مدیتیشن به رابطه ی شما چه کمکی می کند؟

مدیتیشن‌های زیادی هستند که زوج‌ها می‌توانند برای صمیمیت بیشتر از آن استفاده کنند. این تکنیک‌های مدیتیشن به زوج‌ها کمک می‌کند سطح صمیمیت جنسی خود را بالا برده و علاقه در روابط بیشتر می‌شود. اثر مدیتیشن بر رابطه بسیار ویژه است.

مدیتیشن‌هایی هستند که برای ارتباط معنوی و فکری زوج‌ها می‌باشند.

افراد زیادی در رابطه‌های عاشقانه می‌باشند. اما بین زندگی کردن با رابطه‌ی عاشقانه و زندگی با یک رابطه‌ی معنوی و فکری تفاوت یک دنیاست.

رابطه‌ی معنوی چیست؟

در یک رابطه‌ی معنوی حس می‌کنید شما با آن فرد یکی هستید. مثل اینکه در سطح روحی با هم مرتبط می‌باشید.

 وقتی در این نوع رابطه قرار دارید می‌دانید عشقتان برای همیشه ماندگار بوده و هیچ‌چیز نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

در حالی‌ که 50 درصد از ازدواج‌ها به طلاق ختم می‌شوند و به طور متوسط رابطه‌ها برای تنها دو سال ادامه‌ دارند شما می‌دانید رابطه‌تان برای همیشه ماندگار خواهد بود.

بسیاری از زوج‌ها از تکنیک‌های مدیتیشن برای نزدیکی جنسی خود استفاده می‌کنند.

مدیتیشن تمرینی با فواید بسیار است، و نوعی تمرین fvhd ذهن و افکار نیز می‌باشد. یک متخصص مدیتیشن در این رابطه می‌گوید؛ همان‌طور که ورزش فیزیکی برای تمرین دادن بدن است مدیتیشن نیز تمرین ذهن می‌باشد. این تمرین به ما اجازه می‌دهد یاد بگیریم چطور تمرکز کنیم، آرام شویم و ذهن خود را آموزش دهیم. ما این کار را در ابتدا با تشخیص چیزی که فکر می‌کنیم انجام می‌دهیم. سپس یاد می‌گیریم چگونه افکاری که به ما کمک نمی‌کنند را آزاد سازیم و در نهایت آن افکار را با فکرهایی جایگزین می‌کنیم که به ما کمک می‌کنند، نه اینکه آسیب برسانند. این تمرین فواید بیشتری از فکر کردن و افکار مثبت دارد. و اغلب وقتی ما به خودمان کمک می‌کنیم به اطرافیان خود نیز کمک کرده‌ ایم. بدین ترتیب مدیتیشن می‌تواند تأثیر مثبتی روی رابطه‌ی ما داشته باشد.

بعلاوه مدیتیشن زوج‌ها یا تمرین انواعی از مدیتیشن با همسرتان می‌تواند رابطه‌ی شما را قوی کند. در اینجا راه‌هایی که مدیتیشن می‌تواند به شما کمک کند آورده شده‌اند، به همراه بهترین تمرینات و ابزارهایی که باید خودتان امتحان کنید.

کاهش استرس و حل اختلافات اثر مدیتیشن بر رابطه

مدیتیشن به رابطه ی شما چه کمکی می کند؟

مدیتیشن زوج‌ها یکی از بهترین ابزارهای مؤثر برای کمک به افراد درگیر در رابطه است تا وقتی با هم مشکل ‌دارند خونسرد بمانند. این تمرین راه قدرتمندی برای آرامش در کنار هم و آشنایی با نشانه‌های کوچک در یکدیگر است. همچنین می‌تواند با تنفس همزمان هماهنگی را وارد رابطه‌ی شما کند.

یک مشاور متخصص و ماهر در زمینه‌ی روابط، با همسر خود ریوکا روی پروژه‌ی ترمیم ازدواج کار می‌کند، یک ابتکار جهانی برای کمک به زوج‌ها جهت ماندن در کنار هم و شاد بودن. او پیشنهاد می‌دهد مدیتیشن می‌تواند استرس در رابطه را کاهش دهد. وقتی زوج‌ها استرس را تجربه می‌کنند نمی‌توانند به بخش منطقی ذهن خود دست یابند. آن‌ها روی نجات یافتن تمرکز کرده و نمی‌توانند به علاقه‌ی واقعی در رابطه‌ی خود فکر کنند. ” او می‌گوید تمرین‌های مدیتیشن می‌توانند به شما کمک کنند.” با ایجاد آرامش، زوج‌ها می‌توانند به بخش جلویی مغز خود دسترسی یافته و زمان بیشتری را روی بخش شناختی مغز بگذرانند. با این روش می‌توانند با هم بهتر کنار آمده، ارتباط داشته و رابطه‌ی عاشقانه‌ی خود را تقویت کنند.

افزایش رابطه‌ی عاشقانه

مدیتیشن به رابطه ی شما چه کمکی می کند؟

یک مربی یوگا و مشاور متخصص در زمینه‌ی خانواده می‌گوید: ” مدیتیشن می‌تواند آگاهی از خود را افزایش دهد، بنابراین هر فرد به جای زندگی در خشونت یا طعنه و زهرخند بهتر می‌تواند احساسات واقعی و درست خود را بشناسد. بدون طعنه زدن زوج‌ها می‌توانند خشونت خود را کنترل کرده و به شکلی عاشقانه‌ تر شروع به صحبت کنند.

مدیتیشن در کنار هم یا به ‌تنهایی می‌تواند ارتباطی مثبت را افزایش دهد. مدیتیشن به ما ahimsa را آموزش می‌دهد که به این معناست ” عشق به یک نفر یعنی دوست داشتن همه ” یا ” نداشتن خشونت”. از بخش اتحاد در مدیتیشن زوج‌ها می‌توانند یاد بگیرند به احساسات و عقاید یکدیگر احترام بگذارند.

نفس کشیدن در کنار هم و هماهنگ کردن تنفس می‌تواند ارتباطی عمیق بین شما ایجاد کند. هماهنگی با یکدیگر در هر سطحی برای درک و یک دلی شما اهمیت دارد. این‌ها باعث عشق و اعتماد می‌شوند، دو پایه‌ی قوی برای هر رابطه، خصوصا رابطه‌های عاشقانه یا طولانی ‌مدت.

مدیتیشن به رابطه ی شما چه کمکی می کند؟ | مرکز مشاوره همکده

تلاش گروهی اثر مدیتیشن بر رابطه

مدیتیشن به رابطه ی شما چه کمکی می کند؟

به یاد داشته باشید مدیتیشن یک تمرین است و نشان دادن تداوم در تمرین اهمیت زیادی دارد. مسئولیت‌پذیری در مقابل همسر می‌تواند مشوقی برای حمایت بین شما دو نفر باشد. این فرصتی عالی برای دل‌خوش کردن هم و سهیم کردن فرد مقابل در تمرین خودتان است. سعی کنید بخش مشخصی از روز را برای این کار گذاشته یا آن را با هم تبدیل به یک روال هفتگی کنید.

شما می ‌توانید با تمرین‌های تنفسی کوچک شروع کرده و با هم وارد مراحل پیشرفته ‌تر شوید. این تمرین می‌تواند دراز کشیدن، نشستن یا پیاده‌روی باهم باشد. تمرین ذهنی و مدیتیشن انواع متفاوتی از تمرین را شامل می‌شوند.

هردو شما می‌توانید این را تبدیل به یک عادت کنید، مانند وعده‌های غذا. به نوبت مدیتیشن‌های مختلف یا تمرینات تجسم راهنمایی شده را انتخاب کنید. در حقیقت هردو شما می‌توانید به آینده‌ی این کار نگاه کرده و بدانید در آینده آرامش و راحتی بیشتری خواهید داشت. و هرگونه فعالیت مثبت مشترک رابطه‌ی شما را تقویت می‌کند، بنابراین چرا چیزی را انتخاب نکنید که ذهن شما را پاک کرده و قلبتان را باز کند؟

ابزارهایی برای استفاده و اثر مدیتیشن بر رابطه

برنامه‌ها راهی عالی برای داشتن مدیتیشن در جیب‌هایتان است. در تلفن، شما و همسرتان می‌توانید در مدیتیشن‌های دارای راهنمایی، موسیقی مدیتیشن و درس‌هایی برای مدیتیشن با هم هماهنگ شوید. می‌توانید برنامه‌هایی مانند Headspace، Unplug، Insight Timer یا Calm را امتحان کنید. این برنامه‌های مشهور ورژن هایی رایگان دارند که می‌توانید باهم امتحان کنید.

کار کردن با یک مشاور یا مربی در مدیتیشن می‌تواند به مقدار زیادی تأثیر آن را افزایش دهد. یک مشاور می‌تواند باعث شود روی هر موضوعی که در طول تمرین مدیتیشن ایجاد می‌شود با هم کار کرده و روی رشد رابطه‌ی خود و همکاری با هم تمرکز نمایید.

مدیتیشن گروهی راهی اجتماعی برای بیشتر کردن تحرک در کنار همسرتان است. همچنین می‌تواند به شما دیدگاهی بیرونی و حس مشارکت دهد. می‌توانید در سایت‌هایی مانندMeetUp  به دنبال مدیتیشن گروهی بوده یا فضایی را مختص این کار در اطراف محل زندگی خود پیدا کنید.

شما هردو چیزی دارید که می‌خواهید در زمینه‌ی تمرینات مدیتیشن با هم به اشتراک بگذارید. مکالمات باز و دانستن چیزهای جدید در مورد همسرتان برای رابطه‌ی شما عالی است. و اغلب اوقات شما هردو بعد از مدیتیشن حس بهتری خواهید داشت.

منابع
liveabout.comliveabout.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا