بهترین راه ها برای محافظت از کودک از افراد پدوفیلی

بهترین راه ها برای محافظت از کودک از افراد پدوفیلی در این مقاله از وب سایت همکده بررسی شده است. در ادامه ابتدا با این بیماری آشنا می شویم.

پدوفیلی چیست؟

بیمار پدوفیلی فرد بزرگسالی است که نسبت به کودکان در زیر سن بلوغ احساس تمایل و تحریک جنسی دارد (اغلب 13 یا یا کمتر) و گاه تمایل فرد تنها به سوی جنسیت خاصی است. این اصطلاح می تواند برای توصیف هر فردی استفاده شود که در این رابطه فانتزی هایی دارد، از نظر جنسی تحریک می شود و یا تمایلاتی را به سوی کودکان دارد، چه کار فیزیکی با کودکان انجام دهد یا نه.

اغلب روان شناسان باور دارند فردی که مبتلا به اختلال پدوفیلی می باشد در نهایت به خواسته ها و فانتزی های ذهنی خود عمل خواهد کرد با نشان دادن خود به کودکان، به نوع جاسوسی کردن در این رابطه و یا با لمس فیزیکی کودکان. امروزه روان شناسان آن را مانند هم جنس گرایی با تمایل به جنس مخالف به عنوان یک گرایش جنسی دسته بندی کرده اند، البته به نظر می رسد تمایل به کودکان به صورت غیرارادی و بدون خواست خود فرد بوده و در تمام مدت این تمایل پایدار می ماند. پدوفیلی نیز به عنوان یک اختلال درمان می شود زیرا بیماران پدوفیلی باعث بروز آسیب های دردناکی برای کودکان کم سن شده، باعث زخم های روانی ماندگاری روی آن ها می شوند که ممکن است چند دهه برای کودک فراموش نشود.

اغلب ما نمی دانیم که اختلال پدوفیلی و خشونت جنسی نسبت به کودکان یکسان نیستند.

از طرف دیگر بسیاری از افرادی که نسبت به کودکان تمایلات جنسی را احساس می کنند به آن عمل نخواهند کرد. از طرفی تحقیقات نشان داده اند نیمی از متجاوزان جنسی اغلب تمایل جنسی نسبت به قربانیان خود نداشته اند. آن ها این کار را به دلیل اختلال شخصیتی یا دیگر مشکلات جدی در سلامت روان انجام داده اند.

وقتی نوبت به صحبت از کسانی می رسد که تمایلات جنسی عجیبی دارند تنها فکر در جامعه به سوی تنبیه  می رود نه اینکه از این اتفاقات به نوعی پیشگیری کنند. حتی بیان دو کلمه ی ” کمک کردن ” و ” پدوفیلی” در یک جمله ذهن افراد را به هم می ریزد. اما باید بدانید این بهترین راه برای کاهش دادن خشونت جنسی نسبت به کودکان است.

اما بزرگترین باور اشتباه در مورد پدوفیلی این است که فرد بیمار به اختیار خود انتخاب می کند به سمت یک کودک شش ساله تمایل داشته باشد و از این رو این فرد مشکل اخلاقی دارد. رسوا کردن فرد برای این قضیه درست مانند اعتیاد جنسی و یا هر نوع اعتیاد دیگر است. نمی گوییم ما از نظر اخلاقی مسئولیتی در قبلا رفتار خود نداریم. اما باید بدانید انتخاب این افراد به اختیار خودشان نیست. وب سایت های زیادی هستند که به افرادی که نسبت به کودکان تمایلاتی داشته و نمی خواهند به آن عمل کنند کمک می کند.

 یک فرد متجاوز به کودکان ظاهری شبیه به من و شما دارد.

به همین علت است متجاوزانی که در دیدمان هستند را نمی توانیم به درستی ببینیم. اما چطور می توانید یک فرد متجاوز به کودکان را تشخیص دهید: با پرچم های قرمز و علائم هشداردهنده ای یک بیمار پدوفیلی. باید تکنیک هایی گه افراد متجاوز به کودکان برای فریب دادن آن ها استفاده می کنند را بشناسید. یاد بگیرید چطور می توان گفت فردی از اعتماد شما سوءاستفاده می کند و از موقعیت خود و ارتباط با کودکتان استفاده کنید. باید یاد بگیرید چطور نشانه های یک بیمار و متجاوز جنسی به کودکان را در بین کودکان دیگر، خانواده و بزرگسالان بشناسید. علائم هشدار دهنده های خشونت علیه کودکان شامل نشانه های خشونت جنسی، نشانه های خشونت فیزیکی و کودک آزاری هستند.

یکی از متخصصان و افراد فعال در این زمینه می گوید” ما همه این حقیقت را می دانیم  که کسانی که به دنبال طعمه قرار دادن کودکان هستند همان هایی می باشند که به دنبال راهی برای داشتن ارتباط درست با کودک بوده و سعی دارند کاری کنند که شبیه به یک فرد غیرعادی دیده نشوند. این ها می توانند پزشکان، وکیل ها، مبلغ های مذهبی، معلمان مدرسه، مدیران و حتی ماموران پلیس باشند. این اختلال واقعا نمی تواند طیف اجتماعی خاصی داشته باشد. اغلب این افراد شبیه به چیزی که کودکان انتظار دارند به نظر برسند دیده نخواهند شد.

ما باید روی گروهی که با کودکان کار دارند تمرکز داشته باشیم.

همه ی کودکان این باور را دارند که نباید با غریبه ها صحبت کرد. اما وقتی از ان ها می پرسیم غریبه چه کسی است به نظرشان فردی که خیلی بزرگ و ترسناک بوده و کثیف و زشت است را بیان می کنند: کسانی که این خصوصیات را داشته باشند به ما آسیب می زنند. اما در حقیقت این فرد می تواند یک دوست یا مربی شما باشد.

متاسفانه ما در دوره ای هستیم که میزان تجاوز به کودکان در حال افزایش است. در اینجا راه هایی را به شما معرفی می کنیم تا با کمک آن از کودک خود مقابل یک بیمار پدوفیلی حفاظت نمایید:

چگونه کودکانمان را از افراد پدوفیلی در امان نگه داریم | مرکز مشاوره همکده
در زندگی کودکان خود شما نیز فرد فعالی باشید.

باید مطمئن باشید می دانید کودک شما وقت خود را با چه کسانی می گذراند، بزرگسالانی که طی روال مرتبی با او در ارتباط هستند یا اینکه در خانه ی دوستان خود چه کار می کنند.

زمان بگذارید تا در زندگی کودک خود نقش داشته باشید.

بیماران مبتلا به اختلال پدوفیلی به دنبال کودکانی هستند  که به نظر می رسد تنها بوده یا والدینشان توجه زیادی به ان ها ندارند. بیماران پدوفیلی در فعالیت هایی شرکت می کنند که کودکان در ان حضور دارند، بنابراین درگیر بودن و شرکت داشتن در زندگی کودکتان می تواند مانعی میان او و یک بیمار پدوفیلی ایجاد نماید.

خشونت جنسی و استثمار کودکان در هر جایی و در هر زمانی ممکن است اتفاق بیفتد.

این تنها یک مشکل بزرگ شهری نیست. در هر بخش از کشور به طور میانگین شاهد تجاوزهایی به کودکان بوده ایم. آشنایی و هشیار بودن نسبت به افرادی که با ان ها در یک جمع حضور دارید به شما کمک می کند و باید مراقب کسانی باشید که به نظر می رسد علاقه ی غیرعادی ای به کودکان دارند.

اطمینان یابید کودک شما نام درست اندام های بدن خود را می داند.

اغلب بیماران پدوفیلی نام های جذاب و عجیبی برای بخش های جنسی اندام کودکان می گذارند و اگر کودک شما با نام صحیح ان عضو آشنایی داشته باشد شاید از یک تجاوز جنسی به او جلوگیری شود. یک کودک مطلع از خود قدرت نشان داده و شاید بتواند به نوعی فرد متجاوز را بترساند.

به قوه ی ادراک خود گوش دهید و به کودکان خود نیز یاد دهید تا غرایز و ادراک خود را بشناسند.

غریزه و درک انسان یک سیستم دفاعی طبیعی است و با زیاد شدن سن ما این سیستم بهتر عمل خواهد کرد. این سیستم در بدن طراحی شده است تا از موقعیت های خطرناک یا مضر ما را حفاظت کند. اطمینان یابید کودک شما این حس خود را درک می کند. اگر جایی احساس ناراحتی داشتید از انجا خارج شوید. برای انجام کاری زیاد مطمئن نبودید آن را کنار بگذارید. اگر کودک شما دوست نداشت با فرد خاصی جایی برود او را مجبور نکنید. اهمیت دادن به ادب را کنار گذاشته و در ابتدا در مورد امنیت خود فکر کنید.

چیزهایی که باید به یاد داشته باشید.

چگونه کودکانمان را از افراد پدوفیلی در امان نگه داریم | مرکز مشاوره همکده
  1. اگر کودک شما مورد تجاوز جنسی قرار گرفت او را سرزنش نکنید. گاهی فرد متجاوز کاری می کند تا کودک حس کند او نیز به نوعی در این تجاوز نقش داشته است. هیچ گاه در این زمینه یک کودک مقصر نیست بزرگسالان این را بهتر دانسته و باید مسئولیت کامل کارهای خود را بپذیرند.
  2. شاید شما نتوانید یک بیمار پدوفیلی را تشخیص دهید. با وجود تصوراتی که اغلب از بیماران پدوفیلی دارند یک چهره ی خاص و ظاهر مشخصی برای یک فرد متجاوز جنسی وجود ندارد. آن ها با پیش زمینه، حرف و قومیت های مختلفی هستند. اغلب فرد مبتلا به اختلال پدوفیلی توسط هردو کودک و والدین شناخته خواهد شد.

 بهترین راه ها برای محافظت از کودک از افراد پدوفیلی

رازی میان شما نباشد.

باید در خانه ی خود قوانین سرسختانه ای داشته باشید – نباید رازی میان شما باشد. هیچ رازی، نه برای بازی یا بین یکی از والدین با کودک. اگر راز یک جا ایراد نداشته باشد خط و مرزها از بین رفته و کودک به نگه داشتن راز بین خودش و بزرگسالان دیگر ادامه خواهد داد. فرد متجاوز این را تست می کند تا ببیند وارد کردن این کودک در بازی اش تا چه حد بی خطر خواهد بود.

چگونه کودکانمان را از افراد پدوفیلی در امان نگه داریم | مرکز مشاوره همکده
مکالماتی آزاد و راحت داشته باشید.

در مورد رفتارهای نادرست، لمس های نادرست، خشونت جنسی، محدودیت های فیزیکی، نداشتن راز و چگونه استفاده کردن از صدا در زمان نیاز با کودک خود صحبت کنید.اطمینان یابید هر عضو در خانواده می داند رشد جنسی سالم در کودکان چیست و درباره ی چه چیزهایی باید نگران بود. به کودکان نام های درست اعضای بدن را یاد داده و بگویید اگر فردی سعی داشت اندام جنسی ان ها را لمس کند باید چه کار کنند. بگذارید کودک کم سن شما بداند هیچکس حق ندارد بخش های خصوصی بدن او را لمس کند ( مگر در مواردی که نیاز پزشکی باشد ) و آن ها نیز نباید اعضای خصوصی بدن دیگران را لمس کنند. اگر کودک شما تجربه ی تلاش برای تجاوز و خشونت جنسی را داشته است با استفاده از کلمات درست با او صحبت کرده و به او کمک کنید.

 بهترین راه ها برای محافظت از کودک از افراد پدوفیلی – برای اعضای خانواده مرزهای قابل مشاهده و واضحی را مشخص کنید.

راهنمایی های واضحی برای فضای خصوصی و رفتارها داشته و در مورد ان با تمام خانواده حرف زده و راهنمایی های خود را برای کودکان مدل سازی کنید. صحبت کردن در مورد این راهنماها با هر فرد بزرگسال دیگری که اطراف کودک است یا از او مراقبت می کند حرف بزنید. (مثلا اگر کودک نمی خواهد برای سلام یا خداحافظی  کسی او را بغل کرده یا ببوسید می توانید به جای این کار با او دست بدهید.) قوانین ایمن برای شروع صحبت در سنین کم اهمیت زیادی دارند.

 بهترین راه ها برای محافظت از کودک از افراد پدوفیلی – بگذارید کودک خودش مرزهایی را مشخص کند.

بگذارید کودکان بدانند اگر از بودن در کنار فرد بزرگسال خاصی یا فردی بزرگتر از خودشان راحت نیستند. شما می گذارید این فرد بزرگسال از این موضوع مطلع گردد. (برای مثال به او بگویید کودک دوست ندارد روی پاهایش بنشیند.) با بزرگ تر شدن و بلوغ کودک شاید این محدودیت ها برای او تغییر کنند. (برای مثال قبل از وارد شدن به اتاق او در بزنید.)

چگونه کودکانمان را از افراد پدوفیلی در امان نگه داریم | مرکز مشاوره همکده
والدینی در دسترس باشید.

شما چقدر در زندگی روزانه ی کودک خود و فعالیت های او نقش دارید؟ آیا شما در کنار او حضور دارید یا فرد دیگر کارهای مورد علاقه اش را برای او انجام داده و در کارها و تکالیف مدرسه به کودکتان کمک می کند خصوصا اگر کودک شما زمان زیادی را با فرد دیگری تنهاست. حضور شما یک مانع بزرگ برای متجاوز کودکان است زیرا هرچه بیشتر شما در زندگی کودکتان حضور داشته و دیده شوید او سخت تر می تواند به هدف خود برسد.

 بهترین راه ها برای محافظت از کودک از افراد پدوفیلی – به حس خود اعتماد کنید.

کسانی که به شما نزدیک تر هستند باید همان هایی باشند که بیشتر می توانید به ان ها اعتماد کنید. اما متاسفانه همیشه این فکر هوشمندانه نیست. شما متوجه پرچم های قرمز در فردی می شوید که بسیار برای شما محترم و نزدیک است. حس می کنید او برای رسیدن به اهداف کثیف خود به کودک نزدیک می شود. اگر هرگونه پرچم قرمزی را مشاهده کردید. اگر حستان به شما می گفت این فرد انتخاب درستی نیست اجازه ندهید کودک شما با او جایی تنها بماند.

منابع
allprodad.comtheweek.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا