چگونه می توان مراقبت از خود را هر روز تمرین کرد؟

آيا می دانید که چگونه می توان مراقبت از خود را هر روز تمرین کرد؟ بسیار مهم است که یاد بگیرید چگونه هر روز مراقبت از خود را تمرین کنید. این می تواند به کاهش استرس کمک کند و احساس خاصی ایجاد کند. بسیاری از ما فراموش می کنیم که از خود مراقبت کنیم. این که آیا در هنگام صرف ناهار خود قدم بزنید، به یک کلاس یوگا بروید، یک کتاب بخوانید، فعالیت بدنی انجام دهید، افکار و احساسات خود را تأمل کنید یا در یک ژورنال بنویسید، همه آنها برای شما مفید هستند. اینها همه کارهایی است که می توانید روزانه انجام دهید. می توانید شب یک فنجان چای بنوشید و به موسیقی آرامش بخش گوش دهید.

هنگامی که زندگی پر از شلوغی می شود، فراموش کردن خود آسان است، اما داشتن یک زمان با کیفیت برای پرورش بدن، ذهن و روح بسیار مهم است. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید هر روز مراقبت از خود را تمرین کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

چگونه می توان مراقبت از خود را هر روز تمرین کرد؟

در ادامه بهترین روش ها را برای مراقبت روزانه شخصی ارائه می کنیم.

کار های کمی در یک زمان انجام دهید

چگونه می توان مراقبت از خود را هر روز تمرین کرد

انجام یکباره کارهای زیاد ممکن است استرس به همراه داشته باشد. یکی از راه های کاهش استرس تجزیه و تحلیل کارها به فعالیت های کوچک است. شاید از خود بپرسید که چگونه با گذراندن وقت با خود و انجام کاری که از آن لذت می برید، می توانید مراقبت از خود را تمرین کنید. کارهای مختلف و حتی کوچکی وجود دارد که می توانید انجام دهید. نوشتن در یک ژورنال، خودآراستگی، کشش یا مراقبه ممکن است یک لحظه طول بکشد.

با حفظ آگاهی از سلامتی می توانید مراقبت از خود را تمرین کنید. یکی از بهترین راه ها برای ادامه مراقبت از خود این است که مراقب آنچه می خورید و چه مقدار خواب، استراحت و ورزش می کنید باشید. شما می توانید میان وعده های سالم را در مراسم مراقبت از خود قرار دهید. غذا بخشی عالی و مهم در مراقبت از خود است.

خوردن و مراقبت از خود

ما می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه می توان مراقبت از خود را هر روز تمرین کرد؟ بخشی از زندگی سالم، خوردن منظم غذا در طول روز است. اگر توانایی دارید و مگر اینکه یک پزشک یا متخصص مجاز اجازه خلاف گفته باشد، حتماً سه وعده در روز و میان وعده میل کنید. وقتی در مورد آگاهی از سلامتی مطالعه می کنید، متوجه خواهید شد که آنچه در بدن خود قرار می دهید، ذهن و جسم شما را پرورش می دهد و می تواند بر سلامتی عاطفی شما تأثیر بگذارد. غذاهایی وجود دارد که می توانید بخورید و فشار خون و کلسترول شما را کاهش می دهد. خوب غذا خوردن و نوشیدن آب بسیار مهم است زیرا شب ها خواب بهتری خواهید داشت و هنگام پرورش بدن احساس آرامش می کنید.

فراموش کردن مراقبت از بدن آسان است. شاید از ناهار صرف نظر کنید، یا اینکه صبحانه را قبل از رفتن به محل کار خود فراموش کنید. اگر می توانید به آنها کمک کنید، انجام آنها ضروری است زیرا در عدم مراقبت از خود کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که به عنوان بخشی از برنامه روزانه مراقبت از خود، در طول روز سالم و منظم غذا می خورید.

آرامش زمان هایی از روز برای مراقبت از خود

یکی از بهترین قسمتهای روز هنگامی است که شرایط به ارامی رو به مثبت شدن است. شما می توانید در آنجا آرامش خود را پس از یک روز کار طولانی ایجاد کنید. برای آرامش می توانید از استراتژی های مراقبت از خود به صورت روزانه استفاده کنید. زندگی شلوغ و پر سر و صدا می شود و به همین دلیل است که باید کمی قبل از خواب به استراحت و آرامش بپردازید. هنگامی که به خانه می رسید می توانید شبکه های اجتماعی خود را بررسی کنید، اما وقتی شب خسته هستید، بهتر است از فناوری خودداری کنید. به عنوان بخشی از برنامه شبانه خود، می توانید حالت شب را در تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود فعال کنید. به این ترتیب، شب شما را بیدار نمی کند و می توانید بیشتر با ذهن و بدن خود ارتباط برقرار کنید.

یک مکان آرام و راحت در خانه شما به مراقبت از خود کمک می کند

یکی از بهترین راهکارهای مراقبت از خود ایجاد فضایی راحت و آرام در خانه است. به ویژه برای افرادی که بیماری روانی مانند افسردگی، اضطراب، اختلال دو قطبی یا PTSD دارند بسیار مهم است که فضایی داشته باشند که بتوانند در آن احساس امنیت و راحتی کنند. اختلال دو قطبی چالش های بسیاری مانند تغییر سریع خلق و خو را دارد و فرد مبتلا به اختلال دو قطبی از شیدایی به افسردگی می پرد. در پاسخ به این که چگونه می توان مراقبت از خود را هر روز تمرین کرد مکان آرام هم مهم است.

داشتن فضایی در خانه که احساس می کنید می توانید در امنیت باشید بسیار مهم است. این می تواند یک گوشه دنج برای مطالعه یا یک باغ در حیاط خانه باشد. اما ایجاد محیط مناسب برای شما بخشی از مراقبت از خود شما به عنوان فردی است که با شرایط روانی زندگی می کند. در مورد ایجاد فضایی که مناسب شما باشد احساس گناه نکنید. مراقبت از خود به معنای این است که شما در حال انجام کارهایی برای کمک به کاهش استرس در زندگی خود هستید. این راهی است که می توانید از نظر جسمی و روحی با تمام وجود خود در ارتباط باشید.

همراهی با یک دوست

چگونه می توان مراقبت از خود را هر روز تمرین کرد

یک کاری که می توانید هر روز برای ایجاد احساس خوب در خود انجام دهید این است که می توانید با یک دوست یا یکی از عزیزان خود  دیدار کنید. برای سلامت روان شما خوب است که به سیستم پشتیبانی خود متصل باشید. لازم نیست که یک فرم گسترده برای دستیابی باشد. می توانید یک پیام کوتاه سریع ارسال کنید تا ببینید دوست شما چطور کار می کند. در هنگام استراحت ناهار می توانید به آنها زنگ بزنید.

شاید شما تصمیم بگیرید که هر روز با بهترین دوست خود تماس بگیرید تا این برنامه را چک کنید و دارای حالی شوید. یا شاید بتوانید شخصی را انتخاب کنید که مدتی است با او صحبت نکرده اید. ارتباط انسان نوعی عالی از مراقبت از خود است. به دوستی فکر کنید که با مشکلات بهداشت روان دست و پنجه نرم می کند. شاید شما دوست خوبی داشته باشید که دارای اختلال دو قطبی باشد. اختلال دو قطبی یک بیماری شدید است که در آن افراد از زیبایی و پایین آمدن افسردگی رنج می برند.

به شرایط پایان دهید

همان طور که می دانید هدف ما پاسخ به این سوال است که چگونه می توان مراقبت از خود را هر روز تمرین کرد؟ از این رو به شرایطی که این بیماری را تشدید می کند پایان دهید، با خود بررسی کنید و ببینید وضعیت چطور است. شما می توانید کمک کنید تا از آن شخص پشتیبانی کنید. شما با برقراری ارتباط با آن فرد دوست خوبی هستید. به نظر می رسد که مراقبت از شخص دیگری به عنوان نوعی مراقبت از خود، ضد شرایط خودی باشد. اما اینطور نیست با انجام یک کار خوب می توانید مراقبت از خود را تمرین کنید.

انجام کارهای خوب یا همانطور که در میتسوا های ییدیش می گویند باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید که نوعی مراقبت از خود است. فدا کردن برای دیگران فرق دارد با انجام یک کار خوب. انجام کار خوب نوعی مراقبت از خود است زیرا به شما قدرت می بخشد و احساس خوبی را در شما ایجاد می کند. مراقبت از خود می تواند معنای زیادی داشته باشد، اما نشان دادن این که شما افرادی را در زندگی خود که برای شما هستند دوست دارید بسیار ضروری است. زیرا در این صورت شما با سیستم پشتیبانی خود در ارتباط هستید و نیاز خود را به عزیزان در زندگی خود ارزیابی می کنید.

مثبت بودن بدن

همه افراد نوع بدنی متفاوتی دارند. بخشی از مراقبت از خود این است که هر روز در آینه نگاه کنید و در ذهن خود یا با صدای بلند چیزهای خوب بگویید. با ذهن و بدن خود مهربان باشید. خودت را برای آنچه که هستی دوست بدار. شما می توانید مثبت اندیشی بدن را به روش های مختلف تمرین کنید. این می تواند شامل انجام یوگا برای ارج نهادن به بدن شما باشد. ممکن است این باشد که در آینه به خود نگاه کنید و متوجه چیزهایی شوید که در مورد بدن خود دوست دارید.

این یکی از استراتژی های مراقبت از خود است که می توانید برای قدردانی از بدن خود استفاده کنید. می توانید درباره چیزی که از ظاهر خود قدردانی می کنید، ژورنال نکاری کنید. مثبت بودن نوعی مراقبت از خود است که می توانید هر روز انجام دهید. و به شما قدرت می دهد تا خوب بمانید.

اظهارات شفاهی

تصدیق های کلامی یکی از بهترین راه ها برای یادگیری دوست داشتن خود است. خودمراقبتی خودخواه بودن نیست. این در مورد ساختن خود و ایجاد احساس خوب است. اظهارات شفاهی می تواند شما را در این روند پشتیبانی کند. می توانید مانتراهای مختلفی را بنویسید که با شما طنین انداز هستند. این می تواند چیزی به سادگی “من بهترین کاری را که می توانم انجام می دهم. “برخی از جملات را انتخاب کنید که باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید. و می توانید با صدای بلند خود را ببینید که در خیابان قدم می زنید.

می توانید از این مانتراها به عنوان نوعی مراقبه ذهن آگاهی استفاده کنید. گفتن سه نکته مثبت در مورد خودتان نیز می تواند به شما کمک کند. به سه موردی که در مورد خودتان دوست دارید فکر کنید. شاید شما یک دوست فداکار، یک خواهر یا برادر مهربان و یک پسر یا دختر وفادار باشید. کارهایی که انجام می دهید و باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید را به خود یادآوری کنید.

چگونه می توان مراقبت از خود را هر روز تمرین کرد؟ با مراقبه روزانه

مراقبه روزانه می تواند به شما در بهتر ماندن کمک کند. از جسم، روان و روح شما مراقبت می کند. مراقبه ذهن آگاهی نوعی مراقبت از خود است و هر روز می توانید این کار را انجام دهید. شما می توانید به اندازه یک دقیقه مراقبه یک دقیقه ای انجام دهید و این به شما کمک می کند. زمان کمی را برای مراقبه اختصاص دهید. در این حالت احساس خوبی در مورد خود خواهید داشت. برخی از افراد دوست دارند صبح مدیتیشن کنند، در حالی که دیگران ترجیح می دهند قبل از خواب این کار را انجام دهند. هنگامی که مراقبه می کنید، احساس می کنید که بیشتر با ذهن و بدن خود ارتباط برقرار می کنید، که بخش خوبی از یک برنامه مراقبت از خود است.

زندگی سالم – درمان و مراقبت از خود

چگونه می توان مراقبت از خود را هر روز تمرین کرد

یکی از عالی ترین نکات مراقبت از خود مراجعه به درمانگر است. زندگی شلوغ می شود و درمان می تواند به شما کمک کند تا با عوامل استرس زای روزانه کنار بیایید. تمرین مراقبت از خود که برای شخص شما موثر است بسیار مهم است. انجام یک برنامه مراقبت از خود امری خودخواهانه نیست و بسیار مهم است که به یک درمانگر مراجعه کنید که به شما کمک می کند روش های مختلف تمرین مراقبت از خود را هر روز یاد بگیرید. این نکات مراقبت از خود بسیار ارزشمند است. باید خود را در اولویت قرار دهید تا احساس آرامش کنید و فشار خون خود را بالا نبرید.

شما می خواهید استرس را در زندگی خود به حداقل برسانید زیرا به شما کمک می کند کیفیت زندگی بهتری داشته باشید. یک درمانگر تلفنی روان شناسی می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه مراقبت از خود را در استراتژی خود تنظیم کنید و آن را رقم بزنید. داشتن یک آیین که هر روز انجام می دهید راحتی ساختاری را فراهم می کند از این جهت که چیزی است که می توانید منتظر آن باشید. روال می تواند شما را قادر به مدیریت برخی علائم بیماری مانند افسردگی یا اختلال دو قطبی کند. درمانگران مرکز مشاوره همکده در کمک به افرادی که این نگرانی ها را دارند مهارت دارند. امروز از کمک گرفتن نترسید. همچنین در انجام این کار احساس گناه نکنید. به یاد داشته باشید که خودمراقبتی خودخواهانه نیست. و رفتن به درمان نوعی مراقبت از روح و جسم است.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا