من می خواهم شوهرم را ترک کنم! نکات اساسی در این باره چیست؟

وقتی ازدواج شما به جایی رسید که فکر شما این است: “من می خواهم شوهرم را ترک کنم”، وقت آن است که یک فکر جدی انجام دهم. بالاخره شما با او زندگی کرده اید و اگر بروید همه چیز فرق می کند. این زمان گیج کننده است، اما اگر مدتی را برای مرتب سازی منظم افکار خود اختصاص دهید، به شما کمک می کند. در این مقاله چند وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در مورد تغییر زندگی، آن ها را در نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این که می خواهم شوهرم را ترک کنم چه کار باید بکنم می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

چیزهای خوب در مورد رابطه

اگر به ترک همسرتان فکر می کنید، احتمالاً ذهن شما با افکار منفی در مورد رابطه پر شده است. اما شانس وجود دارد که زمانی از او راضی بوده اید. حتی اگر اکنون به شدت از او عصبانی هستید، باز هم ممکن است بتوانید در روابطی که با او دارید چیز خوبی را ببینید. هنگامی که به ترک فکر می کنید دیدن طرف خوب می تواند ترسناک باشد. با این حال، می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بهتری بگیرید. سوالات زیر را از خود بپرسید.

در ابتدا چه چیزی شما را به سمت او جلب کرد؟

لحظه ای وقت بگذارید و به اولین برخوردهای خود با شوهر تان فکر کنید. حال او را به یاد بیاورید و به این فکر کنید که آیا او هنوز همان شخصی است که در آن زمان بود. از خود بپرسید آیا هنوز از خصوصیاتی که آن زمان شما را تحت تأثیر قرار داده اند قدردانی می کنید؟

از اینکه با هم کار می کنید چه چیزی لذت برده اید؟

یادآوری فعالیت هایی که به اشتراک گذاشته اید می تواند در شناخت شادی او در زندگی شما کمک کند.

به عنوان یک زن و شوهر به چه چیزهایی رسیده اید؟

آیا خانه ای خریده اید؟ خانواده تان را بزرگ کردید؟ چیزی که می توانسید با هم لذت ببرید را دارید؟ همه این موفقیت ها نشان می دهد که اگر هر دو تمایل داشته باشید می توانید با هم کار کنید و به یک هدف مشترک برسید. می خواهم شوهرم را ترک کنم را با این موارد می توان رفع کرد.

کجا با هم سفر کرده اید؟

مکآن هایی که با هم رفته اید همیشه یادآور ازدواج شما خواهد بود. اگر تصمیم دارید در مورد رابطه تان کار کنید، ممکن است بخواهید برخی از این مکان ها را دوباره مرور کنید. و اگر تصمیم به ترک دارید، باید از اثری که اکنون این مکان ها بر شما می گذارد، آگاه باشید.

آرزو دارید که کنار هم چه کار کنید؟

من می خواهم شوهرم را ترک کنم! نکات اساسی در این باره چیست

حتی آن رویاهایی که هرگز برآورده نمی شوند می توانند خاطرات خوشی را ایجاد کنند. به عنوان مثال بسیاری از زوج های عاشق در مورد پیر شدن در کنار هم صحبت می کنند.

خوش ترین خاطرات شما چیست؟

در حال حاضر، ممکن است بخواهید تمام خاطرات خوشی را که با همسرتان دارید کنار بگذارید. اما این واقعیت که اوقات خوب را به خاطر می آورید به این معنی نیست که اکنون نمی توانید تصمیم متفاوتی بگیرید.

شما به عنوان یک فرد کی هستید؟

شناختن خود همیشه مهم است، اما حتی وقتی به ترک ازدواج می اندیشید از اهمیت بیشتری برخوردار است. چه در ادامه رابطه و چه در پایان دادن به آن، هر روز با چالش های جدیدی روبرو خواهید شد. در تماس با کسانی که هستید می تواند ابزارهای بیشتری برای موفقیت در هر دو سناریو به شما بدهد.

آیا انرژی زیادی صرف تلاش برای جلوگیری از موارد ناخوشایند می کنید؟

ترک ازدواج برای ضعف قلب نیست. این شجاعت می خواهد و شما باید اقدامات مشخصی را نسبت به چیزی که می خواهید انجام دهید. در غیر این صورت، خیلی ساده است که به آنچه آشنا است پایبند باشید. این بدان معنا نیست که نمی توانید بر ترس خود غلبه کنید. اما ممکن است برای مقابله با آن ها به مقداری درمان نیاز داشته باشید.

آیا با گذراندن وقت تنها احساس راحتی می کنید؟

ترس شدید از تنها بودن می تواند شما را در یک ازدواج ناخوشایند نگه دارد. اگر از تنهایی متنفر هستید، جدا شدن از شوهرتان نه تنها سخت است، بلکه داشتن یک شریک برابر با او نیز دشوار است. خوشبختانه می توانید این مشکلات را با مشاور حل کنید. اگر می خواهید به رفع این مطلب بپردازید که می خواهم شوهرم را ترک کنم باید موارد مختلفی را بررسی کنید.

آیا هنگامی که همه چیز اشتباه پیش می رود، خود یا دیگران را سرزنش می کنید؟

کسانی که همیشه دیگران را سرزنش می کنند مسئولیت زندگی خود را نمی پذیرند. این معمولاً به این معنی است که آن ها تغییرات لازم را برای داشتن آنچه می خواهند ایجاد نمی کنند. از طرف دیگر، اگر خود را مقصر همه امور بدانید، ممکن است زمان زیادی را صرف احساس گناه در مورد چیزهایی کنید که تقصیر شما نیست. تا زمانی که نتوانید در مورد منابع مشکلات خود واقع بین باشید، حل آن ها بسیار دشوار است. خواه تلاش کنید ازدواج را نجات دهید یا نه، باید با این مسئله بهداشت روان کنار بیایید.

آیا شما یک مشکل ساز هستید یا یک حل و فصل کننده؟

اگر می بینید که مشکلات به عنوان معما حل می شوند، در داشتن رابطه ای که می خواهید یک مزیت دارید. اگر تمایل دارید به هر چیزی که به شما می رسد بسنده کنید، ممکن است همیشه از این رابطه ناراضی باشید.

مشکلات ازدواج شما چیست؟

اگر با خود می گویید، “من می خواهم شوهرم را ترک کنم”، احتمالاً به این دلیل است که در این رابطه مشکلاتی وجود دارد. اگر قرار است چنین تغییر اساسی ایجاد کنید، مهم است که بیش از یک حس کلی داشته باشید که همه چیز کاملاً بین شما درست نیست. کمی وقت بگذارید تا دقیقاً بدانید که چه چیزی شما را آزار می دهد تا بتوانید با آن موثرتر کنار بیایید.

آیا در رابطه سو استفاده ای شده است؟

اگر یکی از شما از دیگری سو استفاده کرده باشد، بعید به نظر می رسد که ازدواج هرگز به نتیجه برسد. همچنین ماندن در کنار یک سو استفاده کننده برای شما خطرناک است و در صورت داشتن آن برای فرزندان شما نیز خطرناک است. این خطر نه تنها از نظر جسمی بلکه عاطفی است. قبل از انجام هر کار دیگری، به مکانی امن بروید و با یک مشاور صحبت کنید.

آیا شما دو تا زیاد دعوا می کنید؟

حال، فرض کنید هیچ کس مورد آزار و اذیت قرار نگرفته است، اما شما همیشه دعوا و مشاجره می کنید. به این فکر کنید که آیا استدلال ها معمولاً به یک قطعنامه قابل قبول متقابل ختم می شوند؟

چه اتفاقی می افتد که یکی از شما عصبانی باشد؟

من می خواهم شوهرم را ترک کنم! نکات اساسی در این باره چیست

ابراز خشم هیچ مشکلی ندارد. مجله Greater Good می گوید که “عصبانیت به خودی خود نه خوب است و نه بد – این کاری است که شما با آن انجام می دهید مهم است.” روشی که شما و شوهرتان هنگام عصبانیت با یکدیگر رفتار می کنید به خوبی در مورد سلامت رابطه شما صحبت می کند. اگر می بینید که هر دو در حال “مبارزه کثیف” هستید، باید برای محافظت از سلامت روان خود تغییراتی ایجاد کنید. این می تواند به معنای کار بر روی رابطه شما یا پایان دادن به آن باشد.

آیا به مرزهای یکدیگر احترام می گذارید؟

حتی در نزدیکترین روابط، هر فرد به مرزهایی احتیاج دارد. به آخرین باری که یکی از شما خواستار حفظ حریم خصوصی است فکر کنید. آیا دیگری به خواسته های آن ها احترام گذاشت؟

خیانت برای هر فرد متاهلی غلبه بر آن چیز بسیار سختی است. اگر یکی از شما به دیگری خیانت کرده است، بهترین راه حل کمک گرفتن از یک متخصص روابط است.

آیا شما با پول مخالف هستید؟

اختلافات مالی بسیاری از ازدواج ها را خراب کرده است. اینها مسائل جزئی نیست. آن ها بر اینکه شما اساسی ترین نیازهای جسمی و عزیزترین اهداف خود را برآورده می کنید، تأثیر می گذارند. در پشت بحث های مربوط به پول، میل به قدرت نیز وجود دارد. حل این مشکلات ممکن است شامل گذراندن دوره های مدیریت مالی و همچنین انجام مبارزات قدرت با یک مشاور باشد.

آیا شما یک اتفاق آسیب زا را با هم تجربه کرده اید؟

زندگی مشترک در یک واقعه آسیب زا می تواند رابطه ای را ایجاد یا از بین ببرد. یک مثال این است که وقتی کودکی کشته یا ناگهان می میرد. در شوک و ناباوری ممکن است این دو شریک زندگی را به گردن یکدیگر بیندازند. آن ها هرکدام به روش خود با آن کنار می آیند یا نه، و ممکن است این دو راه متفاوت با هم سازگار نباشند. ممکن است کمک گرفتن از یک درمانگر برای برگرداندن ازدواج آن ها کارساز باشد.

آیا شما از یکدیگر خسته شده اید؟

بعضی اوقات دنیای خارج از ازدواج شما روشن و براق به نظر می رسد، در حالی که دنیای درونی ازدواج شما کسل کننده و بی روح به نظر می رسد. این یک مشکل غیرمعمول نیست، اما زن و شوهرهایی که کنار هم می مانند راهی برای غلبه بر آن پیدا می کنند. یک مشاور ازدواج می تواند به شما کمک کند راه هایی برای احیای اشتیاق قبلی خود نسبت به یکدیگر پیدا کنید.

آیا ارزش ها و اعتقادات مشابهی دارید؟

افرادی با ارزش ها و اعتقادات کمی متفاوت می توانند در این عقاید بهتر از کسانی که عقاید کاملاً متضادی دارند از یکدیگر حمایت کنند. اختلافات شما ممکن است برای غلبه بر آن خیلی زیاد باشد. با این حال، در بسیاری از موارد، می توانید نقاط مشترکی پیدا کنید.

آیا اعتماد خود را به یکدیگر از دست داده اید؟

وقتی اعتماد خود را به شخصی از دست دادید، پس گرفتن آن بسیار سخت است. با این حال، اگر ادامه رابطه را انتخاب کنید و با یک درمانگر کار کنید تا یاد بگیرید چگونه دوباره اعتماد کنید و قابل اعتماد باشید، این امکان وجود دارد.

آیا دیگر نگرانی خود را نسبت به یکدیگر نشان نداده اید؟

اگر با خود این را تکرار می کنید که می خواهم شوهرم را ترک کنم باید به دقت موارد زیادی را بررسی کنید. وقتی دو نفر نشان نمی دهند که به یکدیگر اهمیت می دهند، چیزی باید تغییر کند. در غیر این صورت، شما فقط دو نفر هستید که در یک خانه زندگی می کنند و هیچ ارتباط واقعی ندارند. اگر ازدواج شما به آن مرحله رسیده باشد، ممکن است برای ترک آن احساس آمادگی کنید. اما، با کمک درست، می توانید ابراز نگرانی خود را برای یکدیگر تمرین کنید تا زمانی که احساس برطرف شود.

آیا احترام خود را نسبت به یکدیگر از دست داده اید؟

من می خواهم شوهرم را ترک کنم! نکات اساسی در این باره چیست

وقتی یکی از عزیزان شما را بیش از حد به شما بدی می کند، ممکن است احترام او را از دست بدهید. ممکن است احساس کنید شریک زندگی شما به شما احترام نمی گذارد و احترام زیادی برای او قائل نیستید. اگر دیگر اشتراکات زیادی ندارید، واقعاً می خواهید از هم جدا شوید. اما، اگر تصمیم دارید روی این مشکل کار کنید، یک مشاور می تواند به شما کمک کند خوبی های همسرتان را تشخیص دهید و احترامی که قبلاً نسبت به یکدیگر داشتید را دوباره بسازد.

سخن آخر

نکته ای که ممکن است نشان دهد احتمال ازدواج یا پایان آن ازدواج استدلال اهداف شما است. خواه می خواهید بروید یا بمانید، دلیل این فکر داستانی را در مورد اینکه آیا به آن هدف خواهید رسید یا نه بیان می کند. اگر می خواهید بروید یا بمانید تا از درد جلوگیری کنید، ترس احتمالاً شما را از حرکت به سمت هدف متوقف می کند. اما اگر می خواهید این کار را برای رسیدن به یک هدف شخصی یا رابطه ای انجام دهید، انگیزه شما را به نتیجه ای که ترجیح می دهید می رساند. اگر به این سوالات فکر کرده اید و هنوز فکر می کنید، “من می خواهم شوهرم را ترک کنم”، می توانید با یک مشاور در مرکز مشاوره همکده تماس بگیرید.

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا