.

خوراکی های موثر در افزایش هورمون جنسی تستوسترون (2) | مرکز مشاوره همکده

مصرف جعفری برای افزایش تولید تستوسترون

 سبزی جعفری نیز در افزایش ترشح هورمون جنسی تستوسترون تاثیر مفید دارد، جعفری حاوی فلاوونوئیدی به نام آپیجنین است که تاثیر بسزایی در افزایش تولید تستوسترون در بدن دارد.

لازم به ذکر است آپیجنین در جو دوسر، سبزیجاتی نظیر کرفس، بابونه و فلفل قرمز نیز وجود دارد.

جینسینگ تقویت کننده قوای جنسی

گیاه جینسینگ برای افزایش ترشح هورمون جنسی تستوسترون مفید است، طبق پژوهشی در سال 2002 داشنگاه اولسان کره، به این نتیجه رسیدند که گیاه جینسینگ قرمز کره‌ای به رفع مشکل نعوظ در 60 درصد از افرادی که به این اختلال دچار بودند کمک کرده است.

بلغور جوی دوسر برای تقویت قوای جنسی و افزایش تستوسترون

این ماده مغذی حاوی زینک، آل آرژینین و ویتامین D است که در تقویت قوای جنسی تاثیر مثبتی داشته و همچنین با افزایش تستوسترون نیز به بالا بردن قوه ی جنسی در مردان کمک بسیاری می‌کند.

مصرف انگور بصورت روزانه و افزایش هورمون تستوسترون

در تحقیقی در دانشگاه هنگ کنگ به این نتیجه رسیدند که مصرف روزانه چند دانه انگور می‌تواند به افزایش ترشح هورمون جنسی تستوسترون به طور موثری کمک کند.

مصرف ماهی تن و دریافت ویتامین D

ویتامین D می‌تواند به افزایش هورمون جنسی تستوسترون کمک کند که این ویتامین در ماهی تن وجود داشته و همچنین در حفظ کیفیت اسپرم نیز لازم است.

کرفس برای افزایش ترشح تستوسترون

یکی دیگر از ویتامین‌های لازم برای تولید هورمون جنسی تستوسترون ویتامین K است که در ماده غذای کرفس وجود دارد و به همین دلیل مصرف آن برای افزایش تولید تستوسترون مفید است، همچنین این ماده غذایی حاوی ماده ای به نام آندروستنون و آندروستنول است که در افزایش تولید تستوسترون موثر هستند.

مصرف لیمو سرشار از ویتامین C

برای افزایش سطح تولید هورمون جنسی تستوسترون می‌توانید از لیمو استفاده کنید زیرا به دلیل ویتامین C موجود در آن برای افزایش تولید این هورمون مفید خواهد بود.

لازم به ذکر است برخی غذاها برخلاف مواد غذایی ذکر شده در مقابل تولید هورمون جنسی تستوسترون مقابله می‌کند، برای مثال غذاهای سرخ کردنی، کافئین و قند می‌توانند تاثیر منفی در تولید هورمون تستوسترون بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا