درمان کاهش میل جنسی در زنان

کاهش میل جنسی می تواند برای شما و همسرتان سخت باشد. طبیعی است که احساس ناراحتی یا ناامیدی داشته باشید زیرا نمی توانید مانند قبل یا آنطور که می خواهید جذاب و رومانتیک دیده شوید. در کنار آن، کاهش میل جنسی باعث می شود همسر شما حس کند طرد می گردد و این باعث تنش و اختلاف بین شما خواهد شد. این نوع تنش ها در روابط می تواند میل جنسی را کمتر کند. درمان کاهش میل جنسی در زنان بررسی می شود.

باید به یاد داشته باشید نوسان در میل جنسی بخشی عادی در هر رابطه و در هر دوران از زندگی است. سعی کنید توجه خود را تنها روی رابطه ی جنسی متمرکز نکنید. به جای آن زمان بیشتری را صرف رسیدگی به خود و رابطه تان کنید.

تشخیص برای درمان کاهش میل جنسی در زنان

درمان کاهش میل جنسی در زنان

اگر تمایل یا افکار جنسی کمی دارید شاید دچار اختلال کاهش میل جنسی شده باشید و نبود این احساسات باعث استرس های شخصی می شود. به هر حال پزشک شما می تواند به دنبال دلایلی باشد که میل جنسی در شما زیاد نیست و به دنبال راه هایی برای کمک به شما می رود.

پزشک شما علاوه سوال کردن در مورد سابقه ی بیماری یا فعالیت جنسی ممکن است در مورد مسائل زیر نیز سوال کند:
  • انجام تست لگن: در طول تست لگن پزشک می تواند نشانه های تغییرات فیزیکی مربوط به کاهش میل جنسی را چک کند، از جمله نازک شدن بافت های واژن، خشکی واژن یا نقاطی محرک برای درد.
  • تست های پیشنهادی: شاید پزشک دستور آزمایش خون دهد تا سطح هورمون و مشکلات تیروئید، دیابت، کلسترول بالا واختلالات کبد را چک کند.
  • نزد متخصص بروید: یک مشاور متخصص یا درمانگر رابطه ی جنسی می تواند بهتر فاکتورهایی در روابط و عواطف که باعث کاهش میل جنسی می شوند را ارزیابی نماید.

درمان کاهش میل جنسی در زنان

درمان کاهش میل جنسی در زنان

بسیاری از زنان از درمان هایی که برای حل مشکلات نهفته در این شرایط هستند سود می برند. پیشنهادها برای شما می توانند مشاوره، دانش در زمینه ی رابطه ی جنسی و گاهی دارو یا هورمون درمانی باشد.

  • دانش در مورد رابطه جنسی و مشاوره

صحبت کردن با مشاوره ی جنسی ماهر برای بیان نگرانی های جنسی می تواند به کاهش میل جنسی کمک کند. درمان اغلب شامل کسب اطلاعات در مورد واکنش های جنسی و تکنیک های آن است. درمانگر یا مشاور شما شاید پیشنهادهایی برای تمرینات زوجین داشته باشد. مشاوره ی زوج ها اغلب مشکلاتی در رابطه را بررسی می کند که به افزایش حس صمیمیت و علاقه در شما کمک خواهد کرد.

  • دارو برای درمان کاهش میل جنسی در زنان

شاید پزشک داروهایی که حالا مصرف می کنید را بررسی کند تا ببیند آیا هیچ یک از آن ها عوارض جانبی دارند یا نه. برای مثال داروهای ضدافسردگی می توانند میل جنسی را کاهش دهند. تغییر این داروها با نوع متفاوتی از داروهای ضدافسردگی اغلب میل جنسی را بهبود بخشیده و گاه برای درمان اختلال کاهش میل جنسی نیز تجویز می شود.

در کنار مشاوره، پزشک شما شاید داروهایی  را تجویز نماید تا میل جنسی شما افزایش یابد. این اولین درمان تایید شده ی FDA برای زنان مبتلا به اختلال کاهش میل جنسی در سنین پیش از قاعدگی است. شما می توانید قرص را یک بار در روز و قبل از رفتن به رختخواب مصرف کنید. عوارض جانبی آن می تواند شامل کاهش فشار خون، سرگیجه، حالت تهوع و خستگی باشد. نوشیدن الکل یا مصرف fluconazole، دارویی متداول برای درمان عفونت های مخمری واژن، می تواند عوارض جانبی را تشدید نماید.

  • هورمون درمانی

خشکی یا منقبض شدن واژن رابطه ی جنسی را سخت کرده و در نتیجه میل جنسی شما را کاهش خواهد داد. استروژن به کاهش این مشکل در واژن کمک می کند. با این وجود استروژن مشکل در فعالیت جنسی بر اثر اختلال کاهش میل جنسی را بهبود نخواهد داد.

استروژن به شکل هایی مختلفی وجود دارد، از جمله قرص، اسپری، ژل و برچسب های پوستی. دوز کمتر آن در کرم های واژینال یا برخی شیاف های طبی وجود دارد. از پزشک خود در مورد مزایا و معایب هریک سوال کنید.

هورمون های مردانه، مانند تستوسترون، نقش مهمی در عملکرد جنسی زنان دارد، با وجودی که مقدار آن در زنان کمتر است. شاید این موضوع توسط FDA برای اختلال جنسی در زنان تایید نشده باشد اما گاهی به شکل داروهای بدون برچسب برای بالا بردن میل جنسی کم شده تجویز می شود. مصرف تستوسترون می تواند باعث بروز جوش، افزایش موهای بدن و تغییرات در شخصیت یا حالت روانی شود.

  • درمان هایی در خانه و سبک زندگی
درمان کاهش میل جنسی در زنان

تغییرات سالم در سبک زندگی می توانند تفاوت زیادی در میل جنسی شما ایجاد کنند:

ورزش: ورزش منظم ایروبیک و تمرینات قدرتی می توانند استقامت بدن را زیاد کنند، تصویر ذهنی شما نسبت به بدن خود را بهبود بخشند، وضعیت روحی را بهبود بخشیده و میل جنسی را بالا ببرد.

کاهش استرس: پیدا کردن راهی بهتر برای کنار آمدن با استرس کار، استرس مالی و مشکلات روزانه می تواند میل جنسی شما را افزایش دهد.

درمان کاهش میل جنسی در زنان – صحبت کردن با همسر: زوج هایی که می دانند چطور به شکلی صادقانه با هم ارتباط داشته باشند. اغلب ارتباط عاطفی قوی تری دارند و این می تواند باعث بهبود میل جنسی شود. صحبت کردن در مورد رابطه ی جنسی اهمیت زیادی دارد. صحبت کردن در مورد علایق و عدم علایق گامی برای صمیمت جنسی بیشتر است.

گذاشتن زمان برای صمیمت: برنامه ریزی برای رابطه ی جنسی در تقویم روزانه ممکن است کسل کننده و ساختگی به نظر برسد. اما در اولویت گذاشتن این صمیمت کمک می کند رابطه ی شما دوباره به حالت قبل بازگردد.

افزودن کمی تندی به رابطه ی جنسی: می توانید یک پوزیشن جدید را امتحان کنید، زمان متفاوتی از روز یا جایی متفاوت برای رابطه. از همسر خود بخواهید زمان بیشتری برای ایجاد صمیمیت بگذارد. اگر شما وهمسرتان پذیرای آزمایش های جدید هستید می توانید اسباب بازی های جنسی را امتحان کنید تا به ساخت دوباره ی میل جنسی شما کمک کند.

کنار گذاشتن عادات بد: سیگار کشیدن، داروهای غیرقانونی یا الکل زیاد می تواند میل جنسی شما را از بین ببرد. کنار گذاشتن این عادات بد میل جنسی شما را بهبود بخشیده و سلامت کلی شما را افزایش خواهد داد.

  • داروهای جایگزین برای درمان کاهش میل جنسی در زنان

صحبت کردن در مورد کاهش میل جنسی با پزشک شاید برای برخی زنان سخت باشد. بنابراین برخی از آن ها شاید سراغ مکمل های غذایی گیاهی بروند. با این وجود FDA اینگونه داروها را تایید نمی کند و در بسیاری از موارد زیاد روی آن ها تحقیق نشده است. مکمل های گیاهی می توانند عوارض جانبی داشته یا با داروهای دیگری که مصرف می کنید در تداخل باشند. همیشه قبل از مصرف با پزشک مشورت داشته باشید.

انتخاب دارویی شما می تواند یک روغن گیاهی به نام زستزاچیلنسیس باشد. این دارو روی آلت تناسلی، واژن و دهانه های واژن استفاده می شود. تحقیقی صورت گرفته نشان داده است این گیاه می تواند میل و لذت جنسی را افزایش دهد. تنها عارضه ی جانبی گزارش شده از آن سوزش خفیف در ناحیه ی تناسلی است.

منابع
mayoclinic.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا