همه چیز درباره نوع شخصیت ISTJ

شخصیت در روان شناسی انواع مختلفی دارد. مانند شخصیت ISTJ. شخصیت ها زندگی افراد را در بخش های مختلف تشکیل می دهند. در روان شناسی شخصیت می تواند روند زندگی شما را تغییر دهد. شخصیت قابل انعطاف است. بهتر است که افراد به گونه ای رفتار و شخصیت خود را تغییر دهند که پیشرفت را در کار و زندگی خود ببینند. در مقاله های قبل در ارتباط با شخصیت های مختلف در افراد صحبت کردیم. هر شخصیتی در هر فردی می تواند شامل گزینه های مختلفی داشته باشد. برای مثال یک فرد ممکن است درون گرا باشد و در کنار او فرد دیگری وجود دارد که او نیز برون گرا است.

در روان شناسی موارد مختلفی وجود دارد که می تواند به شما در مورد اختلالات شخصیتی یا موارد دیگر کمک کند. شخصیت در هر فردی شامل موارد مختلفی است. برای مثال برخی افراد باید این نکته را بدانند که شخصیت می تواند در طول زندگی تغییر کند اما باید باور به این موضوع داشت که افراد می توانند تغییرات را درون خود ایجاد کنند. 

شاخص نوع مایرز-بریگز در دهه 1940 ساخته شده است

شاخص نوع مایرز-بریگز، که توسط ایزابل بریگز مایرز و مادرش، کاترین بریگز در دهه 1940 ساخته شده است، یک تست شخصیت فوق العاده مفید برای ایجاد درک بیشتر از خود ما و دیگران در اطراف ما است. این به ایجاد مهارت های ارتباطی ما کمک می کند، انعطاف پذیری، عقل و اثربخشی بیشتری را در مکالمات ما ایجاد می کند. همچنین توانایی حل مسئله و تصمیم گیری ما را افزایش می دهد، و درک بهتری از عادات، رفتارها و تنظیمات شخصی را فراهم می کند.

با شرکت در یک تست شخصیت شناسی رایگان می توانید ویژگی های شخصیتی خود را بهتر بشناسید

با شرکت در یک تست شخصیت شناسی رایگان و شناسایی تیپ شخصیتی خود، می توانید ویژگی های شخصیتی خود را بهتر بشناسید و این که چرا همان گونه فکر می کنید و احساس می کنید. اگر برای تقویت نقاط قوت و غلبه بر نقاط ضعف خود به کمک نیاز دارید یا می خواهید از استعدادهای طبیعی خود نهایت استفاده را ببرید، برای درک عمیق تر از خود منحصر به فرد و نوع شخصیت متناظر خود، با یکی از درمانگران آموزش دیده ما تماس بگیرید. در ادامه ما به بررسی شخصیت ISTJ می پردازیم.

چهار ویژگی شخصیتی

همه چیز درباره نوع شخصیت ISTJ

طبق نظریه آن ها مبتنی بر تایپ شخصیتی یونگی، هر انسانی 4 ویژگی شخصیتی را نشان می دهد که رفتار او را نسبت به تعاملات روزمره حکم می کند. به هر شخص از هر دو ویژگی یکی از دو ویژگی اختصاص داده شده است که به شرح زیر است:

  • تعامل اجتماعی: درون گرا (I) یا برونگرا (E)
  • پردازش اطلاعات: سنجش (S) یا شهود (N)
  • تصمیم گیری: تفکر (T) یا احساس (F)
  • رویکرد به آن چه دیگران تمایل دارند ببینند: قضاوت (J) یا ادراک (P)

نکته ای در ارتباط با شخصیت ISTJ

این واقعیت که هر فرد یکی از چهار ویژگی را از خود بروز می دهد، 16 ترکیب مختلف ممکن و در نتیجه 16 نوع شخصیت مختلف را به وجود می آورد. همان طور که در ابتدا ذکر شد، تجزیه و تحلیل و کار بر روی نوع شخصیت فرد به ایجاد زندگی بهتر کمک می کند و می تواند منجر به افزایش درک تفاوت های بین فردی شود.

16 نوع شخصیت در ارتباط با این زمینه

تایپ Myers-Briggs 4 نوع شخصیت اصلی را مشخص می کند که هر کدام به 4 زیر نوع تقسیم می شوند.

تحلیل گران: معمار (INTJ)، منطق دان (INTP)، فرمانده (ENTJ)، مناظره کننده (ENTP).

دیپلمات ها: مدافع (INFJ)، واسطه (INFP)، قهرمان اصلی (ENFJ)، مبارز (ENFP).

نگهبانان: لجستیک (ISTJ)، مدافع (ISFJ)، مجری (ESTJ)، کنسول (ESFJ).

کاوشگران: مجازی (ISTP)، ماجراجو (ISFP)، کارآفرین (ESTP)، سرگرمی (ESFP).

در بخش زیر، ما در مورد “لجستیک” یا “تیپ شخصیتی ISTJ” بحث خواهیم کرد.

مروری بر نوع شخصیت ISTJ (لجستیک)

ISTJ یا به عبارت دقیق تر، شخصیت های درونگرا، سنجش، تفکر، قضاوت، شخصیت در بهترین حالت، انسانی فداکار و عملگرا هستند که می فهمند چه کاری برای انجام یک کار لازم است و بیشترین تلاش خود را برای وظایف مشخص انجام می دهند و آن کار طولانی می شود یا فقط چند لحظه طول می کشد. علاقه اصلی آن ها در ایجاد هرچه بیشتر کارآیی و کارآیی زندگی آن ها است.

تیپ های شخصیتی ISTJ در مورد عملکرد داخلی سیستم ها بسیار آگاه هستند

تیپ های شخصیت ISTJ در مورد عملکرد داخلی سیستم ها بسیار آگاه هستند و رویه های هر رویدادی را با احتیاط و زیرکی برنامه ریزی می کنند. آن ها ممکن است حیله گری ترین افراد نباشند، اما وقت می گذارند تا واقعاً همه چیز را به عمق خود بفهمند و نحوه قرار گرفتن آن ها را در کنار هم مشاهده کنند. ISTJ ها معمولاً دارای حافظه شگفت انگیز و توانایی خارق العاده ای در ارتباط وقایع گذشته برای یافتن راه حل های بهتر برای آینده هستند.

درون گرایی

تیپ های شخصیتی ISTJ عمدتا بر افکار و عواطف خود تمرکز می کنند تا محیط های بیرونی. آن ها دوست دارند وقت خود را صرف خواسته ها و اعتقادات خود کنند. بیشتر تیپ های شخصیتی ISTJ جنبه احساسی دارند که آن ها ترجیح می دهند فقط با نزدیکانشان در میان بگذارند. یک تصور غلط رایج در مورد ISTJ این است که آن ها خجالتی و محجوب هستند. این لزوما درست نیست. ISTJ ها فقط تمرکز خود را در درون خود ترجیح می دهند.

سنجش

همه چیز درباره نوع شخصیت ISTJ

تیپ های شخصیتی ISTJ تمایل به درک عملی بودن امور در تعاملات روزمره دارند. آن ها با مشاهده واقعیت ها و مشاهده وقایعی که در جهان فیزیکی اطرافشان اتفاق می افتد ، نتیجه گیری می کنند.

تفکر

تیپ های شخصیتی ISTJ ترجیح می دهند بر اساس منطق تصمیم بگیرند بدون این که تحت تأثیر تأثیرات درونی و عاطفی قرار بگیرند. توضیحات و حقایق منطقی، انتخاب آن ها را حکم می کند، زیرا آن ها معتقدند که حقیقت بر عقاید، ملاحظات و درایت پیروز می شود.

قضاوت

به طور معمول تیپ های شخصیت ISTJ افراد منظمی هستند که از طریق سازماندهی، برنامه ریزی و مدیریت بر زندگی خود کنترل دارند. آن ها نوعی افرادی هستند که اصطلاحاً “بازی” نخواهند کرد، تا زمانی که تکالیف خود را به پایان برسانند.

نکته

حال بیایید نگاهی بیندازیم به خصوصیات مشترک نمایش داده شده توسط انواع شخصی ISTJ به صورت تک به تک. پس از همه، آن ها 12-13 of از جمعیت را تشکیل می دهند و به طور معمول در میان 3 نوع شخصیت رایج قرار دارند.

ISTJ و افراد دارای این شخصیت سازمان دهنده و مسئول هستند

تیپ های شخصیتی ISTJ معمولاً افراد مرتب و منظمی هستند که ترجیح می دهند برای هر کاری که انجام می دهند روشی را در پیش بگیرند. این افراد به طراحی برنامه های دقیق اقدامات و کار بر روی آن ها با کمترین و بدون انحراف می پردازند. انگیزه آن ها برای ایجاد یک سیستم در موسسات و گرایش به مقررات زیر به آن ها کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که استانداردهای مورد انتظار در تمام وظایفی که بر عهده دارند کاملاً رعایت می شوند.

ISTJ همکاران ثابت و مثمر ثمر هستند

در حالی که افراد با ویژگی های شخصیتی ISTJ ممکن است درون گرا باشند، وجود آن ها به ندرت مورد توجه قرار نمی گیرد. ISTJ های معمولی دقیقاً می دانند که به کجا در زندگی تعلق دارند و از اشتباهات دیگران برای بهبود رویه ها و به حداکثر رساندن کارایی خود می آموزند. تیپ های شخصیتی ISTJ مشتاق درک این مسئله هستند که چگونه می توان از مشارکت آن ها برای حفظ سازمان در جوامع استفاده کرد. بیشتر اوقات، انگیزه آن ها بسیار مورد توجه افرادی است که با آن ها تعامل دارند.

شخصیت ISTJ قابل اعتماد و دقیق

ISTJ ها ضرب العجل ها و جزئیات را بسیار جدی می گیرند و به طور سیستماتیک کار می کنند تا وظایفی را که بر عهده دارند انجام دهند. اگر چه آن ها در هنگام کار ارتباط کمتری با دیگران را ترجیح می دهند، ISTJ هر نوع حمایت یا دست یاری را تأیید می کند به شرط آن که از طرف شخصی باشد که به او اعتماد دارند. هنگام کار با ISTJ، تعداد کمی از شگفتی ها مورد استقبال قرار می گیرند.

ISTJ ها به دانش و نظریه های اثبات شده اعتقاد دارند

همه چیز درباره نوع شخصیت ISTJ

افرادی که ویژگی های شخصیتی ISTJ را به نمایش می گذارند، به دانش علمی و عملی و همچنین تئوری های اثبات شده بیشتر از هوی و هوس و مدها اعتماد می کنند. ISTJ ها بیشتر از سایر انواع قابل اعتماد هستند و می توانند به دیگران در تصمیم گیری منطقی نیز کمک کنند.

ISTJ ها متمرکز هستند

تیپ های شخصیتی ISTJ افرادی سخت کوش و فداکار هستند که به سختی می توانند حواسشان را پرت کنند. آن ها بندرت از اهداف و وظایف خود دور می شوند و به آن ها شهرت سخت بینی می دهند. اما این نباید به عنوان یک چیز منفی در نظر گرفته شود چرا که این نوعی از شخصیت آن ها است.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا