چگونه صمیمیت در رابطه را ایجاد کنیم؟

صمیمیت در رابطه اهمیت بسیار زیادی برای زوجین دارد. بسیاری از زوجین امروزی صمیمیت کمی نسبت به هم دارند. این که ما چگونه بعد از هر اتفاق یا بحثی صمیمیت عاطفی را برگردانیم کار سختی است. همان طور که سلامت جسمانی و روانی برای ما مهم هستند، سلامت عاطفی نیز مهم است. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات روانی را ممکن بشناسید.

همان طور که در مقاله های قبل گفتیم افراد برای رسیدن به سلامت روانی باید نکات مختلفی را در نظر بگیرند. این کارها برای سلامت عاطفی نیز باید انجام شود. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. هر کدام از این اختلالات و درد های عاطفی می تواند در افراد مختلف علائم متفاوتی داشته باشد. در واقع درد های عاطفی می تواند از کودکی شروع شده باشد. علت های آن هم می تواند رفتار نامناسب افراد خانواده با کودک باشد. درد های عاطفی باید مورد درمان قرار بگیرند چرا که در صورت عدم درمان باعث ایجاد آسیب در افراد می شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه صمیمیت در رابطه را ایجاد کنیم، چگونه است؟

اختلالات در زوجین و ایجاد صمیمیت در رابطه

برخی از این اختلالات ممکن است در برخی افراد به وجود آمده باشد. یکی از نکاتی که روان شناسان به آن اشاره دارند این است که هر فردی بتواند قبل از این که آیا علائم در او تشدید پیدا کنند خود را درمان کند. خیلی از افراد به عنوان مثال ممکن است بعد از یک تصادف رانندگی دیگر سوار ماشین نشوند یا این که از سوار شدن به ماشین ترس داشته باشند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه صمیمیت در رابطه را ایجاد کنیم، صحبت کنیم.

فواید سلامت و صمیمیت در رابطه عاطفی قوی

به همان اندازه که سلامت عاطفی ضعیف می تواند مشکلات بزرگی در زندگی شما ایجاد کند، داشتن سلامت عاطفی قوی می تواند به شما کمک کند تا پیشرفت کنید. برخی از مزایای متعدد داشتن رفاه عاطفی خوب است.

مثبت اندیشی باعث ارتقای بهره وری می شود و به شما کمک می کند در زندگی کارهای بیشتری انجام دهید.

چگونه صمیمیت در رابطه خود را بهینه کنیم؟

اکنون که فهمیدید سلامت عاطفی چقدر برای یک زندگی سالم اهمیت دارد، احتمالاً از خود می‌پرسید که آیا کار خاصی وجود دارد که بتوانید انجام دهید تا سلامت عاطفی شما در بهترین حالت خود باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در حالی که پیوندهای فیزیکی و عاطفی هر دو در سلامت هر رابطه ای مؤثر هستند، پس از دعوا، تمایل به به اشتراک گذاری بدن و احساسات خود می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. بهبودی پس از یک درگیری بد یا هر شکلی از خیانت از طرف شریک زندگی خود یک روند طولانی درمان است. این امکان وجود دارد که به جایی که رابطه تان قبل از درگیری بود بازگردید یا حتی آن را بهتر کنید، اما این نیاز به صبر و خرد دارد.

این سوال در زمینه صمیمیت در رابطه عاطفی مطرح می شود: چگونه صمیمیت عاطفی را در رابطه خود پس از یک درگیری بد بازیابی می کنید؟

پس از دعوا با شریک زندگی خود، برای بازگرداندن صمیمیت عاطفی قدم بردارید

وقتی بعد از بحث و مشاجره به جلو می روید، این موارد را در نظر داشته باشید.

تغییر باید با شما شروع شود

نیاز به تغییر باید از جایی شروع شود. ممکن است بخواهید روند درمان را از درون خود شروع کنید. برای تأمل در زمان‌های شادی، غمگینی، اشتباهات را کنار بگذارید و ابتدا خودتان را ببخشید. التیام یک رابطه و بازگردانی صمیمیت در رابطه عاطفی نیاز به چندین حرکت ملایم و باز دارد در حالی که به شریک زندگی خود فکر می کنید. تمام خشم خود را رها کنید و به جای ایجاد مشاجره دیگر، روی تعهد به رابطه شروع کنید. از حالت تدافعی، توجیه اشتباهات و نادیده گرفتن مشکل واقعی خودداری کنید.

طرز فکر خود را از سرزنش به بخشش تغییر دهید. به شما کمک می کند آرام تر بمانید.

یک نفر باید اولین حرکت را انجام دهد

همانطور که قبلاً گفته شد، التیام یک رابطه نیاز به ملایمت و صبر دارد. همچنین به کسی نیاز دارد که آن رابطه را نجات دهد، ناراحتی را کنار بگذارد و مسئولیت محافظت از آن را بر عهده بگیرد. برای هر دو طرف عادی است که احساس کنند طرف مقابل باید اشتباه خود را بپذیرد. برای غلبه بر این مرحله چالش برانگیز که در آن می توانید اولین حرکت را انجام دهید، به خرد نیاز دارید. اگر شما صدای عقل در رابطه خود هستید، پس این مسئولیت شماست که به شریک زندگی خود نزدیک شوید. همچنین باید صمیمیت عاطفی و ارتباطات خود را به او یادآوری کنید. اولین حرکت را زمانی انجام دهید که اوضاع آرام است و به نظر می رسد که شریک زندگی شما در حال و هوای مناسبی است.

ارتباطات حرف اول را می زند

درمانگران برای صمیمیت در رابطه عاطفی اصرار دارند که ارتباط و درک در یک رابطه دست به دست هم می دهند. با نگاه به شرایط، می توانید تمام روز را صرف برقراری ارتباط با شریک زندگی خود در مورد احساسات و افکار خود کنید. اما اگر آن‌ها شما را درک نکنند، همه چیز بیهوده است. زمانی را انتخاب کنید که شریک زندگی شما در حال برقراری ارتباط و تفاهم با شما باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شما می توانید این مرحله صحبت را با اشاره به آن آغاز کنید و به آن‌ها اجازه دهید. این کار باعث می شود تا برای بحث و گفتگو آماده شوند و در زمانی که زمانش فرا رسید احساسات خود را بیرون بیاورند. وقتی زمان مناسب است، آشکارا در مورد اختلاف نظر صحبت کنید. سعی کنید در مورد آنچه احساس می کنید آرام و صادق باشید. در بیشتر موارد، درگیری‌ها به دلیل یک رویداد به وجود نمی‌آیند، بلکه به دلیل اوج گیری احساسات ایجاد می‌شوند.

چگونه صمیمیت در رابطه را ایجاد کنیم؟

صمیمیت در رابطه بخش مهمی از هر ارتباط بین زوجین است. چه به تازگی کار جدیدی را شروع کنید، چه مدتی است که در یک رابطه بودید، مهم است که عادت کنید این پیوند صمیمی را بین خود و شریک زندگی خود ایجاد کنید. در حالی که بسیاری تصور می کنند صمیمیت به طور طبیعی در هر رابطه ای به وجود می آید، این چیزی است که باید در طول زمان پرورش یابد.

افزایش صمیمیت در رابطه

همه ما به عنوان انسان تمایل و نیاز ذاتی به نزدیکی با دیگران را داریم. در یک رابطه، این صمیمیت بسیار بیشتر از رابطه جنسی است. زوج‌ها باید شکلی از صمیمیت طولانی‌مدت خود را بسازند که به آن‌ها امکان می‌دهد احساس دوست‌داشتن، ارزشمندی و درک کنند. این صمیمیت پیوند آن‌ها را قوی نگه می دارد و به آن‌ها اجازه می دهد تا رابطه را به جلو ادامه دهند. به دنبال راه هایی برای افزایش صمیمیت در رابطه هستید؟ به خواندن این مقاله ادامه دهید.

با سپاسگزاری شروع کنید

ایجاد صمیمیت در یک رابطه با نشان دادن اینکه به شریک زندگی خود سپاسگزار هستید شروع می شود. این قدردانی را می توان از طریق “متشکرم” صمیمانه ابراز کرد. اما باید در نحوه رفتار با شریک زندگی خود نیز ایجاد شود.

این نوع قدردانی باید هر روز به نمایش گذاشته شود. این کار را با اجازه به شریک زندگی خود انجام دهید که چقدر از داشتن او در زندگی خود سپاسگزار هستید. در لحظات آرام، زمانی را به فکر به خاطراتی اختصاص دهید که شما را به هم نزدیکتر می کند. به اولین باری که ملاقات کردید، اولین باری که از نظر جسمی صمیمی بودید و هر چیز دیگری که دوباره احساس عشق و سپاس را نسبت به شریک زندگی تان بیدار می کند، فکر کنید.

یاد بگیرید که دارای ذهن بازتر باشید

اگر گشاده رویی برای شما آسان نیست، باید روی این موضوع کار کنید زیرا قصد دارید با شریک زندگی خود صمیمی تر شوید. حتی خصوصی ترین افراد باید بتوانند زندگی، احساسات و درونی ترین افکار خود را با شریک زندگی خود باز کنند. اگرچه این ممکن است آسان نباشد. اما برای شرکای که امیدوارند به یکدیگر نزدیکتر شوند ضروری است.

برای صمیمیت در رابطه صداقت را تمرین کنید

علاوه بر این صراحت، صداقت با طرف مقابلتان نیز به همان اندازه مهم است. بله، ممکن است چیزهایی در مورد خودتان وجود داشته باشد که ممکن است نخواهید به اشتراک بگذارید. اما بدون صداقت، همیشه یک مانع بین شما و شریک زندگی تان وجود خواهد داشت. احساس صمیمیت واقعی مستلزم این است که با شریک زندگی خود “صادقی

” باشید. با نگهداری همه چیز، می توانید نزدیکی را تجربه کنید که هیچ چیز دیگری را قبلاً احساس نکردید.

سعی کنید در شریک زندگی خود احساس راحتی ایجاد کنید

همه ما زبان های عشق متفاوتی داریم. همانطور که برای ایجاد یک پیوند صمیمیت در رابطه بین یکدیگر تلاش می کنید، شما و شریک زندگی تان باید زبان عشق یکدیگر را یاد بگیرید. در حالی که همه ما چیزهای مختلفی را برای آرامش می دانیم، هر فردی در گوشه و کنار خود به کسی نیاز دارد که از او حمایت کند و برای او ظاهر شود.

جایی که اکثر زوج ها در ایجاد احساسات صمیمی اشتباه می کنند کجاست؟ ناتوانی در درک نحوه رفتار با شریک زندگی خود در زمانی است که اوضاع خوب پیش نمی رود. هر فرد ممکن است به اقدامات خاصی پاسخ مثبت یا منفی بدهد. بنابراین مهم است که یاد بگیرید چگونه با شریک زندگی خود رفتار کنید.

در مورد رابطه خود عملی باشید

بله، لحظاتی وجود دارد که روابط با بهترین صحنه های عاشقانه مورد علاقه ما رقابت می کند. اما وقتی صحبت از صمیمیت در رابطه طولانی مدت می شود، باید بیشتر عملی باشیم.

نکته

حقیقت این است که احساسات صمیمی را می توان در ساده ترین چیزها یافت. چیزهای عملی مانند ایجاد یک بودجه با هم یا انجام برنامه‌های آینده می‌تواند باعث شود که احساس کنید با شریک زندگی خود کاملاً پیوند خوردید.

در مورد نحوه صمیمیت در رابطه با رشد خود صحبت کنید

در حالی که ممکن است به اشتراک گذاری در مورد دوران کودکی خود به عنوان راهی برای ایجاد یک پیوند صمیمانه فکر نکنید. اما این یک فرصت عالی برای شما است تا یک پیوند صمیمی با شریک زندگی خود برقرار کنید. گذر از تمام شادی‌ها و دردهایی که در دوران رشد احساس می‌کردید، به شرکایتان بینش خاصی نسبت به ذهن شما می‌دهد. همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد بفهمند که شما چگونه به بزرگسالی تبدیل شدید.

در مورد فرایند خودسازی بحث کنید

همانطور که خودسازی به ما کمک می کند تا به خودمان نزدیکتر شویم، بحث در مورد بهبود خود به عنوان یک زوج به هر دو طرف کمک می . این کار باعث می شود کند تا حس صمیمیت خود را بهبود بخشند. این بحث را با صحبت در مورد نحوه رشد شریک زندگی خود شروع کنید و به او بگویید که چقدر به او افتخار می کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا