خانواده های ناتنی چگونه می توانند موفقیت کسب کنند؟

در بسیاری از مواقع، رسیدن به موفقیت در خانواده های ناتنی با چالش های منحصر به فردی روبرو می شود. گستردگی و شدت چالش ها می تواند به این بستگی داشته باشد که خانواده ناتنی بزرگ، در کدام مهمانی مهم باشد، تازه ترین اقوام وقت آشنایی با بقیه اعضای خانواده نزدیک را داشته باشد یا نه، و موارد دیگر. چالش هایی که اغلب خودشان را نشان می دهند، مردم را به فکر فرو می برند که چگونه می توانند به موفقیت خانوادگی برسند. سوال این است که خانواده های ناتنی چگونه می توانند موفقیت کسب کنند؟

خوشبختانه با گذشت زمان، پشتکار و اقدامات صحیح می توان به این موفقیت دست یافت. موفقیت خانوادگی ممکن است در همه موارد یک شبه اتفاق نیفتد، اما مطمئناً با گذشت زمان امکان پذیر است. دانستن اینکه چه کاری باید انجام دهید، چه کاری نباید انجام دهید و برخی از انتظارات قطعاً در این نوع شرایط ارزشمند خواهد بود. با این حال اگر در این زمینه دچار مشکل شده اید می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

هفت راه برای رسیدن به موفقیت خانوادگی

خانواده ناتنی می توانند به موفقیت برسند، اما بدون کار و تلاش حاصل نمی شود. صرف نظر از این که همسران سابق، والدین مشترک، خواهر و برادرهای جدید و غیره در این امر دخیل باشند، برخی از قوانین کلی برای خانواده های ناتنی وجود دارد که باید از آن ها مراقب باشید. عوامل فردی قطعاً در پویایی خانواده ناتنی نقش دارند، اما لازم نیست مانع موفقیت و هماهنگی با یکدیگر شوند. خانواده های ناتنی با رعایت دستورالعمل های زیر می توانند از موقعیت های خود بهره مند و بهبود یابند. می خواهیم ببینیم خانواده های ناتنی چگونه می توانند موفقیت کسب کنند؟

تقویت روابط سالم با یکدیگر

خانواده های ناتنی چگونه می توانند موفقیت کسب کنند؟

موفقیت یک خانواده ناتنی تا حد زیادی به این بستگی دارد که آیا اعضای خانواده نزدیک می توانند با فرد تازه وارد ارتباط برقرار کنند یا نه. این امر به ویژه هنگامی که کودکان درگیر می شوند، بیشتر به چشم می خورد. در بسیاری از موارد، گرم شدن فرزندان درمقابل والدین اصلی ممکن است بیشتر از والدین جایگزین باشد. مسلماً، اگر بچه ها خواهر و برادرهای ناتنی خود را که از نظر سنی نزدیک به آن ها هستند به دست می آورند، ممکن است رابطه راحت تری با خواهر و برادرهای ناتنی خود نسبت به یک بزرگسال جدید داشته باشند.

پدر و مادرهایی که علاقه مندند با فرزندان ناتنی خود پیوند برقرار کنند باید از اقدام فوری پدر و مادر خودداری کنند. در بیشتر موارد، بهتر است به والدین بیولوژیکی اجازه دهید صندلی جلو بنشینند، وقتی صحبت از شخصیت والدین می شود. پدر و مادرها هنوز هم می توانند با فرزندان خود ارتباط برقرار کنند و درگیر کارهای خانوادگی شوند و به سادگی یک شخصیت مسن و حمایت کننده باشند.

گاهی اوقات، فرزندان ناتنی می توانند با در آغوش گرفتن پدر و مادرهای خود درگیر شوند زیرا ترس از این که به نظر پدر یا مادر بی وفایی بیاید. به همین دلیل پرورش روابط سالم به اندازه تلاش نکردن برای عجله در امور یا مجبور کردن خود به فرزندان ناپدری مهم است. در بسیاری از موارد، والدین مهم دیگر می توانند باعث گرم شدن تدریجی فرزندانشان تا جدیدترین عضو خانواده شوند.

بده و بستان

دادن و گرفتن در هر رابطه ای مهم است، اما برای خانواده های ناتنی که در موفقیت جدی هستند ضروری است. خانواده ناتنی با روابطی که فقط دو نفر درگیر هستند متفاوت است. این بدان معنی است که همه قادر نخواهند بود راه خود را به طور مداوم پیدا کنند. اگر یک یا چند عضو یک خانواده ناپدری اصرار داشته باشند که همیشه راه خود را داشته باشند، این مشکل دیر یا زود ایجاد می کند. دادن و گرفتن نه تنها باعث ایجاد تعادل در یک خانواده خانوادگی می شود، بلکه همچنین نشان می دهد که همدلی و احترام به یکدیگر وجود دارد. در پاسخ به سوال خانواده های ناتنی چگونه می توانند موفقیت کسب کنند ادامه مقاله را بررسی کنید.

بین والدین و فرزندان بیولوژیکی محدودیت ایجاد نکنید.

پیوند دسته جمعی خانواده های ناپدری با یکدیگر بسیار مهم است، اما این نیز برای کودکان مهم است که بدانند که ناپدری سعی در محدود والدین بیولوژیکی خود از آن ها ندارد. این پیام زمانی می تواند ناخواسته پیدا شود كه تنها تعامل كودكان با والدینشان درگیر حضور یك مادر ناتنی باشد. به همین دلیل، برای والدین در یک خانواده مختلط سالم است که یک نفر را یک بار در کنار فرزندان خود قرار دهند. کودکان با تطابق با جدید بودن یک خانواده ناتنی، به خوبی می دانند که پیوند ذاتی با والدین بیولوژیکی خود را از دست نداده اند.

اجازه دادن به روابط عاشقانه بین همسران

خانواده های ناتنی چگونه می توانند موفقیت کسب کنند؟

کودکان برای سازگاری با ناپدری جدید به زمان احتیاج دارند، اما پدر مادر نیز روند سازگاری خود را طی می کند. به همین دلیل، برای هر دو همسر مهم است که فقط برای یکدیگر وقت بگذارند. این می تواند شامل شب های رویایی قرار، ماه عسل یا در غیر این صورت صرف وقت برای همسران باشد. روابط عاشقانه بار بین همسران در نهایت تضمین می کند که پیوند عاشقانه دست نخورده باقی می ماند. این پیوند به موفقیت کلی یک خانواده ناتنی کمک خواهد کرد. اگر درگیر کودکان هستید، سعی کنید با والدین دیگر کنار بیایید.

غیر معمول نیست که خانواده های ناتنی هنگام برخورد با والدین دیگر با چالش هایی روبرو می شوند. با این حال، اگر فرزندان در یک خانواده ناتنی درگیر شوند، به نفع همه طرفین است که همسر جدید با همسر قبلی مهم خود کنار بیاید. این به کاهش تنش های کلی کمک خواهد کرد.

بدیهی است که برخی از قوانین کلی در مورد سازگاری با والدین دیگر وجود دارد. احترام گذاشتن و اطمینان از اینکه آن ها می دانند شما سعی نمی کنید نقش آن ها را به عنوان مادر یا پدر جایگزین کنید ضروری است. همچنین، تحت هیچ شرایطی والدین فرزندان بد نام و ناپدری در حضور کودکان نباید حضور داشته باشند. این امر نه تنها به والدین دیگر بی احترامی است، بلکه ممکن است برای کودکان درگیر نیز ناراحت کننده یا گیج کننده باشد. هدف ما این است که بدانیم خانواده های ناتنی چگونه می توانند موفقیت کسب کنند؟

رویکرد به عنوان یک تیم نزدیک شوید!

حتی با بهترین اقدامات و مقاصد، هر چند وقت یکبار درگیری ایجاد می شود. این امری اجتناب ناپذیر است و اتفاقی است که در همه روابط و خانواده ها رخ می دهد. آنچه در نهایت بیشترین تفاوت را ایجاد می کند، نحوه برخورد و کنترل تعارضات توسط خانواده ناتنی است. اعضای خانواده ناتنی هرگز نباید در برابر یکدیگر قرار بگیرند. هرگز اعضای یک خانواده ناتنی درمقابل یکدیگر نیستند، بلکه یک خانواده خانوادگی درمقابل مشکل هستند. در پایان روز، کار گروهی، اتحاد و با هم بودن بزرگترین حکایت برای هر مسئله ای است که ممکن است خود را نشان دهد.

سعی کنید با سایر عضو های خانوادگی شبکه شوید

در صورت امکان، اعضای خانواده های ناتنی می توانند در شبکه سازی با دیگر خانواده های ترکیبی ارزش زیادی پیدا کنند. هیچ دو خانواده ناتنی یکسان نیستند. اما این بدان معنا نیست که آن ها نمی توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به یکدیگر کمک کنند. درک اینکه سایر خانواده های ناتنی به موفقیت دست یافته اند می تواند برای افرادی که هنوز طناب ها را می آموزند بسیار ارزشمند باشد. یکی از بهترین راههای یادگیری در زندگی، مشاوره گرفتن از افراد دیگری است که در آن مکان شما می روند. مهم نیست که چه کسی هستید و چه مدت عضوی از یک خانواده ناتنی هستید، همیشه چیزهای جدیدی برای یادگیری وجود دارد.

خانواده های ناتنی چگونه می توانند موفقیت کسب کنند؟ – اعتماد به فرآیند

بخش بزرگی از لذت بردن از یک خانواده ناتنی موفق اعتماد به روند کار است. پیروی از هر یک از نکات بالا مطمئناً ارزشمند خواهد بود، اما زندگی پر از پیچ و خم است. گاهی اوقات، خانواده های ناتنی به طور طبیعی در یک شیار قرار می گیرند و یک انتقال آرام دارند. در موارد دیگر، دستیابی به موفقیت به عنوان یک خانواده به کار و تعهد بیشتر همه طرف های درگیر نیاز دارد. پیوستن به عنوان یک خانواده خانوادگی ذاتاً مستلزم تغییر است.

غالباً، بزرگسالان نسبت به کودکان برای سازگاری با تغییرات خاص زمان ساده تری دارند. این امر خصوصاً در مورد کودکانی که در سن نوجوانی خود هستند، صادق است. در نهایت، عوامل مختلفی وجود دارد که بر چگونگی انطباق فرزندان با داشتن فرزند ناتنی، چگونگی سازگاری همسر جدید با داشتن فرزندان ناتنی و موارد دیگر تأثیرگذار است. در بسیاری از موارد، برای رسیدن به یک موفقیت ممکن است ماه ها یا حتی سالها طول بکشد و این درست است. خانواده های ناتنی باید با سرعت خود حرکت کنند و اطمینان حاصل کنند که همه در این مرحله در مکان خوبی قرار دارند.

شایستگی های کمک حرفه ای

خانواده های ناتنی چگونه می توانند موفقیت کسب کنند؟

بسیاری از خانواده های ناتنی می توانند کارها را به تنهایی و بدون هیچ گونه راهنمایی یا کمک حرفه ای انجام دهند. سپس، خانواده های ناتنی دیگر از کمک مشاور یا درمانگر بسیار سود می برند. هیچ یک از این خانواده ها بهتر از خانواده دیگر نیستند، اما کمک های حرفه ای همیشه می تواند تفاوت مثبتی برای خانواده های ناتنی ایجاد کند. خانواده های ناتنی به عنوان یک کل می توانند تحت درمان قرار بگیرند و بنابراین می توانند افراد را در یک خانواده ناتنی جدا کنند.

در صورت لزوم، درمان می تواند به صورت جمعی و فردی انجام شود. کار با یک حرفه ای دارای مزایای زیادی است، یعنی توانایی دریافت مشاوره معتبر و حرفه ای که به طور منحصر به فرد در مورد وضعیت خانواده ناپدری یا شرایط فردی قابل استفاده است. درمان یک سرویس شگفت انگیز است که به خانواده های ناتنی کمک می کند تا یکدیگر را درک کنند، بینشی منحصر به فرد کسب کنند و بهترین اقدامات را برای وضعیت خود یاد بگیرند. افرادی که با یک درمانگر کار می کنند همچنین می توانند از مزایای داشتن شخصی برای اعتماد به نفس و یادگیری نحوه سازگاری با یک ناپدری یا فرزند ناتنی جدید بهره مند شوند. از این رو می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید.

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا