آیا مشاوره به افسردگی کمک می کند؟

آیا مشاوره به افسردگی کمک می کند؟ مشاوره یک گزینه ایده آل برای درمان اختلالات در روان شناسی است. در نیای روان شناسی افراد هماره در خطر درگیری های روانی هستند از این رو مشاوره می تواند کمک بسیاری کند. مشاوره ها و افراد مشاور انواع مختلفی دارند. برخی از آن ها مشاوره های تحصیلی هستند یعنی این که فقط در ارابلط با موارد مورد نیاز جهت موفقیت تحصیلی فعالیت می کنند. بعضی از آن ها مشاوره ازدواج هستند و به طور خاص در ارتباط با زوجین و روابط صحبت می کنند. برخی هم مشاوره های فردی یا شخصیتی را انجام می دهند که برای مباحثی مثل اعتماد به نفس یا افسردگی و شادی و… صحبت می کنند.

امروز ما می خواهیم درباره مشاوره برای افسردگی با شما صحبت کنیم. موضوع امروز مقاله ما  که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است در ارتباط با این است که آیا مشاوره به افسردگی کمک می کند؟

آیا مشاوره به افسردگی کمک می کند؟

گاه به گاه احساس غم و غصه یا تنهایی غیر معمول نیست، اما اگر این احساسات همیشه وجود داشته باشد، ممکن است دچار اختلال افسردگی باشید. اغلب، اضطراب و افسردگی همزمان هستند، بنابراین در صورت مشاهده افسردگی اساسی ضروری است که با پزشک یا مشاور خود صحبت کنید. بسیاری از افراد چنان دچار شیطنت می شوند که حتی نمی دانند با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند و همچنین نمی دانند که افسردگی اساسی قابل درمان است.

مشاوره برای افسردگی

آیا مشاوره به افسردگی کمک می کند؟

اگر به شما گفته شود که ممکن است از افسردگی شدید یا افسردگی پس از زایمان رنج ببرید، مشاوره افسردگی در دسترس است. یافتن مشاور مناسب در هنگام ابتلا به افسردگی آسانتر از آن است که فکر می کنید. با مشاوره و شاید داروهای ضد افسردگی می توانید به زندگی عادی تری برگردید.

علائم افسردگی چیست؟

بسیاری از علائم افسردگی وجود دارد. بسته به این که افسردگی شدید، افسردگی اساسی یا انواع دیگر افسردگی دارید، شدت علائم شما متفاوت است. طبق انجمن اضطراب و افسردگی در اروپا، برخی از علائم عبارتند از:

  • مشکل در تمرکز یا تمرکز
  • غمگینی
  • اضطراب
  • تحریک پذیری
  • نا امیدی
  • خستگی
  • بی قراری
  • از دست دادن علاقه به فعالیت های لذت بخش یا سرگرم کننده
  • خستگی مفرط
  • عصبانیت
  • مشکل در تصمیم گیری
  • کم یا زیاد خوابیدن
  • نگران کننده
  • انزوا
  • هوس غذاهای ناسالم
  • کار ضعیف یا عملکرد مدرسه
  • احساس گناه
  • بدن درد
  • مصرف بیش از حد مواد مخدر یا الکل
  • کنار گذاشتن فعالیت ها

باز هم، این فقط یک لیست جزئی است. با این حال، این ها رایج ترین علائم افسردگی هستند. در کل  322 میلیون نفر در سراسر جهان با افسردگی زندگی می کنند و حدود 16.1 میلیون بزرگسال با سن 18 سال یا بیشتر در ایالات متحده حداقل یک دوره افسردگی اساسی را در سال گذشته تجربه کرده اند. با این حال، این افراد مجبور نیستند زندگی خود را با مقابله با افسردگی ادامه دهند. روش های درمانی برای افسردگی وجود دارد که می تواند کیفیت زندگی شما را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. یافتن مشاور مناسب اولین قدم در جهت صحیح احساس خوشبختی است. باید بدانیم که آیا مشاوره به افسردگی کمک می کند؟

چگونه افسردگی تشخیص داده می شود؟

به طور معمول پزشک شما را مبتلا به افسردگی تشخیص می دهد و ممکن است به شما یک دارو با دوز کم به عنوان یک درمان افسردگی ارائه دهد. بعضی از پزشکان ممکن است شما را به روانشناس یا روان پزشک ارجاع دهند در صورتی که فکر می کنند شما دارای اختلال افسردگی یا اختلال افسردگی اساسی هستید. نوع افسردگی بسته به علائم و علل شما می تواند متفاوت باشد، بنابراین تشخیص صحیح و پیگیری مشاوره افسردگی طبق توصیه ضروری است.

چگونه می توانم یک مشاور برای درمان افسردگی پیدا کنم؟

اگر شما آماده یافتن مشاوری برای درمان افسردگی هستید، گزینه های زیادی وجود دارد. بسیاری از مطب ها مشاوره آنلاین برای درمان افسردگی و همچنین درمان حضوری را ارائه می دهند.

اولین قدم برای یافتن مشاور

آیا مشاوره به افسردگی کمک می کند؟

اولین قدم این است که برای یافتن مشاور در خانه خود با شرکت بیمه خود تماس بگیرید. اگر بیمه شما به شما امکان می دهد هر کسی را که می خواهید انتخاب کنید، می توانید با پرسیدن یک دوست معتمد یا پزشک مراقبت های اولیه خود، مشاور مناسب پیدا کنید. اگر نمی خواهید دیگران بدانند که به دنبال کمک یک مشاور هستید، می توانید به صورت آنلاین در سایت ها جست و جو کنید و ببینید چه کسی بهترین رتبه بندی را در منطقه شما دارد. ما می خواهیم بدانیم که آیا مشاوره به افسردگی کمک می کند؟

آیا درمان افسردگی به تنهایی یک فرآیند کامل است؟

درمان افسردگی یک وضعیت کامل و انجام شده نیست. بنابراین یافتن مشاوری که با آن احساس راحتی کنید مهم است، زیرا ممکن است بخواهید قرار ملاقات با آن ها  را برای چندین ماه تعیین کنید. بسته به تشخیص شما، مشاوره طولانی مدت فرصتی برای ادامه سلامت روان شما است. نکته مهمی که باید بخاطر بسپارید این است که مشاوره برای افسردگی جای شرمندگی ندارد و این فرایند برای کمک به شما در جهت بهتر شدن طراحی شده است.

انواع مختلف افسردگی چیست؟

مقابله با افسردگی می تواند چالش برانگیز باشد زیرا درمان افسردگی گاهی اوقات مانند یک نبرد سخت احساس می شود. با این حال، بسته به علائم افسردگی، احساس بهتر با مشاوره و دارو کاملاً امکان پذیر است. وقتی مشاوره برای افسردگی تجویز می شود، ممکن است برای موارد زیر باشد:

اختلال افسردگی

اختلال افسردگی یکی از انواع افسردگی قابل درمان است. این به این دلیل است که نوعی افسردگی است که ممکن است با سایر شرایط پزشکی همراه باشد. اختلالات سیستم غدد درون ریز و سیستم تولید مثل اغلب با اختلال افسردگی در ارتباط است. اگر علائم به اندازه کافی شدید باشد، ممکن است به شما گفته شود که شما یک اختلال افسردگی اساسی دارید.

سطح پایین هورمون تحریک کنند تیروئید و افسردگی

افرادی که دارای سطح پایین هورمون تحریک کننده تیروئید (TSH) هستند، غالباً با اختلال افسردگی همراه هستند. دلیل این امر آنست که TSH کم شما، یا به عنوان کم کاری تیروئید نیز شناخته می شود، در سطوحی است که باعث می شود از افزایش وزن، کاهش حافظه، خستگی، و نوسانات یا افسردگی روحی رنج ببرید. هنگامی که TSH نرمال می شود، با کمک دارو یا زمان بسته به علت، اختلال افسردگی شخص نیز برعکس می شود.

افزایش وزن و علائم خلق و خوی افراد در زمان افسردگی

افسردگی ممکن است به شما کمک کند تا در مورد افزایش وزن و سایر علائم کم خلق و خوی خود را مدیریت کنید، اکثر افراد فقط به صورت کوتاه مدت به آن نیاز دارند. سایر بیماری های پزشکی که می توانند باعث افسردگی شوند شامل دیابت، مولتیپل اسکلروزیس، بیماری پارکینسون، اچ آی وی و ایدز، سکته های مغزی و بسیاری دیگر است. در حالی که این شرایط با دارو قابل برگشت نیستند، برخی از علائم مرتبط با آن ممکن است کنترل شود. مشاوره برای افسردگی در صورت بروز این مشکلات پزشکی ممکن است طولانی مدت باشد، این بستگی به میزان توانایی مدیریت بیماری و پیشرفت آن دارد.

افسردگی دوران کودکی و آیا مشاوره به افسردگی کمک می کند؟

افسردگی دوران کودکی هنگامی تشخیص داده می شود که کودکان یا نوجوانان دو علامت دیگر دارند که به اختلال دیگری نسبت داده نمی شود. از آن جا  که تشخیص افسردگی در کودکان و نوجوانان می تواند چالش برانگیز باشد، سابقه خانوادگی یک دوره افسردگی یا اختلالات خلقی در نظر گرفته می شود.

علائم جسمی و درد بدن در کودکان دارای افسردگی

کودکان کوچکتر به احتمال زیاد علائم جسمی یا درد بدن دارند، زیرا آن ها اغلب نمی دانند چگونه احساس خود را توصیف می کنند. آن ها ممکن است نتوانند در مورد احساسات خود صحبت کنند یا سلامتی احساسات خود را بیان کنند و فقط بگویند، “من صدمه می بینم.” علائمی که باید در کودکان یا نوجوانان جست و جو کنید و احتمال می دهید افسردگی در کودکان داشته باشند عبارتند از:

  • از دست دادن علاقه به فعالیت هایی که به نظر آن ها معمولاً سرگرم کننده است
  • مشکل در تمرکز
  • افزایش یا کاهش چرخه های خواب
  • تغییر اشتها
  • فرار از خانه
  • صحبت از مرگ یا مردن

اگر مشکوک هستید که کودک شما از افسردگی رنج می برد ، باید یک قرار ملاقات با پزشک وی بگذارید و درباره اینکه مشاوره افسردگی مفید است ، صحبت کنید.

آیا مشاوره به افسردگی کمک می کند؟ – افسردگی بالینی

آیا مشاوره به افسردگی کمک می کند؟

بر اساس انجمن اضطراب و افسردگی، افسردگی بالینی به عنوان افسردگی شدید بدون در نظر گرفتن سن تعریف می شود. هنگام درمان افسردگی که به عنوان افسردگی بالینی طبقه بندی می شود، معمولاً به ترکیبی از مشاوره روانشناسی و داروهای ضد افسردگی نیاز دارد.

علائم افسردگی بالینی

علائم افسردگی بالینی ممکن است شبیه سایر اشکال افسردگی مانند اختلال افسردگی اساسی یا افسردگی بالینی دوران کودکی باشد، مانند:

  • طغیان عصبانی
  • از دست دادن علاقه به رابطه جنسی، ورزش  و سرگرمی یا کار
  • احساس غم یا ناامیدی
  • درد در سراسر بدن
  • مشکل در تمرکز و تصمیم گیری

درمان افسردگی غیرممکن نیست. با این حال، ریشه یابی آن چه در ابتدا باعث افسردگی شده ضروری است. در حالی که احساس افسردگی می تواند ابدی به نظر برسد، اما این امید وجود دارد که با کمک مشاوره بیشتر احساس امنیت کنید.

افسردگی مادر در زمان بارداری

نوع دیگری از افسردگی که ممکن است با آن رو به رو شوید افسردگی مادر است. این نوع افسردگی در زمان بارداری زنان اتفاق می افتد. افسردگی مادر اصطلاحی  است که از چهار نوع مختلف تشخیص افسردگی تشکیل شده است.

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا