علل خیانت به دوستان |‌ چرا برخی افراد به کسانی که دوست دارند خیانت می کنند؟

علل خیانت به دوستان چیست؟ خوب بیایید کمی در مورد یک حقیقت تلخ صحبت کنیم، خیانت. خیانت به دلایل متعددی اصلا کار درست و خوبی نیست. اگر با شریک عاطفی خود هرگونه مشکلی دارید که به خاطر ان می خواهید از این رابطه ی صمیمانه جدا شوید. نیاز است مانند یک فرد بزرگسال عمل کرده. با او نشسته و مکالمه ای واقعی در مورد مشکل خود داشته باشید. هر چیزی که شخصا با آن مشکل دارید یا اتفاقی که بین شما دو نفر افتاده است. شما باید در این مورد حرف بزنید. برای بسیاری از افراد این ایده زیاد جالب نیست. اینگونه مکالمات واقعا ترسناک به نظر می رسند.

بعلاوه افراد زیادی تصمیم به خیانت می گیرند. زیرا فکر می کنند کسی متوجه نشده و هیچ کس آسیبی نخواهد دید. اما اغلب مواقع تمام این رازها آشکار خواهد شد. بنابراین خیانت کردن با این فکر که هیچ کس نخواهد فهمید باوری احمقانه است. شاید این لحظات پرهیجان در ابتدا برای شما جذاب به نظر برسد. اما اغلب به مرور تبدیل به اسیب های روانی و درد و ناراحتی خواهد شد.

چرا برخی افراد به کسانی که دوست دارند خیانت می کنند؟

با وجودی که همه ی افراد موافق اند که خیانت دیدن حسی بسیار بد است. و واقعا هیچ مشکلی در رابطه را حل نخواهد کرد. اما حقیقت این است که بازهم برخی به خیانت هایشان ادامه می دهند.

در اینجا دلایلی اورده شده است که افراد به کسانی که دوستشان دارند خیانت می کنند. شما حتما این حرف ان ها را شنیده اید، ” عشق گاهی آسیب می بیند.”

علل خیانت به دوستان – آن ها برای یک رابطه ی جدی اماده نیستند.

چرا برخی افراد به کسانی که دوست دارند خیانت می کنند؟

این مورد در اصل مرتبط با کسانی است که هنوز ازدواج نکرده اند. وقتی برای مدتی در یک رابطه قرار می گیرید. اغلب حس می کنید یک تعهد بزرگتر در آینده منتظر شماست. حتی اگر شریک شما هنوز نمی خواهد باهم ازدواج کنید. اما دوست دارد قدم بزرگ بعدی را برداشته و والدینتان همدیگر را ببینید یا اینکه با هم زندگی کنید. اگر شما برای این مرحله از زندگی امادگی نداشته باشید. اغلب انتظار می رود بعد از مدتی که با هم باشید کم کم به سمت دور شدن از این رابطه بروید.

برای بسیاری از افراد که از پذیرش تعهدهای بعدی می ترسند این فکر بسیار ترسناک است. بنابراین ان ها با خیانت کردن واکنش نشان می دهند. شاید ترس از پذیرش تعهد به این دلیل است که نمی خواهند در مقابل فرد دیگری آسیب پذیر شوند. شاید به این علت است که نمی توانند ازدواج را راه خوبی تصور کنند یا اینکه نمی خواهند تنها با یک نفر باشند. به هر دلیلی که این ترس را دارند پیشنهاد نزدیکی بیشتر آن ها را به سوی دستان فردی دیگر می کشاند.

احساس امنیت ندارند.

افراد خیلی زیادی با حس عدم امنیت مشکل دارند. به هرحال اگر همه ی افراد به خودشان باور داشتند این همه کتاب و مقاله برای افزایش اعتماد به نفس وجود نداشت. برای برخی افراد کمبود اعتماد به نفس باعث می شود با انجام چیزی مانند کار کردن به دنبال دریافت حس ارزش و بالا بردن اعتماد به نفس خود باشند. شاید ان ها کاملا خودشان را درگیر کار کنند. زیرا می ترسند این تنها چیز باارزشی باشد که در ان مشارکت دارند.

برای برخی دیگر پاسخ به این عدم امنیت خیانت کردن است. داشتن رابطه ای دیگر باعث می شود ان ها حس کنند ظاهر جذابی دارند، مورد پسند هستند. واقعا برای به دست اوردن ان ها همه تلاش می کنند. “به هرحال اگر اینطور نبود دو نفر من را نمی خواستند”. این یک دلیل وحشتناک برای خیانت است و مسلما راه خوبی برای مقابله با حس عدم امنیت نمی باشد. اما دلیل رایجی است که افراد به دنبال رابطه ای خارج از ارتباط کنونی خود می روند. اگر این دلیلی است که شما خیانت می کنید سرمایه گذاری برای تهیه ی چند کتاب در مورد بهبود عزت نفس و بالا بردن اعتماد به نفستان مسلما پاسخ بهتری خواهد بود.

علل خیانت به دوستان- در کل از زندگی خود راضی نیستند.

وقتی افراد می بینند در زندگی خود احساس رضایت و شادی ندارند ممکن است برای مدتی ظاهر را حفظ کرده و با مشکلات مبارزه کنند اما در نهایت نقطه ای می رسد که اغلب افراد یک حرکت اساسی کرده و کاری افراطی انجام می دهند. برای بسیاری از ان ها این واکنش می تواند رها کردن شغل فعلی یا رفتن به جایی دور برای یک سفر طولانی باشد. شاید بخواهند دست به یک تغییر فیزیکی زده و امید داشته باشند که با زیباتر دیده شدن به نوعی اعتماد به نفس بیشتری برای زندگی بهتر خواهند داشت. برای برخی دیگر این تغییر به معنای خیانت کردن است.

شاید نارضایتی آن ها اصلا از رابطه شان نباشد اما تنها احساس می کنند که نیاز است چیزی را تغییر دهند، کاری بزرگ انجام داده و در نهایت به اغوش فرد دیگری خواهند رفت. این درست مثل غریزه ای است که باعث می شود فرد ماشینی بخرد که توانایی مالی آن را ندارد یا بدون برنامه ریزی به یک سفر برود. گاهی وقتی ناراحتید تنها می خواهید همه چیز را تغییر دهید و به عواقب آن اهمیتی نخواهید داد.

چرا برخی افراد به کسانی که دوست دارند خیانت می کنند؟

علل خیانت به دوستان – شریک عاطفی خود را دوست ندارند.

برخی افراد براین باورند اگر شما به کسی خیانت کنید یعنی او را دوست ندارید. به هرحال اگر شما واقعا عاشق او بودید خیانت می کردید؟ این یک موضوع چالشی با نظرات مختلف است. اما این حقیقت وجود دارد که برخی افرادی که خیانت می کنند این کار را انجام می دهند. زیرا حس علاقه ای که به شریک خود داشته اند را از دست داده اند.

بسیاری از اوقات این اتفاق در شرایطی می افتد که یکی از زوجین بیشتر از فرد دیگر برای این رابطه هزینه کرده و انرژی می گذارد، شاید شریک عاطفی شما همین حالا هم بسیار عاشقتان شده و برای اینده در کنار شما برنامه ریزی زیادی کرده است اما شما هنوز همه چیز را جدی نگرفته و به آن مرحله از علاقه نرسیده اید. وقتی سطح علاقه ی دو طرف متعادل نباشد همه چیز بسیار پیچیده خواهد شد. این افراد با نیت آسیب زدن به شریک عاطفی خود این کار را نمی کنند بلکه تصور دارند این رابطه برای او نیز مانند آن ها ابتدایی بوده و هنوز علاقه ای در ذهن او ایجاد نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا