خود را ببخشید | چگونه با گناه مقابله کنید؟

گناه برای بسیاری از موضوعات بحث عظیم بوده است: فلسفه، درمان، دین، ​​فقط چند مورد. می توان تصور کرد که با تمام وقت صرف شده برای درک این احساس، ما تعاریف مشخصی داشته باشیم، اما همانطور که به نظر می رسد، این همان طبیعت مرموز و پیچیده هر احساس انسانی را دنبال می کند. اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی دارید می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. اما اگر نمی دانید چگونه خود را ببخشید ادامه مقاله را بخوانید.

گناه می تواند به شدت بر ما سنگینی کند.

این که آیا گناه ارزشی دارد به همان اندازه که ذهنی است، اما فرار از این احساسات به ظاهر تصادفی، دستورالعملی برای تقویت گناه و شرم بیشتر است. قبل از ادامه کار، بیایید زمینه ای داشته باشیم. گناه در چندین مورد چیزی جز تصور آسیب رساندن نیست. گذشته از موارد گناه بسیار واقعی و حقیقی، ما از محصولات تخیلات خود رنج می بریم. اما بدون شک و بدون شکست، همه از یکی از انواع گناه رنج می برند. بیشتر نمونه های گناه به چند دسته تقسیم می شوند:

علت مشروعی که باید خود را ببخشید

خود را ببخشید | چگونه با گناه مقابله کنید؟

این نوع گناه ناشی از عملی متاسف است که با برخی از هنجارهای اجتماعی یا اخلاقی در تعارض است. در مجموع، به عنوان یک جامعه، ما این رفتارها را بد می دانیم و به طور شهودی می فهمیم که چنین چیزی بدون هیچگونه یادآوری آشکاری است. ما خود را به دلیل مشارکت در یک موضوع متقابل درک رفتارهای بد مجازات می کنیم. امور بعضی از کشورها اشکال ساده و طبیعی ازدواج است در حالی که در کشور دیگر اقدامی رذیلانه و بدون رحمت است. اما بسته به جایی که بزرگ شده اید، معیارهای گناه شما توسط محیط شما تعریف می شود. وقتی چنین عملی را مرتکب شدیم، احساس گناه آشکاری را احساس می کنیم. هر نمونه، تقریباً بدون پیش بینی، احساس عذاب دردناک از به یاد آوردن واقعه می کنیم.

احساساتی به اندازه لحظه دردناک و به همان اندازه واضح و روشن که حافظه ما می تواند فراهم کند. این لحظات یک سری دردناک از تلاش های ما برای انسان بودن است و احساس گناه زیادی نسبت به آن داریم. صرف نظر از اینکه گناه موجه است، باید به یاد داشته باشیم که به عنوان یک انسان و حتی به طور کلی حیوانات، تمایل داریم که وقایع منفی را نسبت به اتفاقات مثبت، یعنی سوگیری منفی، بها دهیم. مطالعات انجام شده توسط جان كاچيوپو نشان داده است كه احساس منفي، محرك هاي قوي تري نسبت به احساسات خنثي و مثبت دارد. یک غریزه اولیه که از زندگی ما محافظت می کند. ما نمی توانیم از سیستم های بنیادی که ما را به زندگی فعلی آورده اند، فرار کنیم.

برای علل قانونی گناه، نمونه های واضحی داریم:

  • ارتکاب جرمی که به طریقی یا شکلی ضرر دیگری را به همراه داشته باشد
  • ارتکاب یک عمل خودخواهانه که عواقب شناخته شده ای دارد، اما به هر حال ادامه دارد
  • سرقت، قتل و غیره

علت ادراک شده

خود را ببخشید | چگونه با گناه مقابله کنید؟

دلایلی برای تنفر از خودمان کم نیست. اما بهتر است که خود را ببخشید. از آنجا که عزت نفس ما در چندین مرحله از زندگی زیر سوال می رود، ما تمایل داریم که خودمان را منفی ببینیم و گناه نیز از این قاعده مستثنی نیست. اثرات گناه می تواند آنقدر زیاد باشد که بسیاری از افراد مجبور شوند از متخصصان آموزش دیده مشاوره کمک بگیرند تا واقعاً رهایی از گناه را ببینند. تقریباً خنده دار است که چقدر معتقدیم برداشت ما از آسیب می تواند باشد. داشتن یک فکر برای پرتاب حیوان خانگی خود پس از یک حادثه فاجعه بار، عملی نیست، بلکه فقط یک فکر است که انگیزه ای به ذهن ما خطور می کند.

فکر کردن در مورد اقدامات وحشتناکی که عواقب بسیار واقعی دارند، به این معنی نیست که ما خودمان هیولا هستیم. تخیل ما شاهکار خلاقیت شگفت انگیز ماست، نه نمایشی از خواسته های ما. ما فقط نمی دانیم چگونه با گناه کنار بیاییم. اگر با افکارمان همذات پنداری کنیم، دستورالعمل اضطراب و احساس گناه خواهیم داشت. و آنچه را که می توانیم این اهمیت کاملاً اغراق آمیز افکار را به خودمحوری نسبت دهیم (این تصور خودخواهانه که ما مرکز جهان هستیم.) “درک” ما از آسیب به سادگی تأکید بیش از حد بر اعمال خودمان است. ما آنچه واقعی است را ملتهب می کنیم و بدون مدرک عمل می کنیم.

البته، افرادی هستند که به اهمیت مطلق افکار خود اعتقاد دارند. و بنابراین ما دسته دوم علل گناه را درک می کنیم: آگاهی از آسیب تصادفی.

مثالهایی از جمله:
  • اظهار نظر تصادفی در مورد ناامنی های کسی
  • بی ادبانه تر از آن است که تصور کنیم
  • صحبت کردن به یک روش برتر جویانه

اگر در مورد این احساس گناه سرگرم باشیم، اگر ادعای این گسل های ادراک شده را در خود داشته باشیم، می توانیم دلایل موجه نگرانی داشته باشیم. گناه از شدت احساسات منفی صرف هزینه نمی کند. و وقتی قطار افکار منفی شروع می شود، برای متوقف کردن آن یک مداخله قانونی لازم است. اگر اجازه دهیم چرخه ادامه یابد، جهت فکری خواهیم داشت که فقط منجر به درد، رنج و شکست می شود. گناه می تواند برای کسانی که نمی دانند چگونه با گناه مقابله کنند، به نیرویی قدرتمند تبدیل شود.

مارپیچ گناه و این که باید خود را ببخشید

گناه بازمانده یک نمونه بارز از این است که چگونه گناه شدید می تواند باعث صدمه زدن به خود شود. برخی از بازماندگان فاجعه احساس می کنند که لیاقت این را ندارند که خودشان این اتفاقات را رقم بزنند. شخصاً دانستن این درگیری ها منجر به این باور می شود که لیاقت زندگی را ندارند. این احساس گناه به سمت سوراخ خرگوش درد منتهی می شود و به پایان نهایی زندگی فرد منجر می شود. همچنین اثر دیگری از گناه وجود دارد، اثر dobby تمایل به تنبیه شخصی برای دفع احساس گناه است. بریدن مچ دست، سرمان را به دیوار کوبیدن، فقط چند گزینه ممکن است که مردم پیدا کرده اند.

گناه می تواند مارپیچی از تردید و منفی باشد که می تواند منجر به خودزنی شود. اگر شما یکی از افراد گفته شده هستید، لطفا کمک بگیرید زیرا احساسات آن ها گاهی اوقات از عهده ما خارج است. کمک گرفتن نشانه ضعف نیست. افراد و سازمآن هایی هستند که فقط سعی در کمک به آن ها دارند.

امید

خوشبختانه گزینه هایی برای چگونگی کنار آمدن با گناه وجود دارد. اولین مورد درک احساسات است. اگر این مقاله را تا اینجا رسانده اید، احتمالاً درک کاملی از اینکه چیست و از کجا ناشی می شود، دارید. پذیرش گناه ممکن است ترسناک باشد. اما بدون یک حالت ترس از قرار گرفتن در یک مکان ترس، چگونه می توانیم شجاع باشیم؟ اگر فردی داشته باشیم که کاملاً نترس باشد، فقط شخصی داریم که حتی به ترس فکر نمی کند. اما چه کسی شجاع است؟ کسی که به ترس فکر نمی کند و بدون نگرانی حرکت می کند، یا کسی که از ذهن او ترسیده است، هنوز هم به جلو حرکت می کند؟ بعد، جبران کنید. اگر شرایطی وجود داشته باشد که شما مرتکب یک عمل گناهکارانه و با عواقب قانونی شوید، این گزینه را دارید که عذرخواهی موثر انجام دهید.

روش دیگر و روش بسیار شجاعانه تر برای مقابله با گناه، استخراج معنا از آن است. آیا چیزهای مثبتی وجود دارد که بتوانید یاد بگیرید؟ چه فایده ای از این وضعیت حاصل شد؟ پس بهتر است که خود را ببخشید.

استخراج معنا از گناه

خود را ببخشید | چگونه با گناه مقابله کنید؟

گناه، باور کنید یا نکنید، فرصتی برای یادگیری است. برای کشف دروس آموخته شده درمورد ارزش پنهان، باید ابزارهایی را برای رسیدن به آنجا در نظر بگیریم. برای آگاهی از خود باید احساسات اولیه درد را پشت سر بگذاریم و به سمت معنی ادامه دهیم و برای اینکه این کار را انجام دهیم، باید نوعی مشاهده را تمرین کنیم. رایج ترین راه مراقبه است. پس از آگاهی از یک درس، ما باید مشاهدات را از طریق ژورنالینگ مستند کنیم. با تلفیق هر دو این مهارت ها، ما راهی فراموش نشدنی در جهت كشف این نقاط درگیری و اقدام مفیدی در جهت كنار آمدن با گناه در پیش رو داریم.

با این حال، آنچه ما باید در نظر بگیریم زمان مورد نیاز برای انجام این اقدامات درمانی است.

ما چندین سال از زندگی خود را در کلاس می نشینیم تا درک کنیم چگونه می توان به یک زبان خواندن، نوشتن و صحبت کرد. ساعتها بعد از ساعتها، روزها بعد از روزها که مدام دروس ساده را یاد می گیرید گذراندن سریع در این درس ها باعث ایجاد شکاف اساسی در دانش می شود و باعث یک سری عواقب مخرب دیگر می شود. ما باید همان سطح تعهد را نسبت به این مسیر خود درمانی داشته باشیم. این یک سرمایه گذاری روی خودمان است.

نشستن در آنجا و فكر كردن به خاطرات دردناك، احساس احساسات وحشتناك پيش بيني شده يك اقدام شجاعانه است و انجام مداوم آن با يك قطعه پيشرفت يك تعهد ديگر است. هیچ راه حل آسان برای این وجود ندارد. اما با توجه به زمان، شجاعت و تعهد می توانیم تغییراتی واقعی نسبت به نحوه مقابله با گناه داشته باشیم. باید بدانیم چگونه خود را ببخشید. در این مسیر می توانید از طریق مشاوران پیش بروید. می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا