اصلی ترین اختلالات اضطراب و درمان آن ها

اضطراب یک مشکل بسیار جدی است که بسیاری از افراد هر روز با آن دست و پنجه نرم می کنند. تشخیص اختلال اضطراب بسیار شایع است و اگر با علائم اضطراب دست و پنجه نرم می کنید ، باید بدانید که تنها نیستید. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که از هر سیزده نفر یک نفر در سراسر جهان از نوعی اضطراب رنج می برد. انواع مختلفی از اختلالات اضطرابی وجود دارد و اینکه کدام اختلال اضطرابی ممکن است از آن رنج ببرید باید توسط پزشک تعیین شود. اگر می خواهید در مورد اصلی ترین اختلالات اضطراب و درمان آن ها بیشتر بدانید، لطفاً به خواندن ادامه دهید.

اصلی ترین اختلالات اضطراب

اختلالات انواع مختلفی دارند که عبارتند:

اختلال اضطراب عمومی (GAD)

اختلال اضطراب عمومی (GAD) نوعی اختلال اضطراب است که باعث می شود کسی به طور مداوم نگران باشد. اگر به یک اختلال اضطراب عمومی مبتلا هستید، ممکن است هنگام انجام بسیاری از کارها، احساس اضطراب در زیر سطح خود داشته باشید. اختلالات اضطرابی از این قبیل بسیار پایدار هستند و ممکن است احساس اضطراب شدید نسبت به کارهای روزمره داشته باشید. حتی در مواردی که نگران نباشید ممکن است در مورد چیزهایی در زندگی خود نگران باشید. این احساس برای افراد ناامیدکننده و گیج کننده است و به همین دلیل کمک به اختلالات اضطرابی بسیار مهم است.

اختلال هراس

اصلی ترین اختلالات اضطراب و درمان آن ها

اختلال وحشت یکی دیگر از اختلالات اضطرابی است که باید از آن آگاه باشید. افرادی که دچار اختلال وحشت هستند، قسمت های وحشت را تجربه می کنند که در بعضی مواقع می توانند بسیار شدید باشند. این دوره های وحشت می توانند با علائم جسمی مانند درد قفسه سینه، تپش قلب، تنگی نفس و حتی سرگیجه آشکار شوند. برخی از افراد هنگام حمله وحشت دچار شکم درد نیز می شوند. این اختلالی است که با حملات وحشت همراه است و برخی از افراد احساس می کنند که وقتی در وسط یک دوره وحشت شدید قرار دارند می میرند.

اختلال استرس پس از سانحه یکی از اصلی ترین اختلالات اضطراب

اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) یکی از شدیدترین اختلالات اضطرابی است که می توانید تجربه کنید. PTSD غالباً در افرادی اتفاق می افتد که اتفاقات آسیب زایی مانند خدمت در جنگ را پشت سر گذاشته اند. به همین دلیل بسیاری از سربازان مبتلا به PTSD هستند. قربانیان تجربه های مختلف آسیب زا می توانند به دلیل آنچه در زندگی خود تجربه کرده اند، دچار PTSD شوند. حوادث آسیب زایی که یک فرد تجربه می کند می تواند عجولانه به اوج ذهن او بازگردد. این می تواند باعث وحشت شدید شود و مسائل PTSD باید از نزدیک کنترل شود. کنار آمدن با اختلالات اضطرابی مانند PTSD بسیار دشوار است، اما درمان ها در دسترس هستند.

اختلال اضطراب اجتماعی

اختلال اضطراب اجتماعی یکی دیگر از انواع مشکل ساز اضطراب است که بسیاری از افراد از آن رنج می برند. وقتی کسی به یک اختلال اضطراب اجتماعی مبتلا باشد، در تعامل با افراد دیگر دچار مشکل خواهد شد. برخی افراد اضطراب اجتماعی شدیدی دارند و بدون احساس وحشت شدید نمی توانند از خانه خارج شوند. دیگران فقط در شرایط بسیار خاص دچار اضطراب اجتماعی هستند. درجات مختلفی از اضطراب اجتماعی وجود دارد، اما اکثر مردم هنگام ابتلا به آن، نسبت به چیزهای خاص بسیار خودآگاهی دارند. اختلالات اضطرابی مانند این را می توان با گذشت زمان و درمان کنترل کرد.

اختلال وسواس فکری عملی

وسواس فکری عملی نیز نوعی اختلال اضطراب است. این نوعی اختلال اضطرابی است که با شخصی که دارای افکار یا اعمال ناخواسته و مکرر است مشخص می شود. شخصی که مبتلا به OCD است ممکن است به اجبار دستان خود را بشوید، یا ممکن است احساس کند مجبور است قبل از اینکه اجازه خارج شدن از آن را بگیرد، هر شی را در یک اتاق لمس کند. داشتن OCD از بسیاری جهات می تواند چالش برانگیز باشد، و زندگی برخی افراد را بدون عارضه سخت می کند. با این حال ، OCD چیزی است که می تواند با درمان کنترل شود. بسیاری از بیماران با OCD خود کمک می کنند و آنها یاد می گیرند که با گذشت زمان اجبارهای خود را کنترل کنند.

درمان های اضطراب

اکنون که در مورد انواع اختلالات اضطرابی موجود بیشتر بدانید، احتمالاً در مورد گزینه های درمانی تعجب می کنید. خوشبختانه گزینه های درمانی بسیاری برای افرادی که از اصلی ترین اختلالات اضطراب رنج می برند در دسترس است. برای کنترل امور می توان با یک متخصص بهداشت روان کار کرد. برای کنترل اضطراب دو روش اصلی وجود دارد که می خواهید آنها را کشف کنید و همچنین چندین توصیه که می توانید برای مدیریت علائم در ذهن داشته باشید.

داروهای ضد اضطراب

اصلی ترین اختلالات اضطراب و درمان آن ها

داروهای ضد اضطراب زیادی در بازار وجود دارد که مردم برای کنترل علائم اضطراب از آنها استفاده می کنند. داروهای تجویزی ضد اضطراب برای درمان افرادی که انواع مختلف اضطراب دارند استفاده می شود. چه شما از اضطراب اجتماعی رنج می برید و چه اگر یک اختلال اضطراب عمومی دارید، صحبت با پزشک خود در این زمینه مفید خواهد بود

گزینه های دارویی برخی از داروها برای کمک به افراد مبتلا به اختلال وحشت و کنترل حملات هراس است. بهتر است در مورد سلامت روان خود با پزشک خود صحبت کنید تا بتوانید بهترین مسیر را برای کنترل امور تعیین کنید.

درمان برای اصلی ترین اختلالات اضطراب

وقتی صحبت از کمک به افراد مضطرب می شود، درمان بسیار موثر است. گاهی اوقات بهتر است که با شرایط زمینه ای که باعث اضطراب می شوند کنار بیایید. یک درمانگر مجاز می تواند با شما همکاری کند تا به شما کمک کند درک کنید که چرا این همه اضطراب را تجربه می کنید. برای برخی افراد عوامل محرک اضطرابی وجود دارد که باعث بدتر شدن اختلالات اضطرابی می شوند. دیگران ممکن است زندگی هایی را انجام دهند که بیش از حد استرس زا بوده و نیاز به ارزیابی مجدد چیزها دارند.

اضطراب برای همه یکسان نیست و آنچه شما تجربه می کنید می تواند به شدت متفاوت از آنچه فرد دیگری که دارای اختلال اضطراب است را تجربه کند. یک درمانگر در کار با شما خوب است تا به اصل مسائل خود برسد. اختلالات اضطراب اجتماعی معمولاً به دلیلی ایجاد می شوند و تشخیص این موارد می تواند به فرد کمک کند تا از محدودیت های خود عبور کند. افرادی که از PTSD رنج می برند برای مدیریت علائم و ایجاد مکانیزم های مقابله ای به طور گسترده با درمانگران کار می کنند. انواع مختلفی از درمان وجود دارد که می توانید به آنها اعتماد کنید.

رفتار درمانی شناختی

برخی از درمانگران از روش شناختی-رفتاری برای درمان اضطراب شما استفاده می کنند. این یک روش درمانی است که افکار یا اعمال منفی و اینکه چگونه می توانند در احساس اضطراب نقش داشته باشند را بررسی می کند. تغییر طرز فکر کردن در مورد چیزی اغلب می تواند اوضاع را بهبود بخشد، و این حتی ممکن است برای کنترل اضطراب شما کافی باشد. کار با یک درمانگر که CBT درمانی را ارائه می دهد، بسته به شرایط شما می تواند معجزه کند. یکی از بزرگترین دلایل استاندارد بودن رفتار درمانی شناختی این است که بسیار خوب عمل می کند.

احساس اضطراب همیشه منطقی نیست و گاهی اوقات به دلیل تحریف های شناختی که ایجاد کرده اید بروز می کند. به عنوان مثال، ممکن است در موقعیت های اجتماعی اضطراب شدیدی را تجربه کنید و احساس بسیار خودآگاهی داشته باشید. بسیاری از افرادی که اضطراب اجتماعی را تجربه می کنند روشی را که درک می کنند احساس می کنند. زیرا فکر می کنند دیگران به آنها نگاه می کنند و درباره آنها قضاوت می کنند. وقتی می فهمید چیزهایی که فکر می کنید لزوماً درست نیستند، راحت تر می توانید اضطرابی را که در خود دارید کنار بگذارید.

برای ایجاد تغییرات زمان بر است، اما رویکرد شناختی-رفتاری در درمان به تعدادی از افراد کمک کرده است. می توانید بیاموزید که چگونه افکار و اعمال منفی شما می تواند به سمت بهتر تغییر کند. فکر مثبت در مورد اوضاع و تغییر عملکردها می تواند شرایط را برگرداند. هنگامی که با مسائل مختلف اضطراب روبرو هستید می توانید روی راهنمایی های یک درمانگر حساب کنید تا به شما کمک کند مسیر پیشرفت را تعیین کنید.

درمان از طریق مواجهه

رویکرد دیگر درمان، مواجهه درمانی است. مواجهه درمانی کمی متفاوت است زیرا فرد را مجبور می کند با چیزهایی که باعث اضطراب او می شود مقابله کند. این نوعی از درمان است که برای برخی از افراد دارای اضطراب خوب عمل می کند، اما در هر شرایطی عملی نیست. گاهی اوقات مقابله با ترس می تواند به شما کمک کند تا بر آن غلبه کنید، و این می تواند منجر به احساس بهتر فردی در یک موقعیت خاص شود. تماس مکرر با چیزی ممکن است این امر برای شما طبیعی تر به نظر برسد و با قرار گرفتن در چنین شرایطی دیگر اضطراب نخواهید داشت.

درمان آنلاین برای اصلی ترین اختلالات اضطراب

اگر دوست دارید آن مسیر را طی کنید، درمان آنلاین نیز به راحتی در دسترس شما است. آنلاین درمانی گزینه ای مقرون به صرفه و محتاطانه است که برای بسیاری از افراد به خوبی کار کرده است. این امکان را برای بیماران فراهم می کند تا هر زمان که راحت باشد این کار را انجام می دهند و با درمانگران دارای مجوز صحبت می کنند. چه به نظر شما آنلاین درمانی خوشایند باشد و چه بخواهید شخصاً به یک درمانگر مراجعه کنید، در نظر گرفتن درمان به عنوان یکی از بهترین گزینه های درمانی برای اختلالات اضطرابی و سایر شرایط بهداشت روانی مفید خواهد بود.

تغییر سبک زندگی برای کنترل اضطراب

اصلی ترین اختلالات اضطراب و درمان آن ها

همچنین لازم به ذکر است که تغییر سبک زندگی می تواند به افراد کمک کند تا در کل احساس بهتری داشته باشند. پزشکان توصیه می کنند وقتی می خواهید علائم اضطراب را کاهش دهید، به اندازه کافی ورزش می کنید. حتی اتخاذ یک برنامه روزمره ورزش ملایم می تواند به شما در کنترل سطح استرس و کاهش احساس اضطراب کمک کند. این امر همچنین برای سلامت کلی شما مفید خواهد بود و می تواند احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد.

ورزش منظم باید با داشتن یک رژیم غذایی سالم همراه باشد تا حداکثر مزایای آن را بدست آورید. سایر تغییرات سبک زندگی مشترک نیز می تواند تفاوت ایجاد کند. خواب کافی در شب باعث می شود فرد کمتر دچار علائم اضطراب شود و همچنین باید از مصرف الکل خودداری کنید. کاهش سطح استرس می تواند برای سلامت روان شما نیز تفاوتی ایجاد کند. مواردی را که باعث اضطراب شما می شوند در نظر بگیرید و سپس با پزشک خود کار کنید تا طرحی برای کاهش سطح استرس روزانه خود ارائه دهید که برای شما عملی باشد.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا