خشم و رانندگی: چگونه خونسردی خود را در جاده حفظ کنیم

خشم در افراد مختلفی وجود دارد. این که بگوییم یک فرد چه نوع خشمی را در مواقع مختلف از خود بروز می دهد یک چیز نامشخص است. در واقع خشم می تواند علت های مختلفی داشته باشد. برخی از این خشم ها می تواند به علت موارد مختلفی مثل فشار کاری یا اجتماعی باشد. این فشار کاری و اجتماعی در هر فردی به نوع مختلفی بروز می کند. برای مثال وقتی یک فرد در محل کار خود دچار  مشکلاتی می شود ممکن است به خاطر این تنش ها خونسردی خود را از دست دهد و عصبانیت خود را بروز دهد. یکی از مکان هایی که در آن فرد ممکن است خشم خود را بروز دهد هنگام رانندگی است.

رانندگی یک اصول خاصی دارد و نیازمند حداکثر خونسردی است. اگر فرد در هنگام رانندگی خونسردی نداشته باشد اتفاقات ناگواری برایش رخ خواهد داد. برای همین امر روان شناسان می گویند افراد باید سعی داشته باشند در هنگام رانندگی خشم خود را کنترل کنند. 

سعی کنید خونسردی خود را هنگام رانندگی حفظ کنید

بسیار مهم است که سعی کنید خونسردی خود را هنگام رانندگی حفظ کنید. شما بیشتر وقت خود را در زندگی صرف رانندگی در جاهایی می کنید که باید بروید. بسیاری از افراد برای کار زیاد مسافرت های طولانی دارند. حتی کسانی که هر هفته ساعت های کاری را برای کار در اتومبیل نمی گذرانند در طول زندگی خود به طور مکرر رانندگی می کنند.

ممکن است مواقعی پیش بیاید که از جاده ناامید شوید

قرار است مواقعی پیش بیاید که از جاده ناامید شوید. بعضی اوقات پشت سر شخصی که خیلی کند رانندگی می کند گیر می کنید. در مواقع دیگر ممکن است احساس کنید که انگار راننده دیگری شما را به خطر می اندازد. برخی از افراد نسبت به موقعیت هایی از این قبیل واکنش منفی نشان می دهند و تجربه آن چه را که به عنوان خشم جاده و خشم و رانندگی شناخته می شود، از بین می رود.

جاده خشم چیست؟

خشم و رانندگی: چگونه خونسردی خود را در جاده حفظ کنیم

خشم جاده اصطلاحی است که به افرادی گفته می شود که هنگام رانندگی علائم شدید خشم را از خود بروز می دهند. برای برخی از افراد، این چیزی است که خود را در داد زدن، لعن و نفرت و به طور کلی عصبانی شدن از وضعیت نشان می دهد.

کنار آمدن با راننده های دیگر و خشم و رانندگی

دیگران ممکن است یک قدم جلوتر بروند و احساس کنند گویی می خواهند به نوعی حتی با راننده دیگری که به نوعی به آن ها ظلم کرده است کنار بیایند. کسانی هستند که به دلیل عصبانیت طاقت فرسا، کارها را بیش از حد پیش می برند و سعی می کنند دیگران را از جاده خارج کنند. تن دادن به این عصبانیت می تواند عواقب منفی جدی داشته باشد.

خوشبختانه نکات مهمی وجود دارد که می توانید برای رفع خشم خود استفاده کنید.

خوشبختانه نکات مهمی وجود دارد که می توانید برای رفع خشم خود استفاده کنید. به نکات زیر در مورد عصبانیت و رانندگی نگاهی بیندازید. این به شما ایده بهتری می دهد که چگونه می توانید خونسردی خود را در جاده حفظ کنید. اگر تلاش می کنید تا اجازه دهید سرهای خنک تر غالب شوند، در این صورت رانندگی بسیار لذت بخش تر خواهید بود.

تلاش برای عجله را متوقف کنید

یکی از رایج ترین دلایل عصبانیت هنگام رانندگی احساس این است که گویی رانندگان دیگر سرعت شما را کاهش می دهند. ممکن است برای رسیدن به جایی عجله داشته باشید و نخواهید برای کار یا یک رویداد مهم دیگر دیر شوید.

نکته

این راه خوبی برای انجام امور نخواهد بود. وقتی می خواهید عجله کنید و به جایی بروید، احتمال این که از رانندگان دیگر جاده عصبانی شوید بسیار بیشتر است.

تمام تلاش خود را بکنید تا تلاش برای عجله و رسیدن به جایی را متوقف کنید

خشم و رانندگی: چگونه خونسردی خود را در جاده حفظ کنیم

تمام تلاش خود را بکنید تا تلاش برای عجله و رسیدن به جایی را متوقف کنید. همیشه باید سعی کنید زود تر از موعد خارج شوید تا کمی زمان به خودتان بدهید. ممکن است رسیدن به محل کار، مدرسه یا مشاغل دیگر کمی زود باشد و کارهای خود را از این طریق انجام دهید. صرف نظر از این، گزینه بسیار بهتری نسبت به تأخیر خواهد بود.

ترافیک چیزی نیست که همیشه قابل پیش بینی باشد.

ترافیک چیزی نیست که همیشه قابل پیش بینی باشد. منطقی ترین راه حل این مشکل این است که بیش از زمان کافی به خود اختصاص دهید تا به شیوه ای دقیق به مقصد برسید. اگر زمان خاصی ندارید که باید جایی باشید، پس باید فقط سعی کنید از رانندگی خود لذت ببرید. بسیاری از افراد با پخش موسیقی مورد علاقه خود نتایج مثبتی را دیده اند.

تاثیر موسیقی بر افراد در هنگام رانندگی برای رفع خشم و رانندگی

موسیقی چیزی است که می تواند باعث شود شما حال بهتری دارید و  سرعت بهبود آرامش را بیشتر خواهد کرد.  صبح ها ساعت رفت و آمد شما به محل کار استرس دارد؟ گوش دادن به آلبوم مورد علاقه خود در راه کار ممکن است اوضاع را خیلی بهتر کند. سعی کنید عجله نکنید و فقط به خودتان اجازه دهید بپذیرید که وقتی به آنجا می روید به آنجا خواهید رسید.

از اشتباهات کوچک عصبانی نشوید

گاهی اوقات مردم به دلیل اشتباهات کمی که دیگران در جاده مرتکب می شوند، عصبانی می شوند. راستش، این یک پاسخ طبیعی است. نمی خواهید احساس کنید گویی دیگران در جاده شما را به خطر می اندازند. حتی در این صورت، عصبانی شدن با آن ها هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت.

اگر می بینید شخصی خیلی آرام رانندگی می کند باید آن را بپذیرید

اگر می بینید شخصی خیلی آرام رانندگی می کند یا اشتباهات دیگری را مرتکب می شود، فقط باید آن را بپذیرید. نمی توانید رفتار آن ها را تغییر دهید. هر کس گاهی اوقات اشتباه می کند. اگر نگران خطرناک بودن عملکرد راننده هستید، پس تمام تلاش خود را بکنید تا از آن ها در جاده جلوگیری کنید.

نکته ای در ارتباط با خشم و رانندگی

اگر مشکوک هستید که مشکلی در آن ها وجود ندارد، پس باید با مقامات تماس بگیرید و در صورت امکان شماره پلاک آن ها را گزارش دهید. این کار معمولاً زمانی انجام می شود که رانندگان مشکوک به رانندگی شخصی درحالت ضعف باشند.

ممکن است بعضی از رانندگان همان سطح تجربه شما را نداشته باشند.

بخاطر داشته باشید که ممکن است بعضی از رانندگان همان سطح تجربه شما را نداشته باشند. ممکن است بیش از یک دانش آموز دبیرستانی که تازه به رانندگی عادت کرده است مشغول کار شوید. شما یک بار هم جوان بودید و شاید هنگام شروع کار راننده خوبی نبودید. سعی کنید برای برخی از رانندگان دیگر را کمی آرام تر رفنارکنید، زیرا این امر به شما کمک می کند تا همیشه احساس خشم نکنید.

به سایر رانندگان عصبانی واکنش نشان ندهید

شما باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا از رانندگان خشمگین دیگر در جاده نیز خودداری کنید. اگر کسی سعی کند شما را به پا کند یا از حرکتی ناپسند استفاده کند، پس باید آن را نادیده بگیرید. پاسخ به این رفتار خطرناک است و بسیاری از مردم در جاده ها به دلیل حوادث خشم جاده ای به شدت آسیب دیده اند. بهترین کاری که می توانید در این شرایط انجام دهید ادامه رانندگی و تمرکز بر جاده پیش رویتان است.

نکته

ممکن است وسوسه انگیز باشد که به نوعی پاسخ دهید یا سعی کنید به شخصی برگردید. فقط بدانید که این بهترین اقدام برای انجام دادن نیست. اگر فقط به سمت مقصد خود ادامه می دهید سعی کنید فراموش کنید که این مسئله هرگز رخ داده است، احتمالاً وضعیت شما بسیار بهتر خواهد بود.

تکنیک های مدیریت خشم برای خشم و رانندگی را تمرین کنید

بسیاری از افرادی که خشم جاده ای یا عادت های عصبانیت رانندگی را تجربه می کنند، مشکل خشم قانونی دارند. در بسیاری از موارد، این مشکل عصبانیت منحصر به حوزه رانندگی نیست. به دلیل تجربه موقعیت های استرس زا ممکن است بیش از حد کار کنید. با تمرین روش های کنترل خشم می توان این مشکلات را کاهش داد.

تکنیک های کنترل خشم برای خونسرد بودن

خشم و رانندگی: چگونه خونسردی خود را در جاده حفظ کنیم

بسیاری از تکنیک های کنترل خشم می توانند به شما در خونسرد نگه داشتن در جاده کمک کنند. نفس عمیق کشیدن و شمارش تا ده، یکی از تکنیک های متداول است. این کار ممکن است یک کار بسیار ساده به نظر برسد، اما به شما کمک می کند تا آرام شوید.

نکته ای در ارتباط با خشم و رانندگی

کافی است روی جاده تمرکز کنید و هنگام شمارش نفس های عمیق و آهسته بکشید. در نهایت، شما احساس راحتی بیشتری خواهید کرد.

تمرین تکنیک های کنترل خشم در خانه می تواند به شما کمک کند تا از عادت های عصبانی نیز جلوگیری کنید.

تمرین تکنیک های کنترل خشم در خانه می تواند به شما کمک کند تا از عادت های عصبانی نیز جلوگیری کنید. اگر در زندگی روزمره خود مدیریت خشم را تمرین می کنید، ممکن است تمایل به عصبانیت در هنگام رانندگی نداشته باشید. اگر در این زمینه به کمک نیاز دارید، ثبت نام برای مشاوره مدیریت خشم ایده خوبی است.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا