چند دلیل برای این که همیشه خسته هستید

کسب انرژی برای زندگی روزمره لازم است. برای پیشرفت همه ما نیاز به رعایت یک سری قوانین داریم. همه ما دوست داریم که به موفقیت برسیم. شاید برایتان تعجب آور باشد اما در روان شناسییکی از راه های رسیدن به موفقیت همین کسب انرژی است. بسیاری از افراد روزانه از خستگی شدید شکایت می کنند. در واقع آن ها نمی دانند که کوچ گارین عوامل نیز باعث این اتفاق می شود. یکی از این موارد عدم داشتن فعالیت در طول روز است. یا برای برخی ممکن است به خاطر استرس شدید آن اتفاق بیفتد. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند دلیل برای این که همیشه خسته هستید وجود دارد.

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است و نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند دلیل برای این که همیشه خسته هستید صحبت کنیم.

احساس خستگی به طور منظم بسیار رایج است.

احساس خستگی به طور منظم بسیار رایج است. در حقیقت، حدود یک سوم نوجوانان سالم، بزرگسالان و افراد مسن احساس خواب آلودگی یا خستگی می کنند.  خستگی یک علامت شایع چندین بیماری و بیماری های جدی است، اما در بیشتر موارد ناشی از عوامل ساده شیوه زندگی است. خوشبختانه این ها اغلب موارد ساده ای هستند که می توان آن ها را برطرف کرد. این مقاله چند چند دلیل برای این که همیشه خسته هستید را فهرست کرده و راه هایی را برای بازگشت انرژی به شما ارائه می دهد.

1. مصرف بیش از حد کربوهیدرات های تصفیه شده

کربوهیدرات ها می توانند منبع سریع انرژی باشند. هنگامی که آن ها را می خورید، بدن آن ها را به قند تجزیه می کند، که می تواند برای سوخت استفاده شود. با این حال، خوردن بیش از حد کربوهیدرات تصفیه شده در واقع باعث می شود در طول روز احساس خستگی کنید. وقتی قند و کربوهیدراتهای فرآوری شده مصرف می شوند، باعث افزایش سریع قند خون شما می شوند. این به پانکراس شما سیگنال می دهد که مقدار زیادی انسولین تولید کند تا قند را از خون شما خارج کرده و به سلول های شما برساند.

این افزایش سطح قند خون – و افت بدنی – می تواند به شما احساس خستگی کند.

چند دلیل برای این که همیشه خسته هستید

این افزایش سطح قند خون – و افت بدنی – می تواند به شما احساس خستگی کند. به دنبال انرژی سریع، به طور غریزی به دنبال یک وعده دیگر کربوهیدرات تصفیه شده می روید که می تواند به یک چرخه معیوب منجر شود. چندین مطالعه نشان داده است که به حداقل رساندن قند و کربوهیدرات های فرآوری شده در وعده های غذایی و میان وعده ها به طور معمول منجر به سطوح انرژی بیشتری می شود.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

در یک مطالعه، کودکانی که قبل از بازی فوتبال میان وعده های حاوی کربوهیدرات تصفیه شده زیاد مصرف کردند، نسبت به کودکانی که اسنک بر پایه کره بادام زمینی خوردند، خستگی بیشتری گزارش کردند. خوشبختانه، تحقیقات نشان می دهد که برخی از غذاها ممکن است به جلوگیری از خستگی کمک کنند.

مثالی در ارتباط با چند دلیل برای این که همیشه خسته هستید

به عنوان مثال، هم بامیه و هم آبگوشت خشک شده حاوی ترکیباتی هستند که ممکن است خستگی را کاهش داده و هوشیاری را افزایش دهند.  برای حفظ سطح انرژی خود، شکر و کربوهیدراتهای تصفیه شده را با غذاهای کامل غنی از فیبر مانند سبزیجات و حبوبات جایگزین کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده می تواند منجر به ناپایداری سطح قند خون شود که می تواند شما را خسته کند. در عوض، غذاهای کامل را انتخاب کنید که حداقل قند خون شما را تحت تأثیر قرار دهد.

2. زندگی بدون تحرک یکی از چند دلیل برای این که همیشه خسته هستید

چند دلیل برای این که همیشه خسته هستید

بی تحرکی می تواند علت اصلی انرژی کم شما باشد. اما بسیاری از مردم می گویند برای ورزش بسیار خسته شده اند. در حقیقت، در یکی از مطالعات اخیر، این شایع ترین دلیلی بود که افراد میانسال و مسن برای ورزش نکردن ارائه می کردند.  یکی از توضیحات می تواند سندرم خستگی مزمن (CFS) باشد که با خستگی شدید و بدون دلیل به صورت روزانه مشخص می شود.

تحقیقات درباره این زمینه

تحقیقات نشان می دهد افراد مبتلا به CFS دارای قدرت و استقامت پایینی هستند که این امر توانایی ورزش آنها را محدود می کند. با این حال، بررسی مطالعات شامل بیش از 1500 نفر نشان داد که ورزش ممکن است خستگی را در مبتلایان به CFS کاهش دهد.

ورزش می تواند خستگی افراد سالم و کسانی را که بیماری های دیگری مانند سرطان دارند، کاهش دهد.

تحقیقات همچنین نشان داده است که ورزش می تواند خستگی افراد سالم و کسانی را که بیماری های دیگری مانند سرطان دارند، کاهش دهد. به علاوه، حتی افزایش حداقل فعالیت بدنی مفید به نظر می رسد.  برای افزایش سطح انرژی، رفتارهای کم تحرک را جایگزین رفتارهای فعال کنید. به عنوان مثال، به جای نشستن تا جایی که امکان دارد بایستید، به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید و به جای رانندگی در مسافت های کوتاه، راه بروید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

کم تحرکی می تواند منجر به خستگی در افراد سالم و همچنین افرادی که سندرم خستگی مزمن یا سایر مشکلات سلامتی دارند، شود. فعال بودن بیشتر می تواند به افزایش سطح انرژی کمک کند.

3. نداشتن خواب کافی با کیفیت بالا

نداشتن خواب کافی یکی از بارزترین علل خستگی است. بدن شما کارهای زیادی را در هنگام خواب انجام می دهد، از جمله ذخیره حافظه و ترشح هورمون هایی که متابولیسم و ​​سطح انرژی شما را تنظیم می کنند.  بعد از یک شب خواب با کیفیت بالا، شما معمولاً با طراوت، هوشیاری و انرژی از خواب بیدار می شوید.

نظر آکادمی پزشکی خواب و انجمن تحقیقات خواب آمریکا در ارتباط با این زمینه

طبق نظر آکادمی پزشکی خواب و انجمن تحقیقات خواب آمریکا، بزرگسالان به طور متوسط ​​به هفت ساعت خواب برای سلامتی مطلوب نیاز دارند. نکته مهم این است که خواب باید آرام و بی وقفه باشد تا مغز شما بتواند هر پنج مرحله از هر چرخه خواب را طی کند. به نظر می رسد علاوه بر داشتن خواب کافی، حفظ یک برنامه منظم خواب نیز از خستگی جلوگیری می کند.

مطالعاتی در ارتباط با چند دلیل برای این که همیشه خسته هستید

در یک مطالعه، نوجوانانی که در روزهای هفته و آخر هفته به طور همزمان می خوابیدند نسبت به افرادی که دیرتر بیدار بودند و آخر هفته ها ساعت های کمتری می خوابیدند، خستگی و مشکل کمتری برای خوابیدن گزارش کردند.  داشتن فعالیت بدنی در طول روز ممکن است به شما در خواب راحت تر در شب کمک کند. یک مطالعه در افراد مسن نشان داد که ورزش به بهبود کیفیت خواب آن ها و کاهش سطح خستگی کمک می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

علاوه بر این، چرت زدن ممکن است به افزایش سطح انرژی کمک کند. چرت زدن نشان می دهد که خستگی خلبانان را کاهش می دهد. خستگی ناشی از ساعات کار طولانی و تاخیرات مختلف را تجربه کنید.  برای بهبود میزان و کیفیت خواب، هر شب تقریباً ساعت معینی بخوابید، قبل از خواب استراحت کنید و در طول روز فعالیت زیادی داشته باشید.

مشورت با پزشک برای حل مشکلات

چند دلیل برای این که همیشه خسته هستید

با این حال، اگر به خواب رفتن یا خوابیدن برای شما مشکل است و مشکوک به اختلال خواب هستید، با پزشک خود در مورد ارزیابی خواب توسط متخصص مشورت کنید. خواب نامناسب یا بی کیفیت یکی از دلایل شایع خستگی است. داشتن چندین ساعت خواب بی وقفه به بدن و مغز شما اجازه می دهد تا دوباره شارژ شوند و به شما این امکان را می دهد که در طول روز احساس انرژی کنید.

4. حساسیت های غذایی یکی از چند دلیل برای این که همیشه خسته هستید

حساسیت یا عدم تحمل غذایی معمولاً باعث علائمی مانند بثورات ، مشکلات گوارشی، آبریزش بینی یا سردرد می شود. همچنین، تحقیقات نشان می دهد که کیفیت زندگی ممکن است بیشتر تحت تأثیر خستگی در افرادی قرار گیرد که حساسیت غذایی دارند. عدم تحمل غذایی رایج شامل گلوتن، لبنیات، تخم مرغ، سویا و ذرت است. اگر مشکوک هستید که برخی غذاها ممکن است شما را خسته کنند، با یک متخصص آلرژی یا متخصص تغذیه مشورت کنید که می تواند حساسیت های غذایی شما را آزمایش کند یا رژیم حذف را تجویز کند تا مشخص شود کدام غذاها مشکل ساز هستند.

نکته ای در ارتباط با چند دلیل برای این که همیشه خسته هستید

عدم تحمل غذا می تواند باعث خستگی یا کاهش سطح انرژی شود. رعایت رژیم حذف مواد غذایی ممکن است به تعیین غذاهای حساس شما کمک کند.

5- کالری کافی نخوردن

مصرف کالری بسیار کم می تواند باعث احساس خستگی شود. کالری واحد انرژی موجود در غذا است. بدن شما از آن ها برای حرکت و سوخت رسانی به فرایندهایی مانند تنفس و حفظ دمای ثابت بدن استفاده می کند.

 

منابع
healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا