همه چیز درباره نوع شخصیت ESFP

همه ما شخصیت های مختلفی داریم و آنها نقش اصلی را در شکل گیری زندگی ما دارند. مانند شخصیت ESFP. جنبه های فردی ما از نظر شغل، رفتار و روابط مان انتخاب های ما در زندگی را کنترل می کنند. یافتن دو نفر شبیه به هم غیرممکن است، اما تحقیقات نشان می دهد شخصیت های مشترک دارای ویژگی های کلی هستند که 16 تیپ شخصیتی فردی را تشکیل می دهند.

تحقیقات در مورد تیپ های شخصیتی منجر به ایجاد یک آزمون شخصیت شده است که به عنوان شاخص نوع مایرز-بریگز (MBTI) یاد می شود. MBTI در ایجاد تیپ شخصیتی فرد کمک می کند و در نتیجه می توان از دانش برای درک بهتر خود استفاده کرد. درک شخصیت و شخصیت نزدیک افراد می تواند به بهبود روابط بین فردی کمک کند. اولین قدم در مسیر کشف خود این است که یک تست شخصیت شناسی رایگان انجام دهید و نوع شخصیت خود را شناسایی کنید.

اگر در زمینه استفاده از نقاط قوت شخصی خود و ایجاد انگیزه در استعدادهای طبیعی خود به کمک نیاز دارید، برای درک عمیق تر از خود بی نظیر خود با یکی از درمانگران آموزش دیده ما تماس بگیرید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

شانزده نوع شخصیتی

شخصی به نام Myers-Briggs چهار شخصیت اصلی را مشخص می کند که هر کدام به چهار نوع تقسیم می شوند. این موارد عبارتند از:

  • تحلیل گران: معمار (INTJ)، منطق دان (INTP)، فرمانده (ENTJ)، مناظره کننده (ENTP).
  • دیپلمات ها: مدافع (INFJ)، واسطه (INFP)، قهرمان اصلی (ENFJ)، مبارز (ENFP).
  • نگهبانان: لجستیک (ISTJ)، مدافع (ISFJ)، مجری (ESTJ)، کنسول (ESFJ).
  • کاوشگران: مجازی (ISTP)، ماجراجو (ISFP)، کارآفرین (ESTP)، سرگرمی (ESFP).

اکنون، اجازه دهید ما با مجموعه های خود ادامه دهیم و نوع شخصیت ESFP را بررسی کنیم.

نمای کلی از ESFP یا نوع شخصیت سرگرمی

کلمه ESFP مخفف Extraverted Observant (Sensor) Feeling Perceiving است. نمای کلی از این شخصیت را در ادامه برای شما بررسی می کنیم.

برون گرا

ESFP  ها با گذراندن وقت با دیگران انرژی می گیرند. آنها افرادی برون گرا، رسا و بسیار مشتاق هستند. آنها همچنین هدف گرا هستند و همیشه ابتکار عمل را به عهده می گیرند. به احتمال زیاد انواع شخصیت ESFP را می بینید که بیشتر صحبت می کنند و کمتر گوش می دهند. تمرکز  شخصیت ESPF به جای احساسات یا افکار خودشان بیشتر به دنیای اطرافشان است.

سنجش

ESFP  ها در درک حقایق جدید قدرتمند هستند و اطمینان از اطلاعات را به جای اعتماد به شهود ترجیح می دهند. ESFP نمی تواند به چیزی که هنوز اتفاق نیفتاده اعتماد کند. آنها می توانند مسائل عملی را به خوبی مدیریت کنند و حقایق قابل اندازه گیری و عینی را ترجیح می دهند. آنها در زمان حال زندگی می کنند و آینده برای آنها کمتر جالب است.

احساس در شخصیت ESFP

احساسات نقش مهمی در تیپ شخصیتی ESFP دارند، زیرا مربوط به نگرانی آنها برای دیگران است. آنها روابط خود را در اولویت قرار می دهند، و هنگام تصمیم گیری دیگران را در ذهن خود نگه می دارند. تصمیمات با استفاده از ارزشهای ذهنی، احساسات و عواطف انسانی اتخاذ می شوند.

درک

ESFP آزادی فکر و ذهن را در اولویت قرار می دهد و بسیار سازگار است. اولویت آنها یک سبک زندگی خودجوش و انعطاف پذیر است ؛ آنها دوست دارند گزینه هایشان را باز نگه دارند. ESFP ها عشق غیرقابل انکاری به مردم دارند و آنها توانایی قصه گویی را دارند. اگر به دنبال هیجان و سرگرمی هستید، ESFP ها افرادی هستند که می توانند در آنجا باشند، زیرا آنها بازیگوش، تحریک کننده و دوست داشتنی هستند. اگر در اجتماعات اجتماعی باشید، به احتمال زیاد شاهد خواهید بود که ESFP به دلیل ماهیت خودجوش و تکانشی آنها، مردم را سرگرم می کند. آنها این توانایی طبیعی را دارند که دیگران را راضی کنند و اغلب به عنوان سرگرمی عمل می کنند.

این افراد عمل گرا هستند.

افراد دارای ویژگی های شخصیت ESFP عمل گرا هستند و لحظه ای زندگی می کنند. توانایی آنها در استفاده از مهارتهای افراد همیشه به نفع آنهاست. هیچ چیز برای افراد با ویژگی های شخصیتی ESFP خیلی جدی نیست. آنها بی خیال، سخاوتمند و راحت هستند. در محل کار، آنها را در مشاغل رضایت بخش خواهید یافت. تیپ های شخصیتی ESFP عاشق گفتگو هستند و گفتگو با آنها مطمئنا جالب و سرگرم کننده خواهد بود. ESFP  دوست دارد که در مورد افراد دیگر به مردم بگوید و آنها شخصیتی زمینی دارند. ESFP  در لحظه زندگی می کند و می خواهد بیشترین بهره را از آن ببرد. آنها افراد بسیار خوش بین هستند و دنیا را آنگونه که هست می گیرند. ESFP  ها توانایی کنترل هر موقعیتی را دارند که پیش بیاید. آنها اشخاصی با انگیزه هستند و آرزوی آنها تأثیرگذاری در زندگی است. ESFP  ها دوست دارند دیگران را با انگیزه مثبت و مثبت بینانه درگیر کارهای خود کنند.

حدود 10 درصد جمعیت از ESFP تشکیل شده اند.

 ESFP دارای شخصیتی عملی است.

ESFP دوست دارد دنیا را تجربه کند و ترجیح می دهد از آنچه تجربه کرده است بیاموزد. آنها واقعیت ها را دوست دارند و به بحث های نظری نمی پردازند. افراد دارای ویژگی های شخصیتی ESFP در شرایطی که تعامل تشویق می شود یا از طریق تجربه بهتر رشد می کنند.

ESFP ها دارای رفتار دوستانه هستند.

ESFP  ها دوست دارند در جمع افراد دیگر باشند. افراد این گروه به دلیل سرگرم کننده بودن، دوست یابی راحت دارند. آنها از هیجان و خودجوش رشد می کنند. ESFP  عشق واقعی به دوستان خود دارند و به همین دلیل است که آنها سعی می کنند اوقات مشترک خود را هیجان انگیز و به یاد ماندنی کنند. ذهن فعال و تخیلی ESFP به آنها کمک می کند تا ایده های جدید و هیجان انگیزی را ایجاد کنند و این باعث می شود که در محیط زندگی سرگرم شوند.

فرد ESFP مهارتهای بسیار خوبی در رابطه با مردم دارد.

ESFP افراد را دوست دارد و فقط برای حفظ رابطه می تواند همه تلاش خود را ارائه دهد. آنها خوشبختی را از گذراندن وقت با دیگران می گیرند. ماهیت ادراکی ESFP به آنها کمک می کند تا بفهمند که چه مشکلی وجود دارد و آنها تقریباً از پس همه کارها برمی آیند. در نتیجه، هر وقت بحث در میان دوستان باشد، آنها می توانند به عنوان واسطه عمل کنند.

ESFP ها عاشق مهمانی هستند

ESFP  ها شرکت دیگران را دوست دارند و هر زمان در یک مناسبت حضور پیدا کنند، معمولاً طرفدار مهمانی هستند. تیپ های شخصیتی ESFP هیجان را دوست دارند و در هر اجتماع اجتماعی سرگرم کننده هستند. ESFP ها  چهره های خوشی دارند و اغلب در مکالمات برجسته ای شرکت می کنند.

گزینه های شغلی شخصیت ESFP

افراد با این شخصیت  ماهیتی خودجوش دارند و در مشاغلی که شامل معاشرت های اجتماعی زیادی هستند، بیشترین احساس رضایت را دارند. اگر شغلی شامل سلول انفرادی باشد، ESFP احتمالاً عملکرد کمتری دارد. ویژگی های شخصیتی ESFP به آنها مهارت های روابط عمومی فوق العاده ای می دهد که می تواند حرفه ای مفید باشد. ESFP به احتمال زیاد در مشاغل مربوط به بخش آموزش یا مراقبت های بهداشتی فعالیت می کند که در آن افراد می توانند از مهارت، عشق و توجه دیگران استفاده کنند.

روابط ESFP

ESFP مردم را دوست دارد و از وقت گذراندن با دیگران لذت می برد. وقتی با شخصی که دارای ویژگی های شخصیت ESFP است در ارتباط هستید، تمام لذت و پشتیبانی مورد نیاز خود را بدست خواهید آورد. آنها سرگرم کننده و دارای روحیه آزاد هستند و لحظه ای زندگی می کنند. به دلیل ماهیت خود به خودی و عشق به تفریح ​​، یک رابطه طولانی مدت برای یک ESFP دشوار است. آنها فقط در صورت ایجاد هیجان و لذت، اتصال را حفظ می کنند. انواع شخصیت ESFP قابل پیش بینی نیستند. بنابراین، وقتی هیجان از بین رفت، روابط قطع خواهد شد.

یک لحظه ممکن است در روابط خود سرگرم کننده باشند و لحظه دیگر در حال ارزیابی مجدد تعهدات خود باشند. اگر دیگر احساس یکسانی نداشته باشند، تیپ های شخصیتی ESFP به راحتی رابطه را قطع می کنند. جالب اینجاست که روابط با ESFP فراموش نشدنی است. آنها جویای هیجان هستند و همیشه به دنبال راه های جدید و جالب برای گذراندن وقت با شرکای خود هستند. ESFP شریک هایی با ذهن باز، با محبت هستند و واقعاً از صمیمیت جسمی لذت می برند. آنها همچنین سخاوتمند هستند و مانند هدیه دادن به شریک زندگی خود هستند. به طور کلی، آشنایی با یک ESFP تا زمانی که تفریح ​​، ماجراجویی و هیجان وجود دارد، یک تجربه عالی است.

نقاط قوت شخصیت ESFP

  • تیپ های شخصیتی ESFP پررنگ هستند و بدشان نمی آید از مناطق راحتی خود خارج شوند. هیچ چیز آنها را عقب نگه نمی دارد.
  • آنها مشاهده می کنند و این به آنها کمک می کند تا به راحتی تغییرات اطراف خود را مشاهده کنند.
  • آنها مهارت های اجتماعی عالی دارند که به آنها امکان می دهد به راحتی دوست شوند. ESFP پرحرف هستند و تقریباً همیشه در زمان های مناسب چیزهای درست را می گویند.
  • ESFP عملی است و آنها دوست دارند با واقعیت ها سر و کار داشته باشند. برای آنها دنیا باید زندگی و احساس شود.
  • ESFP مهارت های خوبی در افراد دارد و آنها عاشق توجه به مردم هستند. آنها رضایت و سرگرمی را از گذراندن وقت با مردم به دست می آورند، مخصوصاً افرادی که عاشق سرگرمی و ماجراجویی هستند.
  • ESFP افراد خطرپذیری هستند و عاشق آزمایش چندین چیز برای یافتن نتیجه هستند. هر زمان که احساس می کنند کاری را انجام می دهند که احساس درستی داشته باشد، پاهای خود را جلو می گذارند و آن را انجام می دهند، حتی اگر این به معنای شکستن قوانین و سیاست های تعیین شده باشد.

نقاط ضعف

همه چیز درباره نوع شخصیت ESFP

  • ESFP ها می توانند بسیار حساس باشند و بیش از حد احساسی هستند. آنها در برابر انتقاد واکنش خوبی نشان نمی دهند و این مسئله حل مشکلات مربوط به سایر زمینه های ضعف در زندگی آنها را بسیار دشوار می کند.
  • ESFP خیلی سریع خسته می شود. آنها دائماً به سرگرمی و هیجان احتیاج دارند و برای زنده نگه داشتن این احساسات تقریباً هر کاری انجام می دهند. در نتیجه، آنها برای لذت بردن به احتمال زیاد به عادت های مضر و رفتارهای پرخطر روی می آورند.
  • ESFP تعارض را دوست ندارد و سعی می کند تا آنجا که ممکن است از آن جلوگیری کند. هنگامی که با یک نبرد روبرو می شوید، یک تیپ شخصیت ESFP برای جلوگیری از شرایط، هر آنچه در توان دارد انجام می دهد.
منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا