نشانه های عدم تفاهم

به طور طبیعی هیچ دو زوجی نیستند که کاملا مانند هم باشند. اینکه گاه باهم به مشکل خورده و حس بدی داشته طبیعی است، خصوصا اگر تفاوت های زیاد میان شما و شریک زندگی تان وجود دارد. اما این ها بدان معنا نیست که شما لزوما با همسر خود تفاهم دارید یا ندارید. فاکتورهای مهم زیادی هستند که ارزیابی می کنند رابطه ی شما برای چه مدت زمانی ماندگار خواهد بود. در زیر علائمی اورده شده است که می گویند با همسر خود تفاهم دارید یا نه. نشانه های عدم تفاهم را در ادامه بیان می کنیم.

شما تفاهم دارید اگر:

  • مرتبا برای وجود علاقه و عشق میان خود به دنبال تایید و پرسش نیستید.

می دانید همسرتان را دوست دارید و می دانید او نیز شما را دوست دارد و در ذهن شما هیچ شکی در مورد وجود این عشق جای ندارد. شما در رابطه ی کنونی خود احساس شادی و امنیت می کنید و حتی اگر به طور طبیعی گاه نگران هایی دارید هرگز از همسر خود در مورد حسی که به شما دارد سوال نمی کنید.

  • چیزهایی در مورد یکدیگر می دانید که هیچ فرد دیگری از آن خبر ندارد.

از داستان هایی که باعث خجالت شما می شوند تا جزئیات صمیمانه در مورد زندگی شخصی خود، به اشتراک گذاشتن رازها می تواند نشان دهد شما و همسرتان تا چه حد با یکدیگر واقعا تفاهم دارید. صداقت در یک رابطه اهمیت زیادی دارد اما اینکه بخواهید رازهایتان را باهم به اشتراک بگذارید به همسرتان نشان می دهد که شما واقعا برای این رابطه سرمایه گذاری کرده اید. اگر نشانه های عدم تفاهم این اقدامات را فراموش نکنید.

  • نمی خواهید او را عوض کنید.

شما به همسر خود به عنوان یک همراه احترام می گذارید و نمی خواهید او را تغییر دهید. مسلما چیزهایی هستند، مثلا در خواب حرف می زند یا به شکلی لباس می پوشد که شما زیاد نمی پسندید، اما بازهم او را دوست دارید و می توانید با او کنار بیایید. اگر دوست دارید شخصیت یا ظاهر همسر خود را تغییر دهید به این معناست که شما و همسرتان باهم تفاهم ندارید.

  • از گذراندن زمانی دور از هم لذت می برید.

نشانه های عدم تفاهم

وقتی یک رابطه ی عالی را شروع می کنید سخت است از هم دور شده و زمانی را تنها بگذرانید. اگر شما و همسرتان دوست دارید در یک رابطه ی طولانی مدت با هم باشید لازم است حتما بتوانید زمانی را دور از همسرتان از وقت خود لذت ببرید. هر از گاهی باید بتوانید دوستان خود و خانواده تان را دیده یا علایق فردی تان را دنبال کنید. اگر یوگا را دوست دارید و همسرتان از ان متنفر است سعی کنید در وقت فراغت خود در یک کلاس یوگا ثبت نام داشته باشید.

  • علایق مشترک خود را با هم شریک می شوید.

با وجودی که داشتن علایق و سرگرمی هایی برای خودتان اهمیت دارد اما زوج هایی که تفاهم دارند سعی می کنند زمانی در کنار هم را صرف انجام کارهایی کنند که برای هردو آن ها لذت بخش است. داشتن یک زمینه ی مشترک با همسرتان کمک می کند روابطی طولانی مدت داشته باشید از حمایت کردن یک تیم مشترک گرفته تا آشپزی در کنار هم یا دیدن برنامه ی تلویزیونی مورد علاقه ی هردو. در عین حال باید برای نشانه های عدم تفاهم هم اقدام کنید.

  • گاهی باهم دعوا می کنید.

و از این دعواها و اختلافات نمی ترسید. اگر به همسر خود بگویید با نظر او موافق نیستید او به حرف هایتان گوش داده و نظراتتان را جدی می گیرید. اگر هنوز هم با حرف های شما موافق نبود ایرادی نداشته و مشکلی ایجاد نمی شود زیرا این تنها یک اختلاف نظر است و احساسی که به یکدیگر دارید را تغییری نخواهد داد.

  • می خواهید باهم روی مشکلات جدی کار کنید.

گاه ممکن است در روابط طولانی مدت مشکلاتی جدی ایجاد شوند، از جمله موارد مالی، مذهبی یا جایی که هردو زندگی می کنید. اغلب موارد مشابه این ها می توانند به سادگی حل شوند اگر زوج ها با هم تفاهم داشته و بخواهند به یک توافق مشترک برسند. خیلی مهم است در کنار هم تلاش کنید تا به تصمیمی برسید که هردو از ان شاد و راضی باشید – و برای اینکه هر دو طرف شاد باشند نیاز است که هردو به سازش برسند.

  • همسرتان می خواهد شما فرد بهتری شوید.

شاید این حرف کمی کلیشه ای باشد اما زوج هایی که تفاهم دارند یکدیگر را در زندگی به جلو سوق می دهند. چه یاد بگیرید که یک ظرف جدید را چطور بشویید یا چطور در کار خود ارتقا پیدا کنید، همسرتان همیشه حامی و پشتیبان شما خواهد بود و البته برعکس.

  • برای رفع نشانه های عدم تفاهم ، می توانید آینده ای را در کنار هم تصور کنید.

اینکه همیشه با همسر خود در یک بخش ماجرا باشید ایده ی خوبی است. داشتن علایق متفاوت مشکلی نبوده و ایراد ندارد. همسر شما سفر کردن را دوست دارد و شما دوست دارید باهم ازدواج کرده و بچه داشته باشید. شما قادرید هردو این کارها را باهم انجام یدهید. اما اگر فرد مقابلتان اصلا دوست ندارد از آینده ای در کنار هم با شما صحبت کند شاید علت این باشد که از یک رابطه توقعات متفاوتی دارید.

  • در کنار او می توانید شخصیت واقعی خود را داشته باشید.

اگر شما و همسرتان با هم تفاهم دارید باید بتوانید هر زمان در کنار او هستید شخصیت واقعی خود را داشته باشید. چه شما خوشحال هستید، هیجان زده اید، ناراحتید یا عصبانی، می توانید به راحتی احساسات خود را برای همسرتان شرح دهید. بدون اینکه نگران باشید حرف های شما بعدا برایتان عواقبی داشته باشند.

  • جذب یکدیگر می شوید.

با وجودی که رابطه ی جنسی در یک رابطه همه چیز نیست اما داشتن صمیمت فیزیکی با همسرتان اهمیت زیادی دارد. از گرفتن دست های هم تا بوسیدن یکدیگر، زوج هایی که باهم تفاهم دارند مرتبا به یکدیگر محبت خود را نشان می دهند. به بیان دیگر باید ابراز علاقه ای هرچند کوچک میان شما دیده شود.

  • سعی دارید با خانواده ی یکدیگر همراه شوید.

نشانه های عدم تفاهم

اگر واقعا خانواده ی همسر خود را دوست دارید باید بدانید این نشانه ای عالی است. علاقه داشتن به یک نفر همیشه به این معنا نیست که باید خانواده ی او را نیز دوست داشته باشید. اینکه به ان ها زیاد علاقه مند نباشید ایرادی ندارد اما اینکه اصلا برای نزدیک شدن به هم تلاش نکنید خوب نیست. اغلب افراد خانواده ای دارند و اگر می خواهید شریک عاطفی فعلی شما برای زمانی طولانی با شما همراه باشد خانواده ی او نیز باید همراه شما باشند.

  • رابطه ی خود را تازه نگه می دارید.

همه ی افراد در تمام دنیا پیر می شوند اما زیاد شدن سن به این معنا نیست که روابط شما نیز باید پیر شوند. اغلب کار، داشتن بچه و دیگر مسئولیت ها می توانند روابط را کنار بگذارند. این مسئولیت ها مهم هستند و نباید به ان ها بی توجه بود اما باید زمانی را برای تمرکز روی همسر خود کنار بگذارید. رابطه ی شما باید همیشه تازه بماند.

نشانه های عدم تفاهم | مرکز مشاوره همکده
  • شما برای این رابطه تلاش می کنید.

هرکاری که شما و هسمرتان بعد از نه ماه یا نه سال کرده باشید، مهم این است که به تلاش خود ادامه داده اید، از کلاس های آشپزی گرفته تا یک بوسه در انتهای شب. بعد از گذر زمانی طولانی در کنار هم بودن شاید حس کنید دیگر نیازی به این چیزها نیست اما این کار تنها باعث ناراحتی شریک شما خواهد شد.

زوج هایی که تفاهم دارند اغلب هرکاری می کنند تا به شریک خود نشان دهند به او علاقه مند هستند و می توانند به او کمک کنند احساسی عالی داشته باشد.

  • دوستان و خانواده ی شما او را خوب می شناسند.

اگر در یک رابطه ی خوب هستید برای نشان دادن این فرد به دوستان و خانواده ی خود علاقه مندید. همچنین او نیز باید نشان دهد که به زندگی شما علاقه مند است و این نشانه ای عالی برای یک رابطه ی شاد می باشد. اگر نزدیکان شما شریک عاطفی تان را ندیده اند از خودتان بپرسید چه کسی مقصر است: همسر شما، شما یا نزدیکانتان؟

نشانه های عدم تفاهم

  • همسرتان شما را در اولویت نمی گذارد.

در دنیای تکنولوژی که پر از تلفن های هوشمند، رسانه های اجتماعی و دیگر چیزهاست بسیار مهم است که در مورد محدودیت ها و زمانی که باید به عنوان یک زوج از این ها دور باشید باهم حرف بزنید. مشابه همین قضیه در مورد زمانی است که باید با دوستان، خانواده، کار، مراقبت از خود و دیگر اولویت ها بگذرانید. نباید از هیچکس انتظار داشت تمامی مسئولیت های خود را کنار بگذارد. اما اگر حس کنید همیشه شما اخرین اولویت هستید اصلا خوب نیست.

شما می توانید در کنار مدیریت درست احساسات همسر خود تمامی کارهایتان را اولویت بندی کنید. اینکه او حس کنید همیشه در جایگاه دوم قرار دارد اصلا خوب نیست.

همچنین باید براورد کنید فرد مقابلتان تا چه حد خود را وقف کارش می کند. اگر حس کردید هیچگاه تغییری ندارد یا باید با او کنار بیایید و بپذیرید که این رابطه برای شما خوب نخواهد بود.

  • نشانه های عدم تفاهم –  اغلب باهم در یک سمت نیستید.

اگر حس می کنید تقریبا هرروز برای همه چیز با هم می جنگید و حتی اگر می خواهید یک تخم مرغ بشکنید بین شما حرف پیش می آید مسلما تفاهم ندارید. اگر فرد مقابل کاری را به شکل نادرستی انجام داده یا شما را درک نمی کند و حس می کنید نمی توانید با هم به یک راه حل برسید یا از اشتباهات هم درس بگیرید، اخرین گزینه برای شما کمک گرفتن از مشاوره ی مخصوص زوج هاست.

  • نشانه های عدم تفاهم – مرتبا به دنبال پیدا کردن مقصر هستید.

نشانه های عدم تفاهم

اگر او برای همه چیز شما را مقصر دانسته و مسئولیت کارهای خود رد یک بحث و اختلاف را نمی پذیرد شما در یک رابطه ی ازدواج یا دوستی ناسالم هستید. مثلا می گوید ” اگر ظرف ها را بعد از تمیز کردن اینجا نگذاشته بودی این بشقاب اصلا نمی شکست “یا” اگر تو مرتبا تمام عادات من در خرج کردن پول را کنترل نمی کردی من حالا پول بیشتری داشتم ” اگر فرد مقابلتان برای هرچیزی عصبانی شده و بدون اینکه بدانید چه دلیلی دارد شما را سرزنش می کند باید بدانید این یک پرچم قرمز است.

  • نشانه های عدم تفاهم – او استرس خود را روی شما تخلیه می کند.

مسلما یک روز بد در کار می تواند باعث اختلافاتی در خانه شود اما هیچ کس نباید استرس خود را روی همسرش خالی کنید. حتما هردو شما باید تکنیک های برای مدیریت استرس بلد باشید. و بعد تحلیل کنید همسر شما چگونه مشکلات کاری خود را مدیریت می کند. بهترین واکنش به فردی که مشکل داشته این است مه بدون تلاش برای حل کردن مشکل به حرف های او گوش دهید، اگر از شما خواست برای او پیشنهاد یا نصیحتی داشته باشید و به او فضا دهید تا استرس خود را کاهش دهد. اما اگر در تمام شب او باعث می شود حس بدی داشته باشید اصلا رفتارش پذیرفته نیست.

شما نیاز به کسی دارید که بتواند احساسات خود را بیان کند.” من روز بدی را در اداره داشته ام و حس می کنم اصلا انرژی ندارم. مشکلی نیست اگر به پیاده روی برم یا یک دوش آب سرد بگیرم؟” همه ی ما روزهای بدی خواهیم داشت. شما کسی را می خواهید که متوجه باشید چه نیازی دارید و بتواند نیازهای خود را به شما بگوید.

منابع
rd.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا