کارشناسان چند روشی که فرآیند عزت نفس شما بر روابط شما تأثیر می گذارد توضیح می دهند

فرآیند عزت نفس امری مهم در بین روابط و زندگی است. عزت نفس برای هر فردی امری واجب است. روان شناسان تاکید بسیاری بر اعتماد به نفس و نقش آن در موفقیت می کنند. در دنیای روان شناسی تعاریف متفاوتی وجود دارد. برخی از این تعاریف را ممکن است بشانسید. اعتماد به نفس می تواند در زمینه های شغلی نیز موثر باشد. متاسفانه در خانواده های امروزی به علت برخی رفتار ها با کودکان عدم اعتماد به نفس را در آن ها می بینیم. ما باید سعی کنیم در زندگی کاری را که دوست داریم انجام دهیم. البته این باید به گونه ای باشد که بهتر است برای موفقیت در زندگی تلاش های داشته باشیم.

برقراری ارتباط در دنیایی که زندگی می کنیم ممکن است سخت باشد. اما اگر این روابط به خوبی ایجاد شود می تواند باعث خوشبختی در زندگی شود. در مقاله های قبل گفتیم که اعتماد به نفس چه تاثیری بر رفتار و موفقیت افراد دارد. ما گفتیم که ویژگی افراد با اعتماد به نفس بالا چگونه است. این که بخواهیم در زندگی هر کاری را انجام دهیم درست نیست. در واقع باید ریز و درشتی کارها را در نظر بگیریم. در ادامه می خواهیم ببینیم که کارشناسان چند روشی که فرآیند عزت نفس شما بر روابط شما تأثیر می گذارد توضیح می دهند، صحبت کنیم.

زبان بدن و ایجاد اعتماد به نفس و فرآیند عزت نفس

زبان بدن اشاره به هر نوع سیگنالی غیرشفاهی دارد که ما برای برقراری ارتباط با افراد دیگر از آن ها استفاده می کنیم. بر اساس یافته های محققان، این سیگنال های غیرشفاهی می توانند بخش بزرگی از ارتباطات روزانه ی ما را بسازند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با کارشناسان چند روشی که فرآیند عزت نفس شما بر روابط شما تأثیر می گذارد توضیح می دهند، صحبت کنیم.

تعریف از خود را به عادت تبدیل کنید

همیشه موفقیت های خود را جشن بگیرید و زمانی که با شکست مواجه می شوید خود را تشویق کنید. ایجاد اعتماد یک شبه اتفاق نمی افتد. زمان می برد تا مغز شما از تعریف هایی که از خودتان می کنید متقاعد شود. بیان نظرات با صدای بلند در حالی که به تصویر خود در آینه نگاه می کنید می تواند کمک کند. زیرا در واقع صحبت با خودتان به ایجاد اعتماد به نفس و ترفند عزت نفس کمک می کند.

اطراف خود را با مثبت اندیشی احاطه کنید

برای اینکه بتوانید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید، باید خود را با انرژی مثبت احاطه کنید.

چند فرآیند عزت نفس برای احساس افتخار از جایی که الان هستید

“آنچه را که هستی دوست بدار، کسی که هستی را در آغوش بگیر. خودت را دوست داشته باش. وقتی خودت را دوست داشته باشی، مردم می توانند به نوعی آن را درک کنند: آن‌ها می توانند اعتماد به نفس را ببینند، می توانند عزت نفس را ببینند، و طبیعتاً مردم به سمت شما جذب می شوند. – لیلی سینگ

هر کسی هر چند وقت یکبار نیاز به تقویت خود دارد. به همان اندازه که دوست داریم فکر کنیم که عزت نفسمان خوب است، همیشه به خودمان کمک می کند که تقویت و یادآوری کمی داشته باشیم. اگر متوجه شدید که زندگی روزمره شما می تواند کمی ترفند عزت نفس را تقویت کند، هرگز نترسید.

شناخت ارزش های درونی و فرآیند عزت نفس

«شناخت ارزش درونی و دوست داشتن خود، پایه ای مطمئن برای رشد فراهم می کند. با این امنیت عاطفی، فرد آزاد است که با لذت رشد کند، نه ترس از شکست – زیرا شکست ارزش اصلی را تغییر نمی‌دهد.»

چند ترفند عزت نفس که باعث می شود از جایی که در حال حاضر هستید احساس غرور کنید

اگر به دنبال ترفندهایی هستید که به افزایش عزت نفس شما در هر زمان که به آن نیاز داشتید کمک کند، بیشتر از این به دنبال آن نباشید. شما قادر خواهید بود در مدت کوتاهی عزت نفس خود را برگردانید.

به زندگی خود به صورت عینی نگاه کنید

اگر اوضاع خیلی خوب پیش نمی رود، یک قدم به عقب بردارید. آیا آن‌ها واقعاً این‌قدر بد هستند؟ مقایسه رنج شما با دیگران فایده‌ای ندارد. اما عقب‌نشینی و نگاه عینی به زندگی و موقعیت‌تان می‌تواند به شما کمک کند اینقدر احساس پستی نکنید. از این گذشته، احتمالاً همه چیز آنقدرها هم که در ابتدا به نظر می رسد بد نیست. وقتی بتوانید آن را ببینید، عزت نفس شما به راحتی باز خواهد گشت.

دستاوردهای گذشته را تحسین کنید

وقتی احساس کردید که فرآیند عزت نفس شما در حال سقوط است، فراموش نکنید که به تمام کارهایی که انجام دادید نگاه کنید. به جایی که دو سال پیش بودید در مقابل جایی که الان هستید نگاه کنید. به تمام جوایز مدرسه، دستاوردها، پیشرفت های شغلی یا نقاط عطف رابطه خود نگاه کنید. هر چیزی که شما را به یاد پیشرفت هایی که کردید می اندازد یک نوع ترفند عزت نفس است. این به شما احساس بسیار بهتری می دهد.

چند نمونه از چیزهای مثبت را بپذیرید

گاهی اوقات، تجربه چیزهای خوب در زندگی ممکن است سخت باشد و این می تواند به عزت نفس ما آسیب برساند. وقتی این اتفاق افتاد، سعی کنید به چند نکته مثبت در مورد خودتان و زندگیتان اشاره کنید. شاید در ایجاد احساس بهتر در افراد خوب باشید یا در رسیدگی به تماس‌های تلفنی سخت مهارت داشته باشید. هیچ چیز مثبتی آنقدر بزرگ یا کوچک نیست که به شما احساس بهتری بدهد. “لزلی سوکول، دکترای روانشناس، می گوید: “یادآوری تمام دارایی های خود یک ترفند عزت نفس عالی است.”

کارشناسان چند روشی که فرآیند عزت نفس شما بر روابط شما تأثیر می گذارد توضیح می دهند

«فرآیند عزت نفس برای سلامتی ما به همان اندازه مهم است که پایه برای یک میز. برای سلامت جسمی و روانی و برای شادی ضروری است.» – لوئیز هارت. صادقانه از خود بپرسید: چه احساسی نسبت به خود دارید؟ آیا عزت نفس شما می تواند کمی بهتر شود؟ همه ما هر از چند گاهی با مسائل مربوط به عزت نفس دست و پنجه نرم می کنیم. متأسفانه، برخی از ما در مورد اعتماد به نفس پایین بدتر از دیگران هستیم. ممکن است احساس کنید که عزت نفس شما فقط روی شما تأثیر می گذارد. اما واقعیت این است که فرآیند عزت نفس شما می تواند بر روابط شما با دیگران تأثیر بگذارد.

سوزان لاکمن، روانشناس بالینی، روانشناس، می گوید: «عزت نفس پایین می تواند باعث شود روابطی را که دارای پتانسیل هستند آزمایش کنید. یا به روابطی رضایت دهید که در آن به گونه ای با شما رفتار می شود که با باورهای شما در مورد خودتان مطابقت دارد.

نکته

با این حال، راه هایی برای برگرداندن آن وجود دارد. اگر احساس می کنید که عزت نفس پایین شما می تواند بر روابط شما تأثیر بگذارد، علائم را بررسی کنید و ببینید که چگونه آن را تغییر دهید. چند روشی که فرآیند عزت نفس شما رابطه شما را از بین می برد و چگونه از آن دوری کنید

شروع به ایجاد روابط محدود می کنید

وقتی عزت نفس پایینی دارید، خیلی اعتماد به نفس ندارید. این می تواند نزدیکی به افراد دیگر را برای شما سخت تر کند و افراد دیگر به شما نزدیک شوند. آن وقت چه اتفاقی می افتد؟

“شما حاضرید خود را به کسی که به شما ابراز علاقه می کند متعهد کنید. در مورد اینکه چه کسی را انتخاب می کنید بسیار کمتر تبعیض می کنید. حتی ممکن است بخواهید رفتاری را تحمل کنید که شما را راضی نمی کند. زیرا از وجود کسی خوش شانس هستید، حتی اگر می دانید خوشحال نیستید.»

نکته

وقتی روی احساس بهتر نسبت به خود و داشتن اعتماد به نفس بیشتر کار می کنید، روابط شما منشعب می شود. شما دوستان و روابط کاری و همچنین روابط عاشقانه بیشتری خواهید داشت.

از کمبود اعتماد به نفس و فرآیند عزت نفس رنج می برید

فقدان اعتماد به نفس در مورد اعتماد به نفس پایین به این معنی است که ممکن است به مردم اجازه دهید تا در زندگی شما دخالت کنند. دبورا راث، مربی روابط، می‌افزاید: «شما به اندازه کافی اعتماد به‌نفس ندارید که مرزهایتان را مشخص کنید.

یادگیری مهارت های ارتباطی بهتر به تغییر اعتماد به نفس شما کمک می کند. وقتی اعتماد به نفس شما بهتر است، فرآیند عزت نفس شما نیز بهتر است. سپس، می‌توانید بدون اینکه احساس کنید از شما سوء استفاده می‌شود، با افراد دیگر رابطه برقرار کنید.

ابراز وجود به یک چالش تبدیل می شود

هنگامی که عزت نفس پایینی دارید، ممکن است برای بیان خود مشکل تری داشته باشید. وقتی نمی توانید چیزهایی را که می خواهید بگویید و در مورد افکار و احساسات خود صادق باشید، روابط شما آسیب می بیند. بیاموزید که چگونه افکار و احساسات خود را بهتر بیان کنید، حتی اگر مجبور باشید برای انجام آن اقداماتی را انجام دهید. نوشتن نامه یا ایمیل می تواند به تقویت اعتماد به نفس شما در بیان منظورتان کمک کند.

مدام شما را بدیهی می دانند

وقتی عزت نفس پایینی دارید، مردم تمایل دارند شما را بدیهی بگیرند. این به این دلیل است که عزت نفس پایین شما، ایستادگی برای خود را برای شما دشوارتر می کند. یاد بگیرید چگونه “نه” بگویید و حد و مرزهای خود را مشخص کنید. ممکن است کمی تلاش لازم باشد. اما در درازمدت می‌توانید از روابط بد و توهین‌آمیز با افرادی که به دنبال فردی با عزت نفس پایین برای کنترل هستند، اجتناب کنید.

انرژی کافی برای روابط خود ندارید

وقتی عزت نفس پایینی دارید، ممکن است باعث شود در روابط خود اشتباه کنید. یکی از این اشتباهات این است که انرژی یا تلاش کافی برای رابطه خود به کار نمی‌برید. زیرا احساس می‌کنید به هر حال اهمیتی ندارد.

نکته

«شما ممکن است ذهنیت قربانی به خود بگیرید. این بدان معناست که شما همه و همه چیز را به خاطر احساس خود سرزنش خواهید کرد. کارل پررا، مربی زندگی می‌گوید: «شما نمی‌توانید به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنید، زیرا به خاطر فرآیند عزت نفس مانند یک قربانی عمل می‌کنید.

یادگیری افزایش عزت نفس به این معنی است که می توانید همان زمان و انرژی را برای روابطی که شایسته آن هستید صرف کنید. گاهی اوقات، فقط تلاش کردن به تقویت فرآیند عزت نفس شما کمک می کند.

خودپذیری پایینی دارید

داشتن عزت نفس پایین به این معنی است که پذیرش خود نیز پایین است. اگر نتوانید خودتان را بپذیرید، نمی توانید در روابط خود نیز پذیرفته شوید. یاد بگیرید که عیب ها و کاستی های خود را بپذیرید. به جای اینکه خودتان را به خاطر چیزهایی که نمی توانید کنترل کنید مورد ضرب و شتم قرار دهید.

ادراک یک بازی ذهنی است

آن‌چه شما معتقدید که درست است اغلب همان چیزی است که شما درک می کنید. فرآیند عزت نفس پایین می تواند درک شما از دنیای اطرافتان را به کلی از بین ببرد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا