استراتژی های مدیریت خشم نوجوانان

در همه اشکال رسانه ها،‌ کلیشه نوجوان عصبانی بر همه حاکم است. چه در فیلم مورد علاقه شما باشد،‌ چه در برنامه تلویزیونی یا در رمان مورد علاقه شما،‌ نوجوانان بدخلق،‌ پرخاشگر و سرکش به تصویر کشیده می شوند. از آنجا که این برای نوجوانان به یک انتظار تبدیل شده است. برای والدین آسان است که رفتارهای خاص را توجیه کنند. بدون اینکه عواقبی برای اعمال خود داشته باشند،‌ می توانند آنها را بیشتر کنند. در این مقاله از وب سایت همکده به بررسی استراتژی های مدیریت خشم نوجوانان می پردازیم. اگر به دنبال کنترل خشم نوجوان خود هستید بهتر است زمان را از دست ندهید.

آیا به دنبال کنترل خشم نوجوان خود هستید؟

در حالی که درک خاصی وجود دارد که باید به نوجوانانی که دوران بلوغ و دیگر شرایط بزرگ شدن را دارند اختصاص داده شود. اما شما هرگز نباید اجازه دهید یک نوجوان عصبانی شود و دیگران را از این مسئله اذیت کند. مانند هر فردی،‌ یک نوجوان نیز باید یاد بگیرد که چگونه احساسات خود را به درستی کنترل کند و چگونه با عصبانیت کنار بیاید و والدین باید اطمینان حاصل کنند که نوجوانان درمورد عملکرد خود پاسخگو بوده و برای موفقیت به آنها ابزارها و راهنمایی های لازم داده می شود.

اگر به این مقاله رسیده اید. این بدان معناست که شما به احتمال زیاد با یک نوجوان عصبانی در خانه خود روبرو هستید. برای کمک به آنها برای آرام کردن رفتار و کنترل احساسات خود به کمک نیاز دارید تا همه افراد سالم و شاد باشند. اگر این هدف شماست،‌ در اینجا چند استراتژی مفید آورده شده است که نوجوان شما را در روند مقابله با عصبانیت راهنمایی می کند.

استراتژی های مدیریت خشم نوجوانان

خشم می تواند عوارض بسیاری را با خود به همراه داشته باشد. از این رو دانستن استراتژی های مدیریت خشم نوجوانان می تواند هم به والدین و هم به فرزندان بسیار کمک کننده باشد. در ادامه این مقاله ما به بررسی راه هایی برای مدیریت خشم توجوانان می پردازیم. این موارد به شرح زیر هستند:

کشف کنید چه چیزی باعث عصبانیت و خشم آنها می شود.

استراتژی های مدیریت خشم نوجوانان

یکی از مهم ترین استراتژی های مدیریت خشم نوجوانان، کشف دلایل عصبانیت است. نوجوانان ممکن است لحظه ای از عصبانیت شروع به رفتار های خاصی کنند. ممکن است وقتی نگذارند تا بدانند که چه چیزی آن ها را عصباتی کرده و چرا در این لحظه همچین احساسی دارند. کمک به آنها در پرورش خودآگاهی اولین گام در یک استراتژی موفقیت آمیز مدیریت خشم برای نوجوانان است و بنیادی را برای انجام اقدامات لازم برای رفع خشم به صورت پایه ای ایجاد می کند.

وقتی آنها چنان احساس خشم و عصبانیت می کنند که شروع به عمل می کنند. چه نسبت به دیگران باشد یا نسبت به خودشان،‌ به آنها بگویید که باید از خود بپرسند،‌ چه چیزی من را اینقدر عصبانی می کند؟ آیا می توانم این عصبانیت را در یک لحظه خاص جستجو کنم و اگر چنین است،‌ چیست؟ وقتی می توانید آنچه را که باعث عصبانیت شما شده است شناسایی کنید،‌ بهتر می توانید شرایط را برطرف کنید. این یکی از اصلی ترین استراتژی های مدیریت خشم نوجوانان است.

چندین راه حل برای حل مسئله ارائه دهید

برای برخی از نوجوانان،‌ کنترل خشم می تواند مسئله ای باشد زیرا اولین غریزه آنها واکنش به گونه ای است که باعث آسیب عاطفی یا جسمی شود یا مغایر با اقتدار شخصیت والدین آنها باشد. برای مقابله با این،‌ یک نوجوان باید بداند که آنها همچنین می توانند مسیری مسئولیت پذیرتر را انتخاب کنند. به عنوان مثال،‌ آنها می توانند انتخاب کنند که با شما بنشینند و در مورد احساسات خود صحبت کنند و اینکه چرا آنها احساسی را که دارند احساس می کنند.

متناوباً،‌ اگر آنها کاری را که شما انجام داده اید یا گفته اید دوست ندارند. می توانند راهی را دنبال کنند که به آنها امکان دهد احساسات خود را به روش سالم تری از درون خود خارج کنند تا بتوانند بدون این همه عصبانیت از موقعیت پیش روند. اگرچه به نظر می رسد انگار همه چیز برای نوجوانان به طور کامل در دسترس است،‌ اما آنها باید یاد بگیرند که همیشه چندین راه حل برای یک مشکل وجود دارد.

استراتژی های مدیریت خشم نوجوانان – قبل از اقدام فکر کنید

عصبانیت احساسی نیست که نوعاً همراه با عقلانیت باشد. عصبانیت تکانشی است و نوجوانان عصبانی نیز غالباً تکانشی هستند. آنها وقتی کاری انجام می دهند عواقب عملکرد خود را در نظر نمی گیرند اما واقعیت وضعیت آنها این است که برای هر عملی،‌ چه خوب و چه بد عواقبی وجود دارد. قبل از اینکه نوجوان شما درمورد راه حلی برای حل مشکل خود تصمیم بگیرد،‌ باید به عواقب هر یک از راه حل های انتخابی خود فکر کند و به این فکر کند که اگر این مشکل را دنبال کند چه اتفاقی می افتد. چگونه راه حل پایان می یابد؟ آیا همه افراد در این سناریو از وضوح تصویر راضی خواهند بود؟ آیا انتخاب راه حل به نفع آنهاست یا فقط آنها را به دردسر خواهد انداخت؟

عواقب ناشی از برخی اقدامات می تواند انگیزه بزرگی برای جلوگیری از عمل نوجوان باشد و همراه با این واقعیت که هر عملی عواقبی دارد،‌ درک اوضاع برای او را آسان تر می کند و انگیزه یادگیری عصبانیت ارزشمند را پیدا می کند. مهارت های مقابله ای. وقتی آنها قبل از بازیگری تجربه تفکر داشته باشند،‌ با انتخاب های صحیح و کنترل خشم خود،‌ تجربه مثبت بیشتری کسب خواهند کرد.

یک خلاقیت یا کار فیزیکی برای کنترل خشم پیدا کنید.

استراتژی های مدیریت خشم نوجوانان

یکی از استراتژی های مدیریت خشم نوجوانان، فعالیت های خلاقانه است. ما اغلب برخی از بهترین کارهای هنری را به هنرمندانی نسبت می دهیم که احساسات خام خود را در این قطعه قرار می دهند. عصبانیت یکی از این احساسات است که می تواند قطعات کاملاً مهیجی ایجاد کند. نوجوانان می توانند از احساسات خام خود استفاده کرده و آنها را به سمت چیزی خلاق هدایت کنند تا خشم خود را بهتر کار کنند و پردازش کنند.

به عنوان مثال،‌ یک تمرین عالی کنترل خشم برای نوجوانان عصبانی این است که راهی هنری برای ابراز خشم خود پیدا می کنند. مانند نوشتن آن در یک ژورنال یا تبدیل آن به داستان شخصی خود،‌ استفاده از خشم خود برای نقاشی یا کشیدن قطعه یا تبدیل خشم خود به موسیقی با نوشتن یک آهنگ یا انجام چیز دیگری که با موسیقی مانند رقص همراه است. روش های زیادی برای هدایت هنری خشم وجود دارد و کاری که نوجوان شما می تواند از نظر ابراز وجود انجام دهد پایان ندارد.

اگر نوجوانی دارید که بسیار هنرمند نیست اما از نظر جسمی بیشتر فعال است. می تواند به جای آن انتخاب خشم خود را یا از طریق ورزش های گروهی یا از طریق تمرینات فردی انجام دهد. به عنوان مثال،‌ دویدن،‌ ضربه زدن به کیسه مشت،‌ یا انجام تمرینات سخت دیگر همه از روش های عالی برای از بین بردن پرخاشگری فرو خورده است تا احساس بهتری در طول روز داشته باشد.

برای کمک به تنش و عصبانیت،‌ تمرینات آرام بخشی را بیاموزید

گرچه بیان خشم به صورت مولد مهم است،‌ اما یادگیری نحوه کنترل خشم و جلوگیری از تبدیل آن به یک مسئله نیز مهم است. بسیاری سعی خواهند کرد تا سرکوب را به عنوان راهی برای کنترل عصبانیت خود دنبال کنند،‌ اما احساسات تأیید و ابراز می شود و مهم این است که نوجوانان ترغیب به نادیده گرفتن احساسات نشوند. درعوض،‌ به آنها بگویید مشکلی نیست که احساساتشان را به تنهایی از بین ببرید تا زمانی که آرام شوند و روز خود را ادامه دهند بدون اینکه نیازی به اذیت دیگران داشته باشند.

به همین ترتیب،‌ آنها را به ابزاری مانند تمرینات تنفسی،‌ تمرینات مدیتیشن و سایر روش های آرام سازی مجهز کنید که به آنها کمک می کند تا خشم خود را تا زمانی که قادر به تفکر واضح تر نیستند،‌ کار کنند. همچنین می توانید به آنها بگویید که می توانند از دوستان و سایر اعضای خانواده خود برای مداخله برای عصبانیت استفاده کنند تا بتوانند بدون آسیب رساندن به کسی خود را تخلیه کنند. راه های زیادی وجود دارد که نوجوانان می توانند خشم خود را آزاد کنند و خشم خود را از بین ببرند.

حواس پرتی های لذت بخش و آرامش بخشی را پیدا کنید

استراتژی های مدیریت خشم نوجوانان

واقعاً سخت است که هنگام خوشحال بودن و لذت بردن از چیزی عصبانی شوید. این درسی است که بسیاری از نوجوانان می توانند با استفاده از آن از عصبانیت خود فاصله بگیرند و لحظه ای خود را منحرف کنند. هر زمان که نوجوان شما از کاری عصبانی یا آشفته شد،‌ به او بگویید برود کمی وقت بگذارد و کاری را انجام دهد که لبخند به لب او بیاید و باعث آرامش شود. بعد از اینکه تمرین خود را به پایان رساندند،‌ به احتمال زیاد آنچه را که باعث عصبانیت آنها شده بود،‌ فراموش خواهند کرد. این نشان می دهد که شروع کار در واقع مسئله بزرگی نبوده است. اگر هنوز عصبانیت در ذهن آنها باشد،‌ این ممکن است ثابت کند که هر آنچه باعث خشم آنها شده است،‌ باید مراقبت شود و آنها می توانند از آنجا به جلو به سمت خشم بیشتر حرکت کنند.

نکته قابل توجه

مدیریت خشم فقط داشتن ابزاری برای کنترل بیشتر احساسات و کاهش احساسات است. در کنار برخی از این استراتژی ها که می توانید در خانه استفاده کنید. گروه های کنترل خشم نیز وجود دارد که به نوجوان شما این فرصت را می دهد تا با دیگر همسالان خود که دارای همین مسئله هستند ارتباط برقرار کند.

با این حال،‌ در بعضی موارد،‌ عصبانیت به راحتی قابل کنترل نیست. نوجوانان با انبوهی از مسائل دیگر دست و پنجه نرم می کنند که مراقبت با موفقیت از خشم خود را طاقت فرسا می کند. همچنین ممکن است مواردی در پویایی والدین و کودک شما وجود داشته باشد که فشار بیشتری بر مشکلات کنترل خشم وارد می کند. برای کسانی که نوجوان دارند و مشکلات عصبانیت شدیدی دارند که ممکن است نیاز به کمک بیشتری نسبت به شما،‌ والدین داشته باشد. کمک مشاورانی که برای مراقبت از این مسائل آموزش دیده است مفید خواهد بود.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا