بهبود ازدواج پس از تولد فرزند

زمانی که شما مطالعات خود را در مورد ازدواج و تولد فرزند افزایش می دهید با این مسئله مواجه می شوید که این کار سخت است و شما باید بیش از قبل تلاش کنید. در حقیقت لازم است سخت کار کنید و با چالش های بسیاری روبرو شوید. این مسئله تا حدی درست است اما ما در ادامه این مقاله قصد داریم بر نکات مثبت و بهبود ازدواج پس از تولد فرزند تاکید کنیم.

بهبود ازدواج پس از تولد فرزند

اجازه دهید ابتدا این نکته را اعلام کنیم. هر کدام از ما می توانیم اعتراف کنیم که مادر شدن یا پدر شدن برای مان دشوار است. در حقیقت زمانی که چیزی شما را بسیار تغییر می دهد ، کاملاً طبیعی است که بر سایر روابط زندگی شما نیز تأثیر بگذارد. اما این مسئله نباید به گونه ای منفی پیش برود. همان طور که ما فرزندان را به خانواده خود اضافه می کنیم، ازدواج را نیز باید با روندی بهتر از قبل پیش ببریم.

ممکن است شما بگویید با تعداد بچه های بیشتر یا کم تر خوشبختی شما تکمیل می شود اما این ها همه از درون رابطه می آیند و شرایط خاص خود را دارند. زمانی که شما بتوانید تمرکز خود را به تغییرات مثبتی که از زمان بچه دار شدن در روابط اتفاق افتاده است برگردانید، به نوبه خود برای سازگاری با شرایط پیش رفته اید. این شرایط می تواند برای مادر ها و پدر ها پیش بیاید. در ادامه ما به بررسی مواردی می پردازیم که در صورت مدیریت مناسب می تواند شما را برای بهبود ازدواج پس از تولد فرزند پیش ببرد.

در برقراری ارتباط کارآمد تر می شوید.

ارتباطات چیزی است که بیشتر تمرکز خود را صرف آن می کنیم. گاهی اوقات این ارتباطات می تواند در کنار قرار بگیرد اما کاهی اوقات هم رابطه ما اصل و مرکز همه چیز است. در واقع ما ساعت های زیادی زمان برای صحبت کردن نداریم و در واقع در حالی که کار های خود را انجام می دهیم مشغول به صحبت کردن هستیم. به همین دلیل است که می توان گفت ما در برقراری ارتباط کارآمد تر شده ایم. ما می دانیم که باید سریع به موضوع برسیم، نگرانی ها یا مشغولیت های خود را بیان کنیم، ایده های خود را برای راه حل ها به اشتراک بگذاریم و برنامه ای برای حرکت به جلو ایجاد کنیم.

از تمام وقت هایی که با هم دارید استفاده کنید.

زمانی که فرزندان وارد زندگی ما می شوند، نمی توانیم همانند گذشته با ملاقات های جذابی روبرو شویم. اما این مسئله که باید در یک رابطه، بیشترین وقت را با هم داشته باشید، اهمیت بسیار زیادی دارد. در حقیقت این مسئله برای خوشبختی رابطه ضروری است. از این رو سعی کنید زمانی که بچه ها خواب هستند، به جای این که جلوی تلویزیون لم دهید و صحبت کنید، با هم فیلمی را تماشا کرده و یا درباره مسايل مختلف با هم صحبت کنید. حتی می توانید یک قرار ملاقات خانگی با هم داشته باشید.

می توانید در مورد اهداف فعلی یا برنامه های خود برای آینده صحبت کنید. این همچنین به این معنی است که وقتی موقعیت نادری پیش می آید که هر دو بدون بچه ها یک روز تعطیل داریم، یکدیگر را در اولویت قرار می دهیم، ازدواج خود را در اولویت قرار می دهیم و آن روز را با هم می گذرانیم ، صرف نظر از اینکه چه چیز دیگری در جریان است.

 بهبود ازدواج پس از تولد فرزند

تلاش آگاهانه ای برای با هم بودن

قبل از به دنیا آمدن بچه ها تمام زمان شما با هم بود. این که برای با هم بودن زمان بگذارید، بسیار ساده است. شما پس از به دنیا آمدن کودکان خود حتی مجبورید با آن ها تخت خواب خود را هم تقسیم کنید. این بدان معناست که ما باید تلاش آگاهانه ای برای برقراری ارتباط، گفتگو با یکدیگر، انجام کارهایی برای یکدیگر و تفکر یکدیگر داشته باشیم. موارد ساده ای مانند نوشیدن یک قهوه با شخص مقابل در یک صبح، یا گذاشتن یادداشت شیرین “دوستت دارم” یا صحبت کردن با یکدیگر، حتی اگر از طریق تلفن باشد، می تواند تفاوت را ایجاد کند. وقت گذاشتن برای برقراری ارتباط مهم است و بعد از بچه دار شدن  می فهیمد که این باید بیشتر تلاش آگاهانه باشد، که واقعاً خوب است.

برای داشتن صمیمیت با یکدیگر به دنبال راه های مختلف باشید.

بهبود ازدواج پس از تولد فرزند

همان طور که گفتیم، پس از تولد فرزند شما حتی با هم تخت خواب مشترکی خواهید داشت و فرزندتان در آن با شما شریک خواهد شد. ممکن است افرادی به شما بگویند این کار اشتباه است. اما دقت داشته باشید که این مسئله کاملا شخصی است. از این رو می توان گفت که در بسیاری از موارد در این جمله اشتباه است.

اگر شما صرفا به این مسئله فکر کنید که تنها جای صمیمی بودن شما و همسرتان تخت خواب است، فرصت های بسیاری را از دست داده اید و از صمیمیت با همسرتان دور خواهید شد. به محض بچه دار شدن، صمیمیت در ازدواج شما به چیزی متفاوت تبدیل می شود. این فقط جنسیت نیست، بلکه یافتن زمان برای برقراری ارتباط با یکدیگر از طریق تماس فیزیکی است. شما می توانید گاهی در کنار غذا خوردن دست های هم را بگیرید و یا این که شستن ظرف ها را با هم انجام داده و در حالی که بچه ها جای دیگری مشغول هستید یکدیگر را بغل کنید و یا احساسات خود را نشان دهید. سعی کنید به دنبال لحظات و زمان هایی باشید که می توانید صمیمیت را به اشتراک بگذارید و از آن لحظه ها قدردانی کنید.

 بهبود ازدواج پس از تولد فرزند

بیش از گذشته از یکدیگر قدردانی کنید.

زمانی که شما وارد رابطه ازدواج می شوید، باید بدانید که قدردانی اهمیت بسیاری دارد. اما نکته مهم تر در این باره زمانی است که فرزندان متولد می شود. شما یقینا همیشه سپاسگذار هم بودید اما در این حالت وارد سطح جدیدی از قدردانی می شوید. شما می توانید زندگی خود را به گونه ای طراحی کنید که بر نقاط قوت یکدیگر تکیه کرده و از آن ها برای بهبود شرایط خود در رابطه استفاده نمایید. اگر بنیان تقدیر و تشکر را برای شروع نداشته باشیم، این امکان پذیر نخواهد بود. مواردی که قبل از بچه ها به عنوان یک امر مسلم پذیرفته شده بود، اکنون مواردی است که باید قدردانی بیشتری از آن ها شود.

شما صبر بیشتری نسبت به هم خواهید داشت.

ممکن است شما در زمان ازد.اج یا قبل از آن فرد صبوری نبودید اما بچه دار شدن همه داستان ها را عوض می کند. شما در این حالت صبور تر از قبل خواهید شد و حتی باید با تکنیک هایی این صبر را تمرین کنید تا بتوانید به بهبودی در روابط خود دست پیدا کنید. بنابراین به لطف این مسئله صبر در ازدواج نیز گسترش یافته است. نه این که شما کاملا صبور شوید. اما به همین راحتی ها تحریک نمی شوید و به لطف حضور فرزندان خود چیزا هایی کوچکی که قبلا شما را ناامید می گرده اند، در حال حاضر نمود کوچکی خواهند داشت. در واقع شما از هر نا امیدی با سرعت عبور می کنید. از این رو می توان گفت که گام بزرگی را در مسیر ازدواج برداشته اید.

یاد می گیرید که بیش از قبل پاسخگوی نیاز های دیگران هم باشید.

قبل از بچه دار شدن کمی خودخواه بودن آسان است، که البته چیز خوبی است! همان گونه که وارد ازدواج می شوید، شروع به مطرح کردن نیاز های مختلف می کنید و این دقیقا همان گونه است که باید باشد. اما، وقتی بچه ها می آیند، ضروری است که شما به نیازهای یکدیگر پاسخ دهید و ازدواج خود را در اولویت قرار دهید.

همانطور که زندگی شما با بچه ها پر از عشق است، کاملا بی نظم هم است. تأیید اینکه همسرتان به عشق و حمایت اضافی احتیاج دارد و پس از آن پیگیری برای داشتن یک ازدواج شاد و سالم بسیار مهم است. از این رو شما بیش از گذشته پاسخگوی نیاز های یکدیگر خواهید شد. شما می توانید با برنامه ریزی در روند زندگی خود زمان آزاد را برای یکدیگر فراهم کنید. این کار را می توانید به نوبت با نگهداری از بچه ها انجام دهید.

سخن آخر

زمانی که بچه های شما به دنیا می آیند، شرایط ممکن است متفاوت تر و پیچیده تر از قبل پیش برود. شاید همین دلیل باشد که بسیاری از زوج ها پس از بچه دار شدن ازدواج را یک مبارزه سخت می بینند و از این مراحل به عنوان نابودی و تاریکی یاد می کنند. اما این در حالی است که ازدواج می تواند با حضور بچه ها سازگار تر و بهتر از قبل هم پیش برود. این کار مستلزم انجام تکنیک ها و یادگیر ی موارد مختلفی است که در این مقاله ذکر کردیم. البته شما می توانید برای بهبود هر چه بیشتر شرایط خود به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران و ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشذ.

 

 

منابع
projecthotmess.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا